Keresés

Részletes keresés

kopaszsop Creative Commons License 2016.09.21 0 0 1739

desiro ml pult alatti rész? ;)

Előzmény: Vendégsín (1737)
Törölt nick Creative Commons License 2016.09.21 0 0 1738

Valamilyen korszerű tolatómozdony elektromosan vezérelt fékezőszelepe vagy kombinált menet/fékszabályozója.

Nagyteljesítményűn még nem láttam olyat, hogy közvetlenül a Not-Aus felett van valamilyen fontos szabályozóelem.

 

Előzmény: Vendégsín (1737)
Vendégsín Creative Commons License 2016.09.21 0 0 1737

Ez miez?

 

daniel81 Creative Commons License 2016.09.04 0 0 1736

Mi ezzel a baj?

Védőkocsinak jó.

Előzmény: Vendégsín (1734)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2016.08.14 0 0 1735

Izé, ez biztis két doboz párnatollal rakott. A fényképről az nem derül ki. :)

Előzmény: Vendégsín (1734)
Vendégsín Creative Commons License 2016.08.14 0 0 1734

No, akkor most ezzel mi legyen?

 

sörösgigant Creative Commons License 2016.07.30 0 0 1733

Sajnos minden soroddal egyet kell hogy értsek.

 

Tudom, vörös posztó egyesek szemében, de kiképzés részének kellett volna kennie, hogy az újdonászok plr hónap, fél év tartalék szolgálatot teljesítsenek, és majd uána...Majd utána a vonal. Az aki a friss jogsival nekiáll röpködni a motorvonatokkal, majd netán nagyteljesítményű kramancokkal nekiáll vonatozni, aztán kiegészül némi szarul vagy nem karbantartott technikával, megtörténhet a baj...

 

Elég szomorú, hogy sokan nem tudják mi az hogy "kinyújtani" a vonatot, vagy a jelen esetben úgy villamosfékezni, hogy ne torlódjon nagyon, ne rángasson, stb.....

 

Mikor elolvastam először a pk.t egyből az ugrott be: Az említett sorozatokon a leírás szerint az elsődleges fék a villamos fék. Úgy látszik ezt más országokban tudják alklmazzák, csak nálunk nem kóser valamiért....

Megismerve a hátterét meg meg is lehet érteni, hogy miért lett szükség a rendelkezés kiadására. 

 

Rozsdás csavarkapocs: Ma éjjel egy Szeszegyháza-Heha vonattal sikerült mennem. A fékpróbát tartó geló elég sokára ért vissza, állítása szerint vért izzadt mire valamennyire össze tudta húzni a kenetlen, alkohol által lemosódott csavarkapcsokat. A szabolcsi műszaki vizsgálat után szerencsére a vonat csak a szokásos "toszogató"mozgása maradt a benne lötyögő nedűnek köszönhetően. Volt olyan is, hogy nem sikerül még két embernek sem, csőhosszabbítóval sem összehúzni, így majd 240 km-t lehett gyakorolni hogy ne szakadjon el az összehúzatlanságra rásegítő lötyögés miatt, minden fékezésnél. Meg lehetett oldani, mondhatni sikerült nem is egszer, de nem esett jól...Aztán utána a labanc mit csinált vele, azt nem tudom...

 

A másik nagy "kedvencem", a vonatnemváltó elegysúlytól függő állítgatásának a története: Van ennek értelme ? Mire jó ez ? És így tovább...

Előzmény: Törölt nick (1732)
Törölt nick Creative Commons License 2016.07.30 0 3 1732

Nem szándékozom betenni, a cél ama bizonyos nyúl kiugratása a bokor nevű szerkezetből volt.

 

A nagyteljesítményű járművek vezetéstechnikai oktatásáról, de inkább hiányáról akartam írni, de elmondta a korán kelő kollégám. *

 

A kérdésem az lenne, hogy ha az ED fék használatának erős korlátozása ellenére is történnek vonatszakadások a hálózaton, akkor a következő lépés a kézifékezéssel közlekedő  vonatok visszaállítása  lesz közmunkásokból toborzott fékezőkkel?

