Keresés

Részletes keresés

gorcher Creative Commons License 2024.03.20 0 8 164280

Jó öreg Sanyi bácsi. Milyen morcos fickónak látszott és egy akkora jó forma ember volt. Vagyis remélem még mindig az és élvezi a nyugdíjat a Balaton mellett.

 

Egyszer elvették tőle a 00-01-et, amikor először lett full ap a 244-es és szegényt nagyon megszivatták. Nem kapott típusvizsgát, csak 7700A-ra. Első pár műszakban el is volt egy FLR-es Volvóval. Aztán kapott reggel egy genfit és bejött annak az ellentéte, amit gracza tt. írt pont alattam. A reggeli másfél kanyarjában még az ülést, meg a tükröt sem tudta beállítani. Hol a gomb, ugye? Délután aztán a vezérek az Örsön tartottak egy gyorstalpaló típusvizsgát az öregnek. Én is pont arra jártam aznap, szóval még én is elkísértem egy fél körre, előtte az ismerős vezérek nekem is megmutatták, hogy mi hol van a genfi műszerfalán és mentünk.

 

Na és ekkor Sanyi bácsiban elpattant valami és írt egy levelet a BKK-nak. Nem mondta el soha, hogy mi állt benne, de hamarosan Cinkota újra kiadott egy darab 280-ast és az az ó1 volt az ő fordájában. Szóval ő ezzel legendává is vált. Volt is egy kis fejvakarás a jurtában, hogy akkor most mégis lehet a BKK-val tárgyalni?

 

Amúgy ez az ó1 egy ilyen mítikus autóvá vált Cinkotán. Az évtizedek kellemes, nyugodt 244-ese után viszont valami ellustult benne, vagy nem tudom, de az 50-et is kihívás volt elérni a kocsival. 45-ösre pl. alig hozták ki, mert instant késésben voltak vele. Utolsó 20E-s időszakában úgy tűnt, mintha kikormolták volna, de azért sosem lett egy 19-75, vagy 19-77. Na mindegy, ez már történelem...

Előzmény: bz79 (164278)
gracza Creative Commons License 2024.03.20 0 10 164279

Én a klagenfurtinrendszertb ismerem belülről is. Itt külön futásterv és szolgálati terv van minden napra. Ez azt jelenti, hogy a buszok nem állnak meg egy pillanatra sem miután kijöttek a garázsból, egészen addig, míg vissza nem mennek. Nem is lenne hol, mivel a vásrosban nincsenek tároló helyek, kivéve a két tartalék busz dedikált parkolóhelyét. Egy sofőr egy nap legalább egy, legfeljebb kettő pihenővel dolgozik, amikor (ugyanúgy mint a BKV.-nál a villamos ágazatban) a megállóban váltja a kolléga, aki tovább megy a busszal. Amíg ott dolgoztam, több mint három évig, sohasem fordult elő, hogy egy nap ugyanarra a buszra ültem volna vissza, mint amiről előtte leszáltam. Olyan viszont többször is volt, hogy ugyanazon a napon voltam midivel, szólüval és csuklóssal is. Ezt a rendszert úgy lehet a sofőrök részéről fenntartani, hogy minden busz azonos és jó felszereltség, kevesett futott, jó állapotú gép. Klagenfurtban jelenleg már csak Citarók vannak, mindegyik a legtöbb ponton állítható üléssel (fűtés, szellőztetés, két ponton dönthető támla, stb.), szélvédőfütéssel, motoros tükrökkel (még az utastéri tükör is), üdítőhűtüvel. A három év alatt kb. 1500-szor állítottam be magamra a vezetőfülkét, ami már automatikusan ment. Tudtam hányadik kattanás az ülölap helye, hova döntöm a támla alsó felét, hova a felsőt, stb. (és nem utolsó sorban minden buszon minden kapcsoló ugyanott volt). Ezt azonban egy változó minőségű, vegyes járműparkkal nem lehet megtenni. A vegyes, de modern járműpark mondjuk nem feltétlenül akadály: erre találták ki németországban a VDV műszerfalat.

Előzmény: BU 20-26 (164277)
bz79 Creative Commons License 2024.03.19 0 4 164278

A 63-10-zel (utána 00-01) kb 1999/2000-től járt a gazdája,talán 2017 végén,vagy 18 elején ment nyugdijba.44gy/44a gy majd 144gy és 244.Szerintem ez rekord a cégnél,ennyi év ugyanazzal az autóval.

Előzmény: trizs77 (164273)
BU 20-26 Creative Commons License 2024.03.19 0 4 164277

A 128-asról tudok nyilatkozni a 90es évek közepe/végéről. Amik tuti gazdás kocsik voltak (ugyanazok a délelőttös/délutános) párok vitték őket:

BU 10-27: F1 volt fixen (ennél az egynél tudok forgalmit)

F2: beugrós volt W. Feri vitte, ő is mindig ugyanazzal a busszal járt nem emlékszem a rendszámra... talán a  BU 21-72

BX 71-72 szintén gazdás volt

28-asról a BX 71-70; BU 20-28 ezekkel is mindig ugyanazok az arcok jártak.

Ehhez képest meg van a német példa: egy ismerősöm kint dolgozik helyi járaton valamelyik cégnél, és azt mesélte, hogy ha kiszáll műszakizni, utána az sem biztos, hogy ugyanabba a buszba ül vissza. Valahogy nem érzem az utóbbit követendő példának, tekintve, hogy egyre többen elhovatottságból csinálják a buszozást, és nem kényszerből. Ezzel a hozzáállással pedig együtt jár, hogy jobban odafigyelnek a munkaeszközükre.

Előzmény: gracza (164276)
gracza Creative Commons License 2024.03.19 0 4 164276

Nálunk Cinkotán, a 90-es évek végén, a beugróknak fix kocsijaik voltak, ami hétvégén nem ment. Sok délelőttösnek is volt fix autója, sőt fix száma is, mint nekem is. Viszonylag hosszú ideig én jártam a 60-33-mal a 76gyors 4-es forgalmit és állandó délutánosom volt. Csak szabadnapjainkon csinálta más. Ma gondolom már ritka az ilyen.

Előzmény: trizs77 (164273)
riezaK Creative Commons License 2024.03.19 0 4 164275

Gyerekkoromban 3-assal (ma 33-as) jártam sokat, a 435-ös korszakról beszélgetünk, nyilván volt olyan hogy másikkal volt valaki, nyilván volt olyan hogy kiadták szabadnapjukon a kocsikat de 99%-ban azt a kb 10 kocsit lehetett a vonalon látni és mindegyiket fix emberrel  (amelyik "piroson" járt osztottban azok tuti konkrétan egygazdásként üzemeltek... Azok a kocsik még hétvégén se igen voltak kint. ) 

Előzmény: trizs77 (164273)
.BPO-346. Creative Commons License 2024.03.19 0 4 164274

Ez azért a mai számokat nézve szerintem übergáz... mármint a mai világunkra vetítve. :S 
Csak úgy megjegyzem...

Előzmény: trizs77 (164273)
trizs77 Creative Commons License 2024.03.19 0 3 164273

A BKV-nál - ez ugye BKV buszai topic - nem jellemző az egy emberes, de még a négykezes autóbusz.

Sose volt ilyen rendszer.

 

Egyetlen kivételről tudok (attól még lehetett másik is) a GE 01-36-os Ik-260-as ami egy emberes autóbusz volt.

Fix. 141-es kocsi volt.

 

Akkoriban az Ik-260-as buszok 7-8 év után lettek selejtek, vagy kerültek eladásra mert jött helyettük az új busz.

A 01-36-os 11 évig szolgált ami akkor kirívóan magas életkornak számított.

 

Előzmény: 0010011 (164272)
0010011 Creative Commons License 2024.03.19 -1 0 164272

hát igy van, de sokszor a műhely se áll a helyzet magaslatán , nálunk biztos nem. Az is számit.-

.A 200 as család némelyik tagja a 34 évet is megérte, de az egy olyan busz volt(ELK 746)ami gazdájánál mintha ramatyabb lett volna, mint tartalékba, mikorv elvileg mindenki járt vele.Eleve 23 évesen került hozzánk a volánbusztól.Amig nálunk gazdája volt, ő nem nagyon foglalkozott vele.Máws kérdés hogy sok gondja nem akadt igy se.

