Itt a helye minden adatnak,képnek videónak,ami a jó öreg Púposokkal kapcsolatos.Emlékezzünk meg méltán a Ganz-MÁVAG egyik legjobb,sokak által kedvelt dízeléről....még mielőtt végleg kihalnak!
Sajnos osszesegeben a 209-es nekem csalodas,akkor mar inkabb a 224-es vagy a 235-os,azoknak sokkal szebb a hangjuk!Remelem egyszer meg megerjuk hogy megyunk SALGOTARJABA vagy a 224-es,vagy a 235-ossel es par by vagy bhv-val,es nem schlieren kocsikkal!😉😉
Nem tudjátok véletlenul hogy mi lehet az a furcsa zugo-búgo hang a 209-es vezetoállásán menet kozben?A sebesseg fuggvényében erosodik vagy gyengul a hang ,csak a vezetoallason hallani,elég kellemetlen hang!Ha valaki tudja irja meg,elore is koszi a választ!😉
Nem tudom, mi számít neked dinamikusnak, de egy ~700kW-os mozdonytól hat kocsival új korában sem kellett csodát várni.
Hat kocsinak már egy csörgő (az ideális, nem a mostani) is visszanéz, vagy mondjuk oké, elcibálja százig, de dinamizmusról azért ne itt beszéljünk!
Úgymond - szerintem - dinamikusnak nevezhetően egy 1100kW (nem 6-700!) körül teljesítő hajtóművel rendelkező kb. száz km/h-ra áttétélezett gép kettő, max. három kocsit mozgat.
Nem rossz a 209-es,de én azt éreztem a Tapolcai útnál hogy nem elég dinamikus az indulásoknál a gyorsítás,porog a motor de mintha nem lenne vonóero,teljesitmény,vagy lehet hogy sok volt neki a 6kocsi is!?Egy biztos ez a púpos már nem igazán személyvonatra való,azon sem csodálkoztam volna ha fekve marad a hangja is olyan furcsa volt nemvolt olyan igazi púpos hangja,de azert osszesegeben nem rossz!!😉
Mert amit Tapolcán művelt elég gyenge volt füleimnek. :)
De jó volt hallani ismét púpos hangot, 2005 óta nem hallottam hangjukat, mondjuk Ajkán akkora szerelvényeket húztak hogy állandóan maximális fordulatot használták a vezérek. :)
"Fehérvártól Kelenfieldig 15 perc késést hozott be, Kelenföldön már rendesen álltunk meg."
Azt azért ne feledjük, hogy a késés miatt nem kellett félreállni 11-12 percre, forgalmilag. Ennyi tartalék volt a menetrendben. De ettől függetlenül határozottan jól ment. :)
A reggeli fehérvári indulás is szép. Erőlködés füstölés nélkül, imponálóan gyorsít. Azt hallottam, hogy alaposan felkészítették az útra. Szerintem ez érezhető is volt. Visszaúton Fehérvártól Kelenfieldig 15 perc késést hozott be, Kelenföldön már rendesen álltunk meg.
Gyakorlatilag a motor hangja alig hallatszott áll helyzetben. A ventilátor igen hangosan, szinte kerregve szólt. De nagyon jól ment! Indulásnál kifejezetten imponáló volt, ahogy megindította a vonatot, a tempót is jól bírta. A baracskai hullámvasúton is 90-nel felment. ;)
Kicsit röfögős a hangja, de ha mind a hat kocsit tolta akkor jónak tűnik, illetve a mai időkhöz képest jó lehet. 600kW ? Jó árama lehet ha így megtolta....
Lényegtelen, hogy van rajta csillag, vagy nincs, de MŰKÖDJÖN!!! A katolikus "Kereszt" is lehetne a tiltó listán, hány millió embert pusztítottak el annak a nevében? Aki ilyen ostobaságon rágódik, az nem "élvezte" olajban, koszban, mozdony alatt, hőségben forró Diesel-motor fölé hajolva, fagyban a kazánnal küzdve a mozdonyvezetői életet! Most májusban lesz 39 éve, hogy csinálom! Örültem volna, ha annak idején az ilyen filozófusok kivették volna a szenes lapátot a kezemből és filozofálgatva végig dolgozták volna velem az alig 16 órás gőzmozdony szolgálatot! (Akkor még így kezdődött a mozdonyvezető képzés!) Azután haza és otthon a "családi ház építés" című sport folytatása! Nem lehetett mondani: elnézést tornából felmentettek!
Nagyon ritkán onlájn ismerős jelezte, hogy nemrég látott Istvántelek egyik bugyrában egy 007-esnek látszó tárgyat. Most ismét felkereste, de már nem lelte. Tudunk erről valamit?