Üdv mindenkinek, gyakran benézek ide, különösen most, a katasztrófák idején.
Sajnos a magyar utazási irodák mentalitását nagyobb katasztrófának tartom, mint egy kis szökőárat.
Van itt egy topik korrekt utazási irodák címmel és húsz bejegyzéssel és nulla egyetértéssel.
Nincs viszont feketelista.
Legyen!
Hmm...Ne várj vele írd le mielőbb! Most készülök velük utazni, még nem fizettem be. Mondjuk azt nem értem, ha már máskor is átverve érezted magad, akkor miért utaztál újra velük??
A Budavár Tours többszörösen átvert utasa vagyok. Legújabb átverésem története.....egy 3 napos Németország városlátogatás reményében ismét utasuk lettünk volna .Amikor az utazási szerződést megkaptam emailban akkor ért a nem kellemes meglepetés !A Budavár Tours szerint a 3 nap a következőképp néz ki:
péntek este 22 órai indulás,vagy 10 óra buszos utazás első nap ,másnap holt fáradtan városnézés 2. nap , aznap visszaindulás 22 órakor ismét vagy 10 óra buszos utazás ez a 3. nap???Ki szerint 3 napos ez az út???
A green travel pofátlansága és vérlázító hozzáállása új szintre emelkedett. Kérek mindenkit aki érintett, hogy tegyen bejelentést a Magyar Kereskedelmi Engedélyezés Hivatalnál.
Mit tehetek, ha a befizetett szolgáltatási díj, vagy annak egy része visszajár nekem és az utazási iroda azt nem fizeti ki?
Amennyiben nem minőségi kifogás, vagy kártérítési igény érvényesítése miatt, hanem az utazástól való elállás, az adott szolgáltatás elmaradása okán az utazási vállalkozónak az utas részére a már befizetett részvételi díjat, vagy annak egy részét vissza kell fizetnie, de a vállalkozás ezen kötelezettségének nem tesz eleget, akkor bejelentést tehet az utas a Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal felé. A bejelentés kivizsgálását követően a hatóság - amennyiben az utazási iroda a befizetett előlegek, vagy részvételi díjak visszafizetésére nem képes - a szükséges intézkedések megtétele kapcsán a biztosítótársaság, vagy pénzintézet felé intézkedik az utazásszervező vagyoni biztosítékának terhére.
Minél több bejelentés érkezik, remélem annál előbb és nagyobb hangsúllyal foglalkoznak az esettel és nagyon remélem, hogy még a körmükre is néznek. Miközben folyamatosan szervezik az utakat és zsebelik be a pénzt, a kötelezettségüknek meg nem tesznek eleget. Mivel vannak annyira pofátlanok és megtehetik, hogy még válaszra sem méltatják a hoppon maradt utasokat, ezért csak eleget.
Végül akkor kaptatok vissza pénzt? Ha valóban visszakapjátok a pénzt plusz 100 ezret, akkor nagyon jól jártatok. Egyébként egy ilyen Sipi és hasonló nevű irodában eleve nem bíznék meg. Ha csak horvátországi szállást kellett, akkor a net tele van megbízható szállásfoglaló oldallal. Van ahol csak utólag kell fizetni a helyszínen.
A saját szervezés esetén is ugyanúgy fontos, hogy tájékozott legyél a jogaidat és a lehetőségeidet illetően. Itt ez hiányzott. Az a baj, hogy ha valaki nem olvas el utazási szerződéseket, nincs tisztában azzal, hogy mire kell készülnie egy utazásnál, és mindig megtalálja, hogy kire mutogasson, ha valami másként alakul, akkor ez nem lesz másként saját szervezés esetén sem. Nem arról van szó, hogy jogos-e a bosszúsága, de egyszerűen nincs igaza, nem szúrtak ki vele, nem verték át, csak nem ismerte a jogait, a lehetőségeit és a kockázatokat. A legfontosabb tanács az ilyen utazónak, hogy legyen körültekintő és tájékozott, de azt meg zokon vette.
Én mióta megjártam a BUDAVÁRRAL, magam szervezek minden utat- repülő, szállás. Soha nem volt gond. Ajánlani tudom ezt a megoldást. Az elmúlt X évben egyszer volt járatmódosítás, visszautalták a repjegy árát, a szállás meg lemondható volt.
Igen hajlandó lettem volna többet fizetni,ezt nekik is elmondtam,de a szervezés úgy gondolom nem az utas,hanem az utazási iroda dolga lett volna,de sajnos ma Magyarországon még nem úgy gondolkodnak,hogy elsó a vevő.
"ha lemondod az utat,tehát Te nem teljesíted,bukod a pénzt.Ennyi."