 

*

De azért lenne egy észrevételem (ha már a kollegák jelentős része nem tud vagy akar helyesen bánni a rábízott eszközzel).

 

A több napos értelmetlen  típusoktatások tárgya kellett volna hogy legyen az adott jármű helyes vezetéstechnikájának ismertetése. Mondhatnék nevet is (oktatót), aki gyönyörű elméleti oktatást csinált -elmondott szinte minden szükségtelen dolgot a gépről + a részegségig fajuló délutáni tivornya, csak éppen azokat a szakmailag fontos és praktikus dolgokat nem, amivel a mozdonyvezető találkozik az útja során. De hogyan is tudott volna erről bármit is mondani, amikor az illető egy mérnök (minden tiszteletem mellett) és mozdonyt papíron meg az asztal mellől lát, de gurulás közben nem.

 

De mondok külföldi példát.

A Bombi 187-re kaptam oktatást. Szintén egy mérnök srác volt az oktató. Kb. 8-szor hívta fel a telefonon Bombi jeles képviselőjét, mert olyan kérdésekre nem tudott választ adni, ami a munkám ellátásához szükséges. Onnan is csak részben kaptam választ, de tök mindegy.

 

De említhetem a Vectron 3 napos müncheni típusismereti oktatását is. Na az sem lett volna szakmai színvonalában valami nagy élmény ( a mozdony összeszerelésének folyamata az igen), de az elmélethez kapcsolódó egyes egységeket élőben, beépítés alatt vagy a munkapadon látni, így már azért "kicsivel" jobb volt, mint a fentebb citált Bombi oktatás.

 

Bocs hogy hosszú lett és igazából nem is tartozik szorosan a fékekhez, de azért mégis.

Oktatás, képzés! A megfelelő és hozzáértő személyzettel! Egy mérnök biztosan tudja a trafo hűtőközeg vízpumpa típusszámát is, csak qrvára nem érdekel.

Ha valami nem úgy megy, ahogy az elvárható lenne, akkor nem ágyúval kéne a cserebogár rajba lőni, mert értelmetlen. Épp olyan, mint az ED fék használatának korlátozása. Beszélni, kommunikálni kéne az emberekkel! De korlátozni, büntetni, hülyének nézni majd mindenkit sokkal egyszerűbb és gyorsabb, mint érdemi intézkedéseket hozni és azokat alkalmaztatni.

 

 

 

Előzmény: Vendégsín (1729)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2016.07.30 0 1 1731

Azt azért a nagyérdemű kedvéért megemlítem, hogy a témát illetően problémás vonatokat dinamikus fék nélkül is gyönyörűen szét lehet akasztani.

Előzmény: segélyvonókészülék (1730)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2016.07.30 0 2 1730

Egyrészt csapjodós mozdonyvezetők máshol is vannak, szétakadó vonatok azonban nem sűrűn.

 

Másrészt a masinisztatársadalomnak illene vezetéstechnikát oktatni, és az elvárható minimumot számonkérni. De a masinisztákon minden sz.rt számonkérnek, csak a fontos dolgokat nem.

 

Harmadrészt nem feltétlenül kellene ennyire optimistára készíteni a menetrendeket, és akkor a kollégák jelentős része nem érezné kötelezőnek a csapkodást, a harcot a másodpercekért (vö. még késés, eseménylap, stb.).

 

Arról ugye te is szót ejtettél, hogy a magasságos lenntartásnak nem ártana némi kenőanyaggal ellátni a vonókészülékek erre érdemes elemeit, a kapcsolást végző dolgozónak nem ártana kerülni a kenetlen (ezért merev) csavarorsók használatát (ha erre módja van, ha nincs akkor megtenni a szükséges lépéseket), illetve a fényességes kocsivizsgálatnak nem ártana észrevenni, ha az orsó rozsdás, ahelyett, hogy zsíros lenne.

