Van egy eladó 2001-es Lupo 3L-m! VÁLTÓ-HIDRAULIKA-KUPLUNG-FUTÓMŰ-KORMÁNYMŰ-ÖNINDÍTÓ teljeskörűen, gyári alkatrészekkel felújítva (nyomástartó gömb is cserélve), futómű beállítva, nagyszervíz és váltó-alapbeállítás elvégezve. Nyári gumi gyári alufelnin, téli gumi lemezfelnin! Az autó eladó, de nem minden áron! Törve nem volt. Az autóhoz minden dokumentum, alkatrész számla megvan! Csere-beszámítás nem érdekel. Az ára fixen 1M Ft.
1.0 motor ötsebességes manuális váltóján bármelyik előrepozíció a hármasban végződik, bármelyik hátrapozíció a négyesben. Magyarul eltűnt az egyes-kettes-ötödik és a hátramenet. A nem létező fokozatok közötti "kapcsolás" alatt a váltókar petyhüdt, nagyon könnyen jár.
Peugeot faudi fej szétpattanással már volt dolgom, ilyesmivel még nem.
Az én pd elemeim még jók, most 330.000-nél cseréltünk tömítést először. (9e Ft) A kuplung eredeti és jó. A régi gyári alkatrészek baromi jók, a maiak már vacakok, a gyári is. A vezérlést 200.000 után cseréltük, mert "Neves" szerelő azt mondta, ilyet ezen nem kell cserélnem soha, valsz nem nézte ki belőlem, hogy több száz ezret beleteszek pár év alatt. Amúgy a levett szíj még tök szép volt.
Mostanában kétszer is cserben hagyott a kisautó. Először a pd tömítések cseréje oldotta meg a problémát, másodszor elektromos hiba volt - kidörzsölődött és zárlatos lett az egyik kábel, puff, 13e Ft.
A váltóállítás fontos-e? Sokáig azt hittem igen, az első 100.000 km alatt megvolt 30 ezrenkénti váltó alapbeállítás (10eFt), a második 100.000 km alatt csak egyszer. Futásteljesítményben semmi különbség nem jelentkezett. Nemrég csinálta egy F. Béla nevű ember(aki magát Lupo-értőnek tartja, de jajj!), hát, nem kellett volna. Úgyhogy ez egy nyitott kérdés.
Fogyasztás: minden Lupo más egy kicsit. Nekem 3,7-3,8 az átlagfogyasztásom, s dinamikusan vezetek. Ez város-pálya-országút egyenlő arányban, a megengedett sebesség határán, vagy némileg a fölött, sok előzgetéssel. Pályán 140 fölött 4-5l közé felkúszik.
Nyugodtan vegyetek Lupót, de kell egy jó szerelő.Ami nagyon nem könnyű feladat. Sokszor filléres hibák merülnek fel(általában), de a legtöbb, a fórumon is említett szerviz iszonyat összegeket számláz.
Van más kis fogyasztású autó is, de azok nem bírnak ennyit.
szevasztok luposok!én még soha nem tudtam 3,5 alá vinni a fogyasztást.igaz 90-130 között hajtok.legutóbb bp-ről siófok vasárnap nyári csúcsban ráérősen mért ennyit .ahhoz hogy ennyit egyen,vagy ez alatt, abszolúte szarrágónak,bocs a szóért,kell lenni.soha nem tudom megállni hogy legalább 90-nel ne menjek,mert a fogyasztásához képest nagyon jól megy a lupo.van egy kispolákom is szombathelyen vettem,200km tőlünk.ott teletankoltam ugy jöttem haza hogy ott rátehettem volna 1téglát a gázpedálra.végig padlón 5,6-ot evett. mindenki le akart tolni az útról.megcsináltam most 100-zal utazik,de 7-t eszik.egyszóval ha a polski 2-t enne avval járnék.észrevettétek,hogy az alacsony guminyomás akár 0,5 liter növekedést is okozhat.szerintem hiába alakítod át kézire akkor sem fog kevesebbet enni. az alapbeállításról meg annyit,hogy a leglényegesebb dolog benne,a kuplung beállítása.mivel az használat közben kopik,így elállítódik.amíg annak az értéke nem megfelelő,nem lehet alapbeállítást csinálni.a kuplungbovden végén végén van 1 állítócsavar,azon kell állítani,de diagnosztika nélkül ne nyúlj hozzá,mert NAGYON megszívod.a legnagyobb baj,hogy a bovdenen a porvédő elszakad 3 évesen és belefolyik a víz.pont hátrafelé lejt.egyszóval ha tudsz normálisan bánni a lupoval ritkán romlik el.nekem 250 000-nél eredeti a kuplungom még.a pd tömitésem is.és az akkum is a gyári 2001-es.
Szerintem az a 2.2 literes fogyasztás csak patika körülmények között hozható .. Napi használatban a forgalmi ritmust felvéve teljesíthetetlen... Ami autónk kijelző szerint városban 5 -5.5 értékeket mutat, igaz tankolás szerint egy literrel kevesebb... Nagyon 4 alá még nem sikerült levinni sehol.. Lehet hogy tudná a 3 litert, de akkor 60-70-nél nem mennénk vele gyorsabban...
