Régi alapszabály (alaplap, mobiltelefon, DVD lejátszó stb): ami jól működik, azt nem szabad piszkálni! Persze én is mindig megszegem, mert érdekel, hogy jobb lesz-e, meg pusztán a tudat is lelkesít, hogy a frissítéssel elméletileg korszerűsítem a rendszert, de gyakran meg is szívom emiatt. Pont javítottam az egyik ismerős notiján a Windowst, mert az automatikus updater karácsonyi ajándéka egy nem működő frissítés volt, ami miatt az amúgy fél perces boot kb. konstans 4 és fél percesre nyúlt és belassult az egész rendszer. A frissítést leszedve minden újból jó lett. Persze amire erre rájön az ember... Én nem raknám fel, csak ha tudnám, hogy garantáltan jobb lesz tőle a fényképezőgépem (pl. gyorsabb kártyaolvasás/írás, rövidebb bekapcsolási idő, gyorsabb AF, pontosabb fénymérés stb).
Mert erősen gondolkozom,hogy feltegyem az 1.02-t. Viszont amennyit vissza sikerült olvasni nem biztos,hogy jól járnék vele. Ezért érdeklődöm,hogy van-e valami tapasztalat. Más oldalakon se sikerült utánaolvasni,hogy pontosan mit tartalmaz ez a frissités és,hogy jár e annyi elönnyel mint hátránnyal.
Szerintem egyszerű a dolog, fogsz egy tetszőleges fájlkezelőt vagy képnézegetőt, kijelölöd a memóriakártyán a fájlokat, majd csoportos (batch) átnevezéssel egyetlen gombnyomással átnevezteted az összeset, pl. a yyyy.mm.dd_hh.mm.ss.jpg vagy yyyy.mm.dd_nnn formában, így biztos, hogy szépen sorban jönnek majd a képek, és a fájl neve egyből a dátumot is hordozza. Az előbbinél persze kitétel, hogy 1 másodperc alatt csak 1 képet csinálhatsz! :) (y - év, m - hónap, d - nap, majd h - óra, m - perc, s - másodperc, az n pedig sorszám).
Képnézegetőkben pedig lehet EXIF információ alapján csoportosan átnevezni, tehát pl. tényleges fotózás időpontja stb. Én mondjuk a fotóimat yyyy.mm.dd alapú könyvtárakban tartom, a fájlokat pedig esemény_nnn_yyyy-mm-dd_hh-mm-ss.jpg formában tárolom az adott könyvtáron belül. Így a fájl nevéből egyből el tudom dönteni, hogy mi van a képen (melyik esemény lett megörökítve), illetve mikor készült.
Sziasztok, ha már az adatoknál, információknál kötöttem ki... Érdekelne, és talán másokat is, hogy ki miként állítja be a saját ízlése szerint (vagy optimalizálja?) a gépét. Én például csak újabban állítottam át a gép menüjében kép tónust "natural" -ra, az eddigi "bright" helyett, és szerintem még természethűbb színeket kapok. Vajon az sRGB helyett, ha Adobe RGB-t állítanék - mi is ez? A könyvtár és fájlneveket a gépen hogy kellene beállítani, hogy a különböző napokon készült képeknek ne ugyanaz legyen a fájlnevük - így elég körülményes a képeket egy könyvtárba másolgatni a PC-re. :-) Ormió
Sziasztok, köszönöm szépen a segítségetek. Megdöbbentő, micsoda adathalmazt nyomat a kép mellé! Most már azt is tudom, hogy a gépem +25 fokos volt az exponáláskor... 7569 expo van benne, másfél év alatt... :-) Ormió
Az egyik kényelmes módja a dolognak az, hogy letöltöd a következő programot: PhotoME Csinálsz egy képet, és megnyitod ezzel a programmal. Maga a PhotoME egy EXIF-böngésző program, és a Pentax vázak mindegyik képhez elmentik az addigi expók számát. A "Shutter count" sorban tehát megtalálod a szükséges információt.
Szerintem az a "pár ezer" nem stimmel igazán, mert amikor én 130 alatt (pontosan nem emlékszem) vettem a K110-et (2007 április környékén), akkor a K100 olyan 160 körül volt...
Aztán (amikor csökkentek az árak, meg "elszállt az agyam") én is lecseréltem egy K100D Super-re a stabi miatt, de ezt utólag megbántam, mert olyan sokat igazából nem ér a stabi, s nem sokkal utána meg már megjelent a K200 is...
Mindegy, aszem egy darabig most nem cserélgetek (nincs is mire)... :)
Hamar leállították a gyártását, mert nem nagyon vették. A Pentax egyik nagy vonzereje volt akkor, a beépített stabi. Emdzsínek volt amíg le nem cserélte K10D-re.
Emlékszem még amikor kijöttek az első K100D-k. Pár ezerrel voltak drágábbak mint a stabi nélküli K110D-k. Utóbbit nem nagyon látni. Nem vásárolt ilyet senki? A megmaradt példányokat bedarálták?
Én nem lennék abban biztos, hogy a fókusztávolság nem változik az előtétlencsétől. A fókusztávolság nem a CCD-hez legközelebbi lencsetag távolsága (ez nem változik), hanem a lencserendszerből adódó távolság. Namármost, ha a lencserendszeredhez hozzáadsz még egy lencsét, akkor a lencserendszernek minden paramétere így pl. a fókusztávolság is megváltozhat. Szerintem.
Igen nagyít. Szemüvegem van és ha leveszem minden kisebb. Azt nem tudom az előtét hogy dolgozik, de ha közgyűrűt használsz az is megváltoztatja a látószöget.
Hogy konkrétumokkal szolgáljak neked, végeztem most egy kísérletet. A lézeres szintezőmmel és a hozzá való fokbeosztásos állvánnyal, megmértem 200mm-en az obim (DA50-200) látószögét. Szobán belül kb. 3m-re, ez 6fok. (egyébként tárgytávolság függő, nem is kicsit!). Felraktam rá a dcr-250-et és a látószög 2,5fok-ra csökkent. Tehát az obi és az előtét úgy viselkedet, mintha kb. 500mm lenne a gyutáv.
Ebből az következik, hogy a stabi határozottan elcseszi a képet, ha előtétlencsét használsz.
Abban igaza van hogy nagyobb gyújtótávolságnál (pl. 300mm) inkább fölé kell menni, kisebbnél (pl. 28 mm) nyugodtan lehet alámenni, de ezt mindenki saját maga érzi egy kis gyakorlat után. Én pl. tapasztalatból tudom, hogy a 300mm-t odafigyelve ki tudom tartani 1/250-el is, de ez sokmindentől, akár lelkiállapottól is függhet. Stabilizázorral minden további nélkül lemegyek 1/125-re, de ha muszály 1/60-ra is. Nem mondom hogy minden kép jó lesz, de az eredmény összességében pozitív.
ezt azér hülyeségnek nevezni elég nagy túlzás nyílván ha egy 100kilós objektíved van akkor hiába szabály a szabály ha beszarsz se tartod meg de ettől ezt még nem én találtam ki és sok esetben igaz is.