Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

VoltKatona(Lee) Creative Commons License 2019.06.08 0 0 16078

De Mitsubishi outlander 2 verzio-benzines van mar, dizel nem sikerult jol azert letettem rola, tehat meg nem phev-az azt hiszem a 4es verzio mar, mert az meg draga sajnos, pedig ingazni munkaba jo lenne, elvileg 40 km tisztan elektromosan, 220 voltrol toltheto otthon is.

Tehat maradtam a japanoknal, nekem bevaltak, eddig volt egy swiftem 1994 es sedan, aztan 1,6 os 2002 es liana, mostmeg mitsubishi.

 

Előzmény: Veteran070 (16077)
Veteran070 Creative Commons License 2019.06.02 0 0 16077

Csak nem Mitsu PHEV ? .-)

(mintha valahol láttam volna...)

Előzmény: VoltKatona(Lee) (16074)
VoltKatona(Lee) Creative Commons License 2019.06.01 0 0 16076

En is agyaltam mar ezen, sok szerviz, miutan hivtam telefonon oket csak a lengescsillapitot es vagy rugot, ha kilagyult, csereli parba, meg a gumit, hogy egy tengelyen azonos, meretu, tipusu, mintazatu legyen ertelemszeruen, a tobbi futomu elemre csak azt cserelik, ami tenylegesen kuka.A liana lengokarjaba a szilent,, nem javithato, a nemet opelbe a lengokar marad, szilent kisajtolhato, majd az uj berakhato de nem mindegyik tipusnal.

Előzmény: Törölt nick (16067)
VoltKatona(Lee) Creative Commons License 2019.06.01 0 1 16075

Azert az 1,6os erosebb-nekem manualis klimas volt, nem automata klimas, vezettem 1,3 ast is-azt erezhetoen megfogja a klima ha be van kapcsolva, meg ulnek benne 5en, abba az m13 motor van, az van a regi ignisbe.Minap a pécsi vásáron neztem ez elso sx cross t, abba is a liana m16a motorja volt, igaz tett ra  a japan fekete muanyagburkolatot.

 

Visszaterve, az enyem nem rohadt alulrol meg vasarlaskor, viszont erdemes lealvazvedozni, ha megtartod legalbb 6 evig.Az enyem nem volt torve, a hatso sarvedoiv megis rohad, igaz meg tud benne allni a viz es sar is, mosasnal nehez olyan szogbol kimosni a kerekdobot sajnos.

Előzmény: zsolt0101 (16069)
VoltKatona(Lee) Creative Commons License 2019.06.01 0 0 16074

Mostantol nincs Liana m, pontosabban van, csak a csaladba maradt, mert annyira ragaszkodik.6 evet volt nalunk, 90 ezer km et tettem bele, igaz ebbe belejatszott az autogaz szett is ami benne volt.Tehat a lenyeg, 6 ev alatt egyszer kelltt szervizbe hagyni 2 napot, a kupplung miatt, de rossz kuplunggal is hazahozott, igaz, pirosnal mindig le kellett allitani a motort, utana 1, 3 , 5 csak igy tudtam valtani.Ennyire megbizhato auto ennyiert nem sok van szt hiszem.

Előzmény: zsolt0101 (16069)
Veteran070 Creative Commons License 2019.05.30 0 1 16073

Korrekt a márkatárs leírása!

 

Én csak kiegészíteném, hogy a karosszérián a két hátsó sárvédőív a fő bűnös, ha volt törve, ha nem, - ott szeret rügyezni, mint más vasak is, - máshol, jellemzően csak, ha sérült volt és szakszerűtlen javítás áldozata lett.

 

Ill. még egy, hogy lehetőleg hosszabb próbakört menj, bőven üzemmeleg állapotig, mert a gyújtótrafók tudnak vicceskedni, - ha visszaolvasol... - rángatások nehezen megállapítható okozói lenni és ez nem derül  ki egy két perces út alatt.

 

bye, G.

Előzmény: zsolt0101 (16071)
Törölt nick Creative Commons License 2019.05.30 0 1 16072

jaja, nekem 1,6 van, de az igazából mindegy. Ha iridiumos gyertya van benne akkor 100 ezer a ciklus, ha hagyományos akkor 50 ezer. Én elejétől hagyományossal jártam (NGK márka), 950 ft/db az iridiumos meg 6000 /db. Nem mindegy hogy egy csere 4000 vagy 24000. 