Azért (is) hasznos elolvasni az ember által aláírt utazási szerződést és storno biztosítási szabályzatot, hogy tisztában legyél azzal, hogy a fenti mondatod sem feltétlenül igaz.
Amúgy csak kínáncsiságból kérdezem, hogyha az utazási iroda előre tájékoztat róla, hogy a wizzair egy tróger bandan aki esetenként nem tartja a menetrendet (esetleg járatot töröl), akkor tényleg leszervezted volna magadnak min dupla pénzért és elrepülsz Máltára legalább 4-5x-ös idő alatt átszállással?
Egyáltalán nem a vacsoráról szól az egész.Nem tudom milyen értelmi képességed van,ha ezt vontad le.Az csak egy kézzel fogható dolog.Itt arról van szó,hogy ha ők nem teljesítenek valamit,nimcs belőle semmi,ha lemondod az utat,tehát Te nem teljesíted,bukod a pénzt.Ennyi.
Elárulok egy velem megtörtént esetet.Líbiába mentem Máltán keresztül hajóval.Bp-ről nem tudott felszállni a bécsi járat,mert ott vihar volt,ezért a légi társaság Baselon keresztül vitt el minket Máltára,anélkül,hogy egy fillért is kért volna,a saját költségére. Igaz ez még régen volt,amikor az adott szó még jelentett valamit.Nem kellet a repülő téren dekkolni egy napot.
Látjátok,hogy Ti nem értitek ? Mert ha hiszitek,ha nem utólag ezt a választ kaptam az utazási Irodában,mikor megkérdeztem,hogy miért törölt járatot a Wizz air.Nem kell őket védeni,nagyon is jól tudják,hogy mit akarnak:a pénzed.
2. Önállóan szervezünk nyaralást (szerződést akkor is elolvassuk), s ha változás van, magunknak teszünk szemrehányást.
+1
Na és ugye változás lehet, erre jobb felkészülni. Mert a következő az lesz, hogy vesz egy Lufthansa vagy Alitalia repjegyet egy nem lemondható szállással, a Lufthansa vagy Aliatalia töröl és áttesz másnapra akármiért, neki ki kell fizetnie a szállást, és azt mondja, hogy nem olvastam el az erre vonatkozó apróbetűket a légitársaság honlapján, ezért azok voltak a csúnyák meg az apróbetűsek.
Nem baj, ha nem érted, látom, nem is fogod, mert egyszerűennem akarod. De az a baj, hogy félrevezetsz másokat, ha ezt terjeszted. és ők még pórul járhatnak emiatt.
Te vmit nagyon keversz. Azért, mert történt egy járatmódosítás, egy cég nem lesz megbízhatatlan (és én nem vagyok se wizz éredkelt, se wizz fan, de még utazási irodák rajongója vagy védelmezője sem). Hidd el, ezt az utazási iroda sem tudta, és hidd el, a drágább légitársaság is simán változtathat. Fizettél: elvisz A-ból B-be, ott az adott szállásra (vagy azzal megegyező vagy jobb színvonalúra), adott dátumon. Ezt be is tartja. Szerintem a vacsoráid száma pl. biztosan nincs benne a szerződésben.
Vonj le két tanulságot végezetül: 1. A szerződések legapróbb betűit is elolvassuk aláírás előtt. 2. Önállóan szervezünk nyaralást (szerződést akkor is elolvassuk), s ha változás van, magunknak teszünk szemrehányást.
Annyit kellett volna mondania:Nézze kedves Macskajancsi.A Wizz air járatai olcsók,de megbízhatatlanok,tehát nem biztos,hogy a lefoglalt időben el fog tudni indulni.A megbízható társaságok pld az Alitalia,vagy Lufthansa
járatai viszont drágábbak.Válasszak.Innentől kezdve,mivel enyém a döntés,csak magamnak tehetek szemrehányás.Ez nem így történt.Én fizettem valamiért,amit Ő nem tartott be.EZ ilyen egyszerú.
"Egyébbként azér ülnek ott,hogy ne csak a pozitívumokról,hanem a negatívumokról is tájékoztassák a fizető utast,hisz belőlük élnek,és az lenne az érdekük,hogy legközelebb is hozzájuk menjenek."
A mondat második felével egyetértek, az elejének a megvalósítását azonban nem egészen értem... Odamész, érdeklődsz, és erre mondja el az utazási irodás azt az alapvető tényt, hogy kedves hölgyem/uram, előfordulhat, hogy változik a gép menetrendje/késik akármi miatt, így lehet, lekési az első vacsoráját, és még reggel is fáradt lesz lemenni kávézni? Sőt, még az is lehet, hogy mondjuk pont akkor csőtörés lesz a kiválasztott szálláson, és ezért másik szállóba fog kerülni, ami 100 méterrel odébb van, és más a tájolása, ráadásul reggelire csak háromféle zsömle vagy nem öt? Jól meggondolta? Mert mi nem vállalunk 100% garanciát arra, hogy minden pont úgy történik, ahogy le van írva, így inkább ne fizessen be, ha ön mindenhez szó szerint ragaszkodik!
