Nekem is volt régebben turbó nyomás hibám, ami valami vékony vákumcső miatt volt.
Mindenesetre bemegyek a szervízbe kiolvastatni.
Viszont van egy elvi tippem:
A kipufogó "harmonikám" (flexi cső a dpf előtt) picit kifúj. Nem érezhető, de látszik, hogy picit kormos, meg van benne egy hupli.
Na, most arra gondoltam, hogy mivel a szenzor a dpf előtt, meg mögött nézi a nyomás különbséget, lehet, hogy előtte nem tud akkora nyomás kialakulni, és ez megzavarja a "lelkét".
Majd a szervizben is előadom a teoriát, aztán meglátjuk.
Persze akkor gyakrabban kellene előjönni a hibának.
Pedig most jó sora van a motornak, mert minden héten megy 1-2 x 110 km pályát.
Nekem is csinált hasonlót, kódolvasó hajtásrendszer hibát írt, kód alapján (1405,1406) dpf hiba, az agr szelep nyomáskülönbség szenzor rendellenes értéket érzékel.
A hiba oka egy 40 forintos gumicső elöregedése a dpf és a nyomáskülönbség szenzor között.
Pár naponta jött elő, volt, hogy elmúlt magától, volt, hogy csak törölni lehetett.
Szívtam vele pár napot mire meglett, mert nem szakadt el a gumicső, csak annyira porózus lett, hogy nem jött létre a megfelelő vákum.
Dízellel nincsennek komoly tapasztalataim, de az utóbbi 20 évben már volt "szerencsém" párszor hasonló szitut átélni.
Elmegy a motorból az erő, aztán pár indítással később, vagy másnap mintha nem is lett volna semmi baj, minden normális megint.
Napjaink túlkomputerizált motorjainak elég komoly környezetvédelmi normákat kell teljesíteni. Ehhez mindenféle érzékelők (pl. lambdaszondák) méricskélnek mindenütt.
Sajnos alkalmanként előfordulhat, hogy egy-egy érzékelő téves adatot mér, de legalábbis téves adatot továbbít a motorvezérlő számítógép felé. De az is megeshet, hogy pont a rossz pillanatban méri azt a rossz adatot, s tizedmásodpercekkel később már a mért adat is megfelelő lenne.
Nos, ilyen nem-megfelelő adatok esetén viszont a motorvezérlő komputer kénytelen azzal dolgozni, amit kap, s bizony gondolhatja úgy, hogy irdatlan komoly bajok vannak, ezért pl. visszavesz a teljesítményből a további "károsodást" és környezetszennyezést megakadályozandó.
Aztán láss csodát, többszöri újra indítást vagy egy éjszakázást követően ismét elindítva a motort kiderül, hogy nincs is semmi gond sehol, a motor szépen és erősen jár, ráadásul a hibaüzenet is eltűnik a kijelzőről (a komputer memóriájában azért megmarad, hogy a szervizesek majd tudjanak téged mivel riogatni :-).
Tegnap egy emelkedőn, mintha gyengébben ment volna az autó, majd kigyulladt a csekkendzsin lámpa. Pár km-rel utána megálltam, leállítottam. Újraindításkor már folyamatosan égett, de ment az autó rendesen. Na, mondom, ebből szerviz lesz hétfőn.
Ma de. megint mennem kellett egy 100-ast, majd du. megtankoltam.
A tankolás után újraindítva eltünt a hibajel.
Az alany 2009-es 2.0 crdi.
Járt már így valaki? Ötletek?
A kezelési szart se ér, csak a károsanyag kibocsájtó rendszerről ír, pedig a turbo hibát is kijelzi.
Sokkal jobban örültem volna, ha ezt gyártják a csehek, és a Hunyadit a szlovákok, vagy mindkettőt a csehek.Teljesen szubjektív, de a kidolgozási minőség több ponton is észrevehetően jobb a testvérmodellnél, még úgyis hogy azonos a padlolemez, és a Sportage szerintem sokkal pofásabb az / előző/ Tucsonnál....és hát nekünk is az van....( illesztési hézagok, kárpit, kormány bőrözése) bár a motor erőátvitel azonos, igy a váltóprobléma is mindkét helyen felléphet- ha valóban hiba...
