Mit értesz ikresítés alatt? Teljes párhuzamosítást? Akkor a telefonközpont simán belép a SPA összeköttetésbe. Az analóg port nem ismeri fel, hogy a vonalon kommunikáció van. Amennyiben a SPA-n keresztül kap fővonalat, mikor a SPA ha használja, feltételezem nem ad ki a SPA a kimenetén vonalat, és az analóg alközpont csak süket azon a fővonalon. Analógnál nem lehet kiszűrni, hogy ne lépjen be olyan fővonalba ami nem korrekt.
Bocs, hogy körmönfont volt, de nekem nem egyértelmű az ikresítés kifejezés. Nekem úgy egyértelmű ha a PSTN-ben fővonal és a Phone-ban az alközpont. Amikor a SPA a fővonalon kommunikál akkor a Phone elméletileg süket, vagy ahogy írod 5 V van. Akkor az alközpont belép az 5 V-ba, oszt jónapot:)))).
Nekem viszont egy olyan kérdésem lenne, hogy mit lép rá egy telefonközpont, ha egy olyan fővonalon kellene neki kimenni, ami ikresítve van az spa-val, és éppen az spa használja. Tehát 5V körüli fesz van rajta az 50 helyett?
Mert megpróbáltam, hogy az spa ilyen esetben (ha éppen a telközpont használja az a fővonalat) foglaltat ad, ha a pstn-jén lógó fővonalat akarnám használni.
Tehát: van egy fővonal, rajta ikerben az spa pstn-je, és a telközpont egyik fővonal csatlakozása.
Ha a telközpont használja, akkor az spa nem tudja (foglaltat ad). Kérdés, hogy a telközpont mit lép rá, ha az spa használja?
Kicsit eltűntem, mert gondok voltak/vannak :( Mind1...
Olvasgattam mi történt mióta nem voltam...
1: Volt egy kérdés felém, hogy hogyan irányítok át hívást mobilomra? Erre Bongyi választol: miszerint én pstn-ről jövőt irányítottam át. Voip-ről jövőt voip segítségével: na ilyet még nem csináltam. De tényleg a USER1 és PSTN USER fülnél keresendő a megoldás, de úgy látom már megoldottátok.
2: Nekem is volt gondom, és ma sikerült megoldani: Nálam van egy spa, és távol is van egy spa. Mindkettő nat mögött. Én a távoli spa pstn vonalát szerettem volna igénybe venni tőlem. Ez most végre megy! Megy a http-digest azonosítás is!!! A gond igazából a usernév kezelésével volt! Én a másik spa-t a gw1...gw4 egyikébe írtam be, és a dialplanban hivatkozok rá. A usernév megadása érdekes: Gateway 2: usernev@dyndns.ipneve.a.masik.spanak:portja GW2 NAT Mapping Enable: YES GW2 Auth ID: username GW2 Password: password
A következő akadály az volt, hogy úgy vettem észre, hogy ha számot is rakok a password-be, akkor sem megy valamiért a két spa közötti kapcsolat! Tehát ez is gond volt!!!
Aztán: RTP portokra is figyelni kell, azokat mindkét nat mögötti helyen forwardolni kell az spa-kra. SIP portokat ugyanígy.
Aztán: STUN servert is meg kell adni, és a stun config környékén pár cuccot át kell állítani!
Szal végre megy minden úgy ahogy akartam!
3: Írta asszem Phone, hogy nem megy a dialplanba ágyazott extra gw megadása... Dehogynem! Itt is mennie kell, de lehet h a 2-es pontban (itt fönt) megadott módon. Mindenesetre a hivatalos user guide-ban van róla szó, és pont úgy ahogy te próbáltad! Szal mennie kell!
A normál "átirányítást" is meg lehet csinálni a 3102-ről, igaz kissé nyakatekert megoldás, de ez akkor is működik, ha nem neo-ről hívjuk, a költséget sem "veri rá" a hívóra, és gw módban is megy.
Ha a Line1-en van a jelenleg regisztrált számod és "normál" vonal nincs kötve a Line csatlakozóba:
-A Line és a Phone csatlakozókat kösd össze egy telefonvezetékkel, használj tel. elsztót, ha a telefont is bedugva szeretnéd hagyni.
-Be kell állítani a PSTN line lapon egy másik Neo accountot.
-A PSTN részben a PSTN-to-VoIP átirányítást engedélyezzük
-PSTN Ring Thru Line 1: "NO" -ra állítjuk
-A PSTN lap valamelyik dial planjében beállítjuk az átirányítás célpontját, mint "forró drót" számot pl.: (<:06201234567>S0) - itt kell megadni, ha gw-t használsz
-A PSTN caller default DP-hez beírjuk annak a dial plannak a számát, amibe a "forró drót" beállítást írtuk.
