Keresés

Részletes keresés

Jelzőőr Creative Commons License 2020.03.14 -1 0 4504

Volt olyan munkafázis, amikor volt, de biztonsági okokból ilyenkor is kizárólag két fénnyel lehetett bejárni.

Előzmény: NoSzeged2020 (4503)
NoSzeged2020 Creative Commons License 2020.03.14 -4 1 4503

Nyilván egyenes vágányút nem is volt, amikor az átmenő vágányokat építették

Előzmény: Jelzőőr (4499)
NoSzeged2020 Creative Commons License 2020.03.14 -6 1 4502

Értem!

 

Egyébként én Pettikk2020 vagyok új nicknéven

Előzmény: Jelzőőr (4501)
Jelzőőr Creative Commons License 2020.03.14 -1 0 4501

Igen, meg persze átalakították a dolgokat a szekrényben.

Előzmény: NoSzeged2020 (4500)
NoSzeged2020 Creative Commons License 2020.03.14 -3 1 4500

De kicserélték a felső lámpahelyet zöldről sárgára?

Előzmény: Jelzőőr (4499)
Jelzőőr Creative Commons License 2020.03.14 -1 1 4499

Elmagyaráztuk már, hogy nem photoshop-olt a kép. Vác átépítésekor készült, a munkálatok során valamennyi bejárati jelző csak 40 km/h-s behaladást engedélyezett, vagyis két fény volt rajtuk egyenes vágányút esetén is. Valamint az utolsó térköz lerövidült, így vörös bejáratra két sárgával adott előjelzést az utolsó térközjelző. Ez látható a képen. Szabad bejáratra pedig villogó sárga volt az előjelzés.

Előzmény: Pettikk2020 (4484)
Divrotcé Creative Commons License 2020.03.14 0 0 4498

Ott nem párhuzamos egyvágányú pályák vannak?

 

 

"Nyíltvonalon kétvágányú pályán vagy párhuzamosan egymáshoz olyan közel fekvő két egyvágányú pályán, ahol a jelzők elhelyezéséhez szükséges szabadon tartandó tér a vágányok között nem áll rendelkezésre, a jelzőket a vonat által használt vágány külső oldalán kell elhelyezni."

 

 

Előzmény: Törölt nick (4490)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2020.03.14 0 0 4496

Köszi a gyors választ. Sajnos Gyenest és Vonyarcot keverem az előbbit a jó fagyi miatt. Pedig ott csak egy peron van. Míg utóbbi helyen 2 vágány és Keszthely felöli oldalon az az átjáró és jelző ami egy Bujtor filmben is látszódik.

 

Tehát akkor a későbbi telepítésűek így lettek megoldva.

Előzmény: korpi41 (4495)
korpi41 Creative Commons License 2020.03.14 0 0 4495

Gyenesdiáson nincsenek be- és kijárai jelzők, az Vonyarcvashegy. Keszthely és Vonyarcvashegy között ö vonali sorompó van, mindegyik állomásra visszajelentett fedezőjelző nélkül. Vonyarcvashegy és Balatonederics között 7 vonali sorompó van, ebből kettő (AS141 és AS108) nemrégiben (elmúlt 10 év) lett telepítve, mindkettő fedezőjelzővel ellátott. A fedezőjelzős vonali sorompók nagyságrendileg az elmúlt 20 évben kerültek csak telepítésre egyébként.

Előzmény: oldmumus_v.2 (4492)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2020.03.14 0 0 4492

Ha már Zala megye. Most vágom össze a 2019-es Balaton körös filmet és egy érdekességre lettem figyelmes. Keszthely állomást elhagyva Gyenesdiásig 4 vonali sorompó van. Majd maga Gyenesdiáson ahol vannak bejárati meg kijárati jelzők. Majd azt követő 2. vonali sorompó az egyetlen amit jelző fedez. Majd azt követően jön egy vonali megint, majd megint egy ami fedezett. Ezt követi Balatonederics ahol megint vannak bejárati és kijárati jelzők.

_Nyuszi Creative Commons License 2020.03.14 0 0 4491

Van különbség a "kőbe van vésve" és a "nem szabad tőle eltérni" között, ahogy tudunk olyan önm. térközjelzőről is, aminek az alapállása a M! állás. Hja, nekem sem tetszik, hogy vannak kivételek, de sajnos ez egy ilyen sport.

Előzmény: Törölt nick (4490)
Törölt nick Creative Commons License 2020.03.14 0 0 4490

Ehhez képest jópár helyen következetesen megszegik. Kedvencem Zalalövő "B" jelű bejárati jelzője és annak Bej előjelzője, amik menetirány szerinti bal oldalon vannak. Holott egyvágányú a pálya, úgyhogy ennyit a kőbe vésésről.

Előzmény: _Nyuszi (4487)
Törölt nick Creative Commons License 2020.03.14 -1 2 4489

Ne haragudj, de ez a viselkedésed egyre megalázóbb (saját magad részére), nem kéne cirkuszolni ha valamit nem tudsz, ha más tud választ adni a kérdésedre, biztos fog...

Előzmény: Pettikk2020 (4480)
_Nyuszi Creative Commons License 2020.03.14 0 0 4488

Pontosan!

Előzmény: Divrotcé (4485)
_Nyuszi Creative Commons License 2020.03.14 0 0 4487

Mert nálunk kőbe vésett szabály.

