Nincs valakinek elfekvőben egy oldalsztender kiegészítő talp? Úgy tűnik,hogy a támasztó láb elgörbült,és elég nagy döntésben támaszt. Félek,hogy így tovább hajlik.
Keresgéltem a neten de ehhez valót nem találtam. Gondoltam rákérdezek ,mielőtt magam összehozok valamit.
Nekem is van hangja a vezérműláncnak. Motorféknél kb 4000-től lefelé csilingelő hang, majd alapjáraton elnémul. Ahogy olvastam a karbis VTR1000-ek és a karbis Varák automata vezérműlánc feszítője idővel elfárad, rosszabb esetben nem feszít eléggé és a lánc is átugorhat. Újabb Varákon már javítottak rajta.
Az első hengernél szokott inkább előfordulni a hiba. A VTR-eket valószínűleg általában magasabb fordulaton használják, ezért lehet, hogy náluk sűrűbben fordul elő ez a hiba. Egyébként a karbis Vara eredeti láncfeszítőjét átdolgozta a gyár.
Én már megrendeltem az új láncfeszítőket, ha megjön, nézek szelep hézagot és karbit is szinkronizálok...
Pár idevágó VTR fórum:
http://www.vtr1000.org/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=19416#p157492
http://www.vtr1000.org/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=22720#p186028
https://www.vtr1000.org/phpBB3/viewtopic.php?t=28583
https://www.vtr1000.org/phpBB3/viewtopic.php?t=34628
https://www.xrv.org.uk/forums/varadero/83980-varadero-1000-clacking-noises-2.html#/topics/83980?page=1
https://www.superhawkforum.com/forums/knowledge-base-40/warning-about-replacing-cam-chain-tensioner-8600/
A fék légtelenítése ezen a motoron egy 13 lépéses folyamat ha jól emlékszem és a hátsó középső dugattyúhoz vákuumszivattyú is kell, mivel ez akkor működik, amikor az elsővel fékezel és a bal oldali féknyereg előremozdul. Keress hozzá szakirodalmat vagy vidd el szervizbe. ;)
Sajnos ez egy típushiba, ilyenkor tedd sebességbe, kuplung majd lökd meg a motort (miközben rajta ülsz), majd kuplung ráenged, utána már fog indulni. Többek között ezért is jó ha van fokozatkijelződ, mert ilyenkor villog rajta az F és ekkor bizony nem fog beindulni.
Nekem az áramtalanítóval nincs bajom, mindig azzal állítom le a motort hiszen ezért van rajta..
Első fékbetétet cseréltem a Varaderomon.(2005 évjárat)
Sajnos voltam olyan balfék, hogy a középső dugattyút kiugrasztottam a helyéről tisztítás közben.
Visszaraktam, majd légtelenítettem. Mivel sajnos nem sokat tudok a dual fékrendszerről, próbáltam óvatos lenni.
Első, hátsó féket külön,külön, sikerült is. A hátsó nyerget nem vettem le, de a biztonság kedvéért ezt is légtelenítettem, mindkét csonkon. Az olajszinteket pótoltam mindkét tartályban.
Próba után azonban azt vettem észre, hogy ha nem használom a fékeket akkor is nagyon melegszik a hátsó tárcsa. Középsztenderen megforgatva, talán mintha egy kicsit fogná a fék.
Most vagyok túl, egy olaszországi kisebb túrán, ami nem ment zökkenőmentesen. Probléma abból állt, hogy melegen nem nagyon akart indulni a motor. Világított az FI lámpa és a H.I.S.S. is. Az önindító tekert, motor nem indult. A benzinpumpa nem működött. Kapcsolgattam minden: vészleállító, gyújtás ki be, önindító. Nagy nehezen mindig elindult és ha elindult akkor már nem állt le. Vissza olvastam a hozzászólások között, hogy két hiba lehetséges. Főtengely jeladó, vagy kábel szakadás.
Valaki találkozott ezzel a problémával? Amit a motor hőmérséklet befolyásol? Reggel mindig normálisan indult. Mivel kellene a hibakeresést kezdeni?
Egy ritkán jelentkező érintkezési hiba. Kurva szar az ilyesmi,mert az ember nem hajlik a felderítésére (végülis megy), és bármikor ismétlődhet,de egyszer csak nem indul el.Mert ez valaminek az eleje is lehet. Autóban volt hasonló élményem. anno.