Nagyon faja ár. Vennék is azonnal, ha nem lenne 2 töltet olaj itthon a Bigbe. Vajon máshol is árulják ennyiért? Lehet elcsábulok egy 3adik garnitúrára :))
Tudom, hogy te szereted ezeket a bixxolokat, nekem még nem volt hozzá szerencsém az ára miatt :) Ugyan olyan szintű olaj ami motulban 2500 biccolból kb 3500-4000 nem emlékszem már.
Cerkába régebben megrendíthetelen ipon hívő voltam (5047 Ft /L a legutolsó általam ismert ára, persz ennyit sosem adtam volna érte :))) Most motul 710el próbálkoztam, de csak azért mert unokatesómék felszámolták a 2T gépparkot és átkerült hozzám pár liter maradványérték.
A 4T olaj mociba van kitalálva, attól jobb nem kell bele :-)
Nálunk most van az OMV-nél akcióban full szintetikus Bixxol 4T-S (Jaso Ma) olaj 2200 ft, amit tavaly még 4 ezer felett árultak... A 450-be vettem pár litert.
A Bixxol 2T-S-t is használom ritkán, nagyon príma a saját benzinével, csak az árával van baj :-)
Január1én megtettem a kötelező köröket, hogy mindenki szeressen a faluban. Beindítottam, szúrtam 1est és nem fulladt le, nem volt összerapadva a puklung. Ezen felül kiválóan szedte a sebességeket a 10W40es motorolajjal. Szerintem amíg jóérzésű ember motorra ül addig teljesen megfelelő a 10W40es 4T motorkerékpár olaj, vagy 10W30as 2T motor váltóolaj. Az extrémek meg majd kitalálják, hogy milyen olajat tesznek be.
Szoktam bohóckodni erdőben ahol csak gyalog lehetne elmenni, krosszmotor működési tartományon kívül van a dolog, 1esben kell pötyögöni kuplunggal. Pillanatok alatt túlmelegszik a 10W40 is, úgy kell kitalálni a nyomvonalat, hogy legyen benne gyors csapatás is, hogy hűljön. Ilyen időben szerintem sokan nem indulnak el távolságokra, hogy túlhüljön.
10W40es olajat meg lehet használni -20 fokig, szerintem az nekem elég :)
ilyen karbid van, akkor a 10es csavar. Ha nem pont ilyen, akkor azt a csavart keresd, ami a karbi közepén a tolattyú középvonalánál van, nem süllyesztett, minden bizonnyal a 2 létható csavar közül ez van a henger felől és magasabban, semmiképp sem lent és a légszűrő felől.
Ja igen a szellőzés... Szeretem a Rometom, és egyszer úgy adódott, hogy szét kellett húzzam (mert egy fos az egész :), majd összeraktam pöpecül, új tömítések, mindehová paszta nehogy olaj cseppenjen alá a betonra mert akkor megenne az ideg stb .. :))
Na mentem vele egy karikát, hogy majd felmelegszik a váltóóolaj, szétcsapja stb és egyből leállítás után jól megnézem a szintet a nívócsavarral. Na az ominózus nívócsavart úgy ellőtte, hogy nem találtam meg. Végiggondoltam és szerintem a Rometban nincs ilyen, hogy váltó szellőzés sehol. Én meg jól letömítettem mindent, mostmár fúrni kell rá valamit :D
Úgy jártam mint akik kicserélik a házon az ablakokat műanyagra, hogy az jól zárjon, de arra meg tenni kell szellőző lyukat, különben meghalnak a gázkészülékek miatt. Ördögi kör ez :)
Különválasztva még lehet, hogy fel is forr az olaj, szellőznie is kéne mindkét oldalnak. Én nem vacakolnék vele. Az MZ kuplung tényleg egy halál volt...
A 250es MZknek (TS, ETZ) a csillagok állásától is csúszik a kuplungja. De ha épp a súrlódáscsökkentős olajaktól csúszik, akkor ne tegyél a váltóba olyat, elvan az anélkül is.. Jól működik az a váltó egy sima olajjal is.
Egyébként nekem tetszik a mű, mondjuk ha krosszmotorról van szó, akkor elsősorban a futómű ami a szűk keresztmetszetet adja. De én is ETZvel kezdtem, ezért szeretem őket.
2T épített cross gépem van. Mz Ts 250-es blokkal. Váltóolajtól a kuplung csúszhat, ezért akarom különválasztani. A súrlódáscsökkentős adalékos olajat nem szereti.
Ez érdekes. Legtöbb 4 ütemű motornál nem csak a kuplung + váltó van egy olajban, hanem a motor is (vezérlés, főtengely dugó) Annak meg aztán pláne más az igénye olajból. Egyedül a honda gondolt rá, hogy különválassza, a többiek nem szórakoznak ezzel. Szerencsére van miért fejleszteni az olajmérnököknek, és szerencsére be is tudják árazni az új olajakat ;)
Egyébként meg itt vannak ezek a modern mezőgazdasági erőgépek, ebben a váltó a motor és a hidraulika is közös olajban lubickol, tök poén mert figyelni kell rá, hogy idegen traktoros pótkocsiját ne akaszd fel a gépedre, mert ha lebillented komplett vérátömlesztés van a gépek közt...
