"Ezen már túl kellene tenni magát a Volánbusznak, hogy ez lesz, amit Szolnok kifizet. "
Törd fel a malacperselyt, vásárolj be Arrivásból, ragassz rá Szolnok matricát és adományozd a VB-nek. De mindenképp mondd meg, hogy csak Szolnokon használhatják.
" Sajnos a cég ezt nem jól értelmezi. Ha helyközibe visz 40 db új CNG-t, és még Credokat, Mercedeseket, akkor a helyi járati munkavállalóihoz is kellene igazodnia. Miért is jelent többet a volánnak egy szegedi sofőr "kényelme" egy szolnokiéhoz képest?" Elég furcsán ülsz a lovon: egy város közösségi közlekedése nem a járművezetők munkakörülményeiről szól (sajnos-nemsajnos sokadrangú szempont, és szempontként sem a járműpark jön elő, hanem a menetrendi struktúra). És ha így is volna, egy önkormányzat azért tolna rengeteg pénzt, hogy a külsős szolgáltatója dolgozói számára jobb munkakörülményeket teremtsen? Érdekes világ... Olyan esetben tudnám elképzelni, ha egy településen a lakosság többsége autóbuszvezető, és választást lehet vele nyerni. :)
Ha az Conecto, RVY helyére Citaro, NMW-t írsz = Szolnok. :) Na jó nem. Szolnokon van még KKT meg pár Ikarus. Zeg-en meg Scania, Setra és V7700A.
"Helyközi: CNG MAN, Credo Econell és Inovell, Setra, MAN-ek"
CNG MAN mindkét helyen van, Econell, Inovell szintén. Setra nincs JNSz megyében (20 év körüli kocsikról beszélünk), de van TDE Intouro, talán még kékvolvó is.
Bár darabszámok, településszerkezet, megyeszerkezet nélkül sok értelme nincs az összehasonlításnak. Persze ez most nem felhívás keringőre.
Megírtam már pár hete egy szöveget számodra, most eljött az ideje a közzétételnek:
Többször leírtam én is, mások is; és szerintem elég egyértelmű, hogy a VB nem úgy működteti a helyijáratokat, ahogy a helyközit. Nagyon nem.
Minden önkormányzattal külön megállapodás van, nem pedig zutty minden nemsajátcéges önkormányzat a fazékba, buszostól-mindenestől, és minden mehet mindenhová. Még a sokvoláncéges időszakban sem működött, kisvárosok egy-két darabos helyijárati buszai közti cserebere, pedig ugyanolyan busza volt a szomszédnak is. Legalábbis hozzászólásaidból azt veszem le, hogy ezzel nem vagy tisztában.
Ha Jászalsórezsőtelek önkormányzata gondol egyet, hogy a településükön közlekedő x db kiöregedett buszt nem szeretné látni a helyijáratán, jelzi a szolgáltatójának.
Az vázol több lehetőséget, több költségszinten, hogy milyet és mennyiért (meg hogy mikortól) tud hozni, mint "használt" jármű (adott esetben a hozott jármű önkormányzatát is bevonva, hogy oda mit kell vinni a kiváltott helyére).
Ha új buszt akar (ez meglehetősen ritkán pattan elő a semmiből, évekre előre van tervezve, hogy mi nagyjából mikor fog megállni), teljesen más a forgatókönyv, az nem megy egyik hónapról a másikra; és a VB sem fog pár darab új kocsit vásárolni, össze lesz várva többhelyről az "igény" - lásd RIR beszerzés -, esetleg rá lesz rakva egy lapáttal, hogy legyen "készleten" - lásd gyulai RVY-k - , ez lehet akár 1-2 év is. Az adott önkormányzat pedig kemény pénzt fizet amortizációs költségként az új járművek után, így az pláne nem játszik, hogy ezen önkormányzat tudta nélkül az ő buszait elvigyék más önkormányzat helyijáratára. Három opció van, ha mégis:
- vagy még újabb jármű jön azok helyére (amiről nyílván tud az önkormányzat, hiszen az amortizációs költség más egy 0 éves meg egy 3 éves kocsira);
- vagy lejjebb adja az igényeit az önkormányzat, és kevésbé komfortos/modern járműveket fogad el hálózatán;
- vagy ha szolgáltatóváltás történik).
És ha Jászalsórezsőtelek helyi flottája vadiúj buszokból áll, az az ő dolguk, megtehetik, nem a VB vagy akármelyik szolgáltatójuk jótéteménye.