 

Erre mit teszünk? Hozunk egy, a naprolóshoz méltó intézkedést.

 

És igen, és mindig van lejjebb. :( 

Előzmény: Vendégsín (1729)
Vendégsín Creative Commons License 2016.07.30 0 0 1729

Beteheted, de féktechnikai szempontból nincs mit hozzáfűzni.

Annak meg sértődés lesz a vége, ha az kerül leírásra, hogy egy néhány jármű sajátosságaihoz vezetéstechnikai szempontból is fel kéne nőni, amit a hazai járművezető társadalom igen jelentős része vagy képtelen, vagy nem akar megtenni és az ebből (meg a járműfenntartásban előforduló - természetesen az annyira jó, hogy alig van ilyen - hanyagságok hatásából együttesen) eredő nehezmények megelőzését valamilyen sugallatra így szándékozzák elérni...

Előzmény: Törölt nick (1728)
Törölt nick Creative Commons License 2016.07.30 0 1 1728

Milyen érdekes!

A vonatnemváltós kérdésre 2 napon belül és mindenre kiterjedő választ kaptunk.

 

Az ED fék korlátozására ugyan miért nem hajlandó senki sem reagálni, netán érdemben válaszolni?

Annyira vállalhatatlan az intézkedés?

 

Betegyem az ominózus rendelkezést?

Előzmény: Törölt nick (1726)
1047 005-2 Creative Commons License 2016.07.27 0 1 1727

"Tényleg betiltották az ED fék használatát hálózati szinten?"

 

 

Nem.

Előzmény: Törölt nick (1726)
Törölt nick Creative Commons License 2016.07.26 0 0 1726

Tényleg betiltották az ED fék használatát hálózati szinten?

Ha igen, mi az a nyomós ok?

segélyvonókészülék Creative Commons License 2016.06.19 0 0 1725

Mindenben igazam vokt, közben megtaláltam a zsb-ben a személyszállítót, meg a fűrészfogat egy mondatban. :P ;) 

Előzmény: kopaszsop (1724)
kopaszsop Creative Commons License 2016.06.19 0 0 1724

amiben nem volt igazad, mármint az alapvetésben. a többit pedig én sem vitattam. :P

Előzmény: segélyvonókészülék (1719)
Zolas Creative Commons License 2016.06.19 0 0 1723
Hát ezt megkaptuk :)
Előzmény: Vendégsín (1720)
Vendégsín Creative Commons License 2016.06.19 0 0 1722

És a három kép:

 

 

 

Előzmény: Vendégsín (1721)
Vendégsín Creative Commons License 2016.06.19 0 0 1721

1. a. ábra

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.  b. ábra

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. ábra

 

3. ábra

 

 

 

Előzmény: Vendégsín (1720)
Vendégsín Creative Commons License 2016.06.19 0 0 1720

Klasszikusokat csak pontosan... :-)

 

"Több részes járművek és az E. 2. sz. Fékutasítás 1. táblázata

 

Az 1. táblázat a nemzetközi előírásoknak megfelelően vonattömeg szerint rendeli kezelni a tehervonatok vonatnem-váltóit.

Az előírások a vonatokban a személyvonati légfék alkalmazása során fellépő jelentős nagyságú hosszirányú erőket hivatottak korlátozni.

 

Ezeknek az erőknek a nagysága a tehervonatoknál, amik vegyes, könnyű és nehéz járműveket tartalmazhatnak, különféle megfékezettségű járművek lehetnek besorozva, valamint eltérő jellegű súrlódó anyagokkal történő történhet a fékezésük, vonatszakadáshoz, vagy sikláshoz is vezethetne. Ezért szükséges a vonat elejében kevésbé gyorsan kialakuló fékhatással a vonat fékezés közbeni kifeszítése, a torlódó erők csökkentése.

