Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

zs7777 Creative Commons License 2018.02.22 0 0 5807

Így a budapesti és szigetszentmiklósi kutakon 300 Ft az ár. Kivéve a MOL kutak, ahol 345.

De abból lejön 9 Ft a GreenCard miatt, 1 Ft a Multipont kártya miatt és további (értesüléseim szerint kb.) 10% Taxis kedvezmény. Így a taxisoknak MOL kúton is 300 Ft körüli az ár.
(Benzinre átszámolva ez ugye kb. 200 Ft/liter. :) )

Előzmény: belepo1 (5804)
opel cng Creative Commons License 2018.02.22 0 0 5806

Vagy csak az EON-tólveszik most a gázt.

Előzmény: belepo1 (5804)
StephenStephanson Creative Commons License 2018.02.22 0 0 5805

Köszi az infót...

Előzmény: belepo1 (5802)
belepo1 Creative Commons License 2018.02.21 0 0 5804

Tán kitört a verseny?

Előzmény: zs7777 (5803)
zs7777 Creative Commons License 2018.02.21 0 0 5803

"BGW Loyalty kártyával rendelkező ügyfeleink mai naptól 300 Ft/kg kedvezményes áron, azaz a kiskereskedelmi árhoz képest -45Ft/kg kedvezménnyel tankolhatnak CNG-t a BGW kútjain!"

Előzmény: Homa Tdi (5763)
belepo1 Creative Commons License 2018.02.20 0 0 5802

Kb 1,3 1,4 az osztó. De akkor is katalógus adatot kapsz. Itt kb a valóság van. https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/50-Volkswagen/460-Caddy.html?fueltype=4&powerunit=2

Előzmény: StephenStephanson (5801)
StephenStephanson Creative Commons License 2018.02.20 0 0 5801

Üdvözlet!

Olvasgattam a hozzászólásokat és egy kis segítségre lenne szükségem.

Új VW Caddy Maxi CNG-s autó vásárlásán gondolkodom.

Van esetleg valakinek ilyen és tudna nekem tapasztalatot mondani a fogyasztásáról?

A katalógusában 6,7 m3 van megadva, de az nem tudom mennyi lehet kilóban...

Láttam váltószámokat a neten, de nem tudom, hogy melyik az igazi és hogyan váltsam vele, mert volt aki azt mondta szorozni kell volt aki azt írta, hogy osztani kell a m3 vele...

Úgy tudom, hogy az egyel régebbi Caddy az kb 6,5 kg fogyaszt CNG-ből 100 km-en, de annak 2000 cm3-is a motorja ennek az újnak meg 1400-as és azt hallottam, hogy ez kevesebbel is beéri elvileg...

Ezenkívül mit kell tudni a karbantartásáról?

Mennyivel drágább a szervize a dízelhez képest?

Mit kell cserélni és milyen időközönként benne és milyen költsége van, pl gázhoz kapcsolódóan szűrő, stb?

zs7777 Creative Commons License 2018.02.18 0 0 5800

És: oszd meg velünk, hogy mire jutottál! :)

Előzmény: belepo1 (5799)
belepo1 Creative Commons License 2018.02.18 0 0 5799

Én is. Írj levelet az önkormányzatnak, hátha megengedik. Csak a finánc meg ne tudja.

Előzmény: opel cng (5798)
opel cng Creative Commons License 2018.02.18 0 0 5798

De remélem a buszokat nem csak a telephelyen belül használják.

 

Én évente 4-5 tankolásra venném igénybe akkár 400ft/kg is megérné.

Előzmény: belepo1 (5797)
belepo1 Creative Commons License 2018.02.18 0 0 5797

Zárt telephely. Nincs közvetlen közúti kapcsolat.

 

Másrészt szerinted hiányzik nekik, hogy aztán hőbörögjenek a kedves kuncsaftok, hogy miért olyan drága a gáz?  :))

Előzmény: zs7777 (5795)
opel cng Creative Commons License 2018.02.18 0 0 5796

Van jobb ötletem.

Blokád lezárjuk autókkal a gáz kút környékét s nem engedjük a buszokat a forgalomba.

 

zs7777 Creative Commons License 2018.02.17 0 0 5795

Kérdeztem már korábban, de megismétlem: Nem tudunk lobbizni ez ügyben?

Előzmény: belepo1 (5794)
belepo1 Creative Commons License 2018.02.17 0 0 5794

Nem.

Előzmény: opel cng (5793)
opel cng Creative Commons License 2018.02.17 0 0 5793

Ha valaki jár arra rá nézhetne, lehet-e tankolni.

opel cng Creative Commons License 2018.02.17 0 0 5792
belepo1 Creative Commons License 2018.02.15 0 0 5791

Általában igen, valami fél igazságon alapítva gyártanak hamis, fikázó,  buta felületes, félrevezető, cikkeket. Minden szakterületen amit ismerek. Ebből arra lehet következtetni, hogy a többin is. Ne csodálkozz, általában képzetlen önjelölt úgynevezett újságírók.