Előzmény: somytomy (4486)
somytomy Creative Commons License 2020.03.14 0 0 4486

Nálunk mintha kőbe vésett szabály lenne, hogy egyvágányú vonalon márpedig a jobb oldalon van a jelző. Persze csak akarat kérdése, az osztrákoknak azt hiszem van táblájuk arra az esetre, ha a jelző nem a megszokott helyen van.

Előzmény: Divrotcé (4485)
Divrotcé Creative Commons License 2020.03.13 0 0 4485

Meg egyáltalán. Ami kétvágánynál bevett (Janus-jelzők), az egyvágánynál sem lehet feltétlen üldözendő. (És legalább minden második jelzőalap maradhat is a helyén, ha holnap reggel lerakják a második vágányt - kellő előrelátás esetén pedig akár egyet sem kéne bontani...) 

Előzmény: _Nyuszi (4477)
Pettikk2020 Creative Commons License 2020.03.13 -3 1 4484

Kiengesztellek titeket kedvenc photoshopolt fényképemmel

Pettikk2020 Creative Commons License 2020.03.13 0 0 4483

A videón a csónakház sétány vasúti átjárója szerepel

Pettikk2020 Creative Commons License 2020.03.13 0 0 4482

30-as vonal?

Előzmény: Jelzőőr (4481)
Jelzőőr Creative Commons License 2020.03.13 0 0 4481

Nagyrécse és Nagykanizsa között, a videón a menetirány épp Nagykanizsa felé fordult.

Előzmény: Pettikk2020 (4478)
Pettikk2020 Creative Commons License 2020.03.13 -8 0 4480

Pú kaki, pú pú! Pú kaki, juj!

Pettikk2020 Creative Commons License 2020.03.13 -3 1 4479

Olyan is van, hogy anyyira nem egy vonalban vannak, hogy közöttük még vasúti átjáró is van

Előzmény: _Nyuszi (4477)
Pettikk2020 Creative Commons License 2020.03.13 -1 1 4478

Vajon hol készülhetett ez az éjszakai felvétel?

https://www.youtube.com/watch?v=Di0_XLk0zdg

_Nyuszi Creative Commons License 2020.03.13 -1 1 4477

Nem szabálytalan, csak más. Tervezői szabadság inkább.

Előzmény: Pettikk2020 (4474)
Képzetes Kezdőtérközjelző Creative Commons License 2020.03.12 0 0 4476

Hát emiatt biztos nem.

Előzmény: schlumberger (4475)
schlumberger Creative Commons License 2020.03.12 0 1 4475

Almásfüzitő esetében, viszonylag régi hardverről lévén szó, a logika lassúsága eléggé látványossá teszi ezt a folyamatot.

 

Ettől van az, hogy Tatáról Füzitőre haladva hatalmasokat fékez a vonat? Régebben még azt is bemondta, hogy a biztber hibájából.

 

Előzmény: Képzetes Kezdőtérközjelző (4472)
Pettikk2020 Creative Commons License 2020.03.12 -4 1 4474

Tehát inkább az szabálytalan, ha egy vonalban vannak

Előzmény: Divrotcé (4473)
Divrotcé Creative Commons License 2020.03.12 0 1 4473

A régi "táblás" térközjelzők idejében a csalimese szerint nem tudtak olcsó és szerelhető Janus-jelzőt alkotni.

 

A hátrahúzással kicsit növelhették a megcsúszási biztonságot (az öreg térközben elvileg 50-50 méterre húzták a vágástól), a régebben szokásban volt ~10 méteres hátrahúzás pedig akár az utolsó tengely utáni hátralógás ellen is adhat elvi védelmet.

Előzmény: somytomy (4470)
Képzetes Kezdőtérközjelző Creative Commons License 2020.03.12 0 2 4472

Bizony, ezek ilyen történelmi dolgok.

Alapvetően az Elektrákban az alsó kettő (három, négy - indikátorok) fény és a felső két fény külön logikai objektum a biztberben (továbbá külön logikai objektum a tolatásjelző és a hívójelző is, ami ugyanazt az egy fehéret vezérli), habár minden fény ugyanazon az interfészkártyán jön ki. A logikai objektumok összekombinálása az elemvezérlő szinten történik.

 

Az egyetemen a professzorok ezt úgy tanították, hogy vannak olyan jelzésrendszerek, amik a maximális alkalmazható sebességet nem maszkolják el, ergo zöld fényt látsz a főjelző lapján, ha maximum sebességgel mehetsz. Más kérdés hogy ilyenkor az előjelző és a főjelző egy jelzőlap vagy két külön jelzőlap.

Más jelzésrendszerek, mint az OSzZsD rendszerek általában, elmaszkolják az adott jelzőnél való maximális alkalmazható sebességet, viszont ezáltal szükségszerűen a főjelzőnek előjelző szerepe is kell legyen, illetve szükségtelenné válik a külön jelzéskép-rendszer az előjelzők részére, és az egy fényű jelzésképek az előjelzőknek is jók lesznek.

 

Ha belegondoltok egyébként, akkor az angolszász jelzésrendszer is hasonló, csak ott az egyenes irányt maszkolják el azzal, hogy annak nincs külön tolla.

 

Az Elektra magyar kiadásában így van megoldva, hogy egy alapvetően nem maszkoló logikából hogyan csinálnak maszkoló logikát.

Sőt, ha az egy zöldnek kell megjönnie, akkor először meggyőződik arról a berendezés, hogy kint van a "semmi", és utána kapcsolja a zöldet. :)

 

Almásfüzitő esetében, viszonylag régi hardverről lévén szó, a logika lassúsága eléggé látványossá teszi ezt a folyamatot.

Előzmény: _Nyuszi (4468)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!