Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

downer Creative Commons License 2024.04.23 0 0 89708

Egyedül vagyok azzal a véleményemmel, hogy kerékcsavart nem nyomatékra kell húzni, hanem érzésre?

Előzmény: DonPrego (89707)
DonPrego Creative Commons License 2024.04.23 0 0 89707

Hát lehet röhögni fogsz, Toyotánál elő van írva a 105Nm lehúzási nyomaték a kerékanyákra. Szóval vettem csak ezért a Lidl-ben egy nyomatékkulcsot (természetesen minden anya meghúzása előtt hitelesíttetem, és csak olyan műhelyben húzom meg a csavart, ahol a hőmérséklet pontosan be van állítva ... szóval nem) :D

Előzmény: BmS1 (89706)
BmS1 Creative Commons License 2024.04.23 0 0 89706

Pedig kétszer mentem végig rajtuk.

 

Mer' olyan erőtlen, vékonyka vagy :-DDD

Előzmény: DonPrego (89705)
DonPrego Creative Commons License 2024.04.23 0 0 89705

Azokat úgyis illik megnézni pár km után. Nekem is volt már laza anyám saját szerelés után. Pedig kétszer mentem végig rajtuk.

Előzmény: capa (89703)
capa Creative Commons License 2024.04.22 0 0 89704

A múlt héten eladtam a hibás 16VT motorblokkomat. Elvileg egy igazán izgalmas projektben fog része lesz.

capa Creative Commons License 2024.04.22 0 0 89703

Hú, azzal a gumissal nekem nagyon rossz tapasztalatom van. Nem húzta meg 1 keréken az összes csavart az ősszel. Még szerencse, hogy figyeltem.

 

 

Előzmény: DonPrego (89702)
DonPrego Creative Commons License 2024.04.22 0 0 89702

Új gumik ma megjöttek, a Ikarus telepen működő gumisnál fel is kerültek. Újak 0824-es gumik, régiekből kettő oldalfala repedezett volt, azokat selejteztem. A két négyévszakos Achilles gumis szerint kikeményedtek, csúsznak. Én sem tavaly nyári szerepentinen, se az utolsó útjuk Miskolc-Bp távon nem tapasztaltam.

sooty Creative Commons License 2024.04.21 0 0 89701

Úgy alakult, hogy hozzám került egy thesis 2.4 benzines járgány. 2002-es manuális váltós, fullos. Egészen vállalható bőrben van, nem sok munkával műszakira vihető. 

Sajnos a levegő rendszere ennek is siralmas. Az már megszokott dolog, hogy a légszűrő házhoz tartó levegő cső elporlad, ez azért okosban pótolható. A nagyobbik baj, fojtószelep előtti bordázott levegő cső pár helyen lyukas.  Lehet ilyet venni, igaz nem baráti áron, de a kérdésem, hogy valakinek van-e olyan tippje/trükkje, hogy univerzális csövet honnan lehetne beszerezni. 

Van olyan cég aki esetleg ilyennel foglalkozik? 

gt2876r Creative Commons License 2024.04.19 0 0 89700

Én ennyit nem feccöltem bele, nyomás nélkül is simán elpörgeti 2oo km/h-ig. Bár a cél most a fogyasztás csökkentése és nem a 300km/h elérése. 

Előzmény: downer (89698)
gt2876r Creative Commons License 2024.04.19 0 0 89699

Tapasztalatok alapján tartósan a  600Nm nem bírja.

Egyik imerős alfa 156-át 2.4 jtd 10v felhúzták 300 +Le és 600 Nm fölé. Gyakori hiba a 2.4 hengerfejrepedés bár ez a 20v-re jellemző és a váltótörés. Az újabb alfák váltója még ennyit se bír. 

Előzmény: BmS1 (89697)
downer Creative Commons License 2024.04.19 0 0 89698

A diffi áttétel módosítás nem egyszerű, mert az előtéttengely anyagában van kimunkálva a meghajtó fogaskerék. Szóval mindent le kell szedni róla, a szorosan illesztett csapágyakkal együtt. Ekkora munkába ritkán megy bele az ember.

 

Előzmény: BmS1 (89697)
BmS1 Creative Commons License 2024.04.19 0 0 89697

Váltóban itt vannak sokkal jobbak mint én.

 

Mivel ugyanabban a műintézményben végeztünk, újdonságot nemigen tudok mondani. A geometriai megegyezőségen kívül amit (szvsz) át kell gondolni:

 

-A váltót, amire cserélni akarod, mekkora nyomaték átvitelére tervezték?  Nagyon túllépni nem érdemes, (élettartam kockázat)  

 

-Nézz rá, hogy a kinézett dízeles váltó áttételeinek az értékei hogy viszonyulnak a benzineshez

 

-A diffiben a végáttéte értéke (fogaskerékpár cserével jó esetben módosítani tudod)

Előzmény: gt2876r (89696)
gt2876r Creative Commons License 2024.04.19 0 0 89696

A tisztelet neked is kijár. 

Milyen egy dízel váltó egy benzinesen?