 

Annyi igaz a hadra foghatóságról hogy a Van Hool buszok régiek kevés és drága hozzá az alkatrész. Télen meg néha elfagy a reduktor mert nincs bekötve a motor vízkörbe. De télen a dízelekkel is van gond. Olvasd el a busz igazgató pártatlan előadását, közlekedési mérnök. Lentebb linkeltem.

Előzmény: zs7777 (5790)
zs7777 Creative Commons License 2018.02.15 0 0 5790

"a buszok többsége erőtlen, nehéz velük tartani a menetidőt"
Na ne vicceljünk már! Mennyit nyer városi forgalomban az erős autó/busz a gyenge autóval/busszal szemben 2 megálló között. Aki nem hiszi, rajzolja fel a két sebesség-idő diagramot és hasonlítsa föl az alattuk lévő területet. Eltérés ugye csak abból adódhat, hogy (50-60-ig történő) gyorsításkor icipicit meredekebb az egyik görbe, mint a másik. Vicc az egész!

 

És amúgy is: mennyi egy ilyen CNG-s busz végsebessége? Ne mondja a firkász, hogy rálépve a gázpedálra az első néhány sebességi fokozatban nem produkálható olyan mértékű gyorsulás, ami már kellemetlen az utazóközönségnek!

 

"ráadásul a „szélsőséges” hőmérsékletet se szeretik, magyarán a hideg téli és a forró nyári napokon is drasztikusan visszaesik a hadrafoghatóságuk."
Ez meg mi akar lenni? Nem indul? Forralja a vizet? Nem nyílik az ajtó? Kevesebb utast tud szállítani?

Én még nem találkoztam olyan CNG üzemű autóval, ami ránézett volna a hőmérőre és eszerint döntött volna a "hadrafoghatóságáról".

 

Az pedig, hogy cserélni kell a tartályokat nem volt ismeretes korábban?

 

A többi (általam még kevésbé "szakértett") témában is ilyen badarságokat írnak a firkászok???

Előzmény: belepo1 (5788)
belepo1 Creative Commons License 2018.02.15 0 0 5789

Rosszul emlékeztem. Nem 15 hanem 4 percenként mérik a fűtőértéket. Ha többet akartok tudni a gázról.

 

http://www.mindentafoldgazrol.hu/futoertek/mit-jelent-a-futoertek/a-futoertek-merese

Előzmény: belepo1 (5774)
belepo1 Creative Commons License 2018.02.15 0 0 5788

Újságíró nem megbízható forrás. Különösen ha függetlennek tetteti magát. A több ezer tonnával kevesebb emisszióról persze nem ír. Nyilván ha új buszt vettek volna és nem fillérekért használtat akkor 20 év után a busz is kuka lenne. Olvasd el egy szakember véleményét. Mindennek van előnye hátránya. Az EURO 6os dízel meg problémásabb mint a 2es.

 

drive.google.com/drive/mobile/folders/0B4ZyokOWsR19MHVMQ1QwLTVBZjg

 

Előzmény: opel cng (5787)
opel cng Creative Commons License 2018.02.15 0 0 5787

Na most kavarok megint egy jó kis cikk arról mi a jobb gázolaj vagy a gáz.

Ezt ki emelném: "problémásabb a dízelnél"

 

 

http://iho.hu/hir/gazpalackokat-venne-a-bkv-180215

belepo1 Creative Commons License 2018.02.14 0 0 5786

:)). Nem volt kár.

Előzmény: Homa Tdi (5785)
Homa Tdi Creative Commons License 2018.02.14 0 0 5785

úgylátom nem kis kalamajka lett a 299 ből kár volt belinkelni

belepo1 Creative Commons License 2018.02.14 0 0 5784

OK. Értem, érezd magad átb..va. Nekem jó 345-ért és 299-ért is amíg a benzin, dízel 350 körül vagy felett van. 299-nél kb 100-120 Ft-ot spórolok benzin/dízel literenként, jobb lenne 200 vagy ingyér, de hát nem kell mindig nagyot nyerni.

