Keresés

Részletes keresés

battila63 Creative Commons License 2008.03.30 0 0 310
Mit értesz ikresítés alatt? Teljes párhuzamosítást?
Akkor a telefonközpont simán belép a SPA összeköttetésbe. Az analóg port nem ismeri fel, hogy a vonalon kommunikáció van.
Amennyiben a SPA-n keresztül kap fővonalat, mikor a SPA ha használja, feltételezem nem ad ki a SPA a kimenetén vonalat, és az analóg alközpont csak süket azon a fővonalon. Analógnál nem lehet kiszűrni, hogy ne lépjen be olyan fővonalba ami nem korrekt.

Bocs, hogy körmönfont volt, de nekem nem egyértelmű az ikresítés kifejezés.
Nekem úgy egyértelmű ha a PSTN-ben fővonal és a Phone-ban az alközpont. Amikor a SPA a fővonalon kommunikál akkor a Phone elméletileg süket, vagy ahogy írod 5 V van. Akkor az alközpont belép az 5 V-ba, oszt jónapot:)))).
Előzmény: _calibra_ (309)
_calibra_ Creative Commons License 2008.03.30 0 0 309
Nekem viszont egy olyan kérdésem lenne, hogy mit lép rá egy telefonközpont, ha egy olyan fővonalon kellene neki kimenni, ami ikresítve van az spa-val, és éppen az spa használja. Tehát 5V körüli fesz van rajta az 50 helyett?

Mert megpróbáltam, hogy az spa ilyen esetben (ha éppen a telközpont használja az a fővonalat) foglaltat ad, ha a pstn-jén lógó fővonalat akarnám használni.

Tehát: van egy fővonal, rajta ikerben az spa pstn-je, és a telközpont egyik fővonal csatlakozása.

Ha a telközpont használja, akkor az spa nem tudja (foglaltat ad). Kérdés, hogy a telközpont mit lép rá, ha az spa használja?

Köszi!
kabocaM6 Creative Commons License 2008.03.30 0 0 308
Köszike, ki fogom próbálni, bár nem teljesen értem, hogy minek kell még egy Neo-s account, de hát ez legyen a legkevesebb,
Előzmény: Phoneuser (306)
_calibra_ Creative Commons License 2008.03.30 0 0 307
Sziasztok!

Kicsit eltűntem, mert gondok voltak/vannak :(
Mind1...

Olvasgattam mi történt mióta nem voltam...

1:
Volt egy kérdés felém, hogy hogyan irányítok át hívást mobilomra? Erre Bongyi választol: miszerint én pstn-ről jövőt irányítottam át. Voip-ről jövőt voip segítségével: na ilyet még nem csináltam. De tényleg a USER1 és PSTN USER fülnél keresendő a megoldás, de úgy látom már megoldottátok.

2:
Nekem is volt gondom, és ma sikerült megoldani:
Nálam van egy spa, és távol is van egy spa. Mindkettő nat mögött. Én a távoli spa pstn vonalát szerettem volna igénybe venni tőlem. Ez most végre megy! Megy a http-digest azonosítás is!!! A gond igazából a usernév kezelésével volt! Én a másik spa-t a gw1...gw4 egyikébe írtam be, és a dialplanban hivatkozok rá. A usernév megadása érdekes:
Gateway 2: usernev@dyndns.ipneve.a.masik.spanak:portja
GW2 NAT Mapping Enable: YES
GW2 Auth ID: username
GW2 Password: password

A következő akadály az volt, hogy úgy vettem észre, hogy ha számot is rakok a password-be, akkor sem megy valamiért a két spa közötti kapcsolat! Tehát ez is gond volt!!!

Aztán: RTP portokra is figyelni kell, azokat mindkét nat mögötti helyen forwardolni kell az spa-kra. SIP portokat ugyanígy.

Aztán: STUN servert is meg kell adni, és a stun config környékén pár cuccot át kell állítani!

Szal végre megy minden úgy ahogy akartam!

3:
Írta asszem Phone, hogy nem megy a dialplanba ágyazott extra gw megadása... Dehogynem! Itt is mennie kell, de lehet h a 2-es pontban (itt fönt) megadott módon. Mindenesetre a hivatalos user guide-ban van róla szó, és pont úgy ahogy te próbáltad! Szal mennie kell!

