De Mitsubishi outlander 2 verzio-benzines van mar, dizel nem sikerult jol azert letettem rola, tehat meg nem phev-az azt hiszem a 4es verzio mar, mert az meg draga sajnos, pedig ingazni munkaba jo lenne, elvileg 40 km tisztan elektromosan, 220 voltrol toltheto otthon is.
Tehat maradtam a japanoknal, nekem bevaltak, eddig volt egy swiftem 1994 es sedan, aztan 1,6 os 2002 es liana, mostmeg mitsubishi.
En is agyaltam mar ezen, sok szerviz, miutan hivtam telefonon oket csak a lengescsillapitot es vagy rugot, ha kilagyult, csereli parba, meg a gumit, hogy egy tengelyen azonos, meretu, tipusu, mintazatu legyen ertelemszeruen, a tobbi futomu elemre csak azt cserelik, ami tenylegesen kuka.A liana lengokarjaba a szilent,, nem javithato, a nemet opelbe a lengokar marad, szilent kisajtolhato, majd az uj berakhato de nem mindegyik tipusnal.
Azert az 1,6os erosebb-nekem manualis klimas volt, nem automata klimas, vezettem 1,3 ast is-azt erezhetoen megfogja a klima ha be van kapcsolva, meg ulnek benne 5en, abba az m13 motor van, az van a regi ignisbe.Minap a pécsi vásáron neztem ez elso sx cross t, abba is a liana m16a motorja volt, igaz tett ra a japan fekete muanyagburkolatot.
Visszaterve, az enyem nem rohadt alulrol meg vasarlaskor, viszont erdemes lealvazvedozni, ha megtartod legalbb 6 evig.Az enyem nem volt torve, a hatso sarvedoiv megis rohad, igaz meg tud benne allni a viz es sar is, mosasnal nehez olyan szogbol kimosni a kerekdobot sajnos.
Mostantol nincs Liana m, pontosabban van, csak a csaladba maradt, mert annyira ragaszkodik.6 evet volt nalunk, 90 ezer km et tettem bele, igaz ebbe belejatszott az autogaz szett is ami benne volt.Tehat a lenyeg, 6 ev alatt egyszer kelltt szervizbe hagyni 2 napot, a kupplung miatt, de rossz kuplunggal is hazahozott, igaz, pirosnal mindig le kellett allitani a motort, utana 1, 3 , 5 csak igy tudtam valtani.Ennyire megbizhato auto ennyiert nem sok van szt hiszem.
Én csak kiegészíteném, hogy a karosszérián a két hátsó sárvédőív a fő bűnös, ha volt törve, ha nem, - ott szeret rügyezni, mint más vasak is, - máshol, jellemzően csak, ha sérült volt és szakszerűtlen javítás áldozata lett.
Ill. még egy, hogy lehetőleg hosszabb próbakört menj, bőven üzemmeleg állapotig, mert a gyújtótrafók tudnak vicceskedni, - ha visszaolvasol... - rángatások nehezen megállapítható okozói lenni és ez nem derül ki egy két perces út alatt.
jaja, nekem 1,6 van, de az igazából mindegy. Ha iridiumos gyertya van benne akkor 100 ezer a ciklus, ha hagyományos akkor 50 ezer. Én elejétől hagyományossal jártam (NGK márka), 950 ft/db az iridiumos meg 6000 /db. Nem mindegy hogy egy csere 4000 vagy 24000.
Természetesen láncos és élethosszos a vezérlése. Mit nézess meg? A karosszérián kívül semmit. Műszakilag úgysem találsz benne hibát, maximum a kopó alkatrészek lehetnek cserések. Fékbetét, tárcsa, esetleg a lengőkar. Ugyanis itt a gömbtámasz nem cserélhető külön, mint a német autóknál, csak a lengőkar kompletten. Féltengelycsukló gumiharangjai nincsenek-e kiszakadva, esetleg a kormány összekötőrúd végén a gömbfejek nem nyiszognak-e ha a kormányt mozgatod. DE EZEK FILLÉRES TÉTELEK, mégha cserélni kell is. Ha a kasztni jó, akkor azonnal vedd meg. Alkudj le valamennyit ha a fékek cserések, vagy van egy kis hangja a futóműnek. Más gondod nem lehet. Nekem 265 ezer van benne, de a felsorolt kopó cuccokon kívül még nem cseréltem semmit soha. Vásárlás után javaslom az olajcserét, légszűrőt, pollenszűrőt, váltóolajat cserélni. Ha a két hosszbordás ékszíj necces akkor esetleg még azt is. De ezt a két szíjat szemmel jól meg tudod nézni, tehát ha már volt cserélve akkor nem kell. Elvileg 90 ezernél kellett cserélni mert annyi a ciklusa. Mindösszesen kb 25 ezerből kivannak ezek a cuccok. Műszakilag nem foglalkozz vele, mert úgysincs baja. A karosszéria javítás a húzós tétel azt kell megnézni rendesen.
