Keresés

Részletes keresés

segélyvonókészülék Creative Commons License 2020.11.12 0 0 41090

Ez jobban néz ki, mint élőben.

Előzmény: nohabrok (41089)
nohabrok Creative Commons License 2020.11.12 0 6 41089

Nem könnyű feladat elkészíteni.

 

szivats Creative Commons License 2020.10.24 -2 0 41088

Ugye a mai RJX63 nem műszaki okok miatt volt, Hegyesben +28, a Keletibe már +96 perccel?

Tehát forgalmi vagy egyéb gond volt, nem a Siemens szerelvény volt a problémás?

oldmumus_v.2 Creative Commons License 2020.08.26 -2 2 41087

az esetről még az osztrák sajtó egyik lapja is terjedelmes cikket írt

 

Előzmény: Velaro407 (41076)
rm40 Creative Commons License 2020.08.16 -1 2 41086

Valaki azt írta, hogy közbenső köri kondenzátor korábban már pukkant el DB 182-esnél.

Előzmény: vigabi (41085)
vigabi Creative Commons License 2020.08.16 0 1 41085

Állítólag áramirányító zárlat miatt történt a robbanás. Legalábbis ezt írja a facebookon a mozodny bejáratát ábrázoló képhez csatolt kommentekben a "Székesfehérvár-Komárom vasútvonal". 

torokb2 Creative Commons License 2020.08.15 0 1 41084

Villámcsapás esetén az azt levezető fémtárgyakra hathatnak komoly erők (tipikus jelenség a villámtól összeroppanó ereszcsatorna), de szerintem a villám önmagában nem magyarázza azt ami a képeken van. 

Előzmény: Ufahti (41082)
Velaro407 Creative Commons License 2020.08.15 0 1 41083

Egy 600 liter/10 bar légtartályban kb. 150g TNT- nem megfelelő energia van tárolva

Előzmény: Dash 9 (41081)
Ufahti Creative Commons License 2020.08.15 -1 0 41082

Lehet hülyeség a feltételezés de nem kaphatott villámcsapást? Mert amugy az idő olyan volt... 

Előzmény: torokb2 (41080)
Dash 9 Creative Commons License 2020.08.15 0 1 41081

Igen, a főlégtartó a géptérben van. A linket oldalon ott van a 4. képen. Látszólag semmi baja.

Előzmény: torokb2 (41080)
torokb2 Creative Commons License 2020.08.15 0 1 41080

Kihasználnám az alkalmat találgatni a fényképek alapján amíg nem jön valami konkrétabb infó.

 

Villamos mozdonyhoz képest elég nagyot szólt, akármi is történt.

 

Az áramirányító szekrény ajtajának állapotából kicsit úgy tűnik hogy belülről jött a nyomás ami a tetőt is levetette. Hasonló teljesítményű áramirányítóknál ilyen hatást közbensőköri kondenzátorok robbanásánál láttam, illetve hallottam olyan esetről ahol a szivárgó hűtővíz elektrolitikus bomlása durranógázt fejlesztett. Feltünő hogy a rendetlenség ellenére úgy tűnik hogy elég nagy a tisztaság. Se korom, se szétfröcskölt elektrolit vagy hűtőfolyadék. Vagy csak nem látszik.

 

Lehet hogy csak légtartály volt? Ezeken a gépeken a géptérben vannak a főlégtartók?

sirdavegd Creative Commons License 2020.08.15 0 0 41079

De hogy tud úgy lerobbanni a teteje?

Előzmény: kisebbségi (41077)
Zoli Taki Creative Commons License 2020.08.15 0 1 41078
Előzmény: Velaro407 (41076)
kisebbségi Creative Commons License 2020.08.15 -2 2 41077

Bádábumm....naaaagy bádábumm

Előzmény: Velaro407 (41076)
Velaro407 Creative Commons License 2020.08.15 0 3 41076

Tud valaki valami tényszerűt is tegnapi biatorbágyi eseményről? 1116-048.

GumiApo Creative Commons License 2020.08.06 -1 0 41075
Panzerbear Creative Commons License 2020.06.21 0 0 41074

Rosszul tudod...rá is van festve a neve az U4-re

Előzmény: AKF996 (41066)
1047 005-2 Creative Commons License 2020.06.21 0 1 41073

"kétáramnemű sorozat-épeire - vagyis az 1016-1116 sorozatokra -"

 

 

Az 1016 sorozat 1 áramnemű.

Előzmény: AKF996 (41072)
AKF996 Creative Commons License 2020.06.21 0 0 41072

Köszi szépen! :) Teljesen érthető! Természetesen azt a narancs feliratot ismertem eddig is az oldalukon (is), meg a 'bevésett' Siemens feliratot is az ütközőket tartó lemezeken; csak hát eddig (mivel nem élek Ausztriában, ide meg ugye nem járnak be az ÖBB U4-esei) kizárólag az  U2-eseken láttam eszerint, és egyrészt leginkább ezért maradhatott ki mindez...