Én nem látom az értelmét, hogy ugyanazon olajban fürdik a kuplung és a váltó is. Én majd tavaszra azt tervezem, hogy a crossgépem blokkját áthegesztetem. Ez úgy fog kinézni, hogy a blokkfelet, ahol van rés hogy az olaj átfollyon a kuplunghoz, azt behegesztetem. És külön olajzása lesz a kuplungnak is és a váltónak is. Mert ami az egyiknek jó, az a másiknak nem. Tapasztalataim szerint a kuplung jobb szereti az "adalékmentes" gagyi tesco-s legolcsóbb 10-15w 40-es olajat. Váltóolajnak meg egy 75w140-es fémkerámiás Xado-t fogok öntení, kíváncsi leszek a végeredményre.
Csumi! Új vagyok ezen a fórumon. Nem olvastam még vissza, de kik azok, akik pest megyében hobbi crossmotoroznak? Keresek egy "csapatot" akikhez esetleg betársulhatnék, vagy legalább elmehetnék velül motorozni, gyakorolni. Van egy épített cross motorom (250 es 2T) nyáron vettem, de még tanulom a crossozást. Kókai cross pályára jártam eddig, de még nagyon az elején tartok a tudománynak. Siratófalon felmegyek már, de a leejtővel vannak gondjaim. Szeretnék megtanulni rendesen motorozni pályán meg terepen, és ehhez sok gyakorlásra van szükség. Természetesen tavasszal fogom előszedni a motort, addig lesz rajta pár átalakítás.
Én nem vagyok nagy szaki, de azt mondom nem hiszek a kompresszió mérésnek, inkább levenném a hengert és megmérném furat intóval, illetve a dugót mikróval. Meg persze a gyűrű hézagokat. Ha most vetted, akkor mindenképp érdemes.
Nem is szoktam kompressziót mérni, csak sokhengeresnél látom értelmét.
hmmm azért nem semmi ez a pót lendlerék+ tekercs dolog elég agyafúrt volt aki ezt kitalálta,de végülis okos kis megoldás. sokat gondolkoztam egy olyan crossgépen amin van lámpa,csak elég ritka. bár sötétbe is szoktam csapatni,akkor viszont nem tulságosan előnyös ez az utólagos beszerelés.Meghát jo ez a kis kdx még ,csak az a sok vezeték ne lenne ami csapkolódik össze vissza.föleg a fejidomnál., ebből viszont előnyös a cross,semmi fölösleges cucc csak leállító oszt kész.
Amugy meg az atf-s olajra viszetérve,én kipróbálom van is itthol vagy 1 liter veszteni nem veszthetek vele,max átöblítetem a blokkot vele :D
Ja igen arra akartam kilyukadni, hogy leginkább honda yamaha és kawa motorokra van ilyen, amit esetleg meg lehet szerezni. Én legtöbb ilyet hondára láttam.
Amelyik motorokat az olaszok eladják utcai motorként, arra ők saját maguk gyártanak világítást, nekem is van egy ilyen a CR-re, egy nagyobb alu lendkerékfedél dekniben van egy tekercs, illetve van egy pót-lendkerék, melyben mágnesek vannak, ezt az eredeti lendkerékre kell felcsavarozni.
Egyáltalán nem lehet vele látni éjjel, mert alacsony fordulaton még kevés az áram, legalábbis én pld nem merek tőgázzal endurózni éjjel ismeretlen terepen :) Régebben volt tervbe, hogy egyszer elmegyünk krosszozni pályára, de ez nem valósult meg, csak egyedül voltam akinek ilyen lámpája volt és addig motoroztam amikor már sötét volt, de még nem éjjel, szóval úgy nem lett kipróbálva. Pedig biztos fejvesztett buli lett volna, ha többen felmegyünk vaksötétben :))
Igazából már sokan mondták ezt az ATF olajat, pld régebben Zöldember is itt, de én még nem próbáltam.
Idén 3x ültem a CR-emen, egyszer januárban, egyszer nyáron, egyszer meg most hétfőn. Rutinosan úgy indulok, ilyen rövidebb kihagyások után, hogy miután beindult a motor 2-3 rugásra, kicsit melegítek, majd kitolom az útra behúzom a kuplungot megtolom a mocit, szaladok mellette ráugrok és szúrok 1est. Mert összetapadnak a lamellák ennyi idő alatt.
Jellemzően 3-4 gázhúzásra (behúzott kuplunggal egykerekezik) ki szokott oldani, de most el kellett motorozzak úgy 500-800 métert sok sarok és sok egykerékre oldott ki :) Utána kifogástalan volt minden.
Ez most ipone box2 synthesis, még 2010 ben öntöttem bele, de azóta 3 - 4 üzemóra van a gépben. Talán már csereérett az 1 éves periódus alapján :) De olyan még nem fordult elő velem, hogy a lentebb felsorolt olajokkal ne emeljen ki legyen akármilyen hideg, ezért nem is erőltettem még sose az ATF-et. Szerintem is híg nyárra, de zöldember szavában nem kételkedem.
Kíváncsiságból megkérdezném,hogy sok crosson láttam lámpás fejidomot, csak akkumlátorral lehet ott megoldani a világítást,vagy át lehet rakni valami világító tekercset.?
egy crossmotor (2T) ha endúrózásra van használva mennyit lehet vele menni?pl. ha 2heti egyszer van használva?
Nekem annak idején volt olyan gondom még a 125-ös EXC-mel hogