Úgy tűnik, hogy egy hatóság a törvényben előírt dolga helyett/mellett egy magánnyomozó-irodának lesz az alvállalkozója. Közpénzből finanszírozott köztisztviselők fognak privát üzleti/pénzügyi érdekekért fellépni.
A megállapodás pontos szövegét ugyanis a sajtó tudakozódására gyors helyszini egyeztetést követően bizalmasnak, a nyilvánosságra nem tartozónak nyilvánította mindkét aláíró fél.
A törvény (rendelkezés) nem ismerete meg ugye nem ment fel ....
Alkalmazok akkor egy háziszabályt : Kérdezés nélkül orrbanyomom a belépő ellenőrt.
Az apeh bármilyen szempont szerint ellenőrizheti a számlákat, ez eddig is így volt.
Viszont arról énszerintem nincs szó hogy a revizor ezentúl túrkálhat a gépben hogy mit mivel csinálsz.
Bár eddig is ellenőrizhette a tárgyi eszközök meglétét, tehát például kellett legyen a könyveken számítógép, ha olyan munkát csináltál amihez egyébként kell számítógép, mert egyébként azért érdekes helyzet volt.
Mindig is voltak szervek, akikhez be lehetett súgni, s az illető eltűnt egy időre. A BSA korunk ÁVH -ja. Ha nem tetsik a szomszéd/főnök/... pofája, nosza : kalózkodás bejelentése
Ott van a kutya elásva, hogy a BSA az n db gyártó (jogtulajdonos) érdekét képviseli, a te saját fejlesztésű programodat (amit esetleg más használ illegálisan) leszarja.
És mondjuk egy nagy ipari cégnél az új, még nem publikus (tehát a titokkörbe tartozó) fejlesztésen dolgozó mérnök számítógépét is átböngészheti az APEH? Meglepne, ha egyáltalán a közelébe engednék.
Mondjuk van egy nagy cég, ahol sok ember dolgozik és csak egy szofverről van számla. Nagy cég lévén van még kb 10000 számla, tehát kifejezetten célirányosan, a szoftverre kihegyezve kellene ellenőrzést tartania az APEH-nek, hogy éppen ezt a visszásságot emelje ki. Tehát visszakanyarodtunk oda, hogy az APEH kvázi szoftver-rendőrségi szerepet vállalt fel. Ehhez persze kell majd megfelelő képzettségű szakember gárda, osztályvezetők, titkárnők, technikai háttér. Hehe.
Ezt jobb helyeken korrupciónak hívják, és letöltendőt osztogatnak érte...nálunk viszont csak a BSA-Yard kooperáció utánzata. Az se volt piskóta, amikor a BSA 2 milliárd értékű szoftver-liszenszért rendőrséget vett magának.
A megállapodás pontos szövegét ugyanis a sajtó tudakozódására gyors helyszini egyeztetést követően bizalmasnak, a nyilvánosságra nem tartozónak nyilvánította mindkét aláíró fél.
Mindenkeppen Peterfalvi ele kell vinni az ugyet: sulyos jogsertesnek latszik a titkolodzas.
Az mforon fent van világosan pár példa. Mondjuk van egy nagy cég ahol sok ember dolgozik de csak egy szoftverről van számla. Ha ilyet látnak, akkor kérdezősködhetnek. Ennyi. Mondjuk azt nem tudom hogy valaki a lopott szoftvert hogy amortizálná, nincs számla róla definíció-szerűen.
Szóval PR az egész, hogy mindkettőtől (APEH, BSA) jobban féljen az, akinek még nem fejlődött ki az agya.
Életszerű amit felvetettél, de nyomatékosabb lenne a fenyegetés, ha a MASZ -al is kötne együttműködési szerződést a házastársak idejének szigorú elszámolására.
Roosz, amit irtam, ahogy azt Doncike elmagyarazta. Hisz az x milliard nem plussz AFA-bevetel, mert azt viszaigenyelik. Legfeljebb a szoftvercegek tarsasagi adoja hozhat valamit a konyhara.
Egyébként pedig úgy gondolom, hogy egy adóellenőrzés során maximum az eszköznyilvántartásban szereplő tárgyak meglétét ellenőrizheti az adóellenőr, amennyiben szoftver számlát nem számolt el a vállalkozó, úgy érdekes lenne, ha kotorászna a számítógépén. Ahhoz ugyanis minimum házkutatási engedéllyel kellene rendelkeznie.
Ja, az államnak meg kifejezetten rosszul jönne 1 kis + bevétel.
Az allam x milliard bevetele mellett 4x menne ki az orszagbol a szoftvergyartoknak. Amit tehat nem itthon koltenek el, hanem kivonnak a magyar gazdasagbol. Nem nagy uzlet.
"A közös fellépést indokolja, hogy az illegális szoftverhasználat nem csak a szoftveriparnak okoz jelentős veszteségeket, hanem az egész nemzetgazdaságnak is, hiszen ezek forgalmazása az adó- és járulékfizetés elkerülését eredményezi, továbbá az illegális szoftver kereskedelem miatt a pénzmozgások és kifizetések ellenőrizhetetlenné válnak."
Következő lépésként javaslom, hogy az APEH tekintsen be a ruhásszekrényekbe is, hátha hamis márkajelzésü ruházat található ott valamelyik kínai piacról, ami ugye szintén nem eredményezett állami bevételt, így azt el lehetne kobozni, majd komolyabb adóbírságot kiróni és végül feljelentést tenni a rendőrségen/ügyészségen. (És még esetleg a valagamba is benézhetne az APEH)
Ennek az egésznek kizárólag a számítástechnikai cégeknél van bármi értelme, ott lehet esetleg egy APEH-ellenőrzésnél svarcban eladott szoftvert találni.
Az idézett indoklás sem áll meg, hiszen ha egy cég szoftvert jogtisztán, számlára vesz, akkor azzal mindenféle adóalapja csökken, tehát kevesebb lesz az államé.
Egy APEH-ellenőr soha nem lesz képes eldönteni, hogy rendben van-e a cég, a számviteli nyilvántartásokból ez ki sem derül, a többihez meg nem ért.
Továbbá a BSA segíthet az APEH-nek úgy általában, de mivel minden, amit az APEH megtud, az bizony adótitok (amit nem adhat ki), a BSA-nak sem szólhat, és egyedül kell eldöntenie, hogy akkor ez most rendben van-e, vagy sem.
És végül: az APEH-nek van éves terve, hogy mennyi adóhiányt kell találnia, az adóellenőrök is erre vannak premizálva. Nem érdekük, hogy az adóhiány megtalálása helyett illegális szoftvereket hajkurásszanak egy cégnél. (Ha meg a BSA ezért külön fizet nekik, akkor mindenképpen illegális.)
Szóval PR az egész, hogy mindkettőtől (APEH, BSA) jobban féljen az, akinek még nem fejlődött ki az agya.
Javasolnám az APEH -nek, hogy kössön inkább szerződést a fogyasztóvédelemmel, és vigyázzon jobban az adózók egészségére, mert a romlott áruk fogyasztása adókiesést produkál a megnövekedett betegállományok és a mortalítás miatt.
A jelszavukat sem kell megváltoztani, csak szószerint kell értelmezni: