Ma délután én is szemrevételeztem az új pesti jövevényket.
Sajnos a 604-esen végig "Baross tér" volt olvasható a belső utastájékoztatón. A középső ajtónál lévő leszállásjelzést visszajelző zöld lámpa pedig máris nem működött. (Oda is ment egy 6 év forma kissrác a vezetőhöz, hogy figyelmeztesse a "biztonság kedvéért" -így mondta. Volt is nagy derültség a buszon. Egyedül a sofőr nem nevetett.)
Furcsa volt, hogy a busz minden megálláskor erős pisszegést hallatott, mintha épp nyitná az ajtókat és, hogy az index sípoló hangja még a leghátsó sorban is hallatszott -ez utóbbi igen zavaró volt számomra, hát még a sofőrnek milyen lehet.
Az indításjelző vöröses fénye kvarclámpafilinget ad minden indulásnál. Ettől függetlenül, nappali fényviszonyok ellenére is sötétnek tűnt az utastér.
Az üléskiosztás megfelelőnek tűnt, főleg a 412-esekhez képest. És bőven van tér az álló utazóknak is.
Én leszáltam egy ziuról, ami a kereszteződés előtt állt meg, majd elsétáltam a szotyola mellett, ezután átsétáltam a Keletihez, ott rendeltem egy Gyrost, és míg az arab csinálta, volt egy bejövő hívásom, melynek időpontja: 8:44:15. ebből sacc/kb az következik, hogy kb egy perccel utánad jártam ott:)
Tegnap előtt ZIU-lesen voltam a Váratlanliget sarkánál és egy akkus üzemmódban levő kék-fehér Solarisszal találkoztam a felvonulási tér sarkánál (74/79 madzag). Ez kié lesz?
Szó volt róla... Valaki valamelyik topikon már feszegette a témát, hogy a bkv-nál csak az a biztos, ami három napja megtörtént. És már előre sejtettem, hogy csúszni fognak egy-két hetet. A békávénál az ilyesmi természetes... Az ígéretet kilószám nyomják, azt jó ha tizede teljesül... Adam89
Gyerekek! Nem arról volt szó, hogy mától kinn van az összes szotyola? reggel direkt arra jártam, és persze ziu jött, sőt szembe is az jött. Láttam vagy 4 ziut a vonalon, és mindösze a 602-es árválkodott lehúzott áramszedővel a Keletinél. Szóval, hol vannak Solarisok? Összesen hány kocsi kell a 76osra csúcsidőben? Jól sejtem, hogy több, mint hat?
Szerintem csak lehetőség van. A trolikban van egy kapcsoló ami műterhelés segítségével áttállítja a váltókat, ami tulajdonképpen ugyanaz mint a menettel való állítás csak egyszerűbb és kényelmesebb.
Ha itt is bevezetik a nagysebességű rádiós váltókat akkor lesz erre lehetőség, egyenlőre ez van.
"A járművezérlő elektronikus egység infravörös jeladóval vezérli az elektronikus váltókat. Ez a korszerű megoldás lehetővé teszi a megfelelő utazósebességet."
Ez azt jelenti, hogy ezeken a trolikon megszűnik a gyorsításos váltóállítás, vagy erre csak lehetőség van? Ha ez működik akkor a járművezető vezérli minden egyes alkalommal, vagy be van építve az utastájékoztató rendszerbe? Az utazósebbesség ugye nem sokkal változik, mert a sebességkorlátozás marad a váltókon?
A 602 szofveres (szoftverhibás), meg még nincs kész. A 603-ról nem tudok sokat, de az összes szotyola kijelzője instabil, a napokban szedik rendbe őket. Márc 16-án lesz az első rajzás, arra készen lesznek mind a hatan. Ja és a vezérek nem ismerik a működését. Kérdem az egyik vezért, miért nem nyomogatja? Erre ő: Nem akarja, hogy megint elromoljon a keze alatt, meg nem mutatták meg nekik rendesen a működését, ezért inkább úgy hagyja, ahogy az előző műszak. Én felajánlottam, hogy beállítom, de hevesen tiltakozott, mert hogy akkor megint 'zöldségeket' fog kiírni... Adam89
Ja, és a 603-n se működött a belső kijelző, egy teljes körben végig "Jászai Mari tér" volt kiírva. Itt jön a másik vesszőparipám: ha valami csak félrevezető informcáiót képes mutatni, akkor miért nem kapcsolják ki?