A német vasút meghatározott feltételek fennállása mellett az 1600 t felső határt három további értékre engedi emelni. Az osztrák vasút – alapvetően vonalainak lejtviszonyai miatt – az 1600 t felső határt nem alkalmazza, azonos, egységes járművekből összeállított vonatoknál a működő mozdony(ok) utáni első 5 járműre engedményeket ad.

 

A tehervonatok eltérő viszonylatok és feltételek szerinti közlekedését utasításban szabályozni csak a terjedelem növelésével (a német fékelőírások közel 300 oldal terjedelműek) lehetne. Mivel erre nincsen mód, az 1. táblázat alatti

 

*A határállomásokon belépő, 1200 t elegytömeg feletti, gyorsműködésű légfékkel fékezett tehervonatok vonatnem-váltóit az 1. táblázatban előírttól eltérő állásuk miatt nem kell átállítani, a vonatok rendeltetési állomásig így közlekedhetnek, amennyiben azok megfékezettsége megfelel az előírásoknak.

 

szöveggel tesszük lehetővé, hogy ha valamely vasút a vonatnem-váltó kezelésben fenti szempontok megfontolása alapján a nemzetközi előírások tartalmától eltérően jár el, azt hálózatunkon a belépő vonatoknál külön szabályozás nélkül alkalmazhassuk.

 

Az 1. táblázat szerinti legfeljebb 1600 t tömegű vonatok (illetve a fenti kiegészítés szerinti, belépő,1600 t feletti vonatok) gyorsan működő fékezés és féktáblázatok szerint közlekednek, rájuk a

 

2.4.5. Lassú működésű légfékkel fékezett vonatban, ha keverten „P” és „G” állású vonatnem-váltókkal közlekedő járművek vannak, akkor a „P” állásban közlekedő kocsik mennyisége az összes kocsi darabszám felét nem lépheti túl.

szöveg nem vonatkozik. Természetesen a vonatban „G” állású vonatnem-váltókkal közlekedő járművek féksúlyát 0,75 szorzó alkalmazásával lehet csak személyvonati féksúlyként a megfékezettség megállapításánál figyelembe venni.

 

1.2.23. Többrészes járművek féktechnikai szempontú csoportosítása:

– Egy járműnek tekintjük a 3 tengelyes, csuklós szerkezetű kocsikat, függetlenül attól, hogy egy, vagy két kormányszeleppel vannak felszerelve.

– Kettő járműnek tekintjük a 3 forgóvázas, csuklós szerkezetű kocsikat, függetlenül attól, hogy egy, vagy két kormányszeleppel vannak felszerelve.

– Külön járműnek tekintjük a kettő vagy több 2 tengelyes járműrészből, vagy 2 forgóvázas járműrészből összeállított kocsik járműrészeit, függetlenül attól, hogy minden járműrész rendelkezik-e kormányszeleppel.

Az előzőek szerint több járműnek tekintett kocsikon belül a járműrészek működő kormányszelepeihez tartozó vonatnem-váltóinak azonos állásban kell lennie.

 

Az 1. táblázat alkalmazásánál. A táblázatban az 1200 t < Et ≤ 1600 t* sorban a második oszlop (neve helyesen A működő mozdony(ok) utáni első 5 járművön lenne) alkalmazása esetében számolnunk kell a több szekcióra tagolható, de egy 12 jegyű pályaszámot viselő kocsikkal. A fényképek tanulsága szerint egy pályaszám akár 6-9 2, vagy 4 tengelyes

 

1. kép                           2. kép  

 

járműegységet is magában foglalhat, a gyártói lehetőségek szerinti fékberendezés (31 méter fővezetékhossz után szükséges újabb kormányszelep) elrendezéssel.

 

Így a mozdony után az első 5 jármű lehet:

 

1. ábta

egy, vagy két vonatnem-váltóval felszerelve, vagy

2. ábra

egy, vagy két vonatnem-váltóval felszerelve, vagy

3. ábra

egységenként külön, vagy több egységnek közös vonatnem-váltóval felszerelve.

