Keresés

Részletes keresés

rm40 Creative Commons License 2023.11.17 -1 0 33809

milyen vastag nyomkarimával helyett "milyen vastag abronccsal", elnézést.

Előzmény: rm40 (33808)
rm40 Creative Commons License 2023.11.17 0 4 33808

Szerintem nagyon nehéz a kimeneteleket megjósolni. Lehet, ha két Sulzer ütközik, akkor nem annyira teleszkópoznak össze, viszont esetleg sokkal nagyobb lassulást szenvednek el a mozdonyvezetők, vagy például az egyik gép főkerete kisebb energiaelnyelés után ugrik fel a másikra és merev(ebbsége) okán jobban tarol az alulra szoruló gép járműszekrényében/vezetőállásában.

A programozott gyűrődőzónák megjelenése előtt persze alapból jaj a gyengébbnek, de két, azonos "súlycsoportba" kialakítás találkozása már többesélyes. Lehet, hogy magán a kasztnin még nem is fog annyira látszani, de a bent ülők testi épsége ezzel nem biztos, hogy egyenes arányban áll.

A konkrét esetben pl. olyan apróságok szerepét sem lehet figyelmen kívül hagyni, hogy pl. a két mozdony milyen vastag nyomkarimával találkozott. Lehet, ha az egyiké újabb, a másiké kopottabb, mint itt volt, már másként mozdultak volna ütközés után, mert az ütközők magassága eltérő lett volna.

Előzmény: nazareth (33805)
gene70 Creative Commons License 2023.11.17 -1 1 33807

Többször is próbáltak vissza rakni de amint meghúzta a szergej mar eset is lefelé. Szombaton jön a daru az megoldja

Előzmény: Gordon Zsigmond (33802)
Alien Angel Creative Commons License 2023.11.17 0 0 33806

Itt egy újabb videó a szétválasztott mozdonyokról. A Szili balesetkori menetiránya szerinti második tengely van kiesve a vágányból jobbra, és ahogy egy távolabbi másik képen sejtem (előző sorozat 1. képe), a túloldalt is. Szegény annak ellenére néz ki sokkal rosszabbul, hogy az ugrott fel a főkeretével a Sulzerre, és ahogy rm40 írta, a gyenge kasztniban talán ez mentette meg a vezetőjének az életét - reméljük.

Előzmény: r1232 (33803)
nazareth Creative Commons License 2023.11.17 0 4 33805

...viszont esetleg nem lenne mélyaltatásban egy mozdonyvezető.

Előzmény: m40 117 (33804)
m40 117 Creative Commons License 2023.11.17 0 0 33804

Igen, vagy még jobban. De ha másik Sulczeral akkor meg vagy egymásra másznak vagy oldal irányba szétcsúsznak és siklanak amitől sokkal nagyobb kárt okoztak volna. 

Előzmény: 1932 (33782)
r1232 Creative Commons License 2023.11.17 0 0 33803

A másik oldalon a kérék a sínen van, ha jól látom..

Előzmény: Gordon Zsigmond (33802)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2023.11.17 0 0 33802

Még a siklott tengelyt sem tudták visszaemelni, ahogy látom.

Előzmény: gene70 (33798)
szalamander007 Creative Commons License 2023.11.17 -3 2 33801

Ha nem jön át,nem kell papír orrú mozdonyokkal dolgoznia.

Előzmény: nazareth (33799)
Bárdos Imre Creative Commons License 2023.11.17 0 0 33800

Tudom, jó sok éve párszor beszéltünk telefonon.

Előzmény: 1047 005-2 (33795)
nazareth Creative Commons License 2023.11.17 -2 1 33799

Ezért mondta az egyik Erdélyből átköltözött mozdonyvezető, hogy az Ázeák után a Szilik olyanok, mintha papírból lennének, nem érzi rajtuk magát biztonságban. 

Előzmény: rm40 (33796)
gene70 Creative Commons License 2023.11.17 0 0 33798

Jelenleg a szili még mindig az átmenő fő vagányon van nem vontható.

zjakabfi Creative Commons License 2023.11.17 -1 1 33797

Akkor elég éber lehetett a Köfis, mennyi ideje lehetett szólni? 30mp.?

Előzmény: rm40 (33796)
rm40 Creative Commons License 2023.11.17 -1 0 33796
1047 005-2 Creative Commons License 2023.11.17 0 0 33795

Világos.Pont ez miatt a kavarodás miatt is,nem tudták megszüntetni a munkaviszonyát,a nyugdíjig ott dolgozott más munkakörben.

Előzmény: Bárdos Imre (33794)
Bárdos Imre Creative Commons License 2023.11.17 0 1 33794

Ezt a Szegedi Munkaügyi Bíróság és a tárgyaláson meghallgatott szakértők felé kell jelezni. A törvényességi óvást követő legutolsó ítélet megállapításait idéztem. 

Előzmény: 1047 005-2 (33778)
1047 005-2 Creative Commons License 2023.11.17 0 0 33793

" A kiépített pályán- és járművön ha 15 km/h -nál nagyobb sebességgel  halad a továbbhaladást tiltó- vagy sebességcsökkentésre utaló jelzési kép felé ( 40 km/h). "

 

15-40 km/h között nem lesz ilyen funkciója.

