(Felmerül a kérdés, hogy akkor arra a 3-4 évre miért kell újrafényezni)
(A legendák szerint, amikor sárga 200-asok lepték el az országot, kérdezték az illetékeseket a színválasztásról, hogy miért pont okkersárga buszok gördülnek ki a gyár kapuin. Talán ez a legellenállóbb, vagy figyelemfelkeltő, esetleg kevésbé látszódik rajta a szennyeződés?
Logikus az lenne, ha ezt a KMG-t visszaküldenének Sopronba, onnan pedig azt az egy szem Conecto O345G-t (KHA-778) átadni F.várra a "társai" mellé. Ottan így is a helyi járat nagy része a BN-es csukikból áll. A nagy táv nem okozna gondot, mert 280/c80-asok is saját "lábukon" tettek már meg 300-400 km-eket, mikor egyik helyről másik helyre vezényelték őket át.
Egyébként halkan kérdem, így 18 évesen nem mindegy, hogy sárgán vagy pedig fehéren húzza már le azt a 3-4 évet? :D
Akkor éljen az egységes flottaszín. Most mi a hivatalos álláspont ezügyben? Tudomásom szerint a távolságiak fehérek, az elővárosi, városközi, regionális buszok sárgák, illetve néhány városban a helyi buszok viselhetik az egyedi színtervet, köztük Székesfehérvár és Dunaújváros is. Már a megyében sem tűnnek tájidegennek a sárga buszok, bár ennek ellenére inkább a hipózás a jellemző, ki tudja miért. A kifehérített csuklós Credo ezért dupla kérdőjel, mert ha marad várpalotai, akkor miért fehér színt kapott, ha a hálózatbővítés egyik előkészületeként érkezett, akkor miért típusidegen járművet helyeztek át? Apropó hálózatbővítés: egyes pleytkák szerint az ITK 10 új busszal készül rá. Ennek mennyi lehet a valóságalapja?
Mivel lejárt a műszakija nemrég, gyanús, hogy csak egy felújítás + fényezés erejéig van ott és nem áthelyezésre került. Nem ez lenne az első idegen kocsi, amit Székesfehérváron fényeznek.
KMG-558 az soproni helyis volt. Az ottani két évvel ezelőtt történő menetrendi átszervezés okából tudták elvinni Várpalotára, igaz nem közvetlenül egyből.
Az ég világon semmi nem változik, csak a viszonylatszámok. Eddig is teljesen külön helyjárati díjszabással futottak, a három érintett város (Ercsi, Gödöllő, Vác) közül Gödöllőn fogadják el a helyi tarifaelemeket egyes helyközi járatokon, ez továbbra is megmarad.
Valóban helyi díja volt, ha csak a városhatáron belül utazott valaki. De így most szétválik külön helyire, és ha nincs külön szerződés, akkor megyebérlet nem lesz jó. Helyközi vonalként viszont igen.
Több városban, Fejérben ilyen Ercsi (https://www.volanbusz.hu/hu/hirek/hir/42090) hirtelen új helyi járat-hálózat jelenik meg az eddigi helyközik által kiszolgált területen. Mindez mindenhol március 1-től. Furcsa egybeesés a tarifarendszer éppen aznapi változásával. Ez lenne a menekülő útvonalra a VB-nek, hogy a helyi közlekedők ne tudják használni a vármegye bérleteket és külön tarifarendszer bevezetésével többet kelljen fizetni az eddigi szolgáltatásért?
Az esővíz-elvezetés víznyelői többnyire most is a burkolat szélén vannak a kiemelt szegély mellett, de ez a kis vápa tényleg érdekes. Nekem a tábla is tetszik ezen a felvételen.
'201-nek decemberben lejárt a műszakija. Jelenleg a jó buszok között áll, de természetesen nem kihozható, valószínűleg helyhiány miatt áll ott. Én személy szerint sok esélyt nem látok rá, hogy adnak még egy évet neki, rohad, mint majdnem az összes Citaro. De az áprilisi menetrendváltozás hozhat még csodákat, hátha buszhiány miatt átrugdossák... :)