Hát ja. Nekem is otthon volt épített autóm, okos rendszámmal. Műszaki+ eredet is (pénz kérdése). Jó, hogy korupt az ország, mert öt olyan ismerösöm volt aki úgyan így volt. Igaz, egy GT 40-es replikával nem lehet megcsinálni.
Szia! Most járok utána. Kit car-okkal szeretnék foglalkozni, hogy legyen kiút (meg hozzon a konyhára). Persze ha lesz, vagy lenne rá igény. Járatom a kit car magazint abban le van írva minden. Pl.: ülés, kormány stb... . De 1-1,5 guriga a legalja.
Nincs arról egy link, vagy bármi, hogy pontosan milyen kritériumoknak kell megfelelni? Ill. külföldi állampolgár is vizsgáztathat, vagy kell legalább egy ottani bejelentett lakcím?
Sziasztok! Azért itt sem kolbászból van a kerítés, csak virsliből. :) A forgalomba helyezési vizsga elég szigorú, de nem lehetetlen. Elméletileg építhetsz bármit, csak műszakilag feleljen meg az előírásoknak. Pl.: lotus 7 replikában láttam hayabusa turbót, vagy ford v6-ot is. Apénz szab csak határt. Úgy látom most a "divat" a focus st.
"Akkor én vagyok hülye, mert szerintem a "nem raknak pecsétet senki papírjára" az azt jelenti mifelénk, hogy nem lehet."
Nem vagy hülye.
"Különben meg raknak pecsétet, kb 120 ezer körül van az egyedi forgalomba helyezési kérelem, vagy mi a hivatalos neve."
Igen, a szokásos lehúzás és ha nem tévedek (ebben ritkán szoktam), a szokásos hivatalnok lefizetésének díja is hozzájön...... Bocsánat. Épp most hánytam egyet megint.
"1.Kell egy általuk elfogadott mérnők tervrajza,"
Újabb lerángatás
"2. oda kell vinni egy éven belül a műszakira,"
Ami majdnem lehetetlen, ha egyedül csinálod a garázsodban.
"3. be kell fizetni a regadót"
Eszembe jutott néhány középület porig égve.
"és 4. tudnia kell az euro 6-ot."
Azt könnyű teljesíteni, mert csak a mérésekhez használt gépek néhány milliót (esetleg néhány 10 milliót) kóstálnak. Máris van egy jó kis locostod.
"Ha valaki meg nem akar a regadóval, meg euro normával vacakolni, annak venni kell egy elektromos szettet a tengeren túlról, 3000-6000 dollár között teljesítménytől függően és azt kell belerakni. Tudja az euro normát és nincs regadó. Meg üzemanyag költség. Kell pár napelem a tetőre, oszt jónapot."
Már gondolkodtam az elektromos meghajtáson, de hiszed vagy sem, ugyanilyen módon szemétkednek vele, sőt jobban. Mivel ebbe nem kell az átkozott benzin, néhány államnak (mint a miénk) és néhány vállalatnak (na mit gondolsz?) elhűl az ereiben a vér, hogy akkor most mi lesz velük? Még az is megeshet szegényekkel, hogynem telik mondjuk afrikai háborúk finanszírozására. Kész tragédia. Meg is tesznek mindent, hogy elmenjen a kedved attól, hogy elektromos meghajtású gépet készítsél magadnak. Esetleg vegyél tőlük. Amilyet kapsz és persze az életeddel tartozol nekik érte.
Akkor én vagyok hülye, mert szerintem a "nem raknak pecsétet senki papírjára" az azt jelenti mifelénk, hogy nem lehet. Különben meg raknak pecsétet, kb 120 ezer körül van az egyedi forgalomba helyezési kérelem, vagy mi a hivatalos neve. 1.Kell egy általuk elfogadott mérnők tervrajza, 2. oda kell vinni egy éven belül a műszakira, 3. be kell fizetni a regadót és 4. tudnia kell az euro 6-ot. Ha valaki meg nem akar a regadóval, meg euro normával vacakolni, annak venni kell egy elektromos szettet a tengeren túlról, 3000-6000 dollár között teljesítménytől függően és azt kell belerakni. Tudja az euro normát és nincs regadó. Meg üzemanyag költség. Kell pár napelem a tetőre, oszt jónapot.
"addig míg ők ülnek a piros bársonyszékben ( vagy vörösben plüssben)" - ezen lehet segíteni
"itt nem lesz autó-összeszerelés, meg hegesztgetés, ők nem raknak pecsétet senki papírjára, és ha szétesik a Margit hídon ketté a gép akkor tartják a hátuk..."
Mert az import szemét az nem esik szét a Besenyő Pista Néni hídon... Nem, nem esik szét: a kitcarok meg sokkal jobban összerakottak, mint bármelyik széria. Még hogy tartják a "hátuk"! Pontosan mikor tartották a hátuk? Odatartják annak a hátát, akivel packáznak az összes magyarisztáni hivatalban. Undorító mindahány.
"hogy egész euban azt lehet?
nna az nem érdekli őket..."
Megint ugyanott vagyunk, ahol ez a tetű ország mindig is volt: lehet valakinek, a többieknek kuss van, de nagyon - itt mindig vannak egyenlőbbek az egyenlők közt. Meg is látszik az eredmény.
Na, most ez nem így van, mint Adren leírta. Ez sem... :-) Elméletileg lehet kit cart építeni. Be kell adni a terveket a KKF-hez / Központi Közlekedési Felügyelet /, ha van még ilyen és nem Nemzeti lett ez is, mint minden ebben az országban, amit tönkre akarnak tenni... Olyan tervezőnek kell rajta legyen az aláírása, aki szerepel a KKF-nél a listán, kb 50 ember ez... Egy éven belül oda kell gurulni a tervek beadása után a műszaki vizsgára. Nos aki szabad idejében bütyköl, főleg egy locost, nem egy kit-et rak össze, annak szerintem ez elég húzós határidő. Úgy tudom biztosítani kell azt is, hogy ha kedvük tartja, akkor meg tudja nézni valami KKF-es "szakértő" az autót az építés közben is... De a végén jön a fő orális szex, mert ha például a saját nevemen lévő autót használva építek egy kit cart, akkor is kell regadót fizetni, teljes regadót, mert ez most egy 2014-es új autónak számítana. Hiába 1998-as például a donor. Plusz teljesíteni kell a mostani legutolsó Eur 5, vagy 6 normát, azt sem tudom mi van most. Ez kizárja egy régebbi ,egyszerű pl porlasztós motor használatát. Már párszor le lett itt írva, szinte az egyedüli út, hogy vesz kint az ember egy papiros kit car, vagy arra hasonlító lomot és arra kell adjanak magyar rendszámot, ha az unióban már forgalomban volt. Olyan motorral, amilyen van benne, nem kell, hogy a használt kit car tudja a legújabb eur normát. Ha szerencséd van, akkor a regadó sem sok, mert a kinti forgalomba állítás dátuma számít.
odafönt elmondták, addig míg ők ülnek a piros bársonyszékben ( vagy vörösben plüssben) itt nem lesz autó-összeszerelés, meg hegesztgetés, ők nem raknak pecsétet senki papírjára, és ha szétesik a Margit hídon ketté a gép akkor tartják a hátuk...
Köszönöm a választ. Nem lepődtem meg. Auschwitz-magyarnauban ilyen szép minden.
A fórum elején azért olvasgattam és felfigyeltem arra a felvetésre, hogy kérjük meg szépen (egy egyesületbe tömörülve) a keresztapáinkat (ugye világos, hogy nem írtam el semmit), hogy adják vissza a fűnyírót. Már azoknak a soroknak az olvasása közben is arra gondoltam, hogy ez itt nem fog menni. Talán Brüsszelben a bíróságon el lehet kalapálni ezt a "jogszabályozást", bár ott szerintem belügyként tekintenének rá és nem foglalkoznának vele.
Sok szégyenen vagyunk már túl (vagy inkább nyakig benne).
Mivel most cirka 13000 hozzászólásnál tart a topic, nem szánom rá az időt, hogy végigolvassam (rohadt hosszú lenne). Kaphatnék némi infót, hogy mire jutott a nálunk egykor elfogadhatatlan (inkább undorító) bürokratikus kekeckedés (mert ez nem "jogszabály") a kitcar-ok forgalomba helyezése terén?
Ha valakinek kell Cobra kaszni és alváz, most szóljon, vagy tartsa magában mindörökre... Ne jövőre sírjatok, hogy így kellett volna, meg úgy kellett volna... Kidobok minden vacak műanyagot, nyitok egy topless bárt... :-)
Valószínűleg nem az volt a fő szempont, hogy neked tetszen. Egy ilyen tempó eléréséhez több száz óra szélcsatornás méricskélés, módosítás szükséges, hogy optimális legyen a forma. Kb ilyen az összes autó nagy vonalakban, amelyiknél ez a sebesség a cél. Egy szobornál, vagy Bip-es flakonnál annyira nem szempont a légellenállás...
azt jelenti, hogy az orra kicsi a seggéhez képest, és nem harmonikusak az arányok. Egy ipari, formánál, (de még egy szobornál is) legyen az egy mosószeres flakon, kávéfőző, vagy autó, kubusokból, gömbökből, forgástestekből építkezik először a tervező. És azt finomítja ívekké negatív-pozitív felületekké.
Persze a gyakorlott tervező felrak két gumit a rajzlapra és fölé húzza a tető vonalát, de ez már rutin, először a suliban nem így kezdik, pont azért, hogy tömegarány szerkezetiségben lássák érezzék a formákat.
Ha elcseszett a forma, akkor érzed, hogy kicsi az orra, vagy felfújt a segge, szar helyen vannak a lámpák stb. Nna pld ha kijön a terv, és a rakodótér 340 liter, erre szól a sale-s hogy a konkurencia kihozott egy 410 literes csomitartót, akkor feltolják a potit a rajzasztalon, és az autó segge felfúvódik... és elmegy a vizuális tömegarány hátra, és ormótlan lesz... és nem tervezik utána hátulról előremenve legalább az erővonalakat,
hogy kompenzálják, hanem jóváhagyva megy a gyártásba.