A hulladékot is rendbe lehet tartani, bár a localokkal nem feltétlenül akarnak törrődni.

Előzmény: riezaK (164271)
riezaK Creative Commons License 2024.03.19 0 5 164271

A sofőr maga rendbe tarthatja a buszt, de ha a cégnek nincs pénz, akkor korántsem marad tsrtósan jó állapotban.

 

Volánnál nem egy olyat hallottam hogy rendbe rakatsz egy buszt magadnak, törődsz vele, ütöd a vasat hogy csinálják meg, hordod a műhelybe, lassan a megye lgpatikább kocsija lesz....   -elveszik tőled és kapsz valami hulladékot helyette. 

Előzmény: 0010011 (164270)
0010011 Creative Commons License 2024.03.19 -1 0 164270

Csak úgy gondoltam hogy te rendes vagy:)

Van sok sofőr aki nem foglalkozik az utasokkal  , Salgótarjánban is bőven találni ilyet, így a buszt se ugralják kötbe, azok is nagyon lestrapáltak.A BKV nál se állnak a helyzet magaslatán.A sofőr maga rendbe tarthatja a buszt, de ha a cégnek nincs pénz, akkor korántsem marad tsrtósan jó állapotban.Ilyen is van itt is 

Hi

Előzmény: Angyal K. (164263)
BX 59-76 Creative Commons License 2024.03.19 0 0 164269
Előzmény: torqmatic (164268)
torqmatic Creative Commons License 2024.03.19 0 1 164268

Ilyenről van kép?

Előzmény: R.C. center (164261)
BX 59-76 Creative Commons License 2024.03.19 0 1 164267

Pl. ez a BPO-122. Bár fogalmam nincs arról, hogy ez csacsiként funkcionált valaha is, vagy milyen célt szolgált.

Jópár éve eltünt a garázsból. Egyesegyedül a BPI-844 és a BPI-748 képviseli Cinkotán az Ikarus 200-as szériát.

Előzmény: négyszázas (164260)
Villámhetes Creative Commons License 2024.03.19 0 1 164266

Pólóban vezetek:)

Előzmény: A210 820 08 21 (164265)
A210 820 08 21 Creative Commons License 2024.03.19 -1 4 164265

Ilyenkor kicseréled a nyakkendődet arrivásra?  :-)

Előzmény: Villámhetes (164264)
Villámhetes Creative Commons License 2024.03.19 0 12 164264

Angyal K. Creative Commons License 2024.03.18 0 2 164263

Egyrészt fogalmam nincsen róla, hogy hogyan jöttem a "képbe", mindegy is, köszönöm! 

Másrészt azért a BKV-s kollégák megítélésével kapcsolatban egy észrevétel, nekem az a tapasztalatom, hogy akivel én eddig beszéltem, mindegyik segítőkész

és velünk kollégákkal tisztelettudó. 

Biztosan van köztünk is olyan aki máshogyan viselkedik és/vagy beszél némelyik utassal mint ahogyan velünk kollégákkal.

Nagyon sok az a külső körülmény és inger ami miatt mindegyikünknek máshová helyezkedik el az úgynevezett inger küszöb magasugró léce.

Persze a média tele kirívó esetekkel, viszont nem ez-az általános, én úgy veszem észre, hogy aki belefásult vagy adott napon elege lett, az inkább nem keresi a konfliktust,

inkább csendben van és csak a szükséges esetben kommunikál. Nyilván utazni is szoktam civilben is és végállomásra is BKV-val, nem csak a tartózkodóból vagy a garázsból van tapasztalatom.

Azt mindig hozzá teszem, (vagy elfelejtem), hogy az én mondani valómnál figyelembe kell venni, hogy besegítőként dolgozom és biztosan kevesebb külső inger ér egy adott hónapban, mint a fő állásban dolgozó kollégákat. 

Előzmény: 0010011 (164252)
négyszázas Creative Commons License 2024.03.18 0 1 164262

Vanhool felkészül.

