Keresés

Részletes keresés

r1232 Creative Commons License 2022.12.31 -1 0 82516

A kezdetektől utaztam az ilyen turbóval és vezerléssel felszerelt gépeken. A legendásan füstölő 2105 sem füstölt az általam írt kezeléssel, van némi tapasztalatom erről..

Úgyhogy Boldog újévet neked is.

Előzmény: akóR (82515)
akóR Creative Commons License 2022.12.31 0 2 82515

Csak a szokásos.

Nem is utaztál abban az időben a 2109-en.

Azok a kis turbók 1100 fordulaton terhelés alatt nyomnak 0.3-at.  

 

Ha rákerülsz a 2112-re, próbáld ki amit írtál. Lesz böffentés, mint a pakurás Bivalynál, összes fúvókával.

Kid Joe, meg én írtunk valamit.

 

Boldog Új Évet ! :-)

 

 

Előzmény: r1232 (82510)
kulivonat Creative Commons License 2022.12.31 -1 0 82514

Elég gyenge hasonlat.

A MÁV része a Szolgáltató központ, míg A MÁV-Volán csoport

Előzmény: r1232 (82513)
r1232 Creative Commons License 2022.12.31 -1 0 82513

Ilyen alapon a Volánbusz is államvasút.. ;-)

Előzmény: kulivonat (82512)
kulivonat Creative Commons License 2022.12.31 -1 0 82512

Ezért is hívják így a képző szervezetet:

 

MÁV Szolgáltató Központ Zrt. Baross Gábor Oktatási Központ

Előzmény: r1232 (82511)
r1232 Creative Commons License 2022.12.31 0 0 82511

Az államvasútnál, de más vasúttársaságnál sem folyik mozdonyvezető képzés. Azt a képző szervezetek végzik, a hatóság által jóváhagyott tematika szerint.

Előzmény: Ugly Kid Joe (82509)
r1232 Creative Commons License 2022.12.31 0 0 82510

Ha megálltál 6. pozícióban addig, ameddig elindult a két kis turbó, utána egyelve alig füsttel szépen lehet vele dolgozni

akóR még az eredeti hajtóművel az ereje is meg volt

 

Ha felpörögtek a turbók, akkor már nem kellett egyelni, lehetett húzni.. És nem a 6. pozíció a lényeg, hanem az, hogy kialakuljon valamennyi turbó nyomás.

Előzmény: akóR (82507)
Ugly Kid Joe Creative Commons License 2022.12.31 0 0 82509

Személyes tapasztalatom az, hogy a szakmaiság, a megfelelő szakmai hozzáállás és a szakma szeretete erősen kiveszőfélben van az államvasúti mozdonyvezetők köreiből. Természetesen vannak kivételek, de egyre kevesebb. Ennek okát talán abban is lehetne keresni, amit jómagam már évek óta hangoztatok, hogy az államvasútnál nem mozdonyvezető képzés folyik, hanem...

Előzmény: Sm006 (82504)
Ugly Kid Joe Creative Commons License 2022.12.31 0 0 82508

"Ha megálltál 6. pozícióban addig, ameddig elindult a két kis turbó, utána egyelve alig füsttel szépen lehet vele dolgozni"

Ha én ezt, nem is oly rég, most is megtudtam csinálni a 112-essel, akkor szerintem mások is megtudnák csinálni, csak hát az egy mozdulattal a 15. pozícióba húzott menetszabályozónak manapság nagy trend-je van...

 

Előzmény: akóR (82507)
akóR Creative Commons License 2022.12.31 0 0 82507

Valamikor a ' 90-es évek közepén / ?? / egy ős szentesi Csörgő jött ki Szolnokról egy -, tulajdonképpen elcseszett beállítású -, harapós Megatechnos " aggyal ".

  Az ottani csapatnak az nem tetszett, megcserélték a kecskeméti kihelyezett 2109 agyával.

Részükről a probléma -, nem az egyetlen ilyen alkatrész " csere " volt -. megoldva.

Azután a 2109 dögsorra került Szolnokon..., s azután  a 2112 lett ilyen füstölős. :-)

 Ha megálltál 6. pozícióban addig, ameddig elindult a két kis turbó, utána egyelve alig füsttel szépen lehet vele dolgozni

akóR még az eredeti hajtóművel az ereje is meg volt.

 

Az említett időkben napi szinten hajtottam ezeket a gépeket, így emlékszem a dolgokra.

Előzmény: MDmot-3026 (82506)
MDmot-3026 Creative Commons License 2022.12.30 -1 0 82506

A Megatechno meg arról híres, hogy rendesen működik...

Előzmény: r1232 (82503)
béla692 Creative Commons License 2022.12.30 0 1 82505

Igen.........  Ha ennek így kellene működnie, akkor a közúti járművek is így füstölnének.   De bizony az ugyanilyen előkamrás motorok  képesek alig látható füsttel működni.....

 

Előzmény: r1232 (82503)
Sm006 Creative Commons License 2022.12.30 -2 2 82504

Aztán megy utánna a sírás,rivás hogy áll a gép...... Némelyiknek inkább biciklit adnék nem mozdonyt! Remélem olvassák mv-k is! Nyugodtan meg lehet sértődni rajt! Na meg néhány ahogy elindul,meg fékez, a kezeit széttördelném! Nemcsak csörgővel hanem Szilivel is pl!! Borzalmas! És ezek hívják magukat mv-nek? Pfff  Aztán lehet itt okoskodni hogy gyere állj be mutasd meg hogyan kell  stb stb. Én nem vagyok mv, csak utas,de sok ilyen fakezű mv-t szivesen lerángatnék a gépről!!!! Tisztelet a kivételnek, mert vannak nagyon profik is,akinél nem is érezni ha 3-4 kocsival elindul,fékez,szóval.... BÚÉK!