Mindenkinek kellemes spa-zást:))))
Phoneuser Creative Commons License 2008.03.30 0 0 306

Ha már játszottam vele, ezt is kitököltem:

 

A normál "átirányítást" is meg lehet csinálni a 3102-ről, igaz kissé nyakatekert megoldás, de ez akkor is működik, ha nem neo-ről hívjuk, a költséget sem "veri rá" a hívóra, és gw módban is megy.

 

Ha a Line1-en van a jelenleg regisztrált számod és "normál" vonal nincs kötve a Line csatlakozóba:

 

-A Line és a Phone csatlakozókat kösd össze egy telefonvezetékkel, használj tel. elsztót, ha a telefont is bedugva szeretnéd hagyni.

-Be kell állítani a PSTN line lapon egy másik Neo accountot.

-A PSTN részben a PSTN-to-VoIP átirányítást engedélyezzük 

-PSTN Ring Thru Line 1:  "NO" -ra állítjuk

-A PSTN lap valamelyik dial planjében beállítjuk az átirányítás célpontját, mint "forró drót" számot pl.: (<:06201234567>S0) - itt kell megadni, ha gw-t használsz

-A PSTN caller default DP-hez beírjuk annak a dial plannak a számát, amibe a "forró drót" beállítást írtuk. 

-A PSTN Ring Thru Delay-ben tudod állítani, hogy hány csengetés után kezdje az átirányítást.

 

Bejövő híváskor csengeti a csatlakoztatott telefont, majd a beállított késleltetés után az átirányítás célpontját is. Az eredeti telefon is tovább cseng, ha azt veszed fel, akkor az átirányított tel. csngetése leáll. 

 

Az átirányított készüléken a PSTN line-ban regisztrált Neo szám jelenik meg, illetve ha gw-t használsz, akkor annak a beállítása szerinti szám, vagy "magántelefonszám" felirat.

 

Kipróbáltam, működik - csak legyen egyenleg a PSTN Line-ra regelt Neo accounton (vagy a gw-hez tartozón).

Phoneuser Creative Commons License 2008.03.30 0 0 305

Elkezdtem próbálgatni a dolgot: van benne némi átb@szás :-(

 

Szóval ha beállítom az átirányítást, úgy, ahogy leírtam, és hívom a számot Neo-ról, ahogy a próbák során mindig, akkor megy az "átirányítás".

 

Ha más szolgáltatóról hívom (T-Com), akkor nekem is úgy viselkedik, ahogy köbgyök, meg kaboca korábban leírta:

cseng addig, amíg az átirányítási idő letelik, a telefon elhallgat, a hívó továbbra is csengetési hangot hall, a célállomás meg nem csörög. 

 

Ezután megnéztem a két neo-s számom forgalmát (amit átirányítottam, illetve amiről hívtam az átirányított telefont) :

 

Azokat az átirányított hívásokat, amiket nem csak csörögni hagytam, hanem fel is vettem, nem az átirányított telefonra, hanem a híváskezdeményezőre számlázta a rendszer.

 

Tehát az elején említett átb* tárgya, hogy az ATA úgy csinálja az átirányítást, hogy "megadja a célállomás címét". A Neo ezt elfogadja, és csengeti a célállomást a hívó költségére. A T-Comból (meg a többi "külső" szolgáltatótól) jövő hívásnál pedig ilyen módon nincs költségviselő, ezért nem épülnek fel ezek a hívások.

 

Ezért íródik ki a célállomáson az redeti hívó száma (ha Neo-s), és ezért nincs RTP forgalom az átirányítást kezdemányező ATA-n 

 

Kipróbáltam azt is, hgy azonos LAN-ból direkt IP címzéssel hívom az átirányított ATA-t (hívó és hívott egyaránt a Neora vannak regisztrálva). Az átirányítás ilyenkor megy, így is  annak az ATA-nak a száma íródik ki, ahonnan hívtam (LAN-on belül). Nyilván a költséget (mobilhívás) is ide teszi  :-(  

Phoneuser Creative Commons License 2008.03.30 0 0 304

Szia,

 

Az ATA csak a CF kezdeményezést "intézi", a beszédforgalom már nem megy az ATA-n keresztül.