Előzmény: R.C. center (164261)
R.C. center Creative Commons License 2024.03.18 0 0 164261

A nyplcvanas években volt 260-asból épült csacsi is is bőven.

Előzmény: négyszázas (164260)
négyszázas Creative Commons License 2024.03.18 -1 0 164260

Mi az 5%?

Előzmény: BX 59-76 (164259)
BX 59-76 Creative Commons License 2024.03.18 0 2 164259

Kizárt dolog. A BPI-748 a csacsi a mai napig. Amúgy az esetek 95%-ban csuklós 280-asokból szokták a csacsit kialakítani. 

Előzmény: 0010011 (164245)
Ta1 Creative Commons License 2024.03.18 0 0 164258

riezaK, HBweb hu

 

Köszönöm szépen mindkettőtöknek.

Előzmény: HBweb hu (164240)
Portwest Creative Commons License 2024.03.17 0 1 164257

Kelenföld: BPI-813-at váltja lassan BPO-850.

Előzmény: HBweb hu (164244)
Hangya Szövetkezet Creative Commons License 2024.03.17 0 1 164256

Óbuda: BPO-869

Előzmény: HBweb hu (164244)
hamzsabusz Creative Commons License 2024.03.17 0 4 164255

"egy ház ott 5 millió" nagyon rég volt már, ennyiért bontandó vályog kb. Másrészt arra felé is ugyanannyiba kerül (vagy még drágább pl. a helyi Coopban...) a tej, kenyér, párizsi, paradicsom! Sajnos abben a mindig is rendkívül alul értékelt vármegyében (meg máshol is) kb. annyi a fizetés, amennyiért még találnak embert a munkára. Mondjuk így nem is lesz probléma a későbbi "hatalmas" nyugdíjak kifizetésével sem. :-(

Előzmény: bz79 (164254)
bz79 Creative Commons License 2024.03.17 0 0 164254

Volánnál az alap kezdő órabér mindenhol ugyanannyi,még a kék volánon is.Területenként más kiegészítések jönnek rá,mert ugye Nórádpusztab.sznádon mások az árak,egy ház ott 5 millió,pesten meg győrben 55.És igen,a legmagasabb kiegészítések roppant meglepően a kék volánbuszon,és a bp/pest megyei telephelyeken vannak,utána meg nyugat felé.

Előzmény: 0010011 (164251)
hamzsabusz Creative Commons License 2024.03.17 0 0 164253

Ráadásul itt hivatalosan, teljesen bejelentve, törvényileg fizetett szabadság napokkal megvan ennyi! Pesti régióban is sok helyen megvan a 4-5e nettóban, csak hát a bejelentett bruttóval és a még pluszban fizetendő munkáltatói járulékkal van probléma. A szabadság is sok helyen csak papíron létezik, a valóságban már kevésbé. :-( És sokan már csak úgy 50+ év körül kezdenek rádöbbenni, hogy így baj lesz...

Előzmény: torqmatic (164248)
0010011 Creative Commons License 2024.03.17 -5 1 164252

Jobb lenne ha az anyagiakon túl egyéb megbecsültsége is lenne a buszsofőrnek igaz.Sokan le lesz..jak a sofőrt, pedig nélküle nem megy a busz, még nem önvezető buszok vannak.Én se mindig köszönök, vagy elől szallok fel a buszra,de átlagban becsülöm a buszsofőröket.Van aki sajnos dohányzik menet közben is, nem takarít, bunkó, és van olyan is aki rendes, és gondos a buszra.

A BKV nak vajmi kevés ilyen sofőre van aki utóbbi (tehát rendes) kategóriába sorolható.Ez természetesen vonatkozik  pl.Angyal Karolyra a leírtak szerint ő rendbe van...De nincs egyedül persze.

De a BKV nak jóval nagyobb figyelmet kéne fordítani a karbantartásra is.

Ahogy más cégnek is

Bocs kicsit eltértem a tématól

 

Előzmény: torqmatic (164249)
0010011 Creative Commons License 2024.03.17 0 1 164251

Bocsi a félmillió az nem tartom nevetségesnek egyáltalán

Én a nógradi 200 ezrest viszont igen..Sokaknak ott az az átlag

 

 

 

Előzmény: torqmatic (164248)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!