Ez naggyon durva!!! Egy ilyen hektikus pénz, mint a forint esetében 3-4 honapos megrendelésnél biztos lesz áremelkedés...Tavaly januárban több márkánál nézelődtünk, pl.a Mitsubishi/ Subaru simán átháritotta az árfolyamemelkedést.A Kia nem.A januárban megrendelt autó májusban ugyanannyi volt, pedig tavaly nagyot romlott a pénz.Minden kereskedő mondja, hogy ilyen se volt még, az egy-kétéves autokat kevés kilométerrel újkori árukon elviszik...szép napot.
Ja, és persze ne felejtkezzünk el az árfolyamváltozásokból adódó árváltozásról sem!
Ez egy másik márka szerződéséből való:
"Az Eladó tájékoztatja továbbá a Vevőt, hogy a gépjármű vételára 350 forint / euro árfolyam alapján került meghatározásra. Amennyiben a mindenkori MNB napi forint / euro árfolyam a vételár meghatározásához használt árfolyamot a gépjármű végleges szállítási dátumának (a gépjármű Eladóhoz történő beérkezésének) napján legalább 5%-kal meghaladja, úgy az Eladó jogosult a gépjármű vételárát egyoldalúan módosítani, amiről írásban értesíti a Vevőt. Amennyiben a módosított vételár az Adásvételi szerződésben kikötött vételárat legalább 15%-kal meghaladja, úgy a Vevő az Eladó értesítésétől számított 8 napon belül, az Eladónak küldött írásbeli nyilatkozatával jogosult az Adásvételi szerződéstől elállni. A Vevő kijelenti, hogy az árfolyam változásának a vételárra gyakorolt hatásával kapcsolatos tájékoztatást megértette, és kifejezetten elfogadja, hogy az árfolyamváltozás kockázata a fent meghatározott mértékben őt terheli."
Ezt az "Általános Szerződési Feltételei korábban még forgalomba nem helyezett KIA gyártmányú személygépjárművek megrendeléséhez" nevű iraton találtam:
"Eladó fenntartja magának a jogot a műszaki fejlesztést célzó konstrukciós változtatásokra. A közzétett műszaki adatok tájékoztató jellegűek. Vevő a jelen pont szerinti tájékoztatást tudomásul veszi és kifejezetten elfogadja."
A "műszaki fejlesztést célzó konstrukciós változtatás"-ba aztán sok minden belefér - csak nézőpont kérdése.
Ez egy jó kérdés. Én azt mondanám, ez nem márka, hanem inkább kereskedőfüggő.
Én vettem már szalonból új autót párat, s emlékeim szerint a "probléma" mindig s mindenhol az volt, hogy a kereskedő arra nem vállalt sehol sem garanciát, hogy a rendelésre hónapokkal később legyártott autó pontosan az árajánlatnak megfelelő felszereltségű lesz.
Magyarán: a gyártó (azaz maga az autógyár) fenntartja magának a jogot a változtatásra. Ezek a változások legtöbbször csak esztétikai változások, pl. króm helyet csak fekete műanyag elemek itt-ott,, akár kint, akár az utastérben, vagy mondjuk a kapaszkodók/csomagtartó kampók elhagyása meg ilyesmi. De sajnos benne van a pakliban az is, hogy valami komolyabb dolog maradjon ki a legyártott kocsiból, mondjuk nincs benne valódi pótkerék, hanem csak defektjavító-készlet, vagy nem színezettek az oldalablakok. S innentől a kereskedőn múlik, hogy ezeket az eltéréseket érvényesítik-e a korábban már elfogadott/aláírt megrendelőn.
Arra a lehetőségre amúgy, hogy a legyártott autó eltérhet a megrendelttől, általában szokott lenni egy záradék a megrendelőn.