Előzmény: 200F (5783)
200F Creative Commons License 2018.02.14 0 0 5783

Én nem elhiszem vagy nemhiszem, hanem tudom, hogy durván 

átb@sznak  bennünket.

belepo1 Creative Commons License 2018.02.14 0 0 5782

Nem csapnak be. Eladnak egy árut amennyiért gondolják, hogy eladható. Kb ugyanaz a minőség, de nem teljesen, az egyik bolt ennyiért adja, a másik annyiért. Ugyanez van a folyékonyaknál, csak ott technikailag némileg egyszerűbb a minőség szűk tűrésen belül tartása. A Shell többért adja a kb ugyanolyan minőséget mint a No Name Petrol. De a minőségen belül a gáznál sincs a gyakorlatban több, mint 5-10% ha kg-ban számolunk, kevesebb ha m3-ben, mert az utóbbira szól a szabvány meg a gázszolgáltatásra vonatkozó törvény, de még az is ad meg tűrést, jóval szélesebbet, mint a gyakorlat. Itt a FŐGÁZ szabályzata: Mértékegysége: MJ/m³, azt az energiamennyiséget jelenti, ami egységnyi gázmennyiség tökéletes égésekor felszabadul. A földgázszolgáltatás igénybevételekor a felhasználó a felhasznált energiamennyiség után fizet, ezért nem mindegy, hogy az elfogyasztott, köbméterekben mért gáznak milyen a fűtőértéke. A fűtőérték az Egyetemes Szolgáltatási Üzletszabályzatban rögzített 34,00 MJ/ m³ értéktől jellemzően mindössze ± 5%-kal térhet el.

 

De kg-ban a korábbiak szerint több lehet kissé az eltérés.

 

Főgáznál le lehet kérni POD szerint az értékeket itt: https://www.nkmfoldgaz.hu/Egyetemes-Szolgaltatas/Ugyintezes/Szamlazas/Gazminoseg

 

Vagy elhiszed vagy nem.

 

Előzmény: 200F (5781)
200F Creative Commons License 2018.02.14 0 0 5781

Akkor ha jól értelmezem szerinted is becsapnak 

"  csak nem a kutas hibájából? "

És a 20% " felár kié lesz?

belepo1 Creative Commons License 2018.02.14 0 0 5780

A propán (és minden gáz) a keverékben lévő parciális nyomásának és a hőmérsékletének (meg másnak) a függvényében cseppfolyósodik. Lásd gázkeverékek egyensúlyi diagrammja. Csak a tiszta propán cseppfolyósodik 20 fokon 8 bar körül, 50-50% propán-bután keverék pedig 4 bar körül.

 

De neked is igazad van, a gázok nem egyszerű lelkek.

Előzmény: 200F (5778)
belepo1 Creative Commons License 2018.02.14 0 0 5779

Hosszú lesz, de igazad van. Nem teljesen pontosan fejeztem ki magam, mert az is igen hosszú lett volna. Pontosan itt van a kg mizéria elásva, csak kicsit másként. Szeged környékén, Mezőtúr, Barcs, stb a helyi termelésű több inertet, jellemzően nehéz CO2-t és N2-t tartalmazó gáz is megjelenik a regionális vezetékben ezért jellemzően etánt, propánt adagolnak, hogy tartsák a szabványban előírt MJ/m3 fűtőértéket meg a Wobbe számot. De valóban, a MJ/kg más lesz mint Győrben vagy Budapesten. Példaként Szegeden 0,8 kg/m3 > 35,2 MJ/m3-rel, Budapesten pl. 0,73 kg/m3 > 34,5 MJ/m3-rel. Ez 9,5% ebben az esetben MJ/kg-ra számítva ha a MJ/m3 különbséget elhanyagolom. 4% CO2 vs 0,4%  , 2,5% etán vs 6,5%, 0,5% N2 vs 2,5% N2. Meg még mindenféle magasabb szénszámú molekula jóval 1% alatt. De olyan is van, hogy üzemviteli okokból nehezebb gázt irányítanak pl Budapest felé is néha. Nem egyszerű a gázosok munkája se, bonyolultabb mint az egyszeri polgár gondolja.

 

A vezetékes szabványt nem kg-ra találták ki, hanem köbméterre, mert azt mérik az olcsó mérők. A kúton meg kg-ot, mert m3-t olcsóbb, de nehéz lenne műszaki okokból. Alapvetően a kazán is meg az autó is MJ-t vagy kWh-t eszik, nem köbmétert, se nem kg-ot. De kromatográfot építeni minden háztartásba, meg üzemanyagtöltőre sokba lenne.

 

VISZONT erről a kutas nem tehet. Azt teheti, hogy a szolgáltatótól kér rendszeresen fűtőértéket és aszerint átárazza az üzemanyagot esetleg, ha kap ilyen adatot. Ha jól emlékszem egyszer volt ilyen a Mázsa téren. Másrészt a CNG is szabadáras, mindenki ott tankol, ahol gondolja hogy jobban megéri.

Előzmény: zs7777 (5777)
200F Creative Commons License 2018.02.14 0 0 5778

Szerintem igen -túl sok a hókuszpókolás, ha jól tudom a propán 

már tizenvalahány bár nyomáson folyékony.

A probrémát más irányba keresd!

A következőek összefüggését vizsgáld 

 - tankolt gáz hőmérséklete (tartályban)

 -gáz nyomása (tartályban)

 -tartály mérete (literben)

 - fizetett mennyiség

Van ahol kilóg a lóláb

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!