Keresés

Részletes keresés

ron89 Creative Commons License 2024.07.06 0 0 115661

Ezeket az apróságokat nem is figyeltem, így még "jobb" lesz a helyzet.

Azt se értem, hogy miért kell 9 perc plusz menetidőt beépíteni, mikor most nagyjából 5 percet késnek. Lehet már a 40km/h-s korlátozásra készülnek?

Előzmény: Abymot (115635)
H_CS Creative Commons License 2024.07.06 0 0 115660

Gyengébbek kedvéért: A 725-ös vonat az IC kocsikon felül 4 fülkés kocsival érkezett a Nyugatiba. A Nyugatiban lezárták a visszafelé 716-os vonatként közlekedő szerelvény első két kocsiját, melyet egy Ceglédtől Szegedig közlekedő csoport számára. 320 helyett 160 ülőhelynyi férőhely (+ az állóhelyek) maradt a fizető utasok számára.

 

Tudott a vasúttársaság a csoportról, hiszen az ilyen bejelentéseket 7 nappal korábban be kell jelenteni.

https://www.mavcsoport.hu/mav-start/belfoldi-utazas/tudnivalok-csoportos-utazas-szervezesehez

 

A probléma nem onnan indul, hogy a Nyugatiban nem volt kocsi - ha valóban nem volt. Az már csak egy járulékos, hogy éppen a vonat közlekedésének napján, indulás előtti percekben kerestek kocsit. Hanem onnan, hogy nem is gondoskodott róla a vasút, hogy legyen kocsi. Akár a Nyugatiban, akár a szerelvény telepállomásán, Szegeden. Mindkét helyen rá lehet két kocsit cuppantani a vonatra, nem 5-10 perces fordulási idők vannak.

 

 

Az a 80 utas bőven befért volna a két lezárt kocsiba.

 

Plusz azok, akik Zuglóban, Kökin és Ferihegyen szállnak (szálltak volna fel) a vonatra, ami a délutáni csúcsban további 80 ember lehet.

 

 

Nincs az a jegyvizsgáló, aki ennyi emberrel szembeszállna!

 

 

Nem történt szembeszállás. Próbált megoldást keresni, de nem sikerült.

 

 

Szakaszkulcs, kinyit, elfoglal.

 

Van szakaszkulcsom, de nem hordom magamnál.

Előzmény: _nyunyuka (115650)
kez-577 Creative Commons License 2024.07.06 -1 0 115659

Ez csupán a maradék utasok elriasztása...majd utána lesz számlálás,és egészen biztosan az jön ki,érdemes lesz az azonnali "módváltás" credóra,és hipp-hopp minden probléma megszűnt,a minisztérium dörzsöli kezeit,megint milyen okosak és ügyesek voltak,megint előre mentünk,nem hátra....

Előzmény: Abymot (115635)
H_CS Creative Commons License 2024.07.06 -1 1 115658

Az általad "a Nyugati pályaudvar kényelmes urai"-nak nevezett Munkavállalók nem dönthetnek a kérdésben.!

 

Ideális esetben valóban nem dönthetnek, hanem a Kerepesi útról leszólnak, hogy feladatuk van. Ürügyet lehet találni: nincs ember, nincs tolatómozdony, nem jó a váltó, nincs kapacitásuk plusz tolatáshoz, satöbbi. Hogy valójában mi történt, azt remélem, hogy kivizsgálják, mert panaszt tettem az ügyfélszolgálatnál, bár nem várok értelmes válaszra azután, hogy egy panasznál közölték, hogy nekem kell bizonyítani azt is, hogy egy ajtó vagy a budi nem működött a vonaton - de azok másik történetek.

 

A döntéshozatalra jogosult, Kerepesi úton dolgozó startos irányító az, akinek a kalauz jelezte, hogy a Nyugati pályaudvaron nem hajlandók plusz kocsit adni a vonathoz. Szintén a startos irányító volt az, aki eldöntötte, hogy a kalauz nem engedheti be a lezárt kocsikba az utasokat, hiába csak Ceglédtől Szegedig van lefoglalva a kocsi. Ami rendben is lenne, mert nem volna egyszerű kitessékelni onnan az utasokat, hogy keressenek helyet máshol - biztos megtörtént ilyen korábban, ezért elővigyázatos volt a döntéshozó.

 

Az a kb. 80 utas az valójában nem kb. 80 utas, hiszen Ceglédig még három helyen megáll az a vonat. Amire azon a három másik helyen sem tudtak felszállni az utasok.