-A PSTN Ring Thru Delay-ben tudod állítani, hogy hány csengetés után kezdje az átirányítást.
Bejövő híváskor csengeti a csatlakoztatott telefont, majd a beállított késleltetés után az átirányítás célpontját is. Az eredeti telefon is tovább cseng, ha azt veszed fel, akkor az átirányított tel. csngetése leáll.
Az átirányított készüléken a PSTN line-ban regisztrált Neo szám jelenik meg, illetve ha gw-t használsz, akkor annak a beállítása szerinti szám, vagy "magántelefonszám" felirat.
Kipróbáltam, működik - csak legyen egyenleg a PSTN Line-ra regelt Neo accounton (vagy a gw-hez tartozón).
Elkezdtem próbálgatni a dolgot: van benne némi átb@szás :-(
Szóval ha beállítom az átirányítást, úgy, ahogy leírtam, és hívom a számot Neo-ról, ahogy a próbák során mindig, akkor megy az "átirányítás".
Ha más szolgáltatóról hívom (T-Com), akkor nekem is úgy viselkedik, ahogy köbgyök, meg kaboca korábban leírta:
cseng addig, amíg az átirányítási idő letelik, a telefon elhallgat, a hívó továbbra is csengetési hangot hall, a célállomás meg nem csörög.
Ezután megnéztem a két neo-s számom forgalmát (amit átirányítottam, illetve amiről hívtam az átirányított telefont) :
Azokat az átirányított hívásokat, amiket nem csak csörögni hagytam, hanem fel is vettem, nem az átirányított telefonra, hanem a híváskezdeményezőre számlázta a rendszer.
Tehát az elején említett átb* tárgya, hogy az ATA úgy csinálja az átirányítást, hogy "megadja a célállomás címét". A Neo ezt elfogadja, és csengeti a célállomást a hívó költségére. A T-Comból (meg a többi "külső" szolgáltatótól) jövő hívásnál pedig ilyen módon nincs költségviselő, ezért nem épülnek fel ezek a hívások.
Ezért íródik ki a célállomáson az redeti hívó száma (ha Neo-s), és ezért nincs RTP forgalom az átirányítást kezdemányező ATA-n
Kipróbáltam azt is, hgy azonos LAN-ból direkt IP címzéssel hívom az átirányított ATA-t (hívó és hívott egyaránt a Neora vannak regisztrálva). Az átirányítás ilyenkor megy, így is annak az ATA-nak a száma íródik ki, ahonnan hívtam (LAN-on belül). Nyilván a költséget (mobilhívás) is ide teszi :-(
Az ATA csak a CF kezdeményezést "intézi", a beszédforgalom már nem megy az ATA-n keresztül.
Ha a hívás bejön az átirányítás céljaként beálított telefonra, akkor a hívó CID je jelenik meg, nem az ATA-é. Illetve ha beállítok egy feltétel nélküli átirányítást, az megtörténik, ha az ATA fent van a hálózaton, viszont nem megy át a hívás, ha az ATA ki van kapcsolva.
A NeoponeX-en hálózati szolgálatként biztosítja a CF-et...
Nézd meg szvsz, hogy amikor az ATA egy átirányításba viszi a hívást és beszédforgalom is van a két fél közöt, az RTP adatok (le és fel) változnak-e az ATA-ánál (bár szvsz eleve a hívás-státus sem lehetne ilyenkor üres... Ha nem, akkor nem az ATA intézi ;-)
Nekem az eredeti szolgáltató a neophone, neked? A dialplan nekem nem változtatott semmit. A Neophone fórumán azt olvastam, hogy csak neo-ról neora sikerült nekik az átirányítás, persze az nekem nem jó. :(
Én a 3102 leírásában találtam olyan dial plan beállításra vonatkozó hivatkozásokat, amik azt írták le, hogy hogyan kell a dialplanba ágyazott módon gw paraméterezést csinálni (arra az esetre, ha az reredeti szolg, akihez regel az ATA, plusz a 4 db külön beállítható gw kevés lenne :-) ). Ezen felbuzdulva kiísérleteztem a PAP2-vel (akkor ilyenem volt). Később a 3102-nél is kipróbáltam, de ez a módszer sajnos ott sem működik. Persze hazai viszonyok között, ha az ember "összehúzza magát", bele lehet férni az 1 + 4 szolgáltatóba :-)
Nálam a következő a jelenség. A hivo keszüléken tovább csörög de a hivás nem megy ki. Azt vettem észre, hogy nem mindegy hogy irom be a szamot. A Budapesti szamot 06 nelkul nem fogadta be. Nem volt két pitty. Lehet, hogy a dialplan-ban van az ördög elásva. Bemásolnád a tiedet?
Én azt nem értem, hogy ilyen átirányításnál honnan vonná a díjat?
Nekem Neophone van beállítva a készülékre, de nincs rajta pénz. A hívásokat meg gatewayen keresztül indítom betamaxos sip-en keresztül.