 

Ha a hívás bejön az átirányítás céljaként beálított telefonra, akkor a hívó CID je jelenik meg, nem az ATA-é. Illetve ha beállítok egy feltétel nélküli átirányítást, az megtörténik, ha az ATA fent van a hálózaton, viszont nem megy át a hívás, ha az ATA ki van kapcsolva.

 

Előzmény: Törölt nick (303)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.29 0 0 303

Szia Phone!

 

A NeoponeX-en hálózati szolgálatként biztosítja a CF-et...

 

Nézd meg szvsz, hogy amikor az ATA egy átirányításba viszi a hívást és beszédforgalom is van a két fél közöt, az RTP adatok (le és fel) változnak-e az ATA-ánál (bár szvsz eleve a hívás-státus sem lehetne ilyenkor üres... Ha nem, akkor nem az ATA intézi ;-)

 

Üdv!

Robi

Előzmény: Phoneuser (296)
Phoneuser Creative Commons License 2008.03.29 0 0 302

A Neo-ról (nem gw-ről) fel tudod hívni azt a számot, amire az átirányítást csinálnád?

 

a *92 után abban a formában tárcsázod a számot, ahogy a Neo-ról hívnád?

Előzmény: kabocaM6 (301)
kabocaM6 Creative Commons License 2008.03.29 0 0 301
Igen, megkaptam, bár mint írtam mem volt mindegy, hogy milyen formában írtam be.
Előzmény: Phoneuser (300)
Phoneuser Creative Commons License 2008.03.29 0 0 300
Az enyém is Neo-n van, és mobilra ment az átirányítás. Amikor a telefonról az utasítást beütöd kapod a nyugtázó hangot?
Előzmény: kabocaM6 (299)
kabocaM6 Creative Commons License 2008.03.28 0 0 299
Nekem az eredeti szolgáltató a neophone, neked? A dialplan nekem nem változtatott semmit. A Neophone fórumán azt olvastam, hogy csak neo-ról neora sikerült nekik az átirányítás, persze az nekem nem jó. :(
Előzmény: Phoneuser (298)
Phoneuser Creative Commons License 2008.03.27 0 0 298

Szia,

 

Én a 3102 leírásában találtam olyan dial plan beállításra vonatkozó hivatkozásokat, amik azt írták le, hogy hogyan kell a dialplanba ágyazott módon gw paraméterezést csinálni (arra az esetre, ha az reredeti szolg, akihez regel az ATA, plusz a 4 db külön beállítható gw kevés lenne :-) ). Ezen felbuzdulva kiísérleteztem a PAP2-vel (akkor ilyenem volt). Később a 3102-nél is kipróbáltam, de ez a módszer sajnos ott sem működik. Persze hazai viszonyok között, ha az ember "összehúzza magát", bele lehet férni az 1 + 4 szolgáltatóba :-)

 

Előzmény: Törölt nick (295)
Phoneuser Creative Commons License 2008.03.27 0 0 297

Dial plan:

 

Budapestieknek:

 

(*xx|<:061>[2-9]xxxxxxS0|06[237][01]xxxxxxxS0|06[237][2-9]xxxxxxS0|06[145689]xxxxxxxS0|xxxxxxxxxxxx.)

 

 

vidékieknek:

A cc helyére írd a saját körzetszámodat

 

(*xx|<:06cc>[2-9]xxxxxS0|06[237][01]xxxxxxxS0|06[237][2-9]xxxxxxS0|06[145689]xxxxxxxS0|xxxxxxxxxxxx.)

 

Ezzel a körzeten belüli számokat simán 7 (illetve 6) jegyű számokat 06 nélkül tudod hívni, a többit pedig 06-tal.

 

A gyári dial plan az amerikai számozáshoz illeszkedik, nálunk nem sokat ér.

Előzmény: kabocaM6 (294)
Phoneuser Creative Commons License 2008.03.27 0 0 296

Szia,

 

Rossz hírem van:

Kipróbáltam Freecallos accountot gasználva, gw módban -nem megy.

