A kezdetektől utaztam az ilyen turbóval és vezerléssel felszerelt gépeken. A legendásan füstölő 2105 sem füstölt az általam írt kezeléssel, van némi tapasztalatom erről..
Az államvasútnál, de más vasúttársaságnál sem folyik mozdonyvezető képzés. Azt a képző szervezetek végzik, a hatóság által jóváhagyott tematika szerint.
Ha megálltál 6. pozícióban addig, ameddig elindult a két kis turbó, utána egyelve alig füsttel szépen lehet vele dolgozni
akóR még az eredeti hajtóművel az ereje is meg volt
Ha felpörögtek a turbók, akkor már nem kellett egyelni, lehetett húzni.. És nem a 6. pozíció a lényeg, hanem az, hogy kialakuljon valamennyi turbó nyomás.
Személyes tapasztalatom az, hogy a szakmaiság, a megfelelő szakmai hozzáállás és a szakma szeretete erősen kiveszőfélben van az államvasúti mozdonyvezetők köreiből. Természetesen vannak kivételek, de egyre kevesebb. Ennek okát talán abban is lehetne keresni, amit jómagam már évek óta hangoztatok, hogy az államvasútnál nem mozdonyvezető képzés folyik, hanem...
"Ha megálltál 6. pozícióban addig, ameddig elindult a két kis turbó, utána egyelve alig füsttel szépen lehet vele dolgozni"
Ha én ezt, nem is oly rég, most is megtudtam csinálni a 112-essel, akkor szerintem mások is megtudnák csinálni, csak hát az egy mozdulattal a 15. pozícióba húzott menetszabályozónak manapság nagy trend-je van...
Valamikor a ' 90-es évek közepén / ?? / egy ős szentesi Csörgő jött ki Szolnokról egy -, tulajdonképpen elcseszett beállítású -, harapós Megatechnos " aggyal ".
Az ottani csapatnak az nem tetszett, megcserélték a kecskeméti kihelyezett 2109 agyával.
Részükről a probléma -, nem az egyetlen ilyen alkatrész " csere " volt -. megoldva.
Azután a 2109 dögsorra került Szolnokon..., s azután a 2112 lett ilyen füstölős. :-)
Ha megálltál 6. pozícióban addig, ameddig elindult a két kis turbó, utána egyelve alig füsttel szépen lehet vele dolgozni
akóR még az eredeti hajtóművel az ereje is meg volt.
Az említett időkben napi szinten hajtottam ezeket a gépeket, így emlékszem a dolgokra.
Igen......... Ha ennek így kellene működnie, akkor a közúti járművek is így füstölnének. De bizony az ugyanilyen előkamrás motorok képesek alig látható füsttel működni.....
Aztán megy utánna a sírás,rivás hogy áll a gép...... Némelyiknek inkább biciklit adnék nem mozdonyt! Remélem olvassák mv-k is! Nyugodtan meg lehet sértődni rajt! Na meg néhány ahogy elindul,meg fékez, a kezeit széttördelném! Nemcsak csörgővel hanem Szilivel is pl!! Borzalmas! És ezek hívják magukat mv-nek? Pfff Aztán lehet itt okoskodni hogy gyere állj be mutasd meg hogyan kell stb stb. Én nem vagyok mv, csak utas,de sok ilyen fakezű mv-t szivesen lerángatnék a gépről!!!! Tisztelet a kivételnek, mert vannak nagyon profik is,akinél nem is érezni ha 3-4 kocsival elindul,fékez,szóval.... BÚÉK!
Hát ja..... Én is azt láttam....... Meg az égig érő füstoszlopot amit egy azaz 1db kocsival való gyorsításkor produkált. Csak kérdezném........... Biztos, hogy csak így lehet ? Már megint nincs rendesen beállított porlasztó, adagoló ?????? Vagy aki be tudná állítani ????
Köszönöm! Tegnap sikerült egyet csapatni Veszprém-Győr közti gyönyörű útvonalon, 418 310 volt, Hörgő...A hang szép, de a Csörihez képest sajnos sehol nincs! Előtte a Sz.fehérvári állomáson pár mozgást végzett egy piros Csörgő, az egész állomás utazóközönsége tágra nyílt szemekkel figyelte a hangorkánt!
1980 és 1987 között Sopron GYSE( M41 004 -es számon),aztán Celldömölk( már M41 2211-esként),1996-tól Szombathely,2004-től Dombóvár,kb. 2010-től újra Szombathely.Onnan 203 elején vitték el,ha jól emlékszem ,Hatvanba.Most békéscsabai gép.Az ex GYSEV-M41-esek közül már csak ez dolgozik .
Na Fiúk! Azért ez sokkal jobb hír számomra, hogy kettő is van, mint az, ha senki nem is látta volna!
Nyáron, mikor jó idő volt és nyitott ablaknál lehetett aludni, a bátaszéki állomásról az utolsó, vagy a hajnali első hangja a szomszéd faluban lévő ágyamhoz eljutott! Aztán kürtölt az 56-os főút átjárója előtt és vígan csattogott Sárpilis-Várdomb megállóhelyig. Aztán a hang nagyon közelről szűrődött ahogy felgyorsult is ismét zakatolt. Óberek után már nem hallhattam a házunk elhelyezkedése miatt. Viszont, a falu feletti domboldalról végig lehetett látni őket Bátaszék-Szekszárd vonalon! Szép emlék!
Nincs mit!Engen a 211 érdekel leginkább, serdülő korában párszor utazhattam rajta,de ha jól tudom,apu hzta haza a gyárból újkorában(1980 novemberében).
Mikor Bátaszék-Kiskunhalas majd vissza távon utaztam a vezetőállásán 2009-ben, a könyvében "Harmatka" név volt tintával bekarcolva. A mozdonyvezető azt mondta, nem véletlenül.
Sokáig szolgát ott a Királyka, mely egy gyönyörű festésű, a mozdony tetején a kipufogó, korona szerű kiképzéssel volt megcsinálva, kurva jól nézett ki és már akkor elvitték a szolgálati helyéről máshová.