Előzmény: Gurgyula (33790)
1047 005-2 Creative Commons License 2023.11.17 0 0 33792

Inkább feszültséghiány jelző.

Előzmény: segélyvonókészülék (33787)
Gurgyula Creative Commons License 2023.11.17 -2 0 33791

Gondolom sík- egyenes jellegű pályán a 2150 tonnás elegy ha egyszer felgyorsul az engedélyezett sebességre akkor onnantól nagyon nem kell vontatni...

 

Előzmény: segélyvonókészülék (33776)
Gurgyula Creative Commons License 2023.11.17 -2 0 33790

"Látam én is. Tényleg barom. Arra persze nem gondol hogy elöjelzön sárga megy a felhívás 3 után nincs fékhenger nyomás már le is vágja és egyből nem 60al csattan rá."

 

 

Fogalmazzunk úgy hogy fővezeték nyomáscsökkenés.   A kiépített pályán- és járművön ha 15 km/h -nál nagyobb sebességgel  halad a továbbhaladást tiltó- vagy sebességcsökkentésre utaló jelzési kép felé ( 40 km/h). 

Előzmény: gene70 (33716)
Gurgyula Creative Commons License 2023.11.17 -1 0 33789

lázár jankóé a válaszadás joga....

Előzmény: segélyvonókészülék (33692)
Gurgyula Creative Commons License 2023.11.17 -1 1 33788

Meg kell kérdezni a lázár jankót....

Előzmény: ovarnet (33691)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2023.11.17 0 0 33787

Trolibusz szakaszhatárjelző dettó.

Előzmény: LoviGabi (33786)
LoviGabi Creative Commons License 2023.11.17 0 5 33786

Az éberségi berendezés kezelése automatizmussá válik, a mv. elalszik, álmában is nyomogatja a pedált vagy a gombot, és a vonat megy tovább - ezt már Moldova könyvében is említették.

Cs. Sándor írta pár éve egy FB-s kommentben valamelyik Ganz G2 metrós fényképes posztban, hogy amikor ő anno -utasként- utazott rajta, egyből kiszúrta hogy a békésen pihengető utastársai közül ki lehet(ett) mozdonyvezető, akiknek a lábai a képzeletbeli éberségi pedált nyomkodták; ugyanis a G2 ajtózárásra történő figyelmeztetése 1:1-ben a szabvány éberségi hangjelzés volt...

Előzmény: Gordon Zsigmond (33769)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2023.11.17 0 0 33785

Gratulálunk nekik, ha így történt!

Előzmény: Képzetes Kezdőtérközjelző (33784)
Képzetes Kezdőtérközjelző Creative Commons License 2023.11.17 0 1 33784

A frissen felvágott váltón csúccsal szemben visszatolták a vonatot?

Előzmény: Fizolti (33783)
Fizolti Creative Commons License 2023.11.17 0 2 33783

Korábbi eseménnyel kapcsolatban: 

 

Október 30-án Hodász állomáson a menetrend szerint áthaladó 36229 sz. személyvonat a „K2” jelű, „Megállj!” jelzési képet adó kijárati jelzőt meghaladta, és a számára helytelenül álló 4-es váltót felvágta, majd az SR2 jelű félsorompóval kiegészített fénysorompóval biztosított útátjáróban állt meg úgy, hogy a közúti forgalmat akadályozta. A forgalmi szolgálattevő az esemény megtörténtekor a 3 perc késéssel közlekedő 6310 sz. személyvonat részére a vágányút beállítását és lezárását végezte, így a jelzőt meghaladó 36229 sz. vonat már a közút felé szabályosan lezárt útátjáróban állt meg. A forgalmi szolgálattevő a közúti forgalom elzárásának megszüntetése érdekében a 36229 sz. vonat mozdonyvezetőjének rendelkezett a „K2” jelzőn belülre való visszatolásra. A visszatolás után a vonat a jelzőn belül, a peron mellett állt meg. A 6310 sz. vonat az „A” jelű bejárati jelző előtt megállt. A rendelkezésre álló adatok alapján a jelző meghaladásakor a 6310 és a 36229 sz. vonatok között a távolság kb. 1200 méter volt.

 

https://www.vdszsz.hu/images/a9038/Biztons%C3%A1gi_t%C3%A1j%C3%A9koztat%C3%B3_202310.pdf

Előzmény: Ashi Valkoinen (33648)
1932 Creative Commons License 2023.11.16 -2 0 33782

Annyi kérdésem lenne a hozzáértőkhöz hogy ha nem Szilivel ütközik a Sulczer hanem Taurussal vagy Traxx mozdonnyal azok is megsérültek volna ennyire mint a V43-as?

ajm Creative Commons License 2023.11.16 0 2 33781

A Szergejen 3,6 bar alatt működik a fékrelé.

Előzmény: segélyvonókészülék (33780)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2023.11.16 0 0 33780

A fékrelé nem szorosan ide tartozik, az csak úgy btw. jutott eszembe.

 

De a fékrelé is csak beállítás kérdése, osztrák régi lomokon 4.5 bar fővezetékkel már nemigen kapsz vontatást. Rohad macerrás így összenyomni velük.

Előzmény: 1047 005-2 (33779)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!