Nem azért mennek éjjel, mert segg hozzá a menetrendszerkesztő, hanem mert az az utasigény hogy reggelre érjen oda, és igy ne kelljen a parasztnak szállás.
Mondjuk az csak menetrendszervezés kérdése lenne, hogy éjszaka ne kelljen távolsági járatot vezetni. Máris jelentősen javulnának a buszvezetők munkakörülményei csak azzal, hogy nem sötétben kell vezetni.
akkor lesz katasztrófális a helyzet, szerintem 5-10 éven belül és mindegyik szolgáltatónal, ha az ,,öregek" nem fognak már buszt vezetni, össze fog omlani a közösségi közlekedés az utánpótlás hiánya miatt...
Persze, hogy nem tapasztaltad, mert betartod a játékszabályokat, nem a kiskapukat keresed, és a kibúvókat, hogy mit miért nem lehet megcsinálni, főleg nem havi nettó 800ezer alatt :)
Időnként ha bemegy az ember egy tartózkodóba, megfájdul a feje. Semmi sem jó, de akkor miért is csinálják? Sokszor csak egymás hergelik, egymásra licitálnak.
Budapesten belül csodákat senki ne várjon. A 3 cég nagyjából ugyanazt nyújtja, mindenhol vannak jobb, és rosszabb helyek is, ki mit szeret. És igen, pénzben sincsenek csodák. Nyilván, aki a hirdetésben szereplő átlag közelében, vagy fölötte kap, nem fog mocorogni, elégedett lesz. Aki alatta, megy a másikhoz, és köpköd, hogy a közelében nem járt soha :)
Vannak vándormadarak, ide-oda mocorognak a cégek között, majd visszatérnek, hogy mégis jobb volt. Az Arrivához is érkezett ember nagy mellénnyel, majd 3 hét után inkább felmondott, a küszöb alatt kúszott vissza az előző cégéhez.
Persze Budapesten kívül sem feltétlenül jobb a helyzet, a Flixnél maximum a csókosok alszanak minden este a saját ágyukban, sőt: sokszor éjjel kell menni. A munkásjárat, különjárat pedig olyan, mint a kutya vacsorája. Ha van fix melód, általában időben jön a fizetés is, de a műszaki állapot sokszor megkérdőjelezhető, a szervízháttér különösen, és ha kibírta a szekér a napot, még jöhet végzésnél a nagytakarítás is. És ha nincs megrendelés, pénz se lesz...
Hát én több mint 6 éve vezetek Budapesten, igaz világ életemben "csak" besegítő voltam, de soha nem tapasztaltam, hogy élhetetlen lenne a BKK és lehetetlen lenne velük együtt dolgozni... Van jelenleg a városban úgy nagyságrendileg kb 3000 buszvezető, azért azt is kétlem, hogy ezek mindegyike megszállott lenne (illetve konkrétan tudom is, hogy nem az).
Hogy kinek mi jön be, az megint emberfüggő; volt olyan aki pár hónap Volánbuszozás után kb sírva jött vissza az arrivához és igencsak felértékelődött a szemében a cég, de tudok olyanokról is, akik külföldön nyomták, flixeztek, különjáratoztak, stb. Egyik sem egy leányálom, a semmiért sehol nem fognak fizetni, legfeljebb "máshogy szar".
Hivatalos statisztikát nem tudok mondani, de tapasztalataim szerint takarékosabbak, mint a Citarók voltak, nekem emlékeim szerint mindig 50 liter alatt maradt a csuklós, akármilyen vonalon voltam, még akkor is, ha egész nap ment a klíma. A szólóknál talán kisebb a differencia az MAN-ek javára.
Aki ma itthon buszt akar vezetni az vagy buszfan volt (van) vagy megunta a kamionozást (mint én pl) vagy megszállott.Namost mind a 3 csoportnak van némi fingja a bkk alatti cégeknél való munkáról,és ha mindenáron vágya a buszozás akkor a) volánbuszhoz megy (nem agglóra) b) flixbus alvállalkozóhoz megy c) különjárati/munkásjáratozó maszekhoz megy. Az a) példa megyétől függően -100 ezer,a b) + 50 ezer a c) - 100 ezer vagy ugyanannyi.A nyugodt(abb) körülmények többet érnek mint némi pénz.
Keresik, de a magyar emberek nagy része a jelek szerint úgy gondolja, hogy ő ezt szaros nettó fél milláért havonta nem fogja csinálni... Inkább okoskodik, panaszkodik, sír az interneten (lásd alant) de buszt vezetni azt nem fog, mert nehogymá'
Tudom, hogy a BKK-nak az a kirakatvonala, de amúgy pont oda nincs semmi értelme elektromos buszokat járatni, hisz' az MAN csuklósok simán eljárkálnak 30-32 literből, ráadásul ott a kerozingőzben kb tök mindegy, hogy van-e mellette egy kis gázolajfüst is...