Először cseng a teló, viszont amikor át kellene irányítania, akkor foglaltsági hangot ad. :-(

Ha töltesz a NeoX egyenlegedre, azzal mennie kell.

Előzmény: köbgyök (292)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.27 0 0 295

Szia Phone!

A CF-eket ki fogom próbálni, most már felizgattál ;-)

PAP2 tudtommal is semmiképp nem tudja a GW-es opciókat, biztos csak félreérthető voltam.

Üdv!

Robi

Előzmény: Phoneuser (290)
kabocaM6 Creative Commons License 2008.03.27 0 0 294
A jelenség nálam ua. mint köbgyök -nél. Kipróbáltam úgy is, hogy csak a neophone volt regisztrálva, a dialplan pedig a gyári. :(
Előzmény: Phoneuser (291)
kabocaM6 Creative Commons License 2008.03.27 0 0 293
Nálam a következő a jelenség. A hivo keszüléken tovább csörög de a hivás nem megy ki. Azt vettem észre, hogy nem mindegy hogy irom be a szamot. A Budapesti szamot 06 nelkul nem fogadta be. Nem volt két pitty. Lehet, hogy a dialplan-ban van az ördög elásva. Bemásolnád a tiedet?
Előzmény: Phoneuser (291)
köbgyök Creative Commons License 2008.03.27 0 0 292

Én azt nem értem, hogy ilyen átirányításnál honnan vonná a díjat?

Nekem Neophone van beállítva a készülékre, de nincs rajta pénz. A hívásokat meg gatewayen keresztül indítom betamaxos sip-en keresztül.

 

Ha beállítottam a mobilomra az átirányítást, akkor a próbahívásnál folyamatosan hallottam a kicsengést, és a hívott telefon, tényleg csak pár másodpercig csörgött, majd gondolom beindult az átirányítás, de a végcél, a mobilom nem csörrent meg.

A neophonra kellene pénzt tennem? Nem értem...

Előzmény: Phoneuser (291)
Phoneuser Creative Commons License 2008.03.27 0 0 291

Szia,

 

Itt tudod beállítani, hogy hány mp-ig csörögjön, mielőtt elküldi a hívást az átirányítás célpontjaként beállított számra: 

 

 

Ez gyárilag 20, ami kb 4-5 csengetésnek felel meg. Ha az Neked megfelel, akkor ezt a részt nem kell állítani. Én a próba miatt állítottam 5-re.

Ezután nincs más tennivaló, mint az FXS (Phone) portra csatlakoztatott telefonról tárcsázni az átirányítási kódot, meg a célállomás számát:

*92 (itt ad egy második tárcsahang-szerűséget) ezután folyamatosan tárcsázd a számot, ahová át szeretnéd a hívásaidat irányítani (ezt abban a formában, ahogy az ATA-ról az aktuális beállításaiddal fel tudnád hívni). majd a végére #.

pl.: *9206201234567#

ezután kell hallanod két rövid "sípszót", ezzel igazolja vissza, hogy "megette"

bízom benne, hogy valamivel érthetőbb volt, mint az előző hsz-ban

Előzmény: kabocaM6 (289)
Phoneuser Creative Commons License 2008.03.27 0 0 290
Szia!

Delimiter nem kell, a *92 után ad egy második tárcsahng-félét (fülre talán 600+625Hz), de ha nem várod meg, hanem folyamatosan tárcsázod az egészet, pl. tel. memóriából, akkor is "megeszi". Sőt, ha a dial plan számhosszra is jól van paraméterezve, akkor a végére a # is felesleges. Az utasítás elfogadását két rövid füttyel nyugtázza. A törlést simán *93-ként elfogadja, itt a tárcsahangot adja vissza a végén.

A kérés nem  a szolgáltaó felé megy, hanem az eszköz a saját dial plan-je alapján hívja a beállított célállomást, amikor a beállított időzítés letelik. Ha a dial plan "meg van cifrázva" gw paraméterekkel is, akkor nyilván azt is figyelembe veszi.
A megoldás hátrányának tekinthető, hogy természetesen kikapcsolt, v. hálózatról leakadt ATA esetén nem megy az átirányítás :(

A PAP2-nek egyébként teljesen hasonló beállítási lehetőségei vannak, foglalt portról a szabadra már csináltam vele átirányítást, szerintem az sem a szolgáltatón keresztül ment.

ps.:
Ha a PAP2-ben sikerült esetleg gw beállítást csinálni, arról szertnék részleteket tudni, mert nem keveset próbálkoztam dial plan beállításokkal, de nekem nem jött össze.

