Kis hazánk egyik legszebb vonalvezetésű vasútvonala, nyáron a Cuha-szurdokba igyekvő turisták százai lepik el a vonal szerelvényeit. Azonban a gyönyörű hegyi szakasz felett ott lebeg a megszüntetés veszélye. Nem szabad veszni hagyni!!
Nézd meg a győrasszonyfai buszok kihasználtságát Ravazd után, mindjárt másképp fogod látni a dolgot. A rövidúton ha bemegy a faluba az ember, akkor a legtávolabbi lakóház sincsen 2 km-re, mérd le nyugodtan, pont ahéten sétálgattam le a távot. Azt az utat én is néztem, hogy nagyon gáz, ez jogos kritika. Ezzel kapcsolatban fel fogom keresni a győrasszonyfai polgármesteri hivatalt, ha ők nem lépnek, akkor egy önkéntes nap keretében a Bakonyvasúttal megtisztítjuk az utat.
39523 nincs, feltételezem a 13-asra gondolsz. (?) Az a 246-hoz csatlakozik Veszprémben. Hogy értelme van-e, azt nem tudom. Személyesen érintett vagyok, és jobb lenne korábban közlekednie a Győrbe érkezés miatt, hogy ne akkor álljon meg (17:22), amikor a railjet indul Pest felé. Emiatt inkább a busz marad Zirc és Győr között. :/
A "műszakos vonatokhoz" annyit: nem feltétlenül a hazajárás a probléma, a 7:24-es, 14:46-os, 18:56-os és 22:49-es indulás egy versenyképes menetidő mellett bevállalható lenne, de a munkába bejárni vonatról elég kétesélyes. Az első vonat "túl korán" ér be, a buszpályaudvarról 5:20 körül indulnak kifelé az ipari parkba a buszok, meg azért az sem mindegy, hogy ha délelőttös az ember, mikor kell elinduljon otthonról, számít az a 10-15 perc. A 39515 13:10 körüli érkezése rendben, ez tökéletes. 39513 (ex-39525, 39515, 39555 stb., számomra indokolatlannak tűnő névváltoztatgatások) 17:22-es érkezése egyértelműen túl késői, ráadásul a 9203 késése esetén ez tovább csúszik (persze, legyen szemfüles az utas, aztán ugráljon át 'Szabadhegyen a gyorsra, ha annak van kijárat...). A két menetrendi évvel ezelőtti 16:56-os győri érkezés túl korai volt, azelőtt évekig 17:05 körül ért be a vonat, az tökéletesen működött. A 39511 21:10 körüli érkezése is teljesen rendben van, éjszakára be lehet járni. Kérdem én: valami problémába ütközik az, hogy a jelenlegi 39523 15 perccel korábban közlekedjen? Vagy ez 'véletlenül' maradt így a 2013/2014-es menetrend óta?
"Gyôrasszonyfa (...) a falu legtávolabbi részei 1 - 1,3 km a vasúttól."
Van az 2-2,5 is, de ki számolja. Szőrszálhasogatásnak tűnik, de az a plusz-mínusz 1km kb. 10 perc séta az említett 1km mellé (a 3 buszmegálló valamelyike viszont biztos, hogy bőven 10 percen belül megközelíthető a falu bármely lakott pontjától), illetve ha hozzávesszük, hogy a vasútállomáshoz vezető rövidebb út egyre rosszabb állapotban van és az ember nem szeretne tökig sáros lenni, mire kiér a vonathoz, akkor azért kell egy nagyot kerülnie, hogy betonos úton mehessen végig. Félreértés ne essék, értem én, hogy nincs több vonatkm, busz-vonat párhuzamosan egyszerre pazarlás meg a vasút rovására megy, de Győrasszonyfa nem az a hely, ahol csak úgy azt lehetne mondani, hogy "jó, akkor holnaptól mindenki vonatozzon, mert busz az nem lesz".
Sőt a 6-18 illetve 18-06 órás 12 órás műszakokhoz, meg a 8-16 ig munkákhoz, meg azoknak akiknek nincs első órája és 8:30 ra lenne jó érkezni Győrbe se jó a jelenlegi vasúti menetrend.
Vonatkilométer korlátozás van, ezért a létező vasúton is elvihető igényeket a vasút nem tudja kielégíteni , mert nem engedélyeznek ehhez új vonatokat.
11 es vonal menti települések esetén a busz helyett vasút témakörhöz hozzátartozik, készül egy tanulmány is ami csak ezzel foglakozik a 11 utasszámnövelése és hivatásforgalmi jobb használhatósága érdekében.
