Tanársegéd, adjunktus, docens, professzor?
Magam csak arra emlkékszem, hogy annó nagyobbnál nagyobb szamárságokat nyilatkozott döntés előtt alkotmánybíróság előtt folyamatban lévő ügyekben. Erre annó rámutattam nyilvánosan is.
azt mondtam, nem is olyan rossz az ötlet, tényleg érdemes gondolkodni, sőt kellene valamilyen nemzetközi összehasonlítás is. (basszus, egyetemen mennyire nem tekintettük anno komoly tárgynak az összehasonlító nk jogot!)
No ez a vita is teljesen érthetővé teszi azt, hogy miért van szakadék a lakosság két tábora közt! Akik ennyire elvakultan tudnak egy nyilvánvalóan antidemokratikus véleményt támogatni, azokkal komoly bajok vannak ami a demokratikus felfogásukat illeti! Gyakorlatilag ők diktatura pártiak. Mindenben csak nekik lehet igazuk (1.pont, s ha nem úgy lenne ez lép érvénybe!). Csűrik-csavarják és mindig kihozzák, hogy ismét és ismét csak ők az okosok. Aki nem ért velük egyet az azonkivül, hogy hülye jobber (nacionalista, klerikális, náci, antiszemita, nyilas, fasiszta, rasszista, kirekesztő, stb), de ne is pofázzon bele semmibe. majd ők megmondják, hogy mit kell tenni! Bárki - legyen az közéleti ember (müvész, iró, tudós, sportoló, stb) - kimeri nyilvánitani jobbos szimpátiáját, az már kiteszi magát a támadásaiknak, a gúnynak, a kipecézésnek. Rögtön semmi ember lesz belőle! És még ők beszélnek a társadalom megosztásáról, az árokásásról (persze a jobboldalt hibáztatva érte). Arroganciájuk, pimaszságuk a csillagos eget ostromolja. Ilyen helyzetekben mint ez is, kórusban ordibálnak, hogy hangosnak és soknak látszodjanak, pedig ugyanannak a törpe minoritás hangadóiról van szó, akik nélkül számtalan problémára nem is kerülne sor az országban.
Sejtettem, hogy rossz az ötlet. Én azért elmorfondírozok rajta egy kicsit.
Amúgy az alkotmánybírósági döntéshozatal kicsit más, mint egy adásvételi szerződés. Lehet, hogy az ismerősöd egyszerűen csak lusta ahhoz, hogy ilyen piti dolgokkal foglalkozzon.
első hallásra nem rossz az ötlet, azzal mindeképpen egyetértek, hogy
1./ a mérleg nyelve ne legyen köthető vmelyik párthoz,
2./ valóban képviselje a jogalkalmazói munka csúcsán lévőket.
Az egyetemi címek elérést nem igazán támogatnám, ugyanis van olyan hat nyelven publikáló egyetemi tanár ismerősöm, akinek kb. százötven komoly írásműve kering a szakmájában (civilisztika), de arra képtelen volt, hogy az anyja adásvételi szerződését megcsinálja.
Már hogyne érintené! Ki állná a költségeit? Tébé alapon, alanyi jogon járna, vagy önköltséges, térítéses szolgáltatás lenne, stb. Bizony számos kötségvetést érintő vonzata lenne ennek a kérdésfeltevésnek is!
Kedves pernahajder, asszem besétáltál a kelepcébe.:-)))) Miért gondolod, hogy ha az egyik kérdésben a választópolgárnak képtelenség a döntéshez szükséges információt megadni, akkor a másikban lehet? Közgazdasági, orvosi stb. diplomája mindenkinek lehet, csak jogi nem?
Nem. A választópolgárnak képtelenség a döntéshez szükséges információt megadni. Az meg ugye képtelenség, hogy minden választásra jogosult állampolgár jogi diplomát szerezzen. És még ez sem lenne elég!
Ne irigykedj. Csak magadat bosszantod vele. Amúgy meg szerintem kijár nekik: fontos, nagy dolgok vannak rájuk bízva, még ha ezt nem is mindenki látja át/be.
Ami engem illet: kisnyugdíjas vagyok. Mostanság csak arra törekszem, hogy szülessen egy kis lánykám, akit szeretgethetek, sétáltatgathatok.
Ilyen alapon minden érinti a költségvetést, tehát el lehetne törölni a népszavazás intézményét
Nyilván, ez a lényeg! Mivel minden jelentős kérdés valamilyen módon természetszerűleg befolyásolja a költségvetést, Halmaiék úgy gondolták, hogy ezzel az egyszerű trükkel blokkolhatnak ezentúl minden jelentősebb, a hatalom számára kényelmetlen népszavazási kezdeményezést. Nem jött be nekik. Ha az AB határozata után is megtagadják az aláírást, alkotmánysértést követnek el, a társulat azonnal feloszlatandó, és bírói úton felelőségre kell vonni őket alkotmányos rend elleni támadásért.
Ez is igaz. De azért a pártok sem jelölnek akárkiket. Noha e tekintetben nekem is voltak, vannak aggályaim. Bihari egyszer régen maga mondta nekem például, hogy önmagát nem jogásznak, hanem valójában politológusnak tartja. :-)
Igazad van: azt is meg lehetne beszélni, hogy hogyan álljon fel az Alkotmánybíróság. Én pl. jobbnak tartanám, ha a személyi feltételek szigorú meghatározása mellett (egyetemi tanári cím, akadémiai tagság vagy más magas tudományos fokozat, tudományos címekben és díjakban megnyilvánuló nemzetközi elsimertség, stb, stb.) egy tagot delegálna az Országos Ügyvédi Kamara, egy tagot az ügyészi szervezet, egy tagot a közigazgatás, négy tagot az Akadémia és a jogi karok együttesen, négyet pedig a bírói szervezet.
1. Meg nem ismertem elismert jogtudost, aki ne lett volna így vagy úgy pártos. Ha az ember belegondol, hogy Tersztyánszkyné jogtudós a pártatlan kéznemfogás előtt néhány hónappal még a kormánnyal kapcsolatos ügyekben határozott, hát nem olyan biztos a garancia.
2. Bihari soha életében nem volt alkotmányjogász. Se elismert, se elismeretlen.
3. A paritás perpill gyakorlatilag azon múlik, hogy Kukorelli (ex-HNF) hogyan ébred aznap reggel. Ezt színezi újabban a szakembernek nem mondható Bihari közvetlendemokrácia-kultusza és Kiss kompenzálhatnékja.