Ha beállítottam a mobilomra az átirányítást, akkor a próbahívásnál folyamatosan hallottam a kicsengést, és a hívott telefon, tényleg csak pár másodpercig csörgött, majd gondolom beindult az átirányítás, de a végcél, a mobilom nem csörrent meg.
Itt tudod beállítani, hogy hány mp-ig csörögjön, mielőtt elküldi a hívást az átirányítás célpontjaként beállított számra:
Ez gyárilag 20, ami kb 4-5 csengetésnek felel meg. Ha az Neked megfelel, akkor ezt a részt nem kell állítani. Én a próba miatt állítottam 5-re.
Ezután nincs más tennivaló, mint az FXS (Phone) portra csatlakoztatott telefonról tárcsázni az átirányítási kódot, meg a célállomás számát:
*92 (itt ad egy második tárcsahang-szerűséget) ezután folyamatosan tárcsázd a számot, ahová át szeretnéd a hívásaidat irányítani (ezt abban a formában, ahogy az ATA-ról az aktuális beállításaiddal fel tudnád hívni). majd a végére #.
pl.: *9206201234567#
ezután kell hallanod két rövid "sípszót", ezzel igazolja vissza, hogy "megette"
bízom benne, hogy valamivel érthetőbb volt, mint az előző hsz-ban
Delimiter nem kell, a *92 után ad egy második tárcsahng-félét (fülre talán 600+625Hz), de ha nem várod meg, hanem folyamatosan tárcsázod az egészet, pl. tel. memóriából, akkor is "megeszi". Sőt, ha a dial plan számhosszra is jól van paraméterezve, akkor a végére a # is felesleges. Az utasítás elfogadását két rövid füttyel nyugtázza. A törlést simán *93-ként elfogadja, itt a tárcsahangot adja vissza a végén.
A kérés nem a szolgáltaó felé megy, hanem az eszköz a saját dial plan-je alapján hívja a beállított célállomást, amikor a beállított időzítés letelik. Ha a dial plan "meg van cifrázva" gw paraméterekkel is, akkor nyilván azt is figyelembe veszi. A megoldás hátrányának tekinthető, hogy természetesen kikapcsolt, v. hálózatról leakadt ATA esetén nem megy az átirányítás :(
A PAP2-nek egyébként teljesen hasonló beállítási lehetőségei vannak, foglalt portról a szabadra már csináltam vele átirányítást, szerintem az sem a szolgáltatón keresztül ment.
ps.: Ha a PAP2-ben sikerült esetleg gw beállítást csinálni, arról szertnék részleteket tudni, mert nem keveset próbálkoztam dial plan beállításokkal, de nekem nem jött össze.
Szia! Nem kell neki delimiter (*) a kód és a paraméter(ek) közé? És a törlés nem #-re végződik? És akkor egy naív kérdés: ha ez nem szolgáltató felé elmenő átirányítás (válasz), akkor hova állítod be a GW számot? (Nekem "xsak" PAP2-m van, nem tudok ellenpróbát tenni, sorry). Üdv! Robi
A html felületen a USER1 fülön a Cfwd No Ans Delay mezőben tudod beállítani másodpercben, hogy meddig csörögjön az átirányítás előtt.
Ezután a csatlakoztatott telefonról kell tárcsázni az átirányítási parancsot (*92), majd a telefonszámot:
pl:*9206201234567#
ezt az átirányítást a *93-mal tudod törölni
Nekem kiválóan működik, kipróbáltam. Arra kell figyelni, hogy ha a html felületről "belepiszkálsz", és mented az új beállításaidat, akkor törlődik a telefonról beadott utasítás - újra be kell ütni.
Az átirányítási kódok az ATA-ban Voice rész regional fülén vannak, megváltoztathatók. persze ezt csak akkor javaslom, ha biztos vagy benne, hogy nem ütközik valami más funkció kódjával.
Beírtam a telefonszámom a Cfwd No Ans Dest-be. Bontja a voip telefon csörgését és a hívó készüléken továbbra is azt hallom, hogy kicsörög, miközben nem. Ha beírom a szám után hogy :@gw1 akkor a helyzet ugyanaz. (A gw1 a line1 fülön beállított átjáró.)
Bocs, a Calibra módszere PSTN hívást irányított mobilra egy Voip szolgáltatón keresztül. Valszeg a belső voip átjárással is meg lehet oldani (127.0.0.0 és 127.0.0.1 címekkel). Most egy kicsit el vagyok havazva, de megpróbálok utánajárni.
Vagy a DuDor módszerével, bár a "Cfwd No Ans Dest" beállítással a még nem próbálkoztam.
Egy kicsit megragadtam a Line1 és PSTN füleknél:) A User1 és PSTN User oldalakat eddig hanyagoltam.