Üdv.: PhU
Előzmény: Törölt nick (288)
kabocaM6 Creative Commons License 2008.03.26 0 0 289
Légyszi pontosítsd, mert nekem így nem működik, bár sok időm nem volt játszani vele.
Előzmény: Phoneuser (286)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.25 0 0 288

Szia! Nem kell neki delimiter (*) a kód és a paraméter(ek) közé? És a törlés nem #-re végződik? És akkor egy naív kérdés: ha ez nem szolgáltató felé elmenő átirányítás (válasz), akkor hova állítod be a GW számot? (Nekem "xsak" PAP2-m van, nem tudok ellenpróbát tenni, sorry). Üdv! Robi

Előzmény: Phoneuser (286)
Phoneuser Creative Commons License 2008.03.21 0 0 287
bocsánat, kicsit hosszabbra sikerült, mint szerettem volna :)
Phoneuser Creative Commons License 2008.03.21 0 0 286

Szia,

 

A html felületen a USER1 fülön a Cfwd No Ans Delay mezőben tudod beállítani másodpercben, hogy meddig csörögjön az átirányítás előtt.

 

Ezután a csatlakoztatott telefonról kell tárcsázni az átirányítási parancsot (*92), majd a telefonszámot:

 

pl:*9206201234567#

ezt az átirányítást a *93-mal tudod törölni

Nekem kiválóan működik, kipróbáltam. Arra kell figyelni, hogy ha a html felületről "belepiszkálsz", és mented az új beállításaidat, akkor törlődik a telefonról beadott utasítás - újra be kell ütni.

Az átirányítási kódok az ATA-ban Voice rész regional fülén vannak, megváltoztathatók.
persze ezt csak akkor javaslom, ha biztos vagy benne, hogy nem ütközik valami más funkció kódjával.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: kabocaM6 (285)
kabocaM6 Creative Commons License 2008.03.21 0 0 285
Lehet, mert rákötöttem egy élő pstn vonalat, majd hívtam a készüléket voip-on is és pstn-en is az átirányítás a CF en keresztül nem megy.  
Előzmény: Törölt nick (284)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.20 0 0 284

Szvsz a CF esetekben szolgáltatói átirányításról van szó, nem GW-en "belüli" átriányításról.

Robi

 

 

Előzmény: kabocaM6 (283)
kabocaM6 Creative Commons License 2008.03.20 0 0 283
Azt elfelejtettem, mondani, hogy nekem nincs itt pstn vonalam. Nem lehet, hogy a Cfwd No Ans Dest-be írt számot mindenképpen azon akarja hívni?
Előzmény: kabocaM6 (282)
kabocaM6 Creative Commons License 2008.03.20 0 0 282
Beírtam a telefonszámom a Cfwd No Ans Dest-be. Bontja a voip telefon csörgését és a hívó készüléken továbbra is azt hallom, hogy kicsörög, miközben nem.  Ha beírom a szám után hogy :@gw1 akkor a helyzet ugyanaz. (A gw1 a line1 fülön beállított átjáró.)
Előzmény: bongyi63 (281)
bongyi63 Creative Commons License 2008.03.19 0 0 281

Bocs, a Calibra módszere PSTN hívást irányított mobilra egy Voip szolgáltatón keresztül. Valszeg a belső voip átjárással is meg lehet oldani (127.0.0.0 és 127.0.0.1 címekkel). Most egy kicsit el vagyok havazva, de megpróbálok utánajárni.

Vagy a DuDor módszerével, bár a "Cfwd No Ans Dest" beállítással a még nem próbálkoztam.

Egy kicsit megragadtam a Line1 és  PSTN füleknél:) A User1 és PSTN User oldalakat eddig hanyagoltam.

Előzmény: kabocaM6 (277)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!