Állítólag áramirányító zárlat miatt történt a robbanás. Legalábbis ezt írja a facebookon a mozodny bejáratát ábrázoló képhez csatolt kommentekben a "Székesfehérvár-Komárom vasútvonal".
Villámcsapás esetén az azt levezető fémtárgyakra hathatnak komoly erők (tipikus jelenség a villámtól összeroppanó ereszcsatorna), de szerintem a villám önmagában nem magyarázza azt ami a képeken van.
Kihasználnám az alkalmat találgatni a fényképek alapján amíg nem jön valami konkrétabb infó.
Villamos mozdonyhoz képest elég nagyot szólt, akármi is történt.
Az áramirányító szekrény ajtajának állapotából kicsit úgy tűnik hogy belülről jött a nyomás ami a tetőt is levetette. Hasonló teljesítményű áramirányítóknál ilyen hatást közbensőköri kondenzátorok robbanásánál láttam, illetve hallottam olyan esetről ahol a szivárgó hűtővíz elektrolitikus bomlása durranógázt fejlesztett. Feltünő hogy a rendetlenség ellenére úgy tűnik hogy elég nagy a tisztaság. Se korom, se szétfröcskölt elektrolit vagy hűtőfolyadék. Vagy csak nem látszik.
Lehet hogy csak légtartály volt? Ezeken a gépeken a géptérben vannak a főlégtartók?
Köszi szépen! :) Teljesen érthető! Természetesen azt a narancs feliratot ismertem eddig is az oldalukon (is), meg a 'bevésett' Siemens feliratot is az ütközőket tartó lemezeken; csak hát eddig (mivel nem élek Ausztriában, ide meg ugye nem járnak be az ÖBB U4-esei) kizárólag az U2-eseken láttam eszerint, és egyrészt leginkább ezért maradhatott ki mindez...
De akkor megmondom már azt is, hogy mi volt a gondom ezen témával kapcsolatban: rengeteg nagyobb szakértőt, gépészt, és főleg - elsősorban magános - vezért hallottam/olvastam már, hogy kijavítják a laikusabbak számára (pl. egyes U4-ekről készült képek feliratánál), hogy az bizony nem Taurus, hanem ES64U4 (amit jórészt úgysem értenek meg, és legközelebb is ráírják, hogy az Taurus). Na most, én azt gondoltam, hogy ezt akkor arra értik, pusztán, hogy az egész Siemens 4-áramnemű mozdonyszéria maga nem számít Taurusnak, mert ezt az elnevezést ÖBB már levédette anno az kétáramnemű sorozat-épeire - vagyis az 1016-1116 sorozatokra - hittem ezt én eddig, és ugye mivel nem nagyon találkoztam még ÖBB-s 1216-tal - ahogy mondtam nem voltak utánajárási lehetőségeim eddig - ezért azt gondoltam, hogy ezek alól a négy áramneműek alól az ő gépeik SEM kivételek. A gond csak az, hogy azóta már rájöttem, hogy mindez alatt a magánvasutas U4-eket érthették (AWT, RTS, WLB, LTE, CargoServ, SLB, stb.) csak és kizárólag és nem az ÖBB-sekre (erre mondjuk rájöhettem volna magamtól is, hogy csak a magáncégek gépeiről készült képek alatt írták ezeket itthon, na meg a MÁV és GySEV U2-esek képei alatt, és nem ÖBB-sek alatt), nagyjából ennyi.
Igen, azt láttam, csak eddig teljesen más hitben éltem.. Érdekes, hogy pont ezen a téren, holott elég nagy Taurus-rajongó voltam mindig is; úgyhogy azt gondoltam szinte mindent tudok is róluk... De hogy pont ebben az egyik legalapvetőbb dologban ne legyek képben ennyire..
Ezt nem igazán értem. A Taurus elnevezés - az ÖBB berkein belül - csakis és kizárólag az ES64U2 típusú gépekre használatos, nem? Az ES64U4 típus gépek hivatalosan nem 'Taurus-ok' tudtommal. Vagy rosszul tudok valamit?
Való igaz , a 1116-os jó öreg GTO tirisztoros technikája már akkor elbújhatott a 1216-os IGBT inverteres rendszerétől , talán ezt az új technológiát hivatott reklámozni a rekord beállítása is .
Bocsánat, az kimaradt, hogy nem végeztek ekkora sebesség-méréseket a Taurus-okon, pedig szerintem biztos, hogy képesek lettek volna velük is elérni ekkora vagy ehhez hasonló sebesség-magasságokat. Sőt, valószínűleg túl is tudták volna szárnyalni... (Bár tudok róla, hogy ennél az U4-(1216 050)-mérésnél is mehettek volna 357 fölé is, csak a vezér végül állítólag nem vállalta már be afölött a soron következő sűrű alagutas szakaszok miatt - ugye a Nürnberg-Ingolstadt nagysebességű vonalon történt mindez.