MNN-398 Szegedről hazafelé lerobbant, Kaposvárig másik üzemegység oldotta meg a járat pótlását, a SEF-382 pedig ezért ment Kaposvárra, hogy a járatot befejezze.
Múltkor az egyik szakportálon sem tudta ezt egy hozzászóló,majd miután valaki felvilágosította ezzel kapcsolatban,még ő hülyézte le azt,aki jól tudta ezt város-volánbusz megrendelés,működés stb dolgot.
Ne haragudj, de erről a cikkről épp az jutott eszembe, hogy akinek halovány fingja - és már elnézést ezért a kifejezésért, de nincs tisztában valós és "lepapírozott" dokumentumokkal, akkor inkább ne is írjon semmit.
.. még, hogy a Volánbusznál utánajárni..
ahol van információm legfrisebb közszolgáltatási szerződés szerint, már ott nem passzoltak a számok/arányok a között amit írt az illető, meg a volán által publikált közt. Továbbá lefikáz pár várost, de hogy ott épp miért olyan a helyzet, amilyen, azt már nem fejti ki. Eleve nem is lehet egy BKV-val összehasonlítani egy vidéki várost. De ha már teszi is, kifejthetné azt is, hogy miért ilyen itt- és miért olyan ott, nem csak pesztrálgatni, hogy itt hanyag, ott meg csillog-villog minden, mert ezt nagyon könnyű. Ok, azt mindenki tudja, hogy hogyan működik egy helyi járat megrendelése, és hogy ez önkormányzati feladat stb stb.. Azért ha már egy ilyet megvizsgál, érdemesebb lett volna azt is kifejteni, hogy hol milyenek a menetrendi viszonyok, mert ok, Esztergomban lehet pár éves flotta van a most odahordott bilikék MAN-ek által, de hogy menetrend csapni való, meg egy halom járatot helyközi szolgál ki, arról nem esett szó. Vagy Mondjuk Szolnok városa, ahol 1,6 milliárd, vagy Miskolc, hol 4 mlliárdot görget maga előtt a város, az sem lett kiemelve.. Pedig aztán ezek sem szép dolgok, nem csak a 0%-os AP részarány.
Azt is már kezdem rühellni, hogy pár embernél egy ilyen közlekedési "körkép" kifejtése megakad a bölcsöde 1 évfolyama: "hol mennyi fehér színű Ikarus busz közlekedik?" című témánál. Sokkal többről van itt szó.
Ha én elkezdenék egy ilyen cikket írni, biztos nem a wikipédiáról, Győri Buszok Katalogusa, meg egyéb X Y illető Facebook oldala alapján kezdenék hozzá, ami szinte mindig hibás, mert nem frissít meg stb.. hanem egy közlekedési szakember segítségével, vagy tényleg megkérni a Volánt, hogy adja át az egyébként teljesen 100%-ban közérdekű dokumentumait, mert hogy a helyi járat finanszírozása közpénzből megy ám, amihez minden polgárnak joga van hozzájutni. Ha már az átlagember pénzéből van.
2022-es adatokkal dolgozhatott, mert átlagéletkor/darabszám több helyen változott azóta, a már áthelyezett BKK-s MAN-ek és majd most az elektromos buszok által. Meglep, hogy Szekszárdon a legidősebb az átlagéletkor, és hogy a klíma részarány 0%. Nagykanizsa is érdekes, mert pár éve a Mercikkel még ez a kettő város igen jó állapotokat eredményezett magának. Dunaújváros egyáltalán nem lep meg.
Pár éve Veszprémben, Salgótarjánban és Győrben volt a legidősebb flotta. Utolsó kettőben most sem fiatal, de legalább a klímás arány jónak mondható.
Az utasokat pont nem érdekli, hogy ki a szolgáltató. Pont ma jelent meg egy érdekes kis cikk a magyarországi helyijárat viszonyokról, érdemes elolvasni, még ha nem is naprakész:
Mert Szombathelyen meg Veszprémben nem a Volán a szolgáltató. Más sikerével meg mit büszkélkedjenek. Inkább azt nem teszik hozzá, hogy Duanújvárosban 18, még Szolnokon 16 éves a flotta..
Ez a március 18-i állapotra vonatkozó közszolgáltatási szerződés egyik mellékletéből van. Azóta ha jól tudom, akkor régebbi csuklós Conecto is visszakerült az egerszegi helyi állományba. Igen, most az évjáraz számít, mehet a propaganda, hogy Egerszegen 5 év körül van a helyi állomány átlagéletkora, ami az egyik legjobb az országban. Azt persze nem teszik hozzá, hogy Szombathelyen és Veszprémben egy-két éves az összes helyi autóbusz.
Az, hogy ennek mi értelme van, hogy a valódi flotta nem egyezik meg a papírozatottal, arra egyszerűen nem jövök rá, miért van..
Győrben kevesebb kocsival számolnak.. Egerben kevesebbel számolnak.. Salgótarján, Szolnok, Sopron. Meg sorolhatnám még. Ennyit számít az az átlagéletkor ? LKN-330 Credo az hol van belőle?