Érdekes egy szerkezet... Az utóbbi napokban volt szaerencsém a 602-n utazni. A buszok jellegminősége jó, de a kidolgozás elégséges. Péel hátul, az akkuláda környékén pénzérme nagyságú hólyagok nőttek a "linóleumra". Nekem az ajtófék tetszik. Elvileg bekapcsolásakor, vagy nyitott ajtónál a B tengely kapna néhány atmoszféra nyomást, tehát a kátsó tengelynek kéne sziszegnie. De itt az ajtók sziszegnek, teljesen véletlenszerű módon... Az ajtóműködtető borítója is elég puritán, mert egyszerűen nincs. Belátni a görgősínbe, meg a léghengerekhez. (Wabco dugattyúk) A két funkciólámpa (indításjelző, leszállásjelző) még a Volvónál is rosszabb. A dekoritlemezbe vannak igénytelenül belefűrészelve. Az indításjelző még csak-csak elmenne, de a leszállásjelzőtől az ajtó és környéke zöld fényárban úszik... elég lett volna valami szolíd parázslámpa. Egyébként a mi részünk egész jó, az elektronikával nincs probléma. (egyelőre) Az ajtóbelépőnél az a gumiszőnyeg-csík eredeti, vagy házibarkács? Csak mert egy kicsit rémisztő... Az utastér magyar vagy lengyel? Hogy azért írjak pozitívumot is: az eleje szépra sikeredett, az elektronika megfelel, és az oldaltábla jó helyen van. Dizájnos a tetőívben is, csak a kedves utas nem látja fél méterre a busz mellől... Így meg pont az ember szeme előtt van. Viszont a kültéri vésznyitó elhelyezése agyament ötlet... (Az a kis rács mellette a kültéri hangrendszeré?) Ennyit egyszusszra. Adam89
Tr Józsi gondolj csak a T-750-re ott is - a statikus átalakító kivételével - minden fent van a tetőn és belefér egy 340mm magas konténerbe, ami még a fékellenállásokat, a fojtót és a szabályzót is tartalmazza és csak 300kg. Dózsa Gábor
A 2 tonna nem elírás, de ennek kb. fele valóban az önjáró üzemmódból következik. A wintherturi trolinál csak a hajtáskonténer került pluszba a tetőre, az pedig a Cegelecnél csak 200kg. Bár klíma szempontjából nem tudom mi a helyzet. Dózsa Gábor
Szerintem azért, mert a rendszer próbálja a vízszintet és az állandó padlómagasságot beállítani de a nagy tetőterhelésnek ekkora erőkaron nagy a tehetetlenségi illetve a billentő nyomatéka. Gondolj bele több mint két tonna fent van a tetőn. Ez olyan mintha egy személykocsira a tetőcsomagtartóra 200kg-ot tennél. A mi járműveink is szinteznek álló helyzetben, csak azok nem billegnek. Az alacsonypadlós járművek konstrukciója olyan, hogy a tető jelentős mértékben átveszi a teherhordó szerepet a fenékváztól. Teljesen másképp viselkednek mint a hagyományosak. A tető a fenéklemezhez képest 50-60mm-t is elmozdul, ezért van az, hogy nyikorognak vagy zörögnek, vagy mindkettő, különösen az idő múlásával. Dózsa Gábor
Ez OK. Csak az ostravai Cegelec Solaris egy normál üzemmódú trolibusz. Inkább a wintherturi csuklóssal és a vilnuisu trolival hasonlítjuk össze, ahol ugyanúgy a tetőn vannak a berenzezések.