Tiszteletben tartom a véleményed, viszont engem nem győztél meg, ha veszek 3L-t mindenképp átfogom alakíttatni, hogy kevesebbet egyen és megbízhatóbb legyen.
Nekem még 1liter üzemanyag is számít, ha átalakítás után csak annyival is kevesebbet eszik, már megérte.
Sőt lehet, hogy ez minden ésszerűséget áthág, de még a chip tuningon is elgondolkodtam, nem tuningboxon, ha ugyanúgy használja az ember, mint a chip előtt, akkor elvileg kevesebbet is eszik, ha igaz.
https://www.autochip.hu/volkswagen-chiptuning
61-ből 86lőerő, 140nm-ből meg 200nm, számomra ez kecsegtető
Persze mondják, hogy tönkreteszi a motort, de ha ésszel használja az ember és nem tapossa lépten nyomon, főleg hidegen, akkor nem vagyok benne biztos.
Most tervezünk a feleségemnek vásárolni egy Lupo 1.2 tdi 3L automata példányt.Vannak ennek a típusnak olyan sarkallatos pontjai amire érdemes odafigyelni a vásárláskor?A pd elemek általában mennyi idő után szoktak tönkre menni?
sziasztok!egy lupot átalakítani kézi váltósra lehet,de miért?pont azért ölt a vw mérnökcsapata bele 1 halom pénzt hogy ilyen legyen.azért fogyaszt keveset mert úgy vált,hogy mindíg a legkissebb fordulatszámhoz tartozó legnagyobb nyomatékon dolgozzon a motor.válthatsz kézzel most is!akkor sem lesz kevesebb.mennyivel akartok autózni nem elég a 4l körüli átlag.jóval alatta van a mai autók fogyasztása alatt még most is.amúgy meg a 30000km-enkénti alapbeállítás sem szentírás.és max 20percig tart megcsinálni.egyszóval szereljétek át ,adjátok el a váltóvezérlőt,írjátok át a motorvezérlőt.pakson van 1 haver,lupo bontásban utazik,neki volt a múltkor 1 fehér átalakított lupoja.láttam mutatta de nem érdekelt.majd beszélek vele.vegyetek 1,4 tdi-t,vagy 1,7sdi-t aztán válthattok.az enyém így jó így marad.
Igen, tudom, hogy sok minden kell hozzá, de van 1 jó szerelőm, aki elvállalná.
Nekem nem lenne bajom az automata váltóval, mert tetszene, viszont a 30 000km-enkénti beállítás, az baromira nem, nem tudom mennyibe kerül a beállítás, de biztos nem 5000ft.
Ami még a kézi kapcsolás mellett szól, hogy elvileg kevesebbet eszik vele az autó, láttam videót, ahol 100km/h-val ment és 1.9litert mutatott a computer, az zseniális.
Meg jobban megbízok a kézibe, mint az autómatába, bátrabban nekiindulnék nagyobb távnak.
Az a kapcsolószerkezet ami a váltóra van ráépítve... Én biztos nem alakítanám át kézire... Ebben az autóban pont ez a lényeg ... Én alapból gyűlölöm az automataváltót, de ez az autó mással nem is kéne :) Az átalakítás is benne lenne biztos vagy 150 ezer forintba kb... Rengeteg minden kell hozzá. Pedálsor váltórudazatok elektronika motorvezérlő ... A youtubos videót nézd meg mennyi minden mennyi meló megcsinálni. De nem lehetetlen :)
Még egy kérdésem van. Ha a lupo 3L váltóhibás, ami általában abból adódik, hogy elmarad a 30ezrenkénti alapbeállítás, akkor mi szokott elromlani, amit 300-500ezerért javítanak?
Csak azért, mert az lenne a terv, hogy vennék egy váltóhibásat és azt alakíttatnám át kézi kapcsolásúra, ezért ha maga a váltó szerkezet működik, csak az elektrohidraulikus kapcsolószerkezet része nem, akkor így érné meg a legjobban.
Nekem nem kell ködlámpa, csak olvtársnak próbáltam segíteni :) 2500-ért nem sok a ködlámpa, ha figyelembe veszed hogy mennyibe is kerül.... kedvezménnyel meg még lejön belőle 35% ....