Előzmény: zsolt0101 (16071)
zsolt0101 Creative Commons License 2019.05.30 0 0 16071

neked 1.6 van?  még a gyertyát 100e utan ki kell cserélni én ugy tudtam, koszonom a jo tanácsokat

Előzmény: Törölt nick (16070)
Törölt nick Creative Commons License 2019.05.29 0 1 16070

Szia!

 

Természetesen láncos és élethosszos a vezérlése.  Mit nézess meg? A karosszérián kívül semmit. Műszakilag úgysem találsz benne hibát, maximum a kopó alkatrészek lehetnek cserések. Fékbetét, tárcsa, esetleg a lengőkar. Ugyanis itt a gömbtámasz nem cserélhető külön, mint a német autóknál, csak a lengőkar kompletten. Féltengelycsukló gumiharangjai nincsenek-e kiszakadva, esetleg a kormány összekötőrúd végén a gömbfejek nem nyiszognak-e ha a kormányt mozgatod. DE EZEK FILLÉRES TÉTELEK, mégha cserélni kell is. Ha a kasztni jó, akkor azonnal vedd meg. Alkudj le valamennyit ha a fékek cserések, vagy van egy kis hangja a futóműnek. Más gondod nem lehet. Nekem 265 ezer van benne, de a felsorolt kopó cuccokon kívül még nem cseréltem semmit soha. Vásárlás után javaslom az olajcserét, légszűrőt, pollenszűrőt, váltóolajat cserélni. Ha a két hosszbordás ékszíj necces akkor esetleg még azt is. De ezt a két szíjat szemmel jól meg tudod nézni, tehát ha már volt cserélve akkor nem kell. Elvileg 90 ezernél kellett cserélni mert annyi a ciklusa. Mindösszesen kb 25 ezerből kivannak ezek a cuccok. Műszakilag nem foglalkozz vele, mert úgysincs baja. A karosszéria javítás a húzós tétel azt kell megnézni rendesen.

Előzmény: zsolt0101 (16069)
zsolt0101 Creative Commons License 2019.05.28 0 0 16069

Sziasztok, liana 1.3 glx 2005öst vásárlás előtt vagyok 105e  nek mondott km el , mit nézessek meg rajta? gyertyacsere? alul rozsda?  ez láncos ugye?

szepila1979 Creative Commons License 2019.05.28 0 0 16068

Szia. Ne haragudj, de engem nagyon érdekelne, hogy hol lehet beszerezni olyan beépítőkeretet ami neked van a Lianádban és pontosan milyen fejegységed van.

Pontos márka érdekelne. Kutatok már nagyon régen, de nem találtam sehol olyat, amit te építettél be. Sajnos még hasonlót sem. Kérlek segíts nekem. Köszönöm előre is.

Előzmény: bolisz57 (15634)
Törölt nick Creative Commons License 2019.05.21 0 0 16067

Ilyet sem hallottam még, hogy csak egy oldali lengőkart cseréltél... Az is egy érdekes szerelő aki ilyet megcsinál. Lengőkarokat, gömbfejeket, összekötőket, stabilizátorokat csak párban cserélünk!

Előzmény: VoltKatona(Lee) (16065)
VoltKatona(Lee) Creative Commons License 2019.05.16 0 0 16066

En nem tudom ezt, meg nekem nem volt.En bontot hivnek, azt hiszem a suzumint.Ha csereled, mindkettot kell parba azt hhiszem, de jobb ha felhivod a bontot.

https://www.google.hu/search?q=suzuki+liana+feltengely&tbm=isch&source=hp&sa=X&ved=2ahUKEwjE8azM16DiAhWLyKQKHScUBFQQsAR6BAgJEAE&biw=1280&bih=685

 

Előzmény: oldhercules (16064)
VoltKatona(Lee) Creative Commons License 2019.05.16 0 0 16065

Nálam jobb elso lengokar volt, meg ket db hatso stabilzator palca volt, muszakira teljes fekfelujitas, tarcsa, fekbetet csere csak elol, hatul nem kellett fekpofat cserelni, csak munkahengert, 90 ezer km re ennyi....most van benne 290ezer km, en tettem  bele 90 ezret.Legjobb autom ami eddig volt, eletembe.Evjarat 2002, meg a regebbi liana, motor m16a, nincs alufelni, sima femfelni.

