A leveled is megkaptam, köszi, és tényleg szeretnék is rá válaszolni, csak a hétvégén Egerben és Szentendrén voltam. Este talán lesz időm...
Köszi, nagyon várom!
Felnémet bejárat előtt van egy 250 m es ív, a régi HÁÉV telepre gyalogút visz.
Utána egyenesbe jön a vonal a Fairwaynál először egy R500 m ív majd egy R300 következik.
A Tesco utáni emelkedő 13,1 ezrelék, én még azokra az időkre emlékszem, amikor Szergely kevés volt ide kellett a tológép, ami többnyire M43 esetleg M47 volt.
Ezt még mindig jobbnak tartom, mint a kamionos szállítást, szerencsére a por alakú szállítás elég jól meg van oldva. Mondjuk az ócskavas szállítás is többnyire vasúti, csak a Bélapátfalvi Cementgyár 3 tehervonata hiányzik a vonalról.
Az OMYA eléggé felfutott amióta az iparvágány kimegy a hegy alá csökkentek a költségek a drótkötélpálya lebontása után.
Én az egri ipari Park beli szállításokat látnám még szívesen vasúton.
Volt egy kis érdekesség szombaton Füzesabonyban is... Járó motorral M62 272 állt a hátsó tehervonati vágányokon. A forgalmista szerint Bükkábrányból vár egy szénszállító szerelvényt, hogy aztán azt Tiszafüreden és Karcagon át Püspökladányba vigye. Nem semmi, nem is hittem, hogy arra ilyen vonatok járhatnak (esetleg valamit félreértettem??).
A M6 autópályaépítés kavicsszállításairól nincs bövebb infótok?
Mert úgytudom Uzsáról is, meg Polgárdiból is szállítanak kavicsot, és most Csörgők is vannak ott, meg az osztrák mozdony, meg Hajdús szergej és még a softrans mozdony is. Valaki meg tudja mondani naponta hány forda közlekededik, merre és milyen mozdony húzza?
Az elsőt szerintem könnyű volt kitalálni, a várból fotóztam, normális emberek arra mennek Gárdonyi házához. A második tényleg az OMYA (M-mel) iparvágány, ott, ahol a volt Finomszerelvénygyárhoz vezető vágány elágazik. A harmadikat sem lett volna nehéz kitalálni, a vonat éppen Felnémet mellett halad el, ott is van egy útátjáró, meg pincék, és ez a jó kis fotóhely.
A leveled is megkaptam, köszi, és tényleg szeretnék is rá válaszolni, csak a hétvégén Egerben és Szentendrén voltam. Este talán lesz időm...
>1000 bocs, a Gartner-fotó az otthoni gépemen maradt...
Irgum-burgum, lári-fári, a teringettét, na meg hinnye no! :-(((( :-))))
Ha már így összejöttünk, még egy kérdés (ami lehet, hogy csak nekem kérdés, mindenki másnak triviális). Hogyan műxik a kontérnereknél/csereplatóknál a tulajdoni viszony? Itt arra gondolok, hogy pl. egy GARTNER-es konténerben/csereplatón csak az adott cégnek szánt árú fuvarozható-e, és üresen vissza kell küldeni a kiindulási helyre*, vagy más számára is lehet vele szállítást végezni?
Egy kicsit más kérdés, de lehet, hogy összefügg: itt van példaként a GARTNER-es vonat, amiben néha van egy-két kakukktojás. Ezek hogyan kerülnek bele? Svájcban is láttam teljesen vegyes, és kompletten azonosakból (vagy szemlátomás egy családból származó) álló konténer vonatokat is (pl. SKANDI/Norfolk Line), illetve itt is van néha egy-két egyéb, a sorból kilógó konténer is.
*Itt olyasmire is gondolok, hogy az adott cég szervezi meg, hogy az üres konténert hova küldi újabb áruért.
Ezek a kedvenc tehervonataim, talán mert annyira kiszámíthatóak... A felnémeti OMYA és Visonta között vasárnap kivételével minden nap megy a 24 Uacs kocsi mészkőőrlemény. Az iparvágány 2000-es megnyitásától kzdve tavaly augusztusig tényleg Szergej volt, azóta remot M47. Naponta háromszor megy ki az őrlőműhöz, nyolcasával viszi fel az üres, lefelé a rakott kocsikat. Kb. 10 óra felé rakják meg fent az első adagot, akkor megy fel a gép, és kicsivel 11 előtt ér vissza a rakottakkal. Rövid papírmunka után indul tovább Füzesabonyba.
A többit már nem tudom ilyen pontosan, ezért elnézést, ha tévednék. A többi 16 kocsit estére rakják meg, azt már nem bírná a Dácsia átvinni a város felett a Vár mögött, ezért egy Szili jön, az IC-ről. Az IC most kicsit később jár, ezért láthattad fél nyolc körül, én még fél hét körül fotóztam, már visszaútban. Füzesabonyba viszik a kocsikat, ott hozzácsapják a már dél körül levitt nyolchoz, aztán villamos mozdony viszi Visontára.
Felnémeten ócskavasat is rakodnak, néha azt is az Uacs kocsikkal együtt viszik Füzesabonyba, ahogy a képen is látszik. Egyébként meg az M43-assal vontatott kiszolgáló menet, az ún. "kis-egri" viszi.
Van menetrendjük, de minek? Tegnapelött minusz 8 órával közlekedett az egyik, a lököttházai kilépö. Leginkább akkor indulnak, amikor van hozzá mozdony, személyzet.
Érdekes, a Forgalom c. üzemi lap egyik legutóbbi számában egész oldalon szerepelt a Nógrádkövesd - Kistelek kővonat, és az ÖBB Taurus Szolnokon, egy éjszakai felvételen tehervonattal. És egyik korábbi számukban arról írtak, hogy mennyi sódert raktak meg a 150-es vonal valamelyik állomásán...
A vasúti árufuvarozás kiszolgálási rendjének talán van némi köze a forgalomhoz...
Nem tudod véletlenül, hogyan szolgálják ki a Budapest környéki iparvágányokat? Csak sejtem, hogy Rákosról, Rákosrendezőről meg Kelenföldről, de kíváncsi lennék, hogy azok a menetek meddig mennek el...
Néhány kép a Gartner-konténervonatról, amikor még nem GySEV Taurus húzta. Tényleg, tudja valaki ennek a menetrendjét? Egyszer éppen az M0-ás dunaharaszti felüljáróján mentünk át, amikor áthaladt alattunk a másik SOFTRANS-os mozdonnyal. Sopron - Kelebia?