Igen, mert könnyebben átlátható az, hogy adott napszakban mennyi tartalék van, ami tényleg tartalék.
Nem, mert (az előzőekből következően) kiderül, hogy esetleg a kelleténél több jármű "állókocsi", és a már átvett járműtípusnak jóval kevesebb százaléka közlekedik, kvázi "termel", mint a gyár által előírt, megengedett, avagy üzemeltető által elvárt, tervezett arányszám. (Mert ugye saját fajtája is kieshet.)
Nem tudom, mekkorának kell lennie ennek az aránynak, ahogy azt sem tudom, a mostani, folyamatos "próbaüzem" állapot szoknyája mögé így mennyire lehet elbújni...
"Kormányos László, a MÁV-Start Zrt. vezérigazgató-helyettese szerint ... A vasúttársaság a járatbővítésre szintén nyitott, és már vizsgálja ennek lehetőségeit, hogy még többen válasszák a közösségi közlekedést"
Sajnos most hetvegen rutinbol a G-hez mentem Rakosrendezore, elotte csak hetkoznap utaztam, volt meglepetes. Igy, a leirasod alapjan, eleg sokfele megallasi rend van a vonalon.
Munkanap csak egy megállás fér bele a menetrendbe (Piliscsabáig a "kötelező" Újpest, Aquincum, Solymár, Pilisvörösvár mellett), így a G72 Rákosrendezőn, a Z72 Angyalföldön áll meg.
Hétvégén Pilisvörösváron csak egy perc tartózkodás van, így két extra megállás is belefér, így a Z72 Rákosrendezőn és Angyalföldön, a G72 pedig Szabadságligeten és Klotildligeten áll meg (munkanap a félóránkénti S76 miatt ez nem működne). Ekkor a két ligeti megállás célszerűen ugyanaz a vonat csinálja, mert különben majdnem egyszerre lenne a megállás az óránkénti S76-tal. Így a két pesti megállást is ugyanannak a vonatnak kell csinálni (ami Rákosrendezőn pont a másik, mint munkanap).
Ma délben Magdolna felől Csabára egy zöld Flirt (?) érkezett. Sajnos nem láttam jól, messze voltam tőle. Tud valaki valamit erről? Mi volt ez, és miért?
A 4-es feltámadt hamvaiból, mától újra az utasok is használhatják a Duna vasútját. Néhány járat pont az emeletes motorvonatokra fog ráhordani Esztergom-Ketvárosban. :)