Ugyan olyan mint a dízelen csak tovább lehet forgatni:

https://youtube.com/shorts/iZ5KEdTzPKE?si=FKODRZto-0rOoTJb

Előzmény: BmS1 (89695)
BmS1 Creative Commons License 2024.04.19 0 1 89695

Kb 1 éve jártam Zámbó Istvánnál, Ő is érdi. Nem tuningol, eredeti állapotra állít vissza olasz autókat, profi a javából !

 

Neki is kijár a kalap levétel :-)

 

 

A fotón egy készülő 8.32 Thema, de csomó fotót tettem fel akkor (Maserati Quattroporte,  Lancia Delta, stb...)

Előzmény: gt2876r (89694)
gt2876r Creative Commons License 2024.04.19 0 0 89694

Köszönöm a méltatást,de ez jár sok embernek akik segítettek valamilyen módon . 😀

Előzmény: BmS1 (89693)
BmS1 Creative Commons License 2024.04.19 0 0 89693

Nagyon kevés embert ismerek, aki ennyi időt, fáradságot, energiát, pénzt, utána járást hajlandó beletenni egy projektbe. Gratula!  :-))

 

Emléxem, pár éve a megcélzott teljesítményt látva élettartam dolgában szkeptikus voltam. De szurkolok neked!  Beleástad az elméletbe is magad (pl. 88083, érdemes megnézni), ilyesmit nagyon ritkán lát itt az ember.

 

üdv

Előzmény: gt2876r (89692)
gt2876r Creative Commons License 2024.04.19 0 0 89692

Kösz. 

A váltó t nem lehet csak simán feltenni, ráadásul a váltóházból is flexelni kellett. 

A duplarúgós szerkezetet meg ki kellett matekozni különben nem emel ki. Nehezítette a helyzetet hogy a szintertárcsám (9mm vastag) nem készült el ezért gyorsba készítettek kevlárból (8.5 mm vastsag). 

Ilyenkor kell improvizálni. Gyárilag 4.5 mm hézagnak kell lenni a lendkerék és szerkezet között ha bent a tárcsa is. Max 5.5 mm lehet a hézag akkor biztosan kiemel még, 6 mm rizikós vagy-vagy. A dízel váltó 2 cm-el jobban benyúlik a kerék felé. 

Előzmény: capa (89691)
capa Creative Commons License 2024.04.19 0 0 89691

Jó projekt, gratulálok hozzá!

Előzmény: gt2876r (89690)
gt2876r Creative Commons License 2024.04.18 0 0 89690

Szisztok,felkerült a duplarúgós szerkezet a 6. váltóval.

DonPrego Creative Commons License 2024.04.17 0 0 89689

Na felhívtak a gumitrendtől, akiknél Hétfőn rendeltem le a gumit. Holnap postázzák, Pénteken itt van. Nem 3 hét ...

Előzmény: DonPrego (89685)
DonPrego Creative Commons License 2024.04.17 0 0 89688

3 kutya+anyám+sok csomag, nem lesz ez jó :D

Amúgy nekem a szívem csücske az R129. De szerintem bálnából és SL-ből mindenki azt szereti amelyik az aktuális volt az ő gyerekkorában. Szóval nekem marad a 90-es évek W140 és R129

Előzmény: BmS1 (89687)
BmS1 Creative Commons License 2024.04.17 0 0 89687

Megnyugtatlak nem lesz benyás octavia :)

 

Törpemotoros ne is legyen  (mondjuk a kétliteres nem rossz választás 60e km-rel, szvsz)

 

Ha nagyobbacskát akarsz, ajánlom a mai menüből 107-est.. :-D

 

 

Topictársunktól a "benzin pusztító őskövület" tömör minősítést kapta :-DDD  Ne zavartasd magad emiatt, több tucat 107-est javítottunk, jópárat 600-700e km fölött, és elképesztően tartós, élvezetes, kifejezetten jó autók voltak.

 

De majd jön a cáfolat  :-DD

Előzmény: DonPrego (89685)
probody Creative Commons License 2024.04.17 0 0 89686

Kiss gumit felénk mindenki nagy ívben elkerüli a híre miatt.

Úgy beszélnek az emberrel mintha szívességet tennének.  Gumiszerelés, KÉZBE adott kerekekkel 6.000/db...

Előzmény: TudatLan (89683)
DonPrego Creative Commons License 2024.04.17 0 0 89685

pest megyében, talán a kiss gumit tudnám neked ajánlani maglódon, ők relatíve jól ellátottak...

 

Hát pont tőlük rendeltem három hete, ami még nem jött meg :)

Megnyugtatlak nem lesz benyás octavia :)

Előzmény: TudatLan (89683)
TudatLan Creative Commons License 2024.04.17 0 1 89684

az a kocsi , nem örök élet plusz egy nap, gond és probléma .nélkül.... inkább kerüldd el , ha lehet...b..