Prágai mintára bedrótozni a gyorsforgalmit a Kökitől Ferihegyig, esetleg pluszba Corvintól a Nagyvárad térig az ex buszsáv fölött aztán rendeljünk rá 18 vagy 24 méteres trollinokat :)
Ezzel kapcsolatban csak azt látom problémának, hogy a jellemző futás a 100E-n 400 km körül van, rezsi nélkül. Van olyan elektromos típus, ami stabilan tudja ezt, időjárástól függetlenül? Vagy átvariálják az egész fordarendet és elérik, hogy a reptérre legyen telepítve töltő, hogy lehessen napközben tölteni? Vagy napközben becserélgetjük a kocsikat garázsból? (Ezek szerintem garantáltan plusz kocsi(ka)t igényelnek.) Szóval értem én, hogy fancy lenne elektromossal járni a reptérre, de sok kérdést felvet még a történet.
Cimbora, azért a hozzászólásért kár volt leporolni az n+1. fikanickedet, annyira azért nem vagy tökös, hogy ezt a sok okosságot az eredeti neveddel írd be? És akkor még jól fel is pontozod magadat, hátha úgy nagyobbat üt a mondanivalód, édes istenem...
Majd ha 10-20% körül lesz tartósan a kimaradó járatok száma, akkor beszélhetünk "katasztrófáról" meg "abszurditásról", most az, hogy pár napig ez a szám 2-3% körül mozog, szerintem még nagyon nem az. Én annyit látok, hogy Józsi a cukrász, Tibi az árufeltöltő, Sanyi a bölcsész meg Feri, a gimnazista bújja a winmenetrendet és egymást cukkolva nagyon puffog azon, hogy kimarad néhány busz (értsd: akár 20 db is egy nap a kb 460-ból). A jövő héten meg majd valami máson; most az arriva, akkor meg a BKV lesz az, akit nagyon utálni kell.
A hozzászólásaimban amúgy nem tudom mi a "hátsónyalás", főleg, hogy mi az "ész nélküli" benne, felvilágosítanál?
Illetve az is érdekelne, hogy akkor milyen megoldási javaslataid vannak, mert a másik csillagszeműtől egyelőre annyira telt, hogy csökkentsük le a kiadott buszok számát vagy 20%-kal MINDIG, mert ugye Münchenben is... Szóval?
Utóbbit kivenném a képből, mert azoknak még bőven nem esedékes a csere, szóval összességében 240 db "lecserélendő" buszról van szó.
Újonnan érkező kocsi opciók nélkül 240 db (3*50+90), opciókkal 285 db, természetesen inkluzíve az ismeretlen megosztású elektromosokkal. Tehát összességében opciók nélkül is meglesz darabra, viszont az elektromosok eloszlásában még van játéktér. Úgyhogy én itt keresném a csalafintaság okát. Az SGY-k meg bőségesen megoldhatók opcióból, ahogy anno a PDN-ek is jöttek.
Ritkán szólok hozzá, de ezt az ész nélküli hátsónyalást, amit lefolytatsz, nem hagyhatom szó nélkül. Az Arrivánál tagadhatatlanul katasztrofális a helyzet, a személyzethiány gyalázatos méreteket ölt. Ma például Dél-Pest (BKV) pótol csuklós VanHoollal a 153-ason. Abszurd.
De nézzük tételesen, melyik arrivás forgalmira milyen BKV-s buszt adtak ma ki! (A vegyes vonalakon csak az arrivás forgalmi számokat vettem figyelembe.)
BPI021, BPI048, RVY615 @ 282E/284E
FKU940, LOV868 @ 35
SKR736 @ 71/152/179
RCT312, AADI659, SGY984 @ 153/154
NLE854 @ 158
MMM133, AABP907 @150/150B
PDB703, AADR755 @ 133E
PDB719, PCC925 @ 8E
PDB710 @ 101B/101E
AADI657, AADR752 @ 139
FLR724 @ 196/196A
És persze ne felejtsük a totál üres forgalmi számokat sem! A 8E-n ma 18 óra körül tartósan hiányzott 4 busz a vonalról, a reggeli csúcsban(!) 196-osról 2 busz hiányzott.
Én már alig tudom követni, ezért próbálom most össze szedni nagyjából.
Arra emlékszem, hogy a 194-es eleinte (talán pár évig?) Arriva/BKV koprodukció volt, és csak később lett tisztán Arriva. Néhány eltévedt PDN-t leszámítva az évek alatt (utaztam ilyenen itt) kizárólag NAY.
Nekem az nem teljesen kerek, hogy a C2 miért csak 50 db? NAY-ból 75 db van. Meg ugye kis keverés is lett a rendszámokkal, mert végül a PDN-ek az előbbieket váltották az Andorban, de kvázi szerződés szerint azoknak 2025 után a Szállító környékén kéne járniuk (a metrópótlás keretében lettek lehívva és ha jól emlékszem, abból lett Arrivás a 35, 138, 194, stb).