Az a francia F4 volt, de nekik nincs sok közük ehhez, úgy emlékszem, 1.6-os Renault motorral mennek :-)
A legtöbb francia WSR-es onnan kerül ki, az akkori mezőnyben benne volt Vandoorne (ő bajnok is lett), Nato és asszem az endurance-os Chatin is. Megnéztem az idei eredményeket is, most már elég nemzetközi a mezőny... a bajnokot Sorensennek hívják :-D
Az Autosporton azt írják, hogy 3 év alatt kell 40 pontot elérni, ez nem jött össze a 2015-ös mezőnyből Kvyatnak, Sainz-nak, Ricciardonak, Ericssonnak és Verstappennek. Utóbbi ugye semmilyen kritériumnak nem felel meg. :D
Illetve 2007-ben még Vettel sem vezethetett volna, csak 2008-tól.
Az öregeket (Alonso, Button, Massa, Raikkönen) nem számoltam.
Egyébként maga az ötlet nem rossz, főleg az ilyen Verstappen-féle esetek tükrében, de a pontozás módszere elég nevetséges. Nálam ott kezdődik, hogy az egészet csak a formulaautós neveldék esetében alkalmaznám. Ebben a rendszerben semmi keresnivalója nincsen az IC-nak, a WEC-nek meg aztán végképp nincs helye itt.
...hát ja...elég nevetséges, hogy egy LMP1-ben versenyző pilótának pontokat kell összegyűjtögetnie, ha F1-be akar kerülni. Főleg úgy, hogy legtöbbjüknek már van F1-es tapasztalata vagy megfordult valamelyik formulaautós neveldében.
Persze ez megint sportpolitika...a FIA-nál a F1 az Isten...a többi sorozat meg örüljön, hogy működhet:P
Jó, de az FIA dolog, mégis elég szarul kezelik. Az IC nem FIA dolog, így lehet, hogy akkor is csak így kezelnék, ha a világ legnézettebb sorozata lenne.
Visszanéztem pár futamot a 2000-es évek elejéből és 2003-ban azt vettem észre egy belső kamerában, hogy MS nem vált. El se hittem, hogy full automata váltó is volt az F1-ben. (nem emlékeztem + akkor még nem is követtem a technikai részét)
Beülnek a szimulátorba és már ismerik is a pályákat. Ezért nem is szeretem a szimulátorozást F1-ben. Mire kimennek a pályára az autóval, majdnem mindent tudnak róla.
Mondjuk az IC jelenlegi helyzetét az is jól mutatja, hogy egyáltalán szóba kerülnek egy neveldeszériákkal foglalkozó topikban, ráadásul ilyen kontextusban:( :P
Mondjuk az IC-sek annyiból indulnak hátrányból, hogy nem F1-es pályákon versenyeznek...persze az is tény, hogy a legtöbb IC-os ma már az európai neveldékből kerül ki, szóval azért-e téren is akad némi tapasztalatuk.
A WSR-t ezzel ki akarják iktatni (gondolom nem FIA esemény), helyére az F2-3-at pozicionálják a GP2-3 helyett. Ez nekem fura, inkább a GP2-3-at tenném a legmagasabbra. De kétségtelenül jobban hangzik, ha valaki a Formula 3-ból vagy a Formula 2-ből kerül a Formula 1-be.
Én 20-20 pontot adnék a GP3-nak és F3-nak (bajnoki cím)
30-30 pont járna az Auto GP és F2 címért
40-40 pont a WSR 3.5 és GP2-es címért (Ez utóbbi kategóriák esetében 20-20 pont járna a 3. és 30-30 a 2. helyekért.)
50 pont járna a WEC és 60 az IndyCar bajnoki címért (A 2. helyért 40-50 a 3.-ért 30-40-et adnék ezen kategóriákban szereplőknek, vagyis az IC 3. helyezettje is simán bekerülhetne a F1-be.)
Olvastam, igaz, nem ezt, hanem egy angol cikket. Hát, elég érdekes, pl. az F3 bajnoki cím egy kategória a WEC LMP1 és Indy bajnoki címmel, automatikusan megadva érte a szuperliszencet, míg pl. a WSR 3.5 nem ér önmagában liszencet.