Előzmény: 1047 005-2 (115642)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2024.07.06 -1 5 115657

Kicsit pontosabban fogalmazva:

 

A vasút járműjavító/karbantartó kapacitását csökkentették, és egy helyre (Szolnok) koncentrálták. Az nem igazán segíti a működést, hogy pl. Szombathelyről a javításra át kell cibálni a kocsikat Szolnokra, az ismert pályakapacitás mellett.

Ráadásul Szolnokot erőltetve átállították az IC+ kocsik gyártására. Mivel a rendelkezésre álló csarnokok, a munkaerő, meg az idő is véges, így a javításra/karbantartásra fordított munkaidő alaposan lecsökkent, mert az új kocsik gyártása minden helyet, időt, embert elvitt.

És mentek az amúgy javítható kocsik a parajosba...

 

Ez is egyfajta vezetése a vasútnak.

Előzmény: Bugatti99 (115656)
Bugatti99 Creative Commons License 2024.07.06 0 0 115656

Mi nem igaz ?

Előzmény: 1047 005-2 (115653)
1047 005-2 Creative Commons License 2024.07.06 -1 1 115653

Jól hangzik,csak nem igaz.

Előzmény: Bugatti99 (115652)
Bugatti99 Creative Commons License 2024.07.06 -2 4 115652

Azért nincs kocsi, mert egyszerre selejtezték le a német , lengyel ,By ,Ap (késõbb Bp) , Bhv stb. Kocsikat ! Pedig voltak köztük nagyon jó állapotú kocsik is . Nem válogatták át õket ,hogy csak a nagyon rossz állapotban lévők legyenek kidobva. Hanem teljes sorozatok mentek a kukába .           ( Egyébként még most is ki lehetne válogatni a javát és lehetne enyhíteni a hiányt , de nincs rá akarat .

Előzmény: 1047 005-2 (115649)
1047 005-2 Creative Commons License 2024.07.06 -1 1 115651

Továbbra sem a 2 lezárt kocsiról van szó,nem is tudjuk miért voltak úgy,mert ha a vonattal érkeztek és fordultak vissza,akkor utasok részére voltak lefoglalva.

Előzmény: _nyunyuka (115650)
_nyunyuka Creative Commons License 2024.07.05 -2 2 115650

Az a 80 utas bőven befért volna a két lezárt kocsiba. Szakaszkulcs, kinyit, elfoglal. Nincs az a jegyvizsgáló, aki ennyi emberrel szembeszállna! Lásd kb. tíz éve a Gödöllőn megállított IC-t... 

Előzmény: 1047 005-2 (115649)
1047 005-2 Creative Commons License 2024.07.05 -2 0 115649

"a Nyugati pályaudvar kényelmes urai nem voltak hajlandók több kocsit adni rá azzal a kifogással, hogy „niiiincs kocsiii”"

Előzmény: _nyunyuka (115648)
_nyunyuka Creative Commons License 2024.07.05 -1 1 115648

Megtettem. "Mert két kocsi lezárva", ebből nekem az jön le, hogy csak holt teher a vonatban! 

Előzmény: 1047 005-2 (115647)
1047 005-2 Creative Commons License 2024.07.05 0 1 115647

Olvasd el mégegyszer mit írt!

Előzmény: _nyunyuka (115646)
_nyunyuka Creative Commons License 2024.07.05 -1 0 115646

Igen, volt! Írja is, két kocsi lezárva! 

Előzmény: 1047 005-2 (115642)
1047 005-2 Creative Commons License 2024.07.05 0 1 115642

"a Nyugati pályaudvar kényelmes urai nem voltak hajlandók több kocsit adni rá azzal a kifogással, hogy „niiiincs kocsiii”"

 

 

Az általad "a Nyugati pályaudvar kényelmes urai"-nak nevezett Munkavállalók nem dönthetnek a kérdésben.!

 

 

 

"hogy „niiiincs kocsiii”"

 

 

Miért?Volt?

Előzmény: H_CS (115639)
Zugbegleiter Creative Commons License 2024.07.05 -1 5 115641

Eredmény akkor lesz, ha az érintett munkavállalók anyagilag érdekeltek lesznek abban, hogy szolgáltassanak. A számonkéréshez viszont alájuk is kell tenni az infrastruktúrát, az eszközöket és a szervezeti hátteret valamilyen minimális szinten. Amire az állam nem hajlandó, mert egy vasat se akar adni működtetésre, ha nem nagyon muszáj. 