De akkor megmondom már azt is, hogy mi volt a gondom ezen témával kapcsolatban: rengeteg nagyobb szakértőt, gépészt, és főleg - elsősorban magános - vezért hallottam/olvastam már, hogy kijavítják a laikusabbak számára (pl. egyes U4-ekről készült képek feliratánál), hogy az bizony nem Taurus, hanem ES64U4 (amit jórészt úgysem értenek meg, és legközelebb is ráírják, hogy az Taurus). Na most, én azt gondoltam, hogy ezt akkor arra értik, pusztán, hogy az egész Siemens 4-áramnemű mozdonyszéria maga nem számít Taurusnak, mert ezt az elnevezést ÖBB már levédette anno az kétáramnemű sorozat-épeire - vagyis az 1016-1116 sorozatokra - hittem ezt én eddig, és ugye mivel nem nagyon találkoztam még ÖBB-s 1216-tal - ahogy mondtam nem voltak utánajárási lehetőségeim eddig - ezért azt gondoltam, hogy ezek alól a négy áramneműek alól az ő gépeik SEM kivételek. A gond csak az, hogy azóta már rájöttem, hogy mindez alatt a magánvasutas U4-eket érthették (AWT, RTS, WLB, LTE, CargoServ, SLB, stb.) csak és kizárólag és nem az ÖBB-sekre (erre mondjuk rájöhettem volna magamtól is, hogy csak a magáncégek gépeiről készült képek alatt írták ezeket itthon, na meg a MÁV és GySEV U2-esek képei alatt, és nem ÖBB-sek alatt), nagyjából ennyi.

Előzmény: segélyvonókészülék (41070)
AKF996 Creative Commons License 2020.06.21 0 0 41071

Igen, azt láttam, csak eddig teljesen más hitben éltem.. Érdekes, hogy pont ezen a téren, holott elég nagy Taurus-rajongó voltam mindig is; úgyhogy azt gondoltam szinte mindent tudok is róluk... De hogy pont ebben az egyik legalapvetőbb dologban ne legyek képben ennyire..

Előzmény: GaGe (41068)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2020.06.20 0 1 41070

Friss, ropogós, csak neked! :) 

 

Előzmény: AKF996 (41066)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2020.06.20 0 0 41069
Előzmény: AKF996 (41066)
GaGe Creative Commons License 2020.06.20 0 1 41068

1216 a Taurus3, de ott van/volt a matrica az oldalán.

Előzmény: AKF996 (41066)
1047 005-2 Creative Commons License 2020.06.20 0 1 41067

Rosszul,minden ÖBB-s 1x16 Taurus.

Előzmény: AKF996 (41066)
AKF996 Creative Commons License 2020.06.20 0 0 41066

Ezt nem igazán értem. A Taurus elnevezés - az ÖBB berkein belül - csakis és kizárólag az ES64U2 típusú gépekre használatos, nem? Az ES64U4 típus gépek hivatalosan nem 'Taurus-ok' tudtommal. Vagy rosszul tudok valamit?

Előzmény: segélyvonókészülék (41064)
gratzer Creative Commons License 2020.06.16 0 1 41065

 

Való igaz , a 1116-os jó öreg GTO  tirisztoros technikája már akkor elbújhatott a  1216-os  IGBT  inverteres rendszerétől , talán ezt az új technológiát hivatott reklámozni a rekord beállítása is . 

Előzmény: 1047 005-2 (41063)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2020.06.14 0 1 41064

De, még rá is van írva, hogy Taurus 3.

 

 

Előzmény: AKF996 (41060)
1047 005-2 Creative Commons License 2020.06.13 0 0 41063

Mivel az U2 már kifutott széria volt,így ennek volt valódi reklámértéke.

Előzmény: AKF996 (41061)
1047 005-2 Creative Commons License 2020.06.13 0 1 41062

"És az meg ugye nem Taurus... :)"

 

 

Az pont az volt.

Előzmény: AKF996 (41060)
AKF996 Creative Commons License 2020.06.13 0 0 41061

Bocsánat, az kimaradt, hogy nem végeztek ekkora sebesség-méréseket a Taurus-okon, pedig szerintem biztos, hogy képesek lettek volna velük is elérni ekkora vagy ehhez hasonló sebesség-magasságokat. Sőt, valószínűleg túl is tudták volna szárnyalni... (Bár tudok róla, hogy ennél az U4-(1216 050)-mérésnél is mehettek volna 357 fölé is, csak a vezér végül állítólag nem vállalta már be afölött a soron következő sűrű alagutas szakaszok miatt - ugye a Nürnberg-Ingolstadt nagysebességű vonalon történt mindez.

Előzmény: AKF996 (41060)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!