Előzmény: vakeger30 (16063)
oldhercules Creative Commons License 2019.05.08 0 0 16064

Sziasztok!

 

Liana (2004/1.6) külső féltengely csukló cserében kérném a segítségeteket: kinek milyen márkájú alkatrészt sikerült beszerelnie? Eddig GSP és a Pascal nem lett jó, a biztosító gyűrű nem akad be és simán lecsúsznak :(

 

Előre is köszönöm!

vakeger30 Creative Commons License 2019.05.05 0 0 16063

Szia,

 

Szerencséd van:)

 

A két Lianán a 10 év alatt azért kellett cserélni 3 féklámpa izzót és 1 fényszó izzót :) (az egy trafón kívül)

 

A futóművet kb 80-100k km-re rendesen szétverték az utak (80/150K km), de amíg nem rohad a kaszni megtartom (én nem rohad).

 

T

Előzmény: VoltKatona(Lee) (16062)
VoltKatona(Lee) Creative Commons License 2019.05.03 0 0 16062

Ez igy van stabil az elektromos rendszere, nalam semmi nem egett ki 90ezer km alatt....a vw be a szomszedom havonta rak uj tompitott izzot.....hiaba a japok tudnak elektronikat csinalni!

 

Előzmény: Törölt nick (16060)
VoltKatona(Lee) Creative Commons License 2019.05.03 0 0 16061

Trafot csak egyszerre erdemes gyertyaval cserelni, ha berakod az iridiumot, van tobbfajta, nekem denso iridium van benne, ket trafo van negy hengerre a liananal, nem negy trafo negy hengerre mint pl a vw nel.

Nem nyirja ki, ez hulyeseg, csak az a gond a simat olyan 30 -45000 km enkent cserelni kell, es mivel melyen van a gyertya, ezert felulrol bontani kell,nehezebb hozzaferni a gyertyahoz, mint  pl a regi swift sedannal, ahogy a gyertyacsere 10 perc volt, mert 21 es kulcsal kivulrol a gyertyapipa levetel utan hozzaferheto lett a gyertya, a liana hoz 16 os gyertyakulcs, csokulcs kell, mert egy csobe a motorba van a gyertya.

NGK bol van mar francia gyartas, meg ezt is mint mindent hamisitanak.Ha 1 henger nem megy-kivillan a check engine-, 3 hengerrel elmegy a liana, csak minnel hamarabb javitani kell, mert a katalizator is elbucsuzuik sajnos.

Mi a gyari, mi nem gyari trafo, en extra suzuki bontot felhivnek, az enyembe bontott eredeti trafo van suzuki jimnybol, 50ezer km et ment, aztan hatulrol osszetrortek a jimnyt, azet raktak be.

Előzmény: vakeger30 (16058)
Törölt nick Creative Commons License 2019.05.02 0 0 16060

ja és 270 ezerhez közelitek a futásteljesítményben, de elektromossággal kapcsolatban semmi hiba nem merült fel. Még az izzók is gyáriak benne 16 év után....

Előzmény: Törölt nick (16059)
Törölt nick Creative Commons License 2019.05.02 0 0 16059

Szia!

 

Én csak saját példa alapján tudok nyilatkozni. Nekem 2003-as Lianám van 76 KW/103 LE, de ugyanúgy M16A motorkódú. Nos nekem még soha nem volt benne iridiumos gyertya. Soha nem ment ki még a trafóm, minden elektromos alkatrészem gyári. Az autó gépkönyve is két típusu gyertyát ír, egy iridiumost meg egy hagyományosat. Az enyém gyárilag hagyományossal volt szerelve, azóta is azzal járok. 1000 ft alatt van /db . Tökéletesen működik minden, 50 ezrenként cserélem bár még biztosan menne mert nem látok kopást rajta.

Előzmény: vakeger30 (16058)
vakeger30 Creative Commons License 2019.05.01 0 0 16058

Sziasztok,

 

Elméleti kérdés, mi a pontos típusa és milyen motor van a 2005-ös Lianában?

 

Szerelési? CD letöltése után alvázszám alapján model D-es (RH416).

VIN visszakódolás RH416-4, ezek kb egyezhetnek is.

