Elméleti kerékpározás és személyes ügyek. Ez a topik kizárólag elméleti síkon közelíti meg a kerékpározást. Kerékpáros elméletek felállítása, megcáfolása, bizonyítása, megvitatása. E topik szintén szolgálja személyes ügyek megtárgyalását, értékvitákat, értékrendek definiálását, s számos más, a filozófia, szociológia, a pszichológia, és adott esetben a pszichiátria tudományainak területeihez szorosabban, vagy lazábban kapcsolódó témák megvitatását.
Ferkó ne legyél kishitű. szép szines trikókat mindenki tud magára venni és máris egyensulyozhat az országutakon,de neked elméletileg minden esélyed megvan,hogy elindulhass a következő túrdöfranszon.mivel a kezdeti 17-18-as tempót 25-26-osra gyúrtad egy gyenge hónap alatt.ha ilyen lineárisan fejlődsz a jövő nyárig biztos leigazol valamelyik protour csapat és tied a yellow jersey. Gyakorlatilag meg a fas tudja:))))
Hogy valami tiszteletfélét éreztél az igazi országútisokkal szemben az helyes.
Hogy megpróbálsz olyanná váni mint ők az is.
Néhány jó tanács:
- A teniszt felejtsd el, az miniszoknyás csajoknak való.
- Hagyd a crossbringát, mi vagy te, valami satnya túrista?
- 17-18 -ról 25-26 -ra felfejlődni viszonylag könnyű. Sokkal nehezebb lesz 30-32 -re felgyorsulni, de még sokkal nehezebb 38-40 -re. Ehez már évek kellenek majd, de ne add fel, mert isteni érzés mikor a felsőbbrendűség tudatával nézheted le a kocabringásokat, megéri a befektetett energiát és időt.
Még annyit, hogy 3-4 hete foglalkozom a kerékpározással komolyabban. Már kezdem tudni, hogy mennyi mindent nem tudok még. Az elméleti dolgokról, plusz az alkatrészekről, plusz még a mittoménmiről. De azt tudom, hogy a tenisz mellett ez a sportág fogja kitölteni minden szabad percemet. Azokat a nagyképű megjegyzéseket, amiket a nem "igaziakra" vonatkoztatnak egyesek ÉN személy szerint nem veszem magamra, nem sértődnék meg ezeken és ajánlom másoknak is, hogy ne tegyék. Nem szeretnék túrdöfranszon indulni, csak egyszerűen jólérezni magam. Eddig, ha ilyen komolynak kinéző outist láttam az úton, mindig valami tiszteletjellegűt éreztem, viszont ezek után nem leszek biztos abban, hogy hogy is viszonyulnak hozzánk, hobbibringásokhoz. Eddig nem gondoltam, hogy ilyen kiéleződések vannak itt is. De nehogy bárki is azt gondolja, hogy kedvem szegtem, sőt ez a topic tényleg bejön. Jó tisztán látni a helyzetet. És nem adom fel! Már a kezdeti 17-18-as tempót 25-26-osra gyúrtam egy gyenge hónap alatt, és kib@szottul büszke vagyok magamra, és méggyorsabb leszek :DDD
Király ez a topic!! Azt mondjátok meg, hogy "igazi kezdő" létezik-e, vagy mindenki aki szeretne elkezdeni tekerni, előbb egy mestervizsgát kellene-e,hogy tegyen. Aztán majd felülhetne egy "igazi outira", addig nem.:)) Mellesleg én crossal megyek, akor most szar vagyok? ;-)
Ígérem, fülplasztika után fülvédőben, fejlhallgatóval minden alkalommal jobbra döntött fejjel fogok tekerni, ha hátszéllel túllépem az 50 km/h-t. Természetesen külföldön, mert hazánkban az ilyen komoly szabályszegés lenne (a sebességlimit miatt).
Összegezve: prém fülvédő alatti házilag plasztikázott fülbe csutkára tekert hangerőn üvöltő fejhallgatót dugva, minimum 50 km/h-val szélirányba kell haladni. Már csak egy a kérdés: jobbra vagy balra nézzek közben?
Ez a kérdés engem is erősen foglalkoztat...elméleti megoldást nem tudok jelenleg, de a gyakorlatban azt vettem észre, ha oldalra fordítom a fejem, akkor megszűnik a zaj. De itt sajnos bejön egy sokkal makacsabb probléma, miszerint nem látom az utat...tehát mégiscsak elméleti szinten használható megoldás ez.
Na persze nem kerékpározás közben, mert az túl balesetveszélyes, viszont amikor nem tekersz hallgast csutka hangerőn! A hatás sajnos nem azonnali, de meglásd, néhány éven belül megtérül a befektetett munka és nem hogy a menetszél zaja de semmilyen egyéb zaj sem fog zavarni többé.
Folyamatosan 45-50 km/h sebességgel kell haladni, hidd el fel sem fog tünni a menetszél zaja. Rövid időn belül lesz ezer bajod ami elvonja róla a figyelmet..........
A menetzaj-csökkentésre van valami hasznos ötletetek? Nem a gördülési zajra gondolok; hanem a fülben hallható szélzajra.
Próbálkoztam, hátha a különböző formájú szemüvegek másképpen terelik a levegőt és a légörvény máshol keletkezik vagy sehol sem, de ez nem vált be. Az orrom formáján nem akartam változtatni, úgyszintén a füleimen sem (ezek tökéletesek, hiszen én is az vagyok, tuti, kivi is megmondta :-P ), ezért más paramétereken próbáltam módosítani.
Sajnos csak a kisebb menetsebesség vált be; amely megszüntette a légörvények leszakadását (lásd Asbóth-féle áramlási örvénysor); de az alacsonyabb sebesség nagyban csökkentette a tekerés élvezetét is.
Kérem tehát a kartársak segítségét: ha már gyakorlatban nem sikerült megoldani a problémát, nehezítsünk a feltételeken és keressünk közösen elméleti megoldást!
akkor legyen kedves tisztelt "nagyon igazi országúti kerékpáros alu-sas" az elmúlt két év (tan)anyagát tömörített formában összegezni, mivel nekem a szabadban való tekerés végett nincs időm nap mint nap az elmélettel is foglalkozni, pláne nem a múlttal...:-))
de csak itt-ott beleolvasva az elméletbe nagyon úgy tűnik, hogy nem felelek meg minden igazi országúti kerékpáros kritériumnak...de sebaj....gagyi országúti kerékpáros is kell az utakra, nem de?:-))
Ebbe nem folynék bele még elméleti síkon sem, mert ugye nem szabad őszintén megmondani ikszről, meg ipszilonról a véleményünket a fórumon bele az arcába, mert az ugye személyeskedés, és az csúnya dolog (miért is ?!)
ellentétben a kimagyarázható kétértelmű "de hát én azt nem úgy gondoltam" véleménnyilvánítással, ami teljesen korrekt, európai, és kultúrált megnyilvánulás :)))