Szerintem nagyon nehéz a kimeneteleket megjósolni. Lehet, ha két Sulzer ütközik, akkor nem annyira teleszkópoznak össze, viszont esetleg sokkal nagyobb lassulást szenvednek el a mozdonyvezetők, vagy például az egyik gép főkerete kisebb energiaelnyelés után ugrik fel a másikra és merev(ebbsége) okán jobban tarol az alulra szoruló gép járműszekrényében/vezetőállásában.
A programozott gyűrődőzónák megjelenése előtt persze alapból jaj a gyengébbnek, de két, azonos "súlycsoportba" kialakítás találkozása már többesélyes. Lehet, hogy magán a kasztnin még nem is fog annyira látszani, de a bent ülők testi épsége ezzel nem biztos, hogy egyenes arányban áll.
A konkrét esetben pl. olyan apróságok szerepét sem lehet figyelmen kívül hagyni, hogy pl. a két mozdony milyen vastag nyomkarimával találkozott. Lehet, ha az egyiké újabb, a másiké kopottabb, mint itt volt, már másként mozdultak volna ütközés után, mert az ütközők magassága eltérő lett volna.
Itt egy újabb videó a szétválasztott mozdonyokról. A Szili balesetkori menetiránya szerinti második tengely van kiesve a vágányból jobbra, és ahogy egy távolabbi másik képen sejtem (előző sorozat 1. képe), a túloldalt is. Szegény annak ellenére néz ki sokkal rosszabbul, hogy az ugrott fel a főkeretével a Sulzerre, és ahogy rm40 írta, a gyenge kasztniban talán ez mentette meg a vezetőjének az életét - reméljük.
Igen, vagy még jobban. De ha másik Sulczeral akkor meg vagy egymásra másznak vagy oldal irányba szétcsúsznak és siklanak amitől sokkal nagyobb kárt okoztak volna.
Ezért mondta az egyik Erdélyből átköltözött mozdonyvezető, hogy az Ázeák után a Szilik olyanok, mintha papírból lennének, nem érzi rajtuk magát biztonságban.
Ezt a Szegedi Munkaügyi Bíróság és a tárgyaláson meghallgatott szakértők felé kell jelezni. A törvényességi óvást követő legutolsó ítélet megállapításait idéztem.
" A kiépített pályán- és járművön ha 15 km/h -nál nagyobb sebességgel halad a továbbhaladást tiltó- vagy sebességcsökkentésre utaló jelzési kép felé ( 40 km/h). "
"Látam én is. Tényleg barom. Arra persze nem gondol hogy elöjelzön sárga megy a felhívás 3 után nincs fékhenger nyomás már le is vágja és egyből nem 60al csattan rá."
Fogalmazzunk úgy hogy fővezeték nyomáscsökkenés. A kiépített pályán- és járművön ha 15 km/h -nál nagyobb sebességgel halad a továbbhaladást tiltó- vagy sebességcsökkentésre utaló jelzési kép felé ( 40 km/h).
Az éberségi berendezés kezelése automatizmussá válik, a mv. elalszik, álmában is nyomogatja a pedált vagy a gombot, és a vonat megy tovább - ezt már Moldova könyvében is említették.
Cs. Sándor írta pár éve egy FB-s kommentben valamelyik Ganz G2 metrós fényképes posztban, hogy amikor ő anno -utasként- utazott rajta, egyből kiszúrta hogy a békésen pihengető utastársai közül ki lehet(ett) mozdonyvezető, akiknek a lábai a képzeletbeli éberségi pedált nyomkodták; ugyanis a G2 ajtózárásra történő figyelmeztetése 1:1-ben a szabvány éberségi hangjelzés volt...
Október 30-án Hodász állomáson a menetrend szerint áthaladó 36229 sz. személyvonat a „K2” jelű, „Megállj!” jelzési képet adó kijárati jelzőt meghaladta, és a számára helytelenül álló 4-es váltót felvágta, majd az SR2 jelű félsorompóval kiegészített fénysorompóval biztosított útátjáróban állt meg úgy, hogy a közúti forgalmat akadályozta. A forgalmi szolgálattevő az esemény megtörténtekor a 3 perc késéssel közlekedő 6310 sz. személyvonat részére a vágányút beállítását és lezárását végezte, így a jelzőt meghaladó 36229 sz. vonat már a közút felé szabályosan lezárt útátjáróban állt meg. A forgalmi szolgálattevő a közúti forgalom elzárásának megszüntetése érdekében a 36229 sz. vonat mozdonyvezetőjének rendelkezett a „K2” jelzőn belülre való visszatolásra. A visszatolás után a vonat a jelzőn belül, a peron mellett állt meg. A 6310 sz. vonat az „A” jelű bejárati jelző előtt megállt. A rendelkezésre álló adatok alapján a jelző meghaladásakor a 6310 és a 36229 sz. vonatok között a távolság kb. 1200 méter volt.
Annyi kérdésem lenne a hozzáértőkhöz hogy ha nem Szilivel ütközik a Sulczer hanem Taurussal vagy Traxx mozdonnyal azok is megsérültek volna ennyire mint a V43-as?