 

Forgalni: M16A, 1,6, 78kw, 106le

VIN visszakódolás: M16A, 1,6, 79kw, 107le 

 

Ahogy nézem a 79kw-os verzióval 2005-től szerelhették

 

Az alkatrész keresőkben jellemzően ez a két verzió van jelölve 1,6i-vel a 78kw-re. 

 

Ami miatt felmerült, egy érdekes dolgot mondott a szerelő, a gyári trafót kinyírja a nem Iridium gyertya, erről vélemény?

Még mielőtt, márkaszervíz sem azt rakott bele, ki is nyiffant az egyik vmitől.

Most tervezem, hogy vissza Iridiumra, abból NGK, de itt már google a barátod azt mondta csak a japán gyártásút érdemes megvenni.

A cserélt trafót és a gyárit cseréljem most gyárira (és mi a gyári)?

 

Mi a tapasztalatotok?

 

TP

vakeger30 Creative Commons License 2019.05.01 0 0 16057

Szia,

 

Másik szerelő megtippelte látatlanban a kerékcsapágyat, mondván Liana váltó az nem morog jellemzően.

Felvittem hozzá, ment vele, igaza lett, csapágy csere és nem morog.

Időpontra mentem, alkatrészt előre megrendelték, köszönés, tesztelés, szerelés, tesztelés, fizetés, kézfogás, 1,5 óra, vigyorgás:) 

 

TP

Előzmény: Kopter87 (16025)
sandor1027 Creative Commons License 2019.04.29 0 0 16056

Köszönöm a tippet!

Egy biztosíték cseréje megoldotta a problémát!

Köszönöm a tippet! Egy biztosíték cseréje megoldotta a problémát! Köszönöm a tippet! Egy biztosíték cseréje megoldotta a problémát! SAVE CONTINUE view saved words → Don't translate on double-click Don't show floating button Check the localized version of the site No Internet Connection

  • Add to Phrasebook
    • No word lists for Hungarian -> Hungarian...
    • Create a new word list...
  • Copy
Előzmény: Törölt nick (16054)
VoltKatona(Lee) Creative Commons License 2019.04.26 0 1 16055

Egyszerre sose eg ki összes, meg olyat nem lattam.

Biztositek csere, ha megvan a konyve abba benne van.

Előzmény: sandor1027 (16053)
Törölt nick Creative Commons License 2019.04.25 0 1 16054

Mivel mindhárom izzó egyszerre nem éghet ki, így tutira a biztosíték ment ki. Nekem vagy 5 éve egyszer kellett már cserélnem. Azóta oké. 1 perc munka meg 20 ft a bizti. :)

Előzmény: sandor1027 (16053)
sandor1027 Creative Commons License 2019.04.25 0 0 16053

Üdvözlet: Márkatársak!

A segítségeteket kérném?

Egy utánfutó használata után nem ég a féklámpám.

Arra gondolok, hogy talán a biztosíték olvadt ki.

Volt e már hasonló gongotok?

Jól jönne néhány segítő mondat! Hol keressem a hibát?

Az autóm: LIANA, 2002es,1.6-os, 103-le. lépcsős.

Előre is köszönettel!

VoltKatona(Lee) Creative Commons License 2019.04.22 0 0 16052

Ezt en sem tudtam megoldani, ket lemeznel a kulso rohad, a belso nem a hatso sarvedonel....

Előzmény: Thomas Webberg (16044)
Schnitt Creative Commons License 2019.04.16 0 0 16051

Ez is ötletes megoldás. Nekem nincs flexem, így   azt a kulcsot is meg kellett volna venni,  így maradt a tizes imbusz, azzal legalább a generátor billenő tengelyét is meg tudom lazítani/húzni.

Törölt nick Creative Commons License 2019.04.16 0 0 16050

Ezt csak példának mutattam, nem ilyen kell....

 

Bármelyik jó, nem kell újat venni.

Előzmény: Törölt nick (16049)
Törölt nick Creative Commons License 2019.04.16 0 0 16049

Nem tokmány kulcs, na.... :)

 

https://profibarkacs.hu/kezi-szerszam/Kormos-kulcs-flex-kulcs

 

 

flex körmös kulcs

 

egyik körme középre a másik meg az állító vájatba. Tökéletes!

Előzmény: Schnitt (16047)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!