Előzmény: H_CS (115640)
H_CS Creative Commons License 2024.07.05 -4 2 115640

fedvény: „Kb. 80 utas maradt a peronon a Nyugatiban…”

 

1. Nyilván megint kényelmesek voltak az urak.

2. Nem kifogásokat akarok, az eredményt! Értik! Különben mehetnek vissza a nyúzóba!

Előzmény: H_CS (115639)
H_CS Creative Commons License 2024.07.05 -3 1 115639

Mai IC 716: Kb. 80 utas a peronon a Nyugatiban, mert két kocsi lezárva, a másik kettőt pedig egy bejelentetlen csoport lefoglalta magának. Kalauz jelezte a problémát, de a Nyugati pályaudvar kényelmes urai nem voltak hajlandók több kocsit adni rá azzal a kifogással, hogy „niiiincs kocsiii”.

Tapasztalatok alapján az egy órával későbbin is hasonló helyzet lesz. Kevesebb kocsi+az előző vonatról lemaradt utasok.

csíkos-háTTú Creative Commons License 2024.07.05 -1 0 115638

A Kökiről 18h41-kor indult IR vonat 23h körül ért be Szolnokra.

Előzmény: koller andor (115637)
koller andor Creative Commons License 2024.07.05 0 0 115637

Tegnap este a nyíri IC-k meg az IR vonatok (valamint néhány zónázó , amik nem fértek be Ceglédre) Pilis , Albertirsa és Ceglédbercel-Cserőn állomásokon várakoztak néhány tehervonat társaságában. Én a 736-al mentem és mindegyik említett állomáson csak egy szabad vágány volt. Tekeregtünk is rendesen. Hol a helyes , hol a helytelen vágányt használva. Lett is 10' késés Ceglédig , de ez semmi ahhoz képest . amit a szolnoki-debreceni.... stb...  utasoknak kellett elszenvedniük.

Előzmény: csíkos-háTTú (115636)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2024.07.05 -1 0 115636

Tegnap este:

A köki-ről 18h41-kot pontosan induló, agyonra terhelt Cívis IR 21h-kor még Abonyban sem volt!

Oka (állítólag): a vonat előtt a vágányzárba kiengedtek valami tehervonatot, ami fekve maradt a nyíltvonalon, és a maradék biztbert is tönkre vágta állítólag.

Szombaton vonatoznom kellene Szolnok Kispest vonalon, majd meglátom mi lesz... Sok jóra nem számítok.

Abymot Creative Commons License 2024.07.05 -1 0 115635

A jövő évi tervezet szerint a 128-as menetrendjén még azt is elrontják, amit nem kellene: a Püspökladányból 19 óra után induló 37711-es  (péntek kivételével) utolsó vonat eddig nem várt (most sem vár) keresztre, hanem a csak péntekenként közlekedő 37758 ütem előtt indul Szeghalomból, és fordított kereszt volt (van) Füzesgyarmaton.

 

A tervezet szerint viszont decembertől ütemben fog indulni a pénteki 37758, és emiatt a 37711 fog Biharnagybajomban 10 percen át keresztre várni - péntek kivételével a hét többi napján teljesen feleslegesen.

 

Nem hogy fordított kereszt lenne, mint eddig, és a Püspökladány felől jövő naponta közlekedő 37711-es vonatot vinnék végig várakozás nélkül (így 20:45 helyett 20:35-kor érkezne Szeghalomba), és a pénteki 37758 indulna inkább Szeghalomból 10 perccel korábban (19:32 helyett 19:22-kor).

 

Érdemes a 127-es menetrendjét is megnézni, eddig Gyomáról a vonatok a Budapest felől érkező IC-hez csatlakozva óra:15-kor indultak, most hogy este két csatlakozást összehozzanak Szeghalomban (azt hiszem ezeknél itt rácsatolják a Püspökladány felől érkező motort), azért óra:15 helyett óra:50-kor fognak indulni Gyomáról. Úgyhogy ha valaki esetleg Budapest felől délután erre utazna, az várhat Gyomán 40 percet. (Gondolom külön mv. nem jut, aki külön bevinné a Püspökladány felől érkező motort Szeghalomból Vésztőre).

Előzmény: ron89 (115626)
CorsairS Creative Commons License 2024.07.04 0 0 115634

Kitérőket szednek ki megszűnt állomásoknál.

Előzmény: shadoe (115633)
shadoe Creative Commons License 2024.07.04 0 1 115633

Ezt a 145-ösön már el is játszották, számomra megjegyezhetetlen már a menetrend, hiszen ugrott a 2 órás ütem.