Kerkyra!mikor én vettem a 3l lupomat mindkét ködlámpa takaró fedél hiányzott róla. gyárit vettem,3-4 e.volt /db. utángyártott ködlámpa tényleg van az iharosnál pár ezerért vettem én is.igaz szart sem ér,5 év alatt 2garn. fogyott el. az 1 diamond nevü volt.elrohadt a belseje,azután kiverte 1 kavics.jött a tyc taiwan ez meg beázott.pillanatragasztóval körbe kell folyatni az üveget beszerelés előtt.olcsó és pontatlan nem igazán passzol a helyére, de megoldható.semmi értelme de emeli a dizájnt.a 3lés a gtihez van lámpás és nem lámpás fedél.ahogy nézem a többinél nincs cserélhető rács.ahogy a 3l nél sem cserélhető a középső rács.valószínű az egész lökös más a ködös és a nem ködös.de holnap még utánanézek.én tettem a lupomra nappali menetfényt is,ebbe a ködlámpa fedélbe.70 cm-es kereket.jól néz ki,de nem csökkent a fogyasztás tőle.januárban tettem be,ápr15én már gariban cserélték a bárdiban.a 2. szettből az egyik beázott,mire szétszedtem megmattult a tükör benne. de már van új megint. ha meghal cserélem.kínai tajwani szarok.nézd meg a sok dizájn lámpa az első amit a fiatalok kicserélnek és utána nem látnak este mert nem világítanak jól,csak menők ezek a lámpák.
A ködlámpával nem lenne gond, azt még az unix-ba is árulnak, egyedül a rács az ami beszerezhetetlen, legalábbis újba nincs, mert kéne tudni a gyári cikkszámát. Bontottan, Pesten, vagy környékén nem találtam csak 200km-re, amiért el nem utazok, szerintem jobb az ilyet személyesen megnézni, hogy nem e sérült.
Bízom benne, hogy sikerrel jársz, én kb. 1 hónap alatt nem találtam.
Sziasztok luposok!az én kocsimnak még nem voltak ilyen váltási és egyéb kacifántos bajai a nálam megtett 80000 km alatt.egyszer kellett nyomástartó gömböt cserélnem,mert majdnem folyamatosan ment a hidraulika szivattyú,és 1-2 váltás után kirakta üresbe.egyébként tolna megyében lakom.nem vagyok lupo javító fan,de meg kell birkóznom vele,ha elromlik.biztos vannak az országban olyan műhelyek ahol nagyon értik a lupót.magam is 5 éve hajtom,azóta olvasom a fórumot.itt olvastam a doni motorsról,és itt tőlem 35 km-re tolnán van a Jáksó Róbert,ők állítólag profik.egyiknél sem jártam még.de valószínüleg nem is fogok.mikor németből elindultam lupommal új hazája felé hallottam,hogy picike hangja van a váltónak.azt hittem ez ilyen.aztán egyre erősödött mignem váltó generál lett.167000-nél.anyag költség 55e.6db csapágy 1szinkron.kinyomócsapágy.és nem volt váltóalapbeállítás sem mert akkor még nem tudtam mi az. mikor megvettem nagyon ült az eleje.kiderült a hülye német kicserélte az aluminium gólyalábakat (ami nem olcsó) a másik lupo vas telójaira.kaptam 2 rossz alut és megcsináltam cserélhető patronosra őket.golf 1 patron megy bele pár ezer ft.bármennyiszer cserélhető.2 szer cseréltem légzsák átvezető kábelt.és volt a 80000 alatt 4-5 garnitúra hátsó fékbetét.azt is a hülye német müszakira nem cserélte a pofákat ,hanem ráállított a kötélre.persze még a vasat is megette a fékdob.utána meg 3-10ezrenként a pofák elkoptak.már vasfékdobot kerestem,tárcsafékesre akartam alakítani,de mostmár az is már vagy 30000óta jó.az abs is 1 évig nem működött aztán kiderült az akkun lévő biztosíték nem volt kiégve csak nem érintkezett.egy szóval a LUPO nem 1 1szerű autó.bonyolult elekronikus egységekkel,csakis hozzáértő,lenyugodott tulajdonosoknak való.én 3,7 alá még nem tudtam vinni a fogyasztást,de nem is megyek 90 alatt.de autópályán 140-nel is 4l marad.
Elektromos hibákat is tudsz orvosolni? Merrefelé élsz/dolgozol? Lehet, hogy elkelne a segítséged, ha van ötleted mi lehet a bajunk. Pár hete megállt a Lupo, ecu letiltotta a gázpedált, elvileg üzemanyaghőm jeladó testzárlat miatt. Jeladót lehúzva a kocsi tök jól teljesített egy 6-700 km-es úton.
Majd cseréltük a jeladót, az újjal szintén elment pár száz kilcsit, mígnem tegnap megint beesett a gázpedál - azaz letiltotta az ecu. Lehúztam a helyéről az üzemanyaghőm szenzort, s lett gázpedál, hibátlanul megtettem 120 kilcsit 4-5 megállással. Még tankoltam is, aztán 200m után berángatott, nem váltott 2.ből semerre, s megint megszűnt a gázpedál funkció. (Mielőtt behal a gázpedál, mindig rángatódzik a kocsi, jó nagyokat ugrik.) Onnantól már csak 2 km/h-val tudott begurulni egy parkolóig. Aztán már el sem indult. Éjjel hazavontattuk Pestre.
Így van nem a váltót kell 30 ezrenként alapra állítani, hanem az elektrohidraulikus kapcsolószerkezetet ami a váltóra van építve... Ha az nincs rajta akkor nincs mit beállítani :)