Továbbra sem igazán értem ezt a magaspadlós rugózást (persze, 21. század, utaskomfort, értem én, de): van 65 körüli busz Szolnok helyinél, saccra, a jelenlegi munkanapi 45-50 fordára. Ebből 9 kocsi magaspadlós, a maradék 50+ ap. Nekifutásból merem azt állítani, hogy van legalább 9 db osztott, csúcsidőben/műszakváltáskor dolgozó forda; meg hogy annak a 9 kocsinak a nagyobbik része tartalék. Nem fér el? Vagy pont az általad használt járaton fut és ez a baj? Szolnok önkormányzata továbbra sem köti meg, hogy mely járatok legyenek alacsonypadlósak, vagy hogy ezt feltüntesse a szolgáltató a menetrendben (önszántából pedig nem fogja, hiszen akkor nem mehet minden kocsi minden járatra, saját magának meg nem ellensége senki).
Zalában (Zalaegerszeg helyi: MB Conecto G, RVY sorozat, MB Conecto szóló, elektromos BYD, Credo BN) Helyközi: CNG MAN, Credo Econell és Inovell, Setra, MAN-ek. Ott ilyen flotta van. Van ahol már a leváltani kívánt busz nem ap-s 20 évnél idősebb. Nálunk még igen. Csak ezért említem a cég különböző városait. Hagyjuk már az Ikarusok istenítését.
Abban egyetértek az előző hozzászólóval, hogy párttól függetlenül osztja szét a Volánbusz a buszait. ..Nade, ha Szolnokon jelenleg van még sok SL-es MAN és 2 db Ikarus is, akkor ha az elektromosokkal leváltják őket, akkor vagyunk ott, hogy legalább a teljes flotta ap-s lesz. Viszont sajnos még úgy is sok 13-17 év korosztályba tartozó busz marad állományban, ami a helyközi üzemhez képest igen elavult. Sajnos a cég ezt nem jól értelmezi. Ha helyközibe visz 40 db új CNG-t, és még Credokat, Mercedeseket, akkor a helyi járati munkavállalóihoz is kellene igazodnia. Miért is jelent többet a volánnak egy szegedi sofőr "kényelme" egy szolnokiéhoz képest?
Igen, nyilvánvaló az önkormányzat együttműködése kellene, de ez nem lesz meg egy jó ideig. Akkor végig ilyen 15 éves áthelyezett kocsikkal fognak fiatalítani végig? A BYD-ek azért más okból jönnek ugye. Ezen már túl kellene tenni magát a Volánbusznak, hogy ez lesz, amit Szolnok kifizet.
Nem Komárom-Esztergom megye helyköziben kellene fejleszteni a 3 ajtós BKK-s MAN-nal, hanem itt.. Ha annyira azt hajtja a volán, hogy cél mindenhol az Eurolll-nál rosszabb motorral rendelkező kocsik kiváltása. :)
Plusz mivel a Volánbusz állami cég nem vehet buszt tender kikerülése nélkül, az Arriva meg más módon kívánja értékesíteni a feleslegessé vált Citaro-kat. Ha téves az információm javítsatok ki!
Plusz hozzátenném, hogy mivel lennének jobbak a 'tarjánban lerúgott Localo-k vagy a Pesten még jobban leélt Citaro-k? Utóbbival volt szerencsém utazni a közelmúltban, hát a GVM-401, de még a HJP is sokkal jobb bőrben van...
Maradjunk annyiban, hogy Szolnoknak mindenekelőtt az adósságát kéne rendezni, vagy legalábbis erős hajlandóságot mutatni a rendezés irányába.
Két KKT-re ne számíts. CNG Citaróra meg pláne ne, azok a kocsik 20 éves korukig futhatnak (még 2-3 év), azt követően nagyösszegű tartálycserét követően futhatnak csak tovább. Sok értelme nem volna huszonéves gáztechnológiát a gázüzemmel még csak ismerkedő szolnoki műhely nyakábavarrni. Scania áthelyezése a közeljövőben ugyancsak esélytelen, legalábbis ahol a közelben nincs Scania szervíz, mindenképp.
A továbbiakban szólót szóló vált Szegeden; menetrendi átalakítás miatt több csuklós forda lesz szeptembertől mint jelenleg.
Remélem ezt a bekezdést sikerül értelmezni.
Érthetetlen, hogy képtelen vagy felfogni, hogy nem "tolja" a Volánbusz semelyik várost. Pártállástól függetlenül, amelyik önkormányzat hajlandó áldozni közlekedésére, az kap új buszt. Amelyik nem az nem. Amelyiknek adóssága évről-évre nő, azt meg inkább hagyjuk. Egy testület színének legfeljebb a türelem mértékére van hatása, arra hogy milyen színvonalat akar látni a városában egy-egy önkormányzat az náluk dől el.
Ez a 10 BYD fogja jelenteni az új buszokat idén Szolok helyibe csak?