 

Egy pályaszám alatt a kocsi valamennyi vonatnem-váltója azonos, tehát vagy G, vagy P állásban kell, hogy legyen. A vázlatokon bemutatott példák alapján az első öt jármű G vonatnem-váltó állásának biztosításához lehet, hogy elég 3 darab (3 darab három forgóvázas kocsi a vonat elején), de lehet, hogy szükséges 12 darab (2 darab hat egységből álló kocsi a vonat elején) vonatnem-váltó állítása.

 

Az utasítás jelenleg nem rendelkezik rá, de a féktechnikai műszaki megfontolások alapján a vezetékes, kiiktatott fékberendezésű jármű ebben az esetben azonos értékű a „G” vonatnem-váltó állásban fékező járművel, tehát akár 2 darab (3 darab három forgóvázas kocsi a vonat elején, a 2. kiiktatva) vonatnem-váltó állítása is elegendő lehet a szabály alkalmazásához.

 

Természetesen nincs akadálya annak sem, hogy a 800 t, vagy 1200 t, vagy 1600 t alatti tömegű tehervonat tisztán „G” vonatnem-váltó állásban fékező járművekkel, a lassan működő fékezés és féktáblázatok szerint közlekedjen, ha a sebesség alacsony volta, a járművek állapota, vagy felszereltsége nem teszi lehetővé a gyorsan működő fékezés és féktáblázatok szerint közlekedést.

 

Halász István

 

30 475 1555"

 

Sajnos a két kép és a három ábra külön kezelést igényel...

Előzmény: segélyvonókészülék (1713)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2016.06.19 0 0 1719

Olvasd el az erläuterungot, meg nézegesd a színes ábrákat is, pls!

Ha nekifutok egyszer a céges gépnek, még ezzel is úgy találsz járni, mint a fűrészfoggal. ;) 

 

Amúgy rém egyszerű, ahogy a listán van. ;) 

Előzmény: kopaszsop (1717)
Zolas Creative Commons License 2016.06.19 0 0 1718
Nálunk is kocsit ír a kotta.
Előzmény: kopaszsop (1717)
kopaszsop Creative Commons License 2016.06.19 0 0 1717

osztrákiában 5 kocsit ír az utasítás 1200t felett, mely akár 10 kormányszelepet is jelenthet (amennyiben kettő van egy pályaszámhoz tartozóan).

Előzmény: Zolas (1712)
Zolas Creative Commons License 2016.06.19 0 0 1716
Akkor azt kellett volna leírni a kékbe, nem? :)
Előzmény: segélyvonókészülék (1715)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2016.06.18 0 0 1715

Pedig ez a frankó. :)

Előzmény: Zolas (1714)
Zolas Creative Commons License 2016.06.18 0 0 1714
Örülnék, ha nem befolyásolnád a fékes gurukat ;)
Előzmény: segélyvonókészülék (1713)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2016.06.18 0 0 1713

Az első 3 kocsi lesz G-ben, összesen 5 kormányszelep.

Előzmény: Zolas (1712)
Zolas Creative Commons License 2016.06.18 0 0 1712
Felmerült egy kérdésa kollégák között.
Hány darab vonatnemváltót kell átállítani, ha az első 5 kocsinak G állásban kell lenni, és a vonat első 2 kocsija ikerkocsi, 2-2 vonatnemváltóval, a többi kocsi pedig szimpla?
Törölt nick Creative Commons License 2016.06.07 0 0 1711

Az angolokhoz ment (Hegyes-Passau rész volt az enyém). 35db kocsi kígyózásgátlóval.

Vasúthomárok valami fotót biztosan tudnak előbányászni róla.

 

Előzmény: segélyvonókészülék (1710)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2016.06.07 0 0 1710

Még mindig egy egységsugarú kézifék?

 

Így már korántsem! :)

 

Sosem találkoztam még ilyennel.

Előzmény: Törölt nick (1709)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!