Keresés

Részletes keresés

seTTebello Creative Commons License 2005.03.19 0 0 220
A 604 is kint volt.
Előzmény: TRA 395 (217)
kambekk Creative Commons License 2005.03.18 0 0 219

Ma délután én is szemrevételeztem az új pesti jövevényket.

 

Sajnos a 604-esen végig "Baross tér" volt olvasható a belső utastájékoztatón. A középső ajtónál lévő leszállásjelzést visszajelző zöld lámpa pedig máris nem működött. (Oda is ment egy 6 év forma kissrác a vezetőhöz, hogy figyelmeztesse a "biztonság kedvéért" -így mondta.  Volt is nagy derültség a buszon. Egyedül a sofőr nem nevetett.)

Furcsa volt, hogy a busz minden megálláskor erős pisszegést hallatott, mintha épp nyitná az ajtókat és, hogy az index sípoló hangja még a leghátsó sorban is hallatszott -ez utóbbi igen zavaró volt számomra, hát még a sofőrnek milyen lehet.

Az indításjelző vöröses fénye kvarclámpafilinget ad minden indulásnál. Ettől függetlenül, nappali fényviszonyok ellenére is sötétnek tűnt az utastér.

 

Az üléskiosztás megfelelőnek tűnt, főleg a 412-esekhez képest. És bőven van tér az álló utazóknak is.

claudiopolis Creative Commons License 2005.03.18 0 0 218

Én leszáltam egy ziuról, ami a kereszteződés előtt állt meg, majd elsétáltam a szotyola mellett, ezután átsétáltam a Keletihez, ott rendeltem egy Gyrost, és míg az arab csinálta, volt egy bejövő hívásom, melynek időpontja: 8:44:15. ebből sacc/kb az következik, hogy kb egy perccel utánad jártam ott:)

Előzmény: BUDAPEST 2004 (215)
TRA 395 Creative Commons License 2005.03.18 0 0 217
Ma reggeli Solaris helyzet:
76/4 - 601
76/6 - 605
76/8 - 602
76/10 - 603
adam_89 Creative Commons License 2005.03.18 0 0 216
Elkészült a Solaris-GANZ Trollino 12T ismertető! Íme... Adam89
BUDAPEST 2004 Creative Commons License 2005.03.17 0 0 215

Pedig ott voltam! Mivel digitálissal csináltam, itt a pontos időpont:

 

2005. március 16., 8:40:06

Előzmény: claudiopolis (210)
Maci_83 Creative Commons License 2005.03.17 0 0 214

Sziasztok!

Felkerültek a BKV-s, Nápolyi, Tallinni Ganz Solaris Trollino 12 -k,
a Rigai Ganz Solaris Trollino 18, valamint frissültek a Ziu-9 -esek!

Üdv:
Maci83 
www.maci83.hu

Tr Józsi Creative Commons License 2005.03.17 0 0 213
Az nem akkus, hanem dieseles üzemmódban volt, és Debrecen városa számára készül.
Előzmény: Hajtanyos (211)
Törölt nick Creative Commons License 2005.03.17 0 0 212
Ma a " 8 " számú debreceni szolit láttam a Hungárián (trolizni).
Hajtanyos Creative Commons License 2005.03.17 0 0 211
Tegnap előtt ZIU-lesen voltam a Váratlanliget sarkánál és egy akkus üzemmódban levő kék-fehér Solarisszal találkoztam a felvonulási tér sarkánál (74/79 madzag). Ez kié lesz?
claudiopolis Creative Commons License 2005.03.17 0 0 210
Én pontosan 8:40-kor jártam arra, én is láttam, bár fényképező embert nem láttam:)
Előzmény: BUDAPEST 2004 (206)
Tr Józsi Creative Commons License 2005.03.17 0 0 209
Egy új kocsi forgalomba állítása nem 2 perc, ezt Te is tudod, bárhol előfordolhatnak késések ilyen esetekben.
Előzmény: adam_89 (207)
gumpy Creative Commons License 2005.03.17 0 0 208
Nana... az ígértnél öt nappal hamarabb utazhattunk az új kocsikon.
Nézzük a pozitív oldalát :-)
Előzmény: adam_89 (207)
adam_89 Creative Commons License 2005.03.16 0 0 207
Szó volt róla... Valaki valamelyik topikon már feszegette a témát, hogy a bkv-nál csak az a biztos, ami három napja megtörtént. És már előre sejtettem, hogy csúszni fognak egy-két hetet. A békávénál az ilyesmi természetes... Az ígéretet kilószám nyomják, azt jó ha tizede teljesül... Adam89
Előzmény: claudiopolis (204)
BUDAPEST 2004 Creative Commons License 2005.03.16 0 0 206

A felvétel 8:40-kor készült, nem sokkal később utassal elindult útjára...

