Keresés

Részletes keresés

Ali Ttaik-al-Rep Creative Commons License 2006.06.01 0 0 500
"aminek a keletinél lenne a végállomása az alagútban,"

Nagyon beette magát a fejekbe a Keleti végállomás, holott abba halt bele a Thököly út villamosforgalma, hogy nem ment beljebb a vonal, közben a busz meg igen. Utas átszállni nem szeret, ment hát busszal, az közvetlen...

/a/
Előzmény: Elősiető (494)
KZsoci Creative Commons License 2006.06.01 0 0 499

Akár így, akár úgy, de a 24 -esnek szerintem a tér közepén kéne végállomásoznia

 

Ezzel egyetértek.

 

az a kifogás ellene, hogy az autóforgalamt "zavarja".

 

Értelemszerűen ez sokkal inkább mondvacsinált kifogás, ellenben az, hogy a tér közepére kéregvezetésben levinni a villamost sokszorosa a felszíni átvezetés költségeinek, mindenképp az utóbbi mellett szól. Ha van akarat, bármikor átviszik. Mivel nincs, marad ott ahol van.

 

Valami oka Bécsben is lehetett, hogy így csinálták.

 

Mivel egész pontosan nem ismerem az ottani történetet, megkérném a témában szakértő mk4047 kollégát ;))) , hogy avasson be minket. Mindazonáltal nagyon valószínűnek tartom, hogy nem ilyen forgalomtechnikai okai voltak, mint amiket Te írsz. Szerintem kapcsolatban van a dolog az U2 "játékmetróval" is...

Előzmény: UV 3800 (498)
UV 3800 Creative Commons License 2006.06.01 0 0 498

Lehet, de viszont, ha a tuja felül jön be, akkor meg az a kifogás ellene, hogy az autóforgalamt "zavarja". Valami oka Bécsben is lehetett, hogy így csinálták.

Így például ugyanannyi helyen kétszer annyi viszonylat tud megfordulni. (bár a Keletinél ez sanos nem probléma) Akár így, akár úgy, de a 24 -esnek szerintem a tér közepén kéne végállomásoznia

Előzmény: KZsoci (497)
KZsoci Creative Commons License 2006.06.01 0 0 497
Azt megkérdezhetném, hogy miért lenne jobb, ha alul lenne a 24-es, mintha csak simán felül? :D Mozgólépcső se kéne, jobb esetben peron-peron átszállás lehetne. Az aluljárós hurokhoz kb. már bőven a Festetics utcában el kéne amúgy kezdődnie a rámpának. :D
Előzmény: UV 3800 (495)
Elősiető Creative Commons License 2006.06.01 0 0 496
Igen, ez lett volna a következő, de ezt már be sem mertem írni:-)

Ez is érdekes megoldás, fenn, lenn villamos mellette meg metrocsatlakozás.

5 percig álltam és néztem ezt a csomópontot, annyira furcsa volt.
Előzmény: UV 3800 (495)
UV 3800 Creative Commons License 2006.06.01 0 0 495

A Keletivel kapcsolatban megint egy bécsi példát tudnékfelhozni: Schottentor. Alul-felül hurokvágány. A 67 -es fordulhatna felül (kb. úgy, ahogy régen) A 24 -est meg behozni alulra. Az ember kiszáll az egyik tujából, felmegy egy mozgólépcsőn, és máris ottvan amásik tujánál, amivel folytathatja útját... 

 

Előzmény: Elősiető (494)
Elősiető Creative Commons License 2006.06.01 0 0 494
De egy ilyen megoldást el tudnék képzelni Rákosapalota felé is, tehát mondjuk a patak környékén feljönne a felszínre a sín és mondjuk villamos menne Rákospalotára, aminek a keletinél lenne a végállomása az alagútban,

És akkor máris százmilliárdokkall olcsóbban kijönnénk, hiszen egy villamosszerelvény nyilván olcsóbb, mint egy metró, és menetidőben sem is lehetne eltérés, nomeg persze az egyik leginkább terhelt Bosnyák-Keleti szakaszon lehetne erősítés.

