Asszem én is megtartom (mármint az 5D-t), mert sem a 7D sem az A700 egyenlőre nem igazi alternatíva (Egyiknek az ára, másiknak meg a hasonló képminősége miatt)
Ahogy elnézem a megapixelőrület minden gyártónál ZAJOS sikert arat. :)
(Kivételek persze vannak, de azok már nem a pénztárcámhoz készült gépek.)
Szóval várok. És reményekedem, hogy a következő Sanyi gépek az A700-aséhoz hasonló fókuszálási képességével, (Magas ISO-n pedig jobb minőséggel örvendeztetnek meg - talán 1-2 év és még az áruk is elfogadható lesz - pl. A900?)
Addig pedig marad az objektívvásárlás ill. egy megfelelő hordtáska kiválasztása választás.
Viszont, ha fullframe lenne a következő gépem abban az esetben lehet, hogy már a 28-135-ös Minolta obi is jó választás lenne így viszont egyenlőre nagyon meg lenne kötve a kezem vele, mert a 18-as kezdőhöz képest képest nagyon sokat veszít vele az ember. :(
Hát, letöltöttem két ISO800-as képet (amcsi zászló, majom a falon, glikolos szpré stb.). Kösz az ötletet, mert eljátszhattam azt a gyerekjátékot újra, hogy keresd meg a különbséget a két azonosnak tűnő kép között. Találtam néhányat. Nyilván nem lehet megítélni semmit, csak azt, hogy ebből a két képből láthatóan jobb az 5D-vel készült. De, gondolom, csak rossz napja volt Steve-nek. Mert ezt azért nem venném komolyan... Tegyünk próbát, szórakozásból, mi másért, jó ötlet Kalasnyikovtól.
(Fókuszálási problémák miatt volt májusban az Akácfa utcában az 5D vázam. Azóta még a hangja is sokkal szebb lett - jó gép.)
Nos, megoszlanak a vélemények. Eddig kettő egy arra, hogy a 7D magasabb ISO értéknél, pl. 800-nál már jobb.
A saját tapasztalaton nem számít ez ügyben: a kezemben nem nagyon volt a 7D, de sok (színházi) fotót kaptam (szerkesztőként), amit ezzel a típussal készített az egyik kolléga. Az 5D-ét használom három(?) éve. Én nem vettem észre nagy különbséget. (Ráadásul bitos függ az egész az objektívtől is...) De én ebben nem vagyok kompetens: kíváncsian várom a visszajelzéseket. Most már biztos nem számít kényes kérdésnek, mint ahogyan az volt a kezdetekben...
Az érzékelő és a képfeldolgozó mechanizmus ugyanaz. Az ergonómiában (sokkal több külső kezelőszerv, gyakorlatilag egy legenda a gép ebben a tekintetben, a fogása pedig _tökéletes_) és a masszivitásban (váz anyaga magnéziumötvözet vs műanyag) van a nagy különbség, aztán 7D-n nagyobb felbontású az LCD, lehet manuálisan állítani a vakuvezérlést, van rajta vakuszinkron-kimenet stb.
Hát, méretben nagy az eltérés. (Egyébként nekem tetszik ez a cserére vonatkozó ötlet...) 5D-t használok én is, az A300 mellett. Már régóta érdekelne: azt tudom, hogy 7D-n van egy rakás lehetőség, ami segíti a fotós munkáját: tekerentyű, dedikált gomb, de ugye, az érzékelő az ua.? Az 5D belépő, a 7D félprofi volt anno, de a képminőségben, ugye, nincs jelentős különbség (ha éppen el nem tolom)? Vagy igen?
Szerintem jó az, annyiért, vagyis kb. 70 e. körül. Öt különböző típus van fent ebből a 70-200-as Sigmából a pár hozzászólással előbb ajánlott, jól ismert Dyxum honlapon. Ez a legrégebbi. EX és DG, meg egyebekkel persze sokkal drágább. Nemrég egyik fórumos kollégánk is jelezte, hogy ősszel megválna egy ilyentől...
És ez jó obi 300 euróért?: SIGMA 70-210MM F2.8 APO
Mert ha valakinek van ismerőse, rokona Írországban, vagy kirándul arrafele: http://www.connscameras.ie/flat_areaEQLproductsAMPCategoryIDEQL158_entry.html
Éppen A700-ra készülök váltani a 7D-ről, és a 7D-t nem akarom mellé megtartani (túl nagy és nehéz). Azért jó lenne egy másodváz, ezért ha valaki esetleg 5D-ről 7D-re akarna váltani, szívesen állok rendelkezésére egy 5D<->7D cseréhez. Az árkülönbség miatti anyagi ellenszolgáltatás már megbeszélés kérdése.
Érdemes megnézni a http://www.dyxum.com/lenses/ oldalon ezeket az objektíveket (pl. az adataikat) és a kritikákat. Az 1.7/50-esből kétféle volt, a 2.8/50-es makróból három szerepel itt. Ez utóbbiak között a kiadásuk/gyártásuk idejét, de akár az árukat tekintve is jelentős eltérés van. Ami azonos: ezeket az objektíveket, mindegyik fajtát, szeretik a vásárlók. A visszajelzések nagy számából, a magas pontszámokból ez egyértelmű. Miért olcsóbb az 1.7/50? Még az analóg gépekhez készültek (talán a Minolta AF7000-estől?!), hosszú időn keresztül ez volt a Minolta alapobjektívje, és ma is viszonylag sok van belőle.