 

 

T602
Előzmény: claudiopolis (204)
Tr Józsi Creative Commons License 2005.03.16 0 0 205
Munkanap 12, szombaton 7, vasárnap 6.
Előzmény: claudiopolis (204)
claudiopolis Creative Commons License 2005.03.16 0 0 204
Gyerekek! Nem arról volt szó, hogy mától kinn van az összes szotyola? reggel direkt arra jártam, és persze ziu jött, sőt szembe is az jött. Láttam vagy 4 ziut a vonalon, és mindösze a 602-es árválkodott lehúzott áramszedővel a Keletinél. Szóval, hol vannak Solarisok? Összesen hány kocsi kell a 76osra csúcsidőben? Jól sejtem, hogy több, mint hat?
Grimbi Creative Commons License 2005.03.15 0 0 203
debreceni Solarisról képek: www.kulonjarat.hu/dkv6_d02.jpg ; www.kulonjarat.hu/dkv6_d03.jpg ; www.kulonjarat.hu/dkv6_d04.jpg ; www.kulonjarat.hu/dkv6_d05.jpg
Tr Józsi Creative Commons License 2005.03.15 0 0 202

Szerintem csak lehetőség van. A trolikban van egy kapcsoló ami műterhelés segítségével áttállítja a váltókat, ami tulajdonképpen ugyanaz mint a menettel való állítás csak egyszerűbb és kényelmesebb.

 

Ha itt is bevezetik a nagysebességű rádiós váltókat akkor lesz erre lehetőség, egyenlőre ez van.

Előzmény: fberci (201)
fberci Creative Commons License 2005.03.15 0 0 201

Idézet a bkv.hu-ról:

"A járművezérlő elektronikus egység infravörös jeladóval vezérli az elektronikus váltókat. Ez a korszerű megoldás lehetővé teszi a megfelelő utazósebességet."

Ez azt jelenti, hogy ezeken a trolikon megszűnik a gyorsításos váltóállítás, vagy erre csak lehetőség van? Ha ez működik akkor a járművezető vezérli minden egyes alkalommal, vagy be van építve az utastájékoztató rendszerbe? Az utazósebbesség ugye nem sokkal változik, mert a sebességkorlátozás marad a váltókon?