Előzmény: MDmot-3026 (82502)
r1232 Creative Commons License 2022.12.30 0 0 82503

Ha rendesen működne a motorvezérlő elektronika, akkor rángathatnád a menetszabályzót, ahogy akarod, nem okádná a füstöt...

Előzmény: Ugly Kid Joe (82501)
MDmot-3026 Creative Commons License 2022.12.30 -1 0 82502

Van aki csak két pozíciót ismer rajta... 

Előzmény: Ugly Kid Joe (82501)
Ugly Kid Joe Creative Commons License 2022.12.30 0 1 82501

Lehet azzal a mozdonnyal szakszerűen is dolgozni! Az égig érő füstoszlop a helytelen menetszabályozó használat eredménye.

Előzmény: béla692 (82500)
béla692 Creative Commons License 2022.12.30 0 0 82500

Hát ja.....  Én is azt láttam.......  Meg az égig érő füstoszlopot amit egy  azaz 1db kocsival való gyorsításkor produkált.  Csak kérdezném...........  Biztos, hogy csak így lehet ?   Már megint nincs rendesen beállított porlasztó, adagoló ?????? Vagy aki be tudná állítani ????

 

Előzmény: Eddy Wata (82499)
Eddy Wata Creative Commons License 2022.12.29 0 0 82499

A 112-es csöri mozoghatott. 

Előzmény: földgömb (82498)
földgömb Creative Commons License 2022.12.29 0 0 82498

Köszönöm! Tegnap sikerült egyet csapatni Veszprém-Győr közti gyönyörű útvonalon, 418 310 volt, Hörgő...A hang szép, de a Csörihez képest sajnos sehol nincs! Előtte a Sz.fehérvári állomáson pár mozgást végzett egy piros Csörgő, az egész állomás utazóközönsége tágra nyílt szemekkel figyelte a hangorkánt!

Előzmény: KVZOLI (82497)
KVZOLI Creative Commons License 2022.12.09 -1 0 82497

1980 és 1987 között Sopron GYSE( M41 004 -es számon),aztán Celldömölk( már M41 2211-esként),1996-tól Szombathely,2004-től Dombóvár,kb. 2010-től újra Szombathely.Onnan 203 elején vitték el,ha jól emlékszem ,Hatvanba.Most békéscsabai gép.Az ex GYSEV-M41-esek közül már csak ez dolgozik .

Előzmény: földgömb (82493)
Nydqist Creative Commons License 2022.12.09 0 0 82496

A 2204-es volt koronás egy időben. Más jellegű mintával, mint a 2138-asé.

Előzmény: Állítólag (82490)
földgömb Creative Commons License 2022.12.08 0 1 82495

Na Fiúk! Azért ez sokkal jobb hír számomra, hogy kettő is van, mint az, ha senki nem is látta volna!

Nyáron, mikor jó idő volt és nyitott ablaknál lehetett aludni, a bátaszéki állomásról az utolsó, vagy a hajnali első hangja a szomszéd faluban lévő ágyamhoz eljutott! Aztán kürtölt az 56-os főút átjárója előtt és vígan csattogott Sárpilis-Várdomb megállóhelyig. Aztán a hang nagyon közelről szűrődött ahogy felgyorsult is ismét zakatolt. Óberek után már nem hallhattam a házunk elhelyezkedése miatt. Viszont, a falu feletti domboldalról végig lehetett látni őket Bátaszék-Szekszárd vonalon! Szép emlék!

Előzmény: EMD sound is music (82492)
földgömb Creative Commons License 2022.12.08 0 0 82494

Sajnos én sem tudom!

Előzmény: Állítólag (82490)
földgömb Creative Commons License 2022.12.08 0 0 82493

Hol szolgált az a gép?

Előzmény: KVZOLI (82489)
EMD sound is music Creative Commons License 2022.12.03 0 7 82492

Békéscsaba, 2003. 04. 12.

 

Előzmény: Állítólag (82490)
Állítólag Creative Commons License 2022.12.03 0 0 82491
Előzmény: Állítólag (82490)
Állítólag Creative Commons License 2022.12.03 0 0 82490

Koronás kipufogócsöve a 2138-nak volt, amiből remot lett ma 418-328 a pályaszáma.

Békéscsabán annak idején sokat dolgozott. Hogy másik ilyen volt-e azt nem tudom.

Előzmény: földgömb (82488)
KVZOLI Creative Commons License 2022.12.03 0 0 82489

Nincs mit!Engen a 211 érdekel leginkább, serdülő korában párszor utazhattam rajta,de ha jól tudom,apu hzta haza a gyárból újkorában(1980 novemberében).

Előzmény: földgömb (82487)
földgömb Creative Commons License 2022.12.03 0 0 82488

Szia!

Mikor Bátaszék-Kiskunhalas majd vissza távon utaztam a vezetőállásán 2009-ben, a könyvében "Harmatka" név volt tintával bekarcolva. A mozdonyvezető azt mondta, nem véletlenül.

Sokáig szolgát ott a Királyka, mely egy gyönyörű festésű, a mozdony tetején a kipufogó, korona szerű kiképzéssel volt megcsinálva, kurva jól nézett ki és már akkor elvitték a szolgálati helyéről máshová.

Én így emlékszem és nem vagyok szakmabeli!

Előzmény: smith (82486)
földgömb Creative Commons License 2022.12.03 0 0 82487

Nagyon szépen köszönöm hogy áldoztál a kérdésemre az idődből!

Előzmény: KVZOLI (82485)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!