Csuklósokról tudsz valamit? KKT-k nem jönnek esetleg Szegedről? 2 db még van ott és Szeged is kap BYD-eket szép számmal. Megoldható lenne, hogy kivált ott 2 KKT Volvo csuklóst, valamint még pár Mercedes Citaro buszt, amit áthoznak ide Szolnokra. Akkor végleg ki lehetne váltani azt a maradék mp-s MAN-t és a C80-ast.
Remélni tudom csak, hogy a Volánbusz nem úgy fog gondolkodni, mint helyköziben a CNG-s MAN-ok esetében, hogy az RTR-ek egy részét viszi el Egerbe/Békéscsabára, itt meg hagyja a 15 éves EC12-est..
Ha 10 BYD jön, akkor az leváltja a GVM-401 + a MAN SL-eket, és a maradék akkor HJP(?) meg SG-k(?). Vagy leváltja esetleg a NMW Ciatrokat, a BN-ekkel együtt, miket elvisznek Egerbe/Komlóra?
Most ugye a Volánbusz hajaz nagyon Szolnokra, Szegeden a helyit viszont tolja nagyon, illetve Salgótarjánban a helyit most szívükön kezelik nagyon a cégnél. Meg ugye az egyes fideszes kém-városaiban nagyon nyomja, és félek, hogy az Sz.F féle lesújtó magatartás-mód itt is meg fog mutatkozni, a busz elosztások tekintetében. Innen elviszik majd a korszerű jókat a kiskedvencekhez (Békéscsaba) és majd itt meg marad a 10 BYD a GVM-mel meg a rozoga SL-ekkel, SG-C80 csuklósokkal..
Pápa is eléggé "veszélyes" város lett utóbbi időben. Nagy kormánypárti irányítás van és kisvárosok közül legveszélyesebb, 8 MAN-t vittek az agglóból oda. Nehogy oda kerüljenek a RIRek, vagy mondjuk a KZR-ek.
Tudom, hogy nem fogja senki elhinni, mert nem vagytok rá képesek, de én kizárólag erről a nickről írok, amiről most. És nem, nem én állok a többi “új” nick mögött. De inkább törlöm már magam innen, mert ilyen emberekkel nem éri meg a fórumozás. Már értem miért tart ott a Volánbusz, ahol… További jó kényszerképzet gyártást!
Tényleg át kellene neveznetek ezt a fórumot arra, amit a múltkor javasoltam.... Én még ilyen értetlen és tájékozatlan embert nem láttam... Még hogy Békéscsaba meg Eger nem igényel frissítést.
Kedves fórumozó társ!
Hát legalább az internetes menetrendi nyomkövetőt nézd már meg egy napon és ceruza papírt ragadva ïrd már fel milyen buszok járnak fordákat. Eger ott tart, hogy ha valamelyik távolsági kocsija kiesik akkor ledurrant C56 vagy Alfa Regiot tud küldeni mert nincs más. Azokból is ami éppen hadra fogható.
Ezek a gépek MA REGGEL (06.09.) vannak járaton Eger környékén. HPS513-515 HLD-887 HPS-230 HFF-786 LIR-570 GXD-256 HCA-632 HLD-862. Ez mind C56. És ide nem kell vérfrissítés?!
Fogod ez mennyi busz? És nincs is itt mind. Csabát nézd meg magad.
Szolnokon olyan jól megy, hogy hétvégén de van, hogy hétköznap is Tiszasülyre a Neoplanuk forog be. Mert bőven van új buszok mindenhová.
Ha szeretnéd nagyon szívesen írok a nevedben egy kérvényt a Volánbusznak, hogy a világ összes új buszt parkolják le neked Szolnokra, mindenfélét ami csak van, sőt a buszgyáraknak is írhatok hogy ezentúl Szolnok felirattal logózzák a gépeket már eleve, nehogy a gyárkapun rossz irányba forduljanak.
Elnézést hogy ilyeneket írok, de ahogy említettem korábban, megölöd a butaságaiddal a fórum lényegét.
Javaslom a Tisztelt fórumozóknak, hogy ezentúl a cf_88 és egyéb újonc profilokról érkező bejegyzésekre ne reagáljunk, mert a topictárs teljesen hülyének néz minket...
Elnézést, ha valaki nem ért egyet a következő gondolataimmal, de szerintem a többségben megfogalmazódott hasonló...
Tehát ezekkel az álprofilokról érkező bejegyzéseiddel azt éred el, hogy teljesen megfojtod a fórumot, mert miattad az értelmesek nem fognak semmi érdemi infót beírni. Hiába a sok próbálkozás, a módszer ugyanaz, a mínuszok száma egyre nagyobb, ami egyedül téged minősít. A sok feltett kérdésedre ezek miatt nem kapsz érdemleges választ. Kicsit gondolkozz el a hiteleségeden, azon meg pláne, hogy meddig szeretnél még minket hülyének nézni!