Szia. Ne haragudj, de engem nagyon érdekelne, hogy hol lehet beszerezni olyan beépítőkeretet ami neked van a Lianádban és pontosan milyen fejegységed van.
Pontos márka érdekelne. Kutatok már nagyon régen, de nem találtam sehol olyat, amit te építettél be. Sajnos még hasonlót sem. Kérlek segíts nekem. Köszönöm előre is.
Ilyet sem hallottam még, hogy csak egy oldali lengőkart cseréltél... Az is egy érdekes szerelő aki ilyet megcsinál. Lengőkarokat, gömbfejeket, összekötőket, stabilizátorokat csak párban cserélünk!
En nem tudom ezt, meg nekem nem volt.En bontot hivnek, azt hiszem a suzumint.Ha csereled, mindkettot kell parba azt hhiszem, de jobb ha felhivod a bontot.
Nálam jobb elso lengokar volt, meg ket db hatso stabilzator palca volt, muszakira teljes fekfelujitas, tarcsa, fekbetet csere csak elol, hatul nem kellett fekpofat cserelni, csak munkahengert, 90 ezer km re ennyi....most van benne 290ezer km, en tettem bele 90 ezret.Legjobb autom ami eddig volt, eletembe.Evjarat 2002, meg a regebbi liana, motor m16a, nincs alufelni, sima femfelni.
Liana (2004/1.6) külső féltengely csukló cserében kérném a segítségeteket: kinek milyen márkájú alkatrészt sikerült beszerelnie? Eddig GSP és a Pascal nem lett jó, a biztosító gyűrű nem akad be és simán lecsúsznak :(
Ez igy van stabil az elektromos rendszere, nalam semmi nem egett ki 90ezer km alatt....a vw be a szomszedom havonta rak uj tompitott izzot.....hiaba a japok tudnak elektronikat csinalni!
Trafot csak egyszerre erdemes gyertyaval cserelni, ha berakod az iridiumot, van tobbfajta, nekem denso iridium van benne, ket trafo van negy hengerre a liananal, nem negy trafo negy hengerre mint pl a vw nel.
Nem nyirja ki, ez hulyeseg, csak az a gond a simat olyan 30 -45000 km enkent cserelni kell, es mivel melyen van a gyertya, ezert felulrol bontani kell,nehezebb hozzaferni a gyertyahoz, mint pl a regi swift sedannal, ahogy a gyertyacsere 10 perc volt, mert 21 es kulcsal kivulrol a gyertyapipa levetel utan hozzaferheto lett a gyertya, a liana hoz 16 os gyertyakulcs, csokulcs kell, mert egy csobe a motorba van a gyertya.
NGK bol van mar francia gyartas, meg ezt is mint mindent hamisitanak.Ha 1 henger nem megy-kivillan a check engine-, 3 hengerrel elmegy a liana, csak minnel hamarabb javitani kell, mert a katalizator is elbucsuzuik sajnos.
Mi a gyari, mi nem gyari trafo, en extra suzuki bontot felhivnek, az enyembe bontott eredeti trafo van suzuki jimnybol, 50ezer km et ment, aztan hatulrol osszetrortek a jimnyt, azet raktak be.
ja és 270 ezerhez közelitek a futásteljesítményben, de elektromossággal kapcsolatban semmi hiba nem merült fel. Még az izzók is gyáriak benne 16 év után....
Én csak saját példa alapján tudok nyilatkozni. Nekem 2003-as Lianám van 76 KW/103 LE, de ugyanúgy M16A motorkódú. Nos nekem még soha nem volt benne iridiumos gyertya. Soha nem ment ki még a trafóm, minden elektromos alkatrészem gyári. Az autó gépkönyve is két típusu gyertyát ír, egy iridiumost meg egy hagyományosat. Az enyém gyárilag hagyományossal volt szerelve, azóta is azzal járok. 1000 ft alatt van /db . Tökéletesen működik minden, 50 ezrenként cserélem bár még biztosan menne mert nem látok kopást rajta.
Köszönöm a tippet! Egy biztosíték cseréje megoldotta a problémát! Köszönöm a tippet! Egy biztosíték cseréje megoldotta a problémát! SAVE CONTINUE view saved words → Don't translate on double-clickDon't show floating buttonCheck the localized version of the siteNo Internet Connection
Mivel mindhárom izzó egyszerre nem éghet ki, így tutira a biztosíték ment ki. Nekem vagy 5 éve egyszer kellett már cserélnem. Azóta oké. 1 perc munka meg 20 ft a bizti. :)
Ez is ötletes megoldás. Nekem nincs flexem, így azt a kulcsot is meg kellett volna venni, így maradt a tizes imbusz, azzal legalább a generátor billenő tengelyét is meg tudom lazítani/húzni.