Tr Józsi Creative Commons License 2005.03.15 0 0 200
Szerintem csak be kell még állítgatni őket, meg hozzá kell szokni a vezéreknek és nem lesz semmi gond.
Előzmény: adam_89 (199)
adam_89 Creative Commons License 2005.03.15 0 0 199
A 602 szofveres (szoftverhibás), meg még nincs kész. A 603-ról nem tudok sokat, de az összes szotyola kijelzője instabil, a napokban szedik rendbe őket. Márc 16-án lesz az első rajzás, arra készen lesznek mind a hatan. Ja és a vezérek nem ismerik a működését. Kérdem az egyik vezért, miért nem nyomogatja? Erre ő: Nem akarja, hogy megint elromoljon a keze alatt, meg nem mutatták meg nekik rendesen a működését, ezért inkább úgy hagyja, ahogy az előző műszak. Én felajánlottam, hogy beállítom, de hevesen tiltakozott, mert hogy akkor megint 'zöldségeket' fog kiírni... Adam89
Előzmény: gumpy (198)
gumpy Creative Commons License 2005.03.14 0 0 198
Ja, és a 603-n se működött a belső kijelző, egy teljes körben végig "Jászai Mari tér" volt kiírva.
Itt jön a másik vesszőparipám: ha valami csak félrevezető informcáiót képes mutatni, akkor miért nem kapcsolják ki?
adam_89 Creative Commons License 2005.03.14 0 1 197
Érdekes egy szerkezet... Az utóbbi napokban volt szaerencsém a 602-n utazni. A buszok jellegminősége jó, de a kidolgozás elégséges. Péel hátul, az akkuláda környékén pénzérme nagyságú hólyagok nőttek a "linóleumra". Nekem az ajtófék tetszik. Elvileg bekapcsolásakor, vagy nyitott ajtónál a B tengely kapna néhány atmoszféra nyomást, tehát a kátsó tengelynek kéne sziszegnie. De itt az ajtók sziszegnek, teljesen véletlenszerű módon... Az ajtóműködtető borítója is elég puritán, mert egyszerűen nincs. Belátni a görgősínbe, meg a léghengerekhez. (Wabco dugattyúk) A két funkciólámpa (indításjelző, leszállásjelző) még a Volvónál is rosszabb. A dekoritlemezbe vannak igénytelenül belefűrészelve. Az indításjelző még csak-csak elmenne, de a leszállásjelzőtől az ajtó és környéke zöld fényárban úszik... elég lett volna valami szolíd parázslámpa. Egyébként a mi részünk egész jó, az elektronikával nincs probléma. (egyelőre) Az ajtóbelépőnél az a gumiszőnyeg-csík eredeti, vagy házibarkács? Csak mert egy kicsit rémisztő... Az utastér magyar vagy lengyel?
Hogy azért írjak pozitívumot is: az eleje szépra sikeredett, az elektronika megfelel, és az oldaltábla jó helyen van. Dizájnos a tetőívben is, csak a kedves utas nem látja fél méterre a busz mellől... Így meg pont az ember szeme előtt van. Viszont a kültéri vésznyitó elhelyezése agyament ötlet... (Az a kis rács mellette a kültéri hangrendszeré?) Ennyit egyszusszra. Adam89
mdozsa Creative Commons License 2005.03.14 0 0 196
Tr Józsi gondolj csak a T-750-re ott is - a statikus átalakító kivételével - minden fent van a tetőn és belefér egy 340mm magas konténerbe, ami még a fékellenállásokat, a fojtót és a szabályzót is tartalmazza és csak 300kg.
Dózsa Gábor
mdozsa Creative Commons License 2005.03.14 0 0 195
A 2 tonna nem elírás, de ennek kb. fele valóban az önjáró üzemmódból következik. A wintherturi trolinál csak a hajtáskonténer került pluszba a tetőre, az pedig a Cegelecnél csak 200kg. Bár klíma szempontjából nem tudom mi a helyzet.
Dózsa Gábor
mdozsa Creative Commons License 2005.03.14 0 0 194
Szerintem azért, mert a rendszer próbálja a vízszintet és az állandó padlómagasságot beállítani de a nagy tetőterhelésnek ekkora erőkaron nagy a tehetetlenségi illetve a billentő nyomatéka. Gondolj bele több mint két tonna fent van a tetőn. Ez olyan mintha egy személykocsira a tetőcsomagtartóra 200kg-ot tennél. A mi járműveink is szinteznek álló helyzetben, csak azok nem billegnek. Az alacsonypadlós járművek konstrukciója olyan, hogy a tető jelentős mértékben átveszi a teherhordó szerepet a fenékváztól. Teljesen másképp viselkednek mint a hagyományosak. A tető a fenéklemezhez képest 50-60mm-t is elmozdul, ezért van az, hogy nyikorognak vagy zörögnek, vagy mindkettő, különösen az idő múlásával.
Dózsa Gábor
Tr Józsi Creative Commons License 2005.03.14 0 0 193
Ez OK. Csak az ostravai Cegelec Solaris egy normál üzemmódú trolibusz. Inkább a wintherturi csuklóssal és a vilnuisu trolival hasonlítjuk össze, ahol ugyanúgy a tetőn vannak a berenzezések.
Előzmény: mdozsa (190)
LoLkA Creative Commons License 2005.03.14 0 0 192
Közel 2000 kilogrammal? Nem inkább két mázsa?
Előzmény: mdozsa (190)
gumpy Creative Commons License 2005.03.14 0 0 191
Csak azt mondd még meg, hogy állóhelyzetben miért kezd el billegni?
Előzmény: mdozsa (190)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!