Nálam a legdurvább az volt, amikor a leszállított autón (nem KIA) nem volt a "B" oszlopon lévő, a középső üléssorra irányuló szellőzőnyílásokban szabályozható ventilátor. Pedig anno azzal hitegettem a gyerkőcöket, hogy mostantól maguk állítgathatják, hogy a klíma merre s mennyire erősen fújjon hátul. Ebből végül csak a "merre" maradt, mert azért rostélyok még voltak.
Most tervezek autót venni, s ki is néztem egy 2013-as 2000-es benzines 4x4-es Sportaget. Azt hallottam, hogy óvakodni kell a gdi motortól, mert ha 30 ezrenként cserélték az olajat, akkor hajlamos annyira megkopni a motor, hogy utána generál.
Mi a tapasztalatotok egy ilyen benzines vassal? 4x4 mennyire megbízható? Fogyasztás hogyan alakulhat?
Mert én régen jártam úgy autóval, hogy feljebb ment az ára egy százassal, a kereskedő meg állította, hogy nem az ő hibájából, hanem a gyártóéból van a késés, arra meg nem vállaltak ár garanciát.
Vettem februárban egy 1,6 benzines KIA Sportage-t, automata váltós. Azt tapasztalom, hogy tempomattal ugrál S6-S7 fokozatok között, emiatt rángat. Nem az első automata autóm, egyik sem csinált ilyet. Valakinek van hasonló tapasztalata? Illetve az 1-4 fokozatoknál is érzek rángatást, másik autóknál (Skoda, Opel) nem tapasztaltam ennyire érezhetőnek.
A tolatókamera meg elég gyenge, a suzukié is jobb volt. Sötétben használhatatlan szinte.
Szerintem teljesen irreleváns, hogy azok esetében, akiknek már megvan a megrendelésre legyártott kocsijuk a megrendeléstől az átvételig tartó teljes folyamat mennyi időt vett igénybe.
Mostanság elég kaotikus időket élünk, bizonyos alkatrészek beszállítása a gyárakba akadozik (pl. egyes integrált áramkörök), a COVID miatt a legtöbb helyen töredék kapacitással mennek a gyártósorok (amik újra indítása nem egy-két nap) így az, hogy mi volt a múltban, semmit nem jelent jelenre nézve.
A kereskedőnél val'szeg egyik korábbi vevő (azaz autótulajdonos) sem lesz jobban értesült és tájékozott, szóval a tőle származó információ lehet a legközelebb a valósághoz, de ő sem orákulum, tehát a 3-12 hónapot nyilván ezért írta az ajánlatra.
Benzines Sportage (új) beszerzésén ügyködök, de mivel készleten sehol nincs az a verzió, amit kinéztem, ezért megrendeléssel lehet beszerezni. A kereskedő szerint kb. 3 hónapot kell rá várni, az árajánlaton viszont 3-12 hónap szerepel ... Van infotok arról, hogy jellemzően mennyi idő alatt gyártják le?
Szóval, röviden: én azt akartam írni, hogy nekem volt a kocsimban ESP, de nem volt hozzá kapcsoló. Vagyis azt (a kapcsolót) utólag szereltettem be, miután kiderült, hogy ott van a vakdugó alatt minden, csak egy 2 ezer forintos kapcsolót kell hozzá megvennem.
És igen, nekem is extra felszerelés volt az ESP, mert akkoriban (2002) még ez távol ált a kötelező bevezetéstől...
Sziasztok! Üdv a Cartársaknak. Márciusban vettem egy 2009 évjáratú 2 literes benzines sportaget. Elégedett vagyok vele, tetszik, viszont eléggé alap felszereltségű a vas, ezért szeretnék néhány dolgot pótolni, kiigazítani rajta. Első projektnek gondoltam a központi zár távirányítós, bicskakulcsos megoldását. Két sima kulcsot kaptam hozzá, amivel tudom mind a két oldalról kezelni az összes zárat. Már érdeklődtem a témában, és lehet kapni távirányítós szetteket bicskakulccsal. A kérdésem az lenne, hogy hol találom az autóban a központi zár vezérlőt? Nem szeretnék felesleges kárpit bontásokba kezdeni. Ha valaki leírná, esetleg egy képet tudna lőni róla, megköszönném.