Most egy hónapra pótlóbuszozás van - a pálya jobbik felén kéthetes -, nem tudom, mit gányolnak a pályával,  de a pótlóbuszok ablakából nézve két hét alatt jóformán a semmit láttam, ellenben sok helyen az egészet felveri a gaz. Kerekdombnál például méteres gazok vannak, és így akar vonat járni jövő héttől arrafelé.

Egy nyamvadt gyomirtásra nem volt eszük hetek alatt... 

Előzmény: ron89 (115626)
1047 005-2 Creative Commons License 2024.07.04 0 1 115632

"Érdekelne, hogy most hogy újabb 9 gépet vettek lízingbe, azokkal mi lesz a terv."

 

 

Majd járnak a társaikkal (182) Ausztriába,meg "nagyterhelésű" személyszállítóvonatokkal Csaba meg Miskolc fele.

 

 

 

"Vajon elkezdenek végre típusoltatni a 140-re is, "

 

 

Nem,nincs gazdasági racionalitása.Legrossszabb esetben is a 9 Dórémi beállása a + 5 db TRAXX-ot tudná biztosítani a gépfordulóhoz.

 

 

 

"majd tényleg csak valamikor a 2030-as években fog ez felmerülni, ha egyáltalán?"

 

 

Nem fog.

Előzmény: AKF996 (115630)
AKF996 Creative Commons License 2024.07.04 0 2 115631

"Inkább ne építsék meg újra Városföld és Kkfháza között."

 

Ott is át kellene építeni azt a 100-as pályát. 

 

"valamint megfelelő vontatójárműveket rakni a vonatokra"

 

A 431 219,228 és stb társaik bizonyára megfelelő vontatójárműveknek tűnnek, még úgy az elkövetkező 10 évben is.

Előzmény: 1047 005-2 (115629)
AKF996 Creative Commons License 2024.07.04 -2 0 115630

"A nyári menetrend előtt gyakran láttam Traxxot a szegedi IC-k élén."

 

Igen, épp ezt mondtam én is: a napi (szükséges) vontatójármű-állomány egyharmada volt 480 a legjobb esetben, az az maximum 3 gép naponta. Majdhogynem csepp a tengerben, mert amúgy 8 kellene minimum - és ezzel együtt elkezdeni leszedegetni végre az ótvar szegedi 431-eseket a hibridek éléről. De ehelyett, mint mondtam, ezt a napi 3 darabos Traxx-fordát kezdték el kiszedegetni már jóval a nyári menetrend előtt, mostanra meg már természetesen nem maradt semmi. A józan ésszel is teljesen ellentétes folyamatok.

 

"Nem kizárólag  csak azt de észrevehető mennyiségben volt."

Erős túlzás, inkább pont úgy mondanám hogy nem kizárólag csak szilik voltak, a v43-tengerben volt egy-két 480-szigetecske is analógia inkább helytálló ide. Bizonyára észrevehető mennyiségnek tekinthető - bár ez relatív - csak ez sajnos vajmi kevés, ha 60 éves kohószökevényekről van szó a mindennapi fővonali IC-forgalomban.

 

"Most a Dunatól keletre elvétve látni csak modern gépet"

Azért a 100-ason most is lehet látni jónéhány EuroSprintert, beleértve 470-eseket és 182-eseket is.

+ a nyíregyieknek ott vannak még a 630-asok is, amikből ide természetesen szintén nem jut fordatervezeti szinteken.

 

Érdekelne, hogy most hogy újabb 9 gépet vettek lízingbe, azokkal mi lesz a terv. Vajon elkezdenek végre típusoltatni a 140-re is, vagy majd tényleg csak valamikor a 2030-as években fog ez felmerülni, ha egyáltalán?

Előzmény: M41 2180 (115610)
1047 005-2 Creative Commons License 2024.07.04 0 0 115629

Inkább ne építsék meg újra Városföld és Kkfháza között.

 

 

Az az alatti részt miért hagyhatják el?

Előzmény: H_CS (115627)
exvérmezö15 Creative Commons License 2024.07.04 -1 1 115628

Tudod a Mávnak 4+1  ellensége van. Illetve már sajnos van új ellensége is annak személynek a  nem lehet a nevét leírni.(jön cenzúra)..aki nagyon sok jó szakembert embert kirúgatott a Máv-tól,

 

 

Előzmény: Arkimbz (115623)
H_CS Creative Commons License 2024.07.04 -1 2 115627

Lehet mínuszolni, de ha V0 lesz, meg két autógyár a szegedi vonal mentén, előbb-utóbb kénytelenek lesznek legalább Ceglédtől Kiskunfélegyházáig megépíteni a második vágányt.

Előzmény: H_CS (115624)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!