A KIAG 63x eltér a 65x típustól. Minden járműhöz 1-1 db ex Bh kocsi jár személyzeti kocsiként. A KIAG pályaszáma a legtöbb személyzeti kocsi oldalán fel van tüntetve.
Az alábbi KIAG-okról van képem: 629, 631, 632, 633, 635, 651, 652, 653? Pár nap türelmet kérek míg a képeket róluk összekeresem. Közben reménykedek, hogy a személyzeti kocsijukat is lefotóztam akkor...
912? Új KIAG MÁV FKG Kft. (pontos pályaszámát nem tudom, de a fenti gépek új telefonszámát sem :) )
Az összes KIAG-nak külön "névre szóló" személyzeti kocsija van (Dómablakos Bh kocsi). Főleg a jászkiséri, illetve az ex kőér utcaiaknak van/volt személyzeti kocsija.
Én a városligeti deltából emlékszem ilyen kocsikra még gyerekkoromból. De azok sínen álltak, igaz spórolósan volt építve a tároló vágány, úgy 4-5 méterenként volt egy talpfa.
Azokat a képeket én is végignéztem. Ott két-két vasbeton keresztaljon állnak a kerekek és a kötvashoz drótkötél van erősítve, aminek a másik vége már nem látszik a fényképeken.
Emlékszem egy olyan beszélgetésre a múlt század hatvanas éveiből, amelyben valami szaki azt mondta, hogy egymaga, vagy tán egy ember segítségével, pár óra alatt kitesz egy kéttengelyes kocsit a vágányból. A részleteket nem mondta el.
Volt olyan színben is - ha jól látom a TVG-N 1241 - ahol a két szín elválasztó vonala nem egyenes, hanem középen ferdén lejön a MÁV PFT felirat és a pályaszám közé. És mintha a felső nem fehér lenne, hanem halványzöld, a tető meg szürke?
A TVG-N 1320-nál meg van két függőleges alu díszléc a pályaszám két oldalán.
Most gondolkodtam, hol is vannak ilyen kocsik? Talán a Kőér utcában a belső "kertben" lehet ilyen, különösen a többire merőlegesen álló személykocsi. Most nincsenek kéznél a fotók, csak fejből mondom. Ezeknél nem látszik esetleg a fotóidon? Az tuti, hogy én nem figyeltem/fotóztam külön a kerekek környékét. (Leszámítva az olasz kocsi rugóit, de szerintem ott nincs benne az egész kerék. Majd otthon megnézem, de az valószínűleg csak a hétvégén lesz. Ha el nem felejtem addigra.)
Amikor lakókocsikat, vagy a raktárkocsikat kiteszik a vágányon kívülre, akkor emlékezetem szerint selejtes keresztaljakra szokták állítani őket. Mármint a kerek alá raknak ilyesmit. Jól rémlik, hogy mindegyik kerékpár alá 2-2 keresztaljat szokás tenni? Ilyenkor az egymás mellé került két aljat ácskapoccsal fogják össze, hogy ne csússzanak szét a kerekek alatt?
Ha modellezéshez kell, akkor a TVGnh rajzából egy ablaknyit ki kell vágni. A képeket nézegetve kívülről nem látok más különbséget. Szerintem nagyot nem tévedhetsz, mivel ezekből kétlem, hogy volt két egyforma.