És akkor mindeki jól járna talán.
Előzmény: UV 3800 (493)
UV 3800 Creative Commons License 2006.06.01 0 0 493

OFF

Nálunk a Stadionoknál lehett volna (állítólag tervezték is) egy ilyesmi kapcsolatot létrehozni (M2+GHÉV)

Előzmény: Elősiető (492)
Elősiető Creative Commons License 2006.06.01 0 0 492
Hello!

OFF

Nah erről beszéltem.

Erre az állomásra emlékszem, mert az U4-gyel mentem a kastélyhoz, bár ez a kapcsolatmegoldás jobban lenyűgözött, mint a kastély:-)

Érdekes, hogy azon a szakaszon csak süllyesztve van a metró, fedél nincs felette, talán a csomópont miatt, de később értelmét nem nagyon látom. A városkép miatt vitték volna lejjebb?

Mondjuk az U6 elég jó kis vonal, gyorsvillamosként és metróként is szolgál, bár szerintem egyszerűen csak gyorsvasút, hiszen ott minden van...

OFF
Előzmény: UV 3800 (491)
UV 3800 Creative Commons License 2006.06.01 0 0 491

OFF

Néhány fotó

 

1. kép: két szélső vágányon az U6 -os, a kjözépsőkön pedig az U4 es jár.

A fotó a

Längenfeldgasse -nél készült.

Itt egy olyasmi állomást kell elképzelni, mint a Stadionok, (a középső vágányokon U4, a szélsőkön U6).

 

Az utolsó kép Rómában készült (B mertó) "a metró a föld alatt megy, és alulról kapja az áramot" ...

Bocs a sok OFF ért 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: Elősiető (490)
Elősiető Creative Commons License 2006.06.01 0 0 490
Bécs, hmmm, álmaim városa:-)

Nah igen a 6os metrónál sok minden megdől. Ha jól emléxem, akkor ott jár villamos meg metrószerelvény egy darabon együtt nem??

Bár ez már kimeríti az OFF fogalmát. bocs.
Előzmény: UV 3800 (486)
UV 3800 Creative Commons License 2006.05.31 0 0 489
Én ezt a kérdést inkább fordítva tenném fel
Előzmény: g86 (487)
alexejevics Creative Commons License 2006.05.31 0 0 488
Tehát hogy Újpalota felől mekkora utasforgalom várható:-)
Előzmény: g86 (487)
g86 Creative Commons License 2006.05.31 0 0 487

Igen, ő úgy gondolta. ;)

 

A kérdés az, hogy a metró megépülte után lesz-e annyi utas, amennyit villamossal érdemes vinni.

Előzmény: alexejevics (484)
UV 3800 Creative Commons License 2006.05.31 0 0 486

a metró föld alatt megy és alulról szedi az áramot

Na ezaz, és ez má dolgokban is így van (saujnos): pl.: "a villamos csak az út közepén mehet" ; meg "minél kevesebb visszafogási pont, annál jobb" (inkább annál olcsóbb, de hogy nem jobb, az egyszer biztos)

Meg: "ahol mertó megy, ott gazdaságtalan a felszíni közlekedés"

-----------------

Nézz rá a bécsi U6 -osra ...

Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (465)
alexejevics Creative Commons License 2006.05.31 0 0 485
Megnézegettem az összeköthető, elővárosi forgalmat is lebonyolító vasútvonalakat, s valóban: Budapestnek 2 alagút megépítésével már lenne kb. 12 metrója:-)
Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (465)
alexejevics Creative Commons License 2006.05.31 0 0 484
Ő sztem úgy gondolta, hogy a Bosnyák után már csak Újpalotán álljon meg.
Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (483)
Ali Ttaik-al-Rep Creative Commons License 2006.05.31 0 0 483
Az a villamos, ami csak a Bosnyákig megy (akár belülről, akár kívülről), az el van b*szva. Úgy látszik, ha finomabban mondom, nem tűnik fel. :( /a/
Előzmény: g86 (480)
Elősiető Creative Commons License 2006.05.30 0 0 482
Hááát a troli szerintem bonyolult. Én is mehetnék innen trolival, de a keletinél való átszállás nem a szívügyem.
Előzmény: alexejevics (479)
alexejevics Creative Commons License 2006.05.30 0 0 481

Tanulmányoztam a környék trolijait, hát így első ránézésre nem sok reményt látok, hogy érdemben bármelyik megállót ki lehetne velük váltani. A 74-es elég közel megy a Rákóczihoz, de csak egyik irányban, a továbbiak pedig csak egy kis szakaszon párhuzamosak a Thökölyvel, és több meghosszabbított járatot kettévágna a körvasút. Talán a Cházárnál lehetne egy 74-es kerülőt beiktatni, nem tudom.

