én szerintem Salgótarján egy szép város, csak kár, hogy minden ki van graffitizve. Ha mégis ellátogatnál ide akkor tekintsd meg a mostanra elkészült új távolsági buszpályaudvart. Ha estefelé ellátogatsz a Volán telep felé, ha égnek a lámpák a garázsokban akkor ott láthatod a Nógrád Volán múzeumbuszát. Ha nappal jársz arra és véletlenül ki vannak nyitva a garázsajtók akkor lehet, hogy látod az Ikarus 436 K1-es allját és az első kerekét. A buszt lehet, hogy továbbá néha csak AMERIKAI-nak fogom említeni. Ha bárkinek van róla egy fotója akkor azt megkérem, hogy juttassa el nekem.
Nekünk van néhány 250-es és 256-os D10-es E1 motorral. Távolsági üzemben használjuk őket, jellemzően 20-25 literből ki szoktak jönni, sokszor még télen is. Persze az megint egy másik kérdés, hogy a Volán mennyit ad rá... Az autóbusz-vonat összehasonlításához pedig annyit fűznék hozzá, hogy a költségekhez nem csak az üzemanyagfogasztás tartozik, hozzá kell számolni a pályfenntartás, kocsiszemélyzet, kiszolgálószemélyzet stb. költségeit is, amit mellesleg a vonat esetében megbecsülni sem tudok.
Dede! Nagyon rosszuk érint, h itt 2 mellékvonalat is megszüntettek. És egy kis számolással akarok utána járni, hogy egyáltalán elvben lehet e gazdaságosabb a busz.
Köszi. Akkor ennek még utána kell járnom, hogy milyen motor van benne. Arra vagyok kiváncsi, hogy egy MAN D 2866 LUH20 motorral rendelkező off topik jármű (vonat) fogyaszt e többet, vagy a Bakony Volán vonatpótló buszai. Majd asszem lenézek, milyen buszik is ezek, és milyen motor van benne, csak tudnak segíteni.
Ha még 5-10 év között bírja még néhány busz akkor már nem is egy veteránunk lesz, hanem 5 a farossal együtt. A CTH-083, a BPL-663, a DUA-460 és a már nem közlekedő CLU-469-es is ami a kedvencem.
Az Ikarus 256-nak a fogyasztása sok mindentől különbözik. Pl. motor típusa, válótípusa, súlya. Csak azt tudom, hogy ha egy RÁBA D10-es euro1-es van benne akkor úgy 25-30 liter között eszik.
Én azt kívánom, hogy az Ikarus 436 K1-es ne jusson ilyen sorsra. Szerintem meg kellene őrizni műemlékként, mintahogyan Szentendrén csinálták a 180-es az 556-os Ikarussal. Járhatna veterán találkozókra és lehetne a Nógrád Volán számára a II. számú veterán autóbusz. Szerintem egyedülálló lenne Magyarországon és lehet, hogy egész Európában is.
Figyelgettem a salgótarjáni helyi-pályauvaron egyszer és még nagyon jó bőrben van. Szerintem egyre jobban fenyegeti a veszély a CTH-083-at, hogy ki fogják selejtezni, mert már nagyon öreg, ha jól tudom 1984-es gyártású.
És nekem nagy szerencsém van, hogy a világon a legelső teljes hosszában alacsonypadlós busszal utazhatok és láthatom. Kívülről jól néz ki, de a belseje össze-vissza van firkálva hála azoknak akik nem tudják értékelni a világ egyik legmeghatározóbb műszaki megoldását felvonultató csodálatos autóbusz értékeit.
Szerencsére ez még nem gyulladt ki mint a budapesti szólótársai. Az számomra és szerintem néhányatok számára egy pofácsapás lenne, ha az autóbusz egy acélvázzá égne ki.
Igen, van fotóm arról a 417-esről. Korábban nem tudtam, milyen mintázata volt; csak a Camion magazinban olvastam arról, hogy milyen buszt mintáz. Sajna még nem jártam Salgótarjánban, de hála az InterNETnek, sikerült megtudnom, milyen különlegességek vannak ott :) A CTH-083-ast szívesen megnézném: remélem, jó bőrben van. A CLU-227-est kár, hogy szétvágták; jó lett volna őt is megőrizni :( Nyugodj békében, CLU-227!
Az első kép a CLU-227-es rendszámú 415-ös volt a prototípus és ennek még a 200-as szériára jellemző kockalámpa volt. Sajnos már 2001-ben szétvágták.
A második kép a még mindig közlekedő 415-ös amely régen még Németországban közlekedett. Ez a CTH-083. A képek nem a sajátjaim. A http://tavolsag.freeweb.hu
Én majdnem minden héten utazok Ikarus 417-esen, a prototípuson, suliból hazamenet. Ha van róla neked kép akkor észreveheted, hogy egy csőrös MÁVAG busz van az oldalára festve narancsárgára. Kár, hogy Pesten az Ikarus 411 trolit átfestették a szép narancssárga-zöld színéről arra a nem túl divatosnak mondható piros-szürke színre. Így egy olyan ember aki nem túl ismerős a buszok világában az simán 412-esnek nézi ezzel a BKV-flottaszínnel. Van még egy "ős 415-ös a lakóhelyemen még a 260-asról ismerős hátsó futóművel, ami még eredeti rajta. Nagyon jól néz ki ahogyan a hátsó ajtaját kicserélték vékonyabbra, és ott maradt üres helyre raktak egy fehér lemezlapot. Volt még egy ugyanilyen 415-ös itt nálunk, a prototípus volt, ami ugyanígy nézett ki. A hátsó ajtaja ennek is meg lett buherálva. Sajna már szétvágták és a Nógrád Volán topicján az írták róla, hogy a darabjaiból tyúkól lett.
Nekem is a 400-asok a kedvenc buszaim: a legjobban a 415-öst favorizálom. Kár, hogy a lakóhelyemen (Csepel) nem jár; helyette kárpótlásként nap mint nap utazhatok csuklós tesójával a 159-esen :) A 417-es nekem is tetszik; tavaly nyáron volt szerencsém találkozni velük Szegeden, csak sajnos utazni nem volt alkalmam velük.
Tényleg kár, hogy az Ikarus 412/417-esek nem váltották be a hozzájuk fűzött reményeket. Tényleg jól néznének ki BKV-s színekben (412-es festéssel). A Volvo nem kell nekünk!
Az Ikarus kellene, ha volna most az EAG-nak egy alacsonypadlós csuklós típusa.
De ha a "nagy"Ikarus újra kinyitna, akkor gyártana a 412/417-es típusokat újra gyárthatnák az új facelit homlokfallal.
Én is egy nagy IKARUS rajongó vagyok. A kedvenceim a "négyszázasok". azon belül is az Ikarus 436. Szerintem sokan tudják róla, hogy ez a típus az Ikarus 435-ösnek az Amerikába szánt típusa. Magyarországon egy db van belőle a Nógrád Volánnál, a K1-es típus. CLU-469 volt a rendszáma. Kár, hogy már a gyár megszűnt, de azért szívesen látom az utakon a többi Ikarus típust is.
Nos,eddig nem nagyon tudtam írni(a vacak kilépegetett) de nekem az Ikarus a kedvecemMagyarországon eddig 2 veterán buszon nem ültem (sarga faros,homokszínű 311.