Repülőgép fedélzeti rádiózással, elektronikával kapcsolatos kérdések, tapasztalatok. COM és NAV rádiók, intercomok a gyalogernyőtől a motoros gépekig. GPS és más navigációs segédletek, műszerek. Egyéb repülős villanyász dolgok.
Érdekes folyománya lett az ügynek. Kiderült, hogy ha egy amúgy teljesen jól működő füles be van dugva a másik csatiba akkor az enyém mikrofonja lehalkul és torzítani kezd. Ha nincs az ominózus másik bedugva, vagy nem az van bedugva, akkor tökéletesen működik a sajátom mikrofonja. Tehát itt valami összetetteb jelenség van, de végülis könnyen ki tudom kerülni úgy tűnik.
Vannak mikrofon erősítők, amik nagyon függnek a külső paraméterektől. Egyik gépben tök jó, a másikban üvölteni kell rá. Más típusok meg minden közegben egyformán szólnak.
A mikrofon kapszulát kell butítani egy párhuzamos ellenállással. Ha elektret betét van, ez 95%, 2 kOhm és 0,5 kOhm körül lehet az ideális. Ezt talán kényelmesebb az erősítő panelnél rápróbálni.
Szívesen segítek, de ezt úgyis élőben kell belőni az adott rádióhoz/intercomhoz.
Érdekes probléma, nem volt még ilyen. Egy-két típus mikrofonján van kis beállító poti. Ez egy kis 1,5-2 mm-es lyuk közvetlenül a mikrofon mögött, a védő szivacs alatt. Kis órás csavihuzi kell a beállításhoz. Ha ilyen nincs, marad a beleforrasztgatás. Egy db ellenállás, aminek az értékét ki kell kísérletezni.
Nemrég vettem Ebay-en egy használt Knight-tec fülest. ugyanúgy néz ki mint az összes ebben a árkategóriában (Flight-Com/Firefly/Avcomm stb.)
Az a gondom vele, hogy mikor megvettem kipróbáltam egy Cessnában egy öreg King rádióval és teljesen jó volt, amit észrevettem, hogy sokkal érzékenyebb a mikrofonja, mit a Cessnában lévő többi idős/használt hasonló kategóriájú füleseknek.
Ma repültem egy Falkéval amiben egy elég modern KX-125 King rádió van.
Ebben viszont torzított a mikrofonom, olyan volt mintha túlvezérelte volna a rádiót.
OKoK... de amit keresek az a világ minden tájáról belehallgathattam, kiválaszthattam forgalmazást, az hol lehet? kb 2 éve volt, mintha egy usák honlap lett volna
Egy átlagos fedélzeti reprádió 3-4000 dollár. Kisgépes! Ha ez digitális lenne, minimum 3-4 szeres ár jönne. Ezt jóideig még a jenki sem tudja megtenni. A VOR is analóg. Az 1940-es évek technikája A GPS meg még mindíg nem lehet elsődleges navigáció. De az egész mindenki hall mindenkit elv is alapvető. A tetra abszolut mobilteló jellegű. Ott a fordítottja a default. De arra egy amerókai mogyorótermelőt megtanítani az még majd a jövő században lesz.
A repsávnak az a szerencséje, hogy ilyen rettentő elavult az AM üzemével és nem lett népszerű hál'Istennek. Más sávokon rengeteg gond van a fillérekért vehető szélessávú kínai szutykokkal. Veszi boldog-boldogtalan és tekeri ahova bírja. Bele bárkibe. Fingja nincs, hogy miben különbözik a PMR-től, vagy CB-től.
Nyilvánosnak ott a CB, a PMR. Meg a millió műsorszóró. Tudom, hogy ez belterjes gondolkodás, de még csak kedvet se csináljanak a sok baromarcú kalóznak. Így is van sok aberrált.
A múlt század 70-es, 80-as éveiben tv antenna szereléssel kerestünk egy kis mellékest. Azért, hogy a tetőn lévő antennát és a szobában lévő tv-t könnyebben összehozzuk és ne kelljen kiabálni, összehoztunk két adó-vevőt. A lehető legegyszerűbb ketyerék voltak, semmi freki stabilitás, felharmónikus ami az antennán kifért. A baj csak az volt, hogy a város mellett volt az akkori legnagyobb szovjet helikopterbázis. Nem sokáig fóniáztunk, amikor a tetőről megláttam a mérőkocsit. Nem tudom akkor milyen "jutalom" járt volna érte, nem buktunk meg, de nem mertük többet használni a kütyüket.
A 172 a garagéban. Benne szól a rédió, Észek Infó. A kerti sütőről hallatszik a pirosra sülő malac ropogása. A psszzz tízpercenként a Radeberger kupakja alól. Időnként egy halk pukk a malac locsolására használt vörösbor dugójától. A medence csobbanásai. A hurik halk kuncogása.
Ha ez nyilvános helynek minősül ahol hallhatják, a Szerzői Jogvédő Hivatalnak is kell jogdijjat fizetni.Elméletileg az áruházakban sugárzott zene után is.Ezen bukott meg a kocsmákban a videovetités is.