 

g86-nak:

 

"a Vas utcának bőven van akkora forgalma, hogy megálljon a villanyos"

OK, igazad van.

 

"a Hermina a trolivégállomás áthelyez... bocsánat, átnevezésével a Stefániával összevonható"

 

Meg egy köpésnyire van a Hungáriától.

 

"a Róna utca pedig határeset"

 

Jó, legyen. Más kiszolgálást én sem tudék mondani. Egyébként a "kisorolasávbóltutascserevissza" a Thökölyn még viszonylag jól alkalmazható, hiszen ott csak egy sáv maradna fenn az autóforgalomnak. A Rákóczin ez már bajos lenne, bár - még ha neccesen is - megoldható, ld. körúti villamospótlás.

 

Egyébként valszeg még így is tartható volna (persze g86 feltételeivel) a 25 perc körüli menetidő Újpalota és a Ferenciek tere között.

 

 

Előzmény: g86 (480)
g86 Creative Commons License 2006.05.30 0 0 480

A következőt tekintsétek afféle brainstormnak:

 

Szvsz

 

 ... Astroria - Vas - Blaha - ~Kenyérmező utca - Baross - Dózsa - Stefánia - Hungária - Róna - Bosnyák ...

 

- a Vas utcának bőven van akkora forgalma, hogy megálljon a villanyos

- a ~Kenyérmező utcának nincs, ennyi kompromisszum vállalható, ha ezzel kiváltható egy egyéb kiegészítő járat

- a Cházár a Dózsával összevonható

- a Hermina a trolivégállomás áthelyez... bocsánat, árnevezésével a Stefániával összevonható

- a Róna utca pedig határeset

 

- a Bosnyáktól kifelé pedig szvsz a követés már lehtővé teszi, hogy egy busz lássa el az alapjárati feladatot, a villamos pedig a gyorsjáratét

 

- a fent vázolt megállókiosztás a 173gy-hez képest 6 megállóval több a Ferenciek teréig, ami az Ik 280-nál lényegesen jobb menetdinamikájú villamosokkal, bejelentkezős lámpákkal, a Bosnyák tértől kifelé zárt pályán nagyobb megengedett sebességel nem okoz számottevő menetidő-növekedést

 

Előzmény: alexejevics (474)
alexejevics Creative Commons License 2006.05.30 0 0 479
Hát igen ez az én dilemmám is. De egyébként ez a metró esetében ugyanúgy fennállna. Ali felvetése nem hangzik rosszul, de a Thököly kisebb megállóinál kételkedem a trolival való kiválthatóságban...
Előzmény: Elősiető (478)
Elősiető Creative Commons License 2006.05.30 0 0 478
Érdekes érvelés. Kezd egyre bonyolultabbnak tűnni ez a téma...

Sok megálló is kellene, mert sűrűn lakott, de tranzit is kellene, mert átmenő útvonal, persze a lehető legkevesebb átszállással. Nehéz ügy.
Előzmény: Taip (468)
g86 Creative Commons License 2006.05.30 0 0 477

Ha Újpalotára villamost akarsz, akkor a metró ellen beszélsz, és esélyed sincs...

 

Értsd: ha Újpalotára a belvárost elérő villamost akarsz, akkor... Remélem így érthető.

Előzmény: alexejevics (471)
g86 Creative Commons License 2006.05.30 0 0 476

2008-ban újátják fel a Thökölyt, nem hiszem, hogy az előtt felszedik a síneket.

Mondjuk olyan állapontban vannak (talán a Keleti - Stefánia szakaszt kivéve), hogy nem is lenne kár értük.