Szóval érted, mi a gond? Benne van minden szerződésben, hogy a kisebb-nagyobb változásokat elfogadod, milyen esetben mit tehetsz vagy mit nem tehetsz, mire vagy jogosult és mire nem.
Az nem lenne csak korrektség az iroda részéről (és sajnos van ilyen is), ha valótlanságot állít. Pl. homokos tengerpartot akarsz 50 méterre a balkonodtól, és bekamuzza neked x szállást (amit nagyon el kéne adnia), ami 600 méterre van egy sziklameredély fölött, a 20 percre lévő homokos partra meg kisbusz jár naponta ötször. Hozzáteszem, utólag ebben az esetben sem fogsz tudni érvényt szerezni az igazadnak, csak a rossz tapasztalatot oszthatod meg másokkal.
Minden szolgáltatás úgy működik, hogy elfogadod a feltételeket, amikor megvásárlod. Nincs ebben ennél több.
Negatívumokról sokat beszélünk itt, de nem árt, ha helytállóan. Most tanultál belőle, legközelebb ismerni fogod a szabályokat.
Én is voltam úgy, hogy órákat ültem a reptéren kisgyerekkel, mert késett a gép, hidd el, nem voltam boldog. De vannak olyan helyzetek, amik ebben a történetben benne vannak. És van, amikor jár kártérítés, van, amikor nem. Ha jó előre értesítenek, mert változik a menetrend, akkor azért nem jár. Túlbeszéltük ezt.
Nem tudom mit szólnátok hozzá,ha férfi esetében Miss, nő esetében Mr World Universe showra fizetnétek be, és a szabadegyházi nyugdíjas otthon tisztelt tagjai lejtenének előttetek.Fizettetek,megkaptátok a szolgáltatást,,peep show-n voltatok nem? Akkor mit reklamáltok? Nem mindegy ?Hát nem.Ha kiírják,hogy kik fognak vonaglani,valószínű nem fizetnénetek be.Mindenki aki pozitívan áll hozzá,gondoljon arra,hogy mi lenne,ha velel csesznének ki.Egyébbként azér ülnek ott,hogy ne csak a pozitívumokról,hanem a negatívumokról is tájékoztassák a fizető utast,hisz belőlük élnek,és az lenne az érdekük,hogy legközelebb is hozzájuk menjenek.
Gondolom, azóta már talán az utazás is megtörtént. Mi Izlandon voltunk az irodával, konkrétan botrány volt az egész "szervezés". Programok maradtak el, nem biztosítottak lehetőséget sem pénzváltásra, sem bevásárlásra, napi 8 órákat buszoztunk olyan úton, ahol a sebességkorlát 80 km/h (nem véletlenül) egy városnéző mikrobuszban, személy szerint leghátul.
Néha a sofőr nyomott egy satuféket, hogy irány a wc, mire hátulról kikecmeregtünk, addigra elhangzott a "vissza" vezényszó. Ez mind az 5 nap alatt így volt, a 15-20 perces megállók felértek egy komolyabb kardioedzéssel, annyira kellett rohanni minden látnivalóval. Soha többet nem utazom velük, most fogalmazom a panaszlevelet is.
Csatlakozva az elöttem szólókhoz, legközelebb érdemes még otthon, foglalás előtt elolvasni a majdani utazási szerződést. Ez a legtöbb iroda honlapján elérhető és akkor eleve akkorára nagyítod magadnak amekkorára jólesik és már felkészülten tudsz menni, jó előre bekészítve a trükkös kérdéseket, hogy kevesebb kellemetlen meglepetés érjen.
Okusabát kiegészítve ( mert a lényeg persze abban van, hogy ez ennek a műfajnak a sajátja, bármikor lehet menetrendváltozás, ez nem egy utazási iroda "hibája" vagy sara), no de ezen túlmenően még fontos lehet Neked máskorra:
általuk nem elmondott,csak aláírt szerződésben
Ilyenre nemcsak utazás, semmilyen más esetben sem tudsz hivatkozni. Ha aláírsz egy szerződést, nem mondhatod, hogy de kérem, nem tudtam elolvasni, nem volt nálam szemüveg, rosszul gondoltam vagy kicsi volt a betű. Ha aláírtad, annak jogkövetkezménye, hogy elfogadtad a feltételeket.