 

tipikusan az a termék, amit vadiújan megveszel , használod majd időben elengeded a kezét.....  időben!!! szívfájdalom nélkül

 

olyan mint egy csomag papirzsepi vagy eg y guriga  vécépapir....  ne nálad fogyjon ki ...legyen vége a tekercsnek.... és attól hogy a másik oldala még 'szűz' ... nos, az egyik fele már nem az ...

 

:-)))

Előzmény: DonPrego (89681)
TudatLan Creative Commons License 2024.04.17 -1 0 89683

.... a magyar ?piac? sajátosságai miatt akadozik az ellátás -----> árérzékenység ...(csóróság)  .... kiszámít6atlanság stb....

 

a gyárak gyártanak (belföldön is, mind3) ...de a volumen a fizetőképes / rentábilis piacokra kerül....

 

pest megyében, talán a kiss gumit tudnám neked ajánlani maglódon, ők relatíve jól ellátottak...

 

3-4 M ft környékén, nagy csodákra ne számíts, gk -csere kapcsán.... kérlek, nézd meg az újkori árukat, euróban is.... a forint fantasztikus szárnyalása (mesterségesen van életben tartva vö. ún. magyar 'gazdaság'  telejsítménye )....szárnyalása még 'segít ' is ,a vásárlásban...

 

oktáviában sok más mellett, az üléspozició is sz@r lett, valamelyik modell frissítéskor -----> céges skodás ismerősök elmondása alapján....

 

Ha már a csoda - csoport termékeiről van szó:

superb laurint és klement , kevés méterrel ,nagyon fiatalon, amire én azt mondanám: so - so ( https://szotar.sztaki.hu/search?fromlang=ger&tolang=hun&searchWord=so&langcode=hu&u=0&langprefix=&searchMode=WORD_PREFIX&viewMode=full&ignoreAccents=0 )

 

Ha jól tudom ( lehet keverlek valakivel, akkor bocs') , te inkább nagydarab vagy fizikailag..?..!?

Ha elférsz benne kényelmesen , akkor maradva a csoda csoport szerű járműveknél, a spanyol oldalágból még a cupra formentor 2liter turbó benzin , egy elég jó kocsi... pár napig volt ilyen nálam (bérautó), egész jó ahhoz képest, hogy nem olasz :-))))

 

 

 

Előzmény: DonPrego (89677)
TudatLan Creative Commons License 2024.04.17 -1 0 89682

Nos ... akkor fussunk neki ... szép sorban...

 

:-D  !

 

" ...Azt állítottam, hogy 19e Ft-ért nem lehet jó minőségű 17"-os méretű  gumit adni, normál piaci viszonyok mellett. .( Achilles )

Te elmagyaráztad, hogy de, mert az indonéz szigetek, kaucsukfa...."

 

Az állításoddal , nincs gond. Az, önmagában megáll a saját lábán.

 

Én, inkább azt vitatom, hogy a ,  és a használható ( jelen esetben és értelmezésben) átlagos igényeket kielégítő gumit (egy képzeletbeli ötös skálán nálad a jó a 4+, nálam pedig kettőegésznyoltizedtől négyegészkettőig kábé minden) , mintha összemosnád, vagy legalább is ,a te értelmezésedben nem válik ketté. Nálad a jó , közelebb van a high endhez. Nálam a jó, jelen esetben, a közepes vagy attól kicsit feljebb lévőt is magába foglalja.

 

"... A véleményem sok teszt (AutoBild, Auto Motor und Sport...) olvasása után sem változott, de egyáltalán nem tartom kizártnak, hogy te autentikusabb forrásokból nyered a tudást..."

 

A véleményeddel 1et értek, annyit hozzáfűzve, hogy érdekes dolog ám , a nagykereskedelem, de ezt nyilván nem  egy nyilvános förumon fogjuk megvitatni.... Lehet?, hogy tudnék , újabb információkkal szolgálni ..., gumi nagyker témában... de nem akarok.

 

https://ibb.co/Ss0HNJn

 

Pont.

 

Előzmény: BmS1 (89678)
DonPrego Creative Commons License 2024.04.16 0 0 89681

Gyrosban ráhahuztam: még talán vállalható futással 4m alatt 1.0TSI (150LE!!!!!???!!!!!444négynégynégy)-k vannak :)

Előzmény: BmS1 (89679)
DonPrego Creative Commons License 2024.04.16 0 0 89680

Ha érdekel, lehet hamarosan tudok adni egy párral, akár ajcsiba is (205/60R16 92H paraméterekkel) :D

Előzmény: BmS1 (89678)
BmS1 Creative Commons License 2024.04.16 0 0 89679

 Octavia a TFisiFosi motorral? 

 

Bár a Skodára sokan csak legyintenek, egy fl. utáni (2017....19) osztottlámpás Octavia nem biztos, hogy rossz választás. Egy 2,0 literes TFSI azért 190 Le, 7,3 mp alatt százon, ennél több nem kell. Persze, lehetnek nyűgök a motorral, a váltó gondját mindenki ismeri, lassú, nem átgondolt az infotainment rendszere, de ennek ellenére szvsz kevés km-rel bőven bevállalható.

Előzmény: DonPrego (89677)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!