Előzmény: Elősiető (457)
Ali Ttaik-al-Rep Creative Commons License 2006.05.30 0 0 475
"Az én elképzelésem az, hogy maradjon egy 7-es jelű buszjárat szólóbusszal, ami a kisebb megállókat (is) kiszolgálja. Ő minden további nélkül haladhat végig a villamospályán"

Ezt egy kicsit még gondold át, légy szíves: megy a villamossal közös sávban a buszod, de sűrűbben áll meg, mint a villamos -- amíg jól s*ggbe nem kínálja egy őszi csúszós napon a kisbuszt a nagy villamos... De normál esetben is feltartja a villamost, ha a busznak sűrűbb a megállókiosztása. Vagy a megállókhoz verekedje ki magát, át a forgalmi sávo(ko)n? Az se épp ügyes...

A helyedben, ha már a villamos miatt úgy is kell a pókháló, a közelben fekvő trolivonalak kisebb átszervezésével próbálnám a kisebb köztes megállókat kiszolgálni. (Egyébként ez az egyik forgatókönyv a metrótervezőknél is.)

/a/
Előzmény: alexejevics (474)
alexejevics Creative Commons License 2006.05.30 0 0 474

"hogy csak villamos van és nincs felszíni buszjárat."

 

Az én elképzelésem az, hogy maradjon egy 7-es jelű buszjárat szólóbusszal, ami a kisebb megállókat (is) kiszolgálja. Ő minden további nélkül haladhat végig a villamospályán (ld. közös tömközl sáv). A villamos a következő helyeken állna meg az Erzsébet-hídtól:

 

44

...

Ferenciek tere

Astoria

Blaha Lujza tér

Baross tér, Keleti pu.

Dózsa György út

Stefánia út

Hungária körút

Bosnyák tér

Rákospatak

Molnár Viktor utca/Késmárk utca

Zsókavár utca

Nyírpalota utca vá.

 

Szerintem ez egy maximálisan kielégítő megállókiosztás, sűrűbb ugyan, mint a gyorsjáratoké, viszont az így létrejövő villamosnak nagyobb volna a szállítókapacitása és végig biztosítva volna a zárt pálya stb.. S természetesen ilyen kereszteződésekben, mint a Stefánia, Nagy Lajos kri., Dózsa Gy. út stb. a szerelvény elsőbbséget élvezne. Ez vonatkozna a 7-esre is. A 44-es menetideje így kb. 25 perc volna. Ezekkel az előnyökkel egyébknt a mai gyorsjáratok nem rendelkeznek, tehát a 44-es újraindítása biztosan előrelépést jelentene.

 

"Csak Bosnyákig jön? -> Átszálláskényszer. Tovább jön? -> 1:1-ben párhuzamos a villamossal, még a megállókiosztása is ugyanaz. "

 

Nincs Róna utca, nincs Cházár András utca, nincs Huszár utca, nincs Vas utca. Innentől kezdve szó sincs 1-1-es párhuzamosságról.

Előzmény: Taip (468)
Ali Ttaik-al-Rep Creative Commons License 2006.05.30 0 0 473
A metró elveszi a fejlesztési pénzeket és kész. "Unokáink pénzét költjük apáink terveire." /a/
Előzmény: alexejevics (471)
Elősiető Creative Commons License 2006.05.30 0 0 472
Itt egykori miniszterelnökünk egyik megnyilvánulására akartam visszautalni, természetesen mindenféle politikai tartalom nélkül!!

Csak jól hangzik. Hiszen mindenhonnan ez jön ma: vegyél még autót, nagyon kell neked még egy autó, mert ha van autód, akkor te vagy a király..... stb stb...

Király vagy a Thökölyn reggel 8kor:-)
Előzmény: UV 3800 (462)
alexejevics Creative Commons License 2006.05.30 0 0 471

A tanulmány szólt Újpalotáról is.

 

"Ha Újpalotára villamost akarsz, akkor a metró ellen beszélsz, és esélyed sincs..."

 

Miért? Újpalota egyetlen racionális kiszolgálási módja a villamos. S akármilyen 4-es metró is épül a Bosnyákig (először is: ki tudja, hogy végül elkészül e, s ha igen, hány év késéssel), az ezt nem kérdőjelezheti meg. Más kérdés persze, hogy a villamos egyúttal kiváltja a metrót, de engem ez az előbbiek ismeretében rohadtul nem érdekel. Előbb kérdőjelezze meg valaki az illetékesek közül a fenti állításom igazságtartalmát! Azzal érvelni, hogy a metrótól az újpalotai kötöttpálya utast vesz el, egész egyszerűen nevetséges.

Előzmény: vrobee (470)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!