Ezt Te is tudod, mert a 11 es vonal menti települések esetén a busz helyett vasút témakörhöz hozzátartozik, készül egy tanulmány is ami csak ezzel foglakozik a 11 utasszámnövelése és hivatásforgalmi jobb használhatósága érdekében.
A vasútnál a nem jó a 7:24 toljuk el 7:50 re nem tesz jót a hivatásforgalmi utasoknak.
3 műszakba sokan dolgoznak Győrbe, de a turisták miatt ütközik a hivatásforgalmi bérletes utas meg a kiránduló igénye.
Ez a vonal akkor lett új vonalként kialakítva amikor a már Bakony Volán Rt még Veszprém megyei községeket Győrrel összekötötte. Ugye 2002 novemberében csatlakoztak Győr Sopron megyéhez ezek a kis községek, több lépcsőben, mert Lázi és Bakonypéterd már korábban, és Bakonyszentlászló hetedmagával később csatlakozott. Ez érdekes mert megmagyarázza, hogy a vonal hamarabb indult, mint a más megyéhez való csatlakozás és vegyes üzemeltetésű Bakony, Kisalföld vonalról van szó.
Akkor a Kisalföld Volán a hajnali munkásbuszt ami eredetileg közforgalmúban még akkor a AUDI gyárig közlekedett visszafordította Győrből Bakonyszentlászlóra, hogy az főleg az iskolások miatti járat végzése miatti Bakonyszentlászló-Győr járatot el tudja végezni.
Az utóbbi "iskolás" "hivatásforgalmi" 7:20 körüli győri érkezésű járat kihasználtsága indokolja ezt a rezsimenetet.
A Bakony Volán összesen 2 pár járatot végzett ezen a vonalon. Kérdezd meg őket miért csak ennyit, illetve a Kisalföld bérleteseit bő 12 éven át miért nem vitték "ingyen" el?
Nekem 2001 ből van buszmenetrendem, akkor még a faluközpontig a községházáig jártak a buszok később kezdtek lejárni a vasútig. Akkor az esti műszakos járatok még csak Bakonyszentlászló-Bakonypéterd között jártak (Bszentlászló ind. 20:05 és Győrből az ami a 22:45 höz csatlakozik)
1998 ban még nincs meg ez a vonal 1999 es 2000 es példányom nincs.
Meg kell jegyezni előtte a Bakonyszentlászló-Fenyőfő autóbuszvonal járatai a vasúthoz csatlakoztak helyközi vonalként helyi jellegű igényeket kielégítve.
Mi dolga lehet hajnalban egy győri lakosnak Bakonygyiróton?
Talán nem a győri lakosok miatt megy ki, hanem a reggeli (iskolások, egyéb dolgozók) járat miatt, ne rezsimenetben menjen ki (amennyiben nem kinn alvós a busz, vagyis nem Bakonygyiróti a sofőr)...
Aki este pl Bakonyszentlászlóra utazik, 18:35 kor felszáll egy Sikátorba közlekedő buszra.
A busz full tele, sokan állnak, Kb Ravazdon lesz ülőhelye mindenkinek.
Bakonypétereden át kell szállni egy másik buszra, itt kiürül az alapjárat, de a másik buszon is 8-15 utas van ami nem sok.
A Volán pl Románd, Bakonygyirót, Bakonyszentlászló településekre közvetlenül csak munkanap 5:20 kb. 1-2 fő használja
mindennap 9:30 kb. 8-10 fő használja
szombaton 13:30 kb. 10-12 fő használja
hétfőtől szombatig 14:45 kb. 20-25 fő használja
munkanap 16:20 kb. 12-15 fő használja
mindennap 22:45 kb. 15-20 fő használja
valamint átszállással 6:45, 10:45, 17:00, 18:35 kor lehet utazni azzal a megjegyzéssel, hogy 17:00 órakor Győrből induló járat esetén Veszprémvarsányban és nem Bakonypéterden kell átszállni.
5 közvetlen busz van, az utasszámok az utolsó 10 km re utazók (Románd, Bakonygyirót, Bakonyszentlászló) utasszámai. Az Audis járatok nincsenek benne csak a közforgalmú helyközi.
A Bakonypéterd-Bakonyszentlászló buszokon 8-15 fő utazik átlagosan, kivéve a 17:00 óráshoz csatlakozó ill Bszentlászlóról a 18:00 órakor induló ezeken 2-3 utas van.
Ezekben az időpontokban vonat mikor nincs?
Győrből indulóban 6:45 kor az éjszakásból hazafelé tartóknak és délelőtt 9:30 kor, 10:45 kor , mert el lett tolva a veszprémi csatlakozás miatt a vonat indulása 11:47 re, szombaton 13:30 kor, délután 16:20 kor, azoknak akik 16 órakkor végeztek és mennének haza , de vonat csak 15:45 kor túl korán 17:45 kor túl későn vannak, valamint a 18:56 os indulás a vasúton csak munkanap van és későbbi, mint a 18:35 ös busz indulása.
A még a vasúthoz képest 6:35 az éjszakás hazatérő, 8:45, 12:40, 20:40 azok amikor nincs vonat, de van busz.
11:10 kor busz 11:47 kor vonat ezt hangolni kell, a 15:45 ös vonat és a 16:00 órás busz majdnem egyszerre van, 17:30 szintén hiszen 17:45 kor megy a vonat, 18:35 esetében érdemes megjegyezni, hogy vonat 18:56 órakor 21 perccel később van, e miatt kevesebb a vasúti utas, illetve a vonat csak munkanap megy pedig hétvégén is sokan dolgoznak 18 óráig!
20:40 es időpont miatt új vonatot kellene beállítani Győr-Veszprémvarsány között.
A Győrbe tartó irányt külön elemezni kell, ott is kellenek az utazási igények miatt új időpontok a vasúton.
Annyit fűznék hozzá ehhez a "kiveszünk buszjáratokat innen-onnan-amonnan" ötlethez, hogy minél messzebb van az adott település Győrtől vagy egy másik nagyobb, sok munkalehetőséget adó településtől, annál kevésbé nyernénk vele utast a vasúton (Gic, Románd, Bakonybánk, Lázi, stb. környékére gondolok). Aki eddig busszal járt, az megoldaná máshogy (pl. autóval, ha van rá lehetősége), vagy ami szerintem valószínűbb, munkahelyet váltana, de az, hogy buszos ráhordással (ha ez valóban megvalósulna Magyarországon), vonattal rendszerből járjon be Győrbe, az kizárt. Az AUDIs busz persze vinné a karikagyárba a dolgozókat, azzal nem lenne gond, azt eddig sem számoltuk bele a vasútra átterelhető utasok körébe. Az egyszerű ember hetente-kéthetente egyszer igénybe venné a vasutat Győrbe, aztán annyi, eltengődne ott a lakóhelye környékén, mezőgazdaságban, stb. amit éppen talál. Mint írtátok, a buszok is csekély kihasználtsággal közlekednek, csak az szúrja a szemét mindenkinek, hogy közlekednek. Véleményem szerint az, hogy 2015-ben egy települést elzárunk a közúti tömegközlekedéstől, egy nagy lépés - hátrafelé. Csak most nem az lesz, mint a '80-as években, hogy _még_ nincs busz, hanem _már_ nincs busz. Aki meg eddig buszozott, az majd szidja a kormányt vagy akit éppen bűnbaknak lát, de mint mondtam, szvsz a legkevésbé sem fog megfordulni a fejében, hogy mindent csinál úgy, ahogy eddig - csak vonattal, ilyen menetrendi kínálat mellett.
Hát én nem tudom, hogy egy 7:24-esről beszélünk e, de hogy azt 2-3-nál több műszakos nem használja azt garantálom. Amióta a 6:50-es indulás ki lett lőve, az esti műszakosokat a vasút elvesztette. Ez az indulás nem jó se nekik, se a turisztikának. Így van a semmibe a senkinek egy vonat. Ezt későbbre kellene tenni, 7:50 felé, akkor jobb lenne a turisztikának, és a hivatásforgalomnak is a veszprémi oldalban. Ettől függetlenül még ezzel a szerencsétlen indulással is jobb utasszámot ér el ez a járat, mint a délelőtti Győr-Veszprém buszok a Győr-Zirc közti 5-15 utasukkal...
Tamási és Gic könnyen áttéríthető lenne vasútra, illetve Bakonybánk is, Tápnál, meg Tápszentmiklósnál már inkább vannak (pálya)fenntartásaim. Amúgy a leírtakkal egyetértek. Péterd leves, mert ahogy írva vagyon, se út, se peronvilágítás, és messze is van. Ha lenne feltételes megállás, Ravazdra mehetne, mert a bakonyi turisztika miatt az önkormányzat szeretné. Éccsel kapcsolatban meg ellentétes véleménnyel vagyok a szövetség döntéseivel, szerintem azt lehetne kiszolgálni, főleg, hogy van buszmegálló is mellette. Ott több is volt az utas, mint az említett kettőnél, de a többi megállóhoz képest elenyészőek.
Azért megy korán, ennek ellenére aki akart azzal is elment, sokszor volt tömeg a 7:24 esen, Győrszabadhegyen van aki már fel se fért, amikor kevés kocsival közlekedett.
Köszönöm a figyelmeztetést, nem figyeltem oda úgy látszik. Engem nem fognak tudni provokálni, mert tudom amit tudok, és látom amit látok. Ha meg el is hiszik amit leírnak, akkor egészségükre váljék. Tegeződünk nem tegeződünk, minden vonal oldalán mást mondanak. Ismeretlen embert nem tegezek le, még a saját korosztályomban sem, főleg nem látatlanban. :)
1) Ha tőlünk nyugatra lenne és magánvasút lenne, szerintem megállna a faluban és a sícentrumnál is (akár csak feltételesen).
Ha a közlekedésben hozzáértők dolgoznának, akkor ennek itt sem szabadna problémának lennie, de sajnos...
2) Lehetetlen indulási időpont az ha pl reggel 1/2 7-kor fel kell verni egy ovis bandát, hogy vonattal kirándulhasson, vagy legutóbb: az előző vonatot nem értük el, (11 óra körül, a következő pedig már sötétben 16 óra körül megy). Én ilyenkor már nem szívesen túrázom csak azért, mert nincs másik vonat. Maradt az autó és Csesznek.
Nem tudom, hogy konkrétan honnan indulva szeretne kirándulni a Bakonyba. Veszprém felől úgy vannak igazítva a vonatok, hogy azok a kirándulók elérhessék, és időben kiérhessenek a Bakonyba vagy érhessenek fel Győrbe, akik a megyeszékhelyről vagy messzebbről, Ajka vagy Budapest irányából jönnek. Veszprém felől a kirándulók igényeit tökéletesen kielégíti a 8:15-ös és a 10:59-es indulás, ugyanígy a Zircieket is. A Bakonyba délelőtt szoktak menni a kirándulók, nem pedig délután, mert amíg volt rá lehetőség, akkor sem éltek vele (gondolok itt 13:45-ös és 14:20-as vonatokra). Ezt igazolja az is, hogy a 10:56-os járat későbbre tétele sok kirándulónak betett Győrben, ezért akarjuk a 7:24-es semmire sem jó vonatot későbbre tenni, csak nincs meg a lehetőség jelenleg. Amíg 8:45-ös indulás voltl, Győr és a Bakony közt alkalmanként adódott kisebb nagyobb csoport, de a többi nap, és Csesznektől lefelé mindig üres volt a vonat. Semmi értelme nem volt közlekednie az év 365 napjából 300-on A délutáni vonatoknál elsőbbség, hogy legyen csatlakozás Budapest felől, és a kirándulók haza tudjanak menni, kisebb és nagyobb túrák után is. Ez most akkor működhetne jól, ha a győri 13:45-ös Veszprémig, és a 15:06-os Győrig hétvégén is közlekedne. Eddig semmilyen igény nem érkezett ilyen téren, hogy valaki Veszprém felől nem tudott kimenni a Bakonyba. És ahogy munkamegosztás olvtárs is írta, amíg vonatkm korlát van, addig a közlekedésmérnöki feladatkörnek megfelelően az utazási igények maximális kielégítésére törekszünk, azaz a vonatokat úgy indítjuk, hogy minél kevesebb legyen a minimális utassal lődörgő céltalan vonat.Igen jól írta, volt példa rá, hogy nem fértek fel vonatra, nem is egyszer, főleg ünnepek körül, de ez is a Start sara, hiába vertük az asztalt hónapokkal előtte, hogy erősítsenek.
4) Ilyen kedves felkérésnek nem tudok ellenállni. Már árulom a házam Zsámbékon és költözöm Veszprémbe. Amit a Bakonyvasútról írtam (és gondoltam) (eddig) abszolút pozitív volt...
Pozitív véleményét ne befolyásolja a hozzászólásom, nem a Bakonyvasút véleményét írom, hanem a sajátomat. A tagságunk, sőt a vezetőségünk szinte teljes egésze 10-20-100 km-re lakik a vonaltól, nem kell ahhoz Veszprémbe élni, hogy tehessük a dolgunkat. Azért írtam, így, kissé felháborodva, mert sokan tudnak jó tanácsot osztogatni, csak nem ismerik azt a hátteret, hogy mi milyen körülmények közt, hogyan és milyen szűk keretek közt dolgozunk, abból akarjuk kihozni a maximálisat, segítséget mindenkitől fogadunk, egyedül nem megy semmi sem. Így is önkéntes alapon a saját pénzünkből csinálunk számtalan dolgot.
Ravazd meg Écs esetében olyan kevés utas volt, hogy nem volt értelme megállni messze is volt, kinn a pusztában.
Bakonypéterdre földút vezetett, ott se sok utas volt, 3 törzsutas ebből egy fő a bakterházban aki nem vasutas, 2 fő bérletes egy nő a Marlin gyárból és a fia aki akkor hagyta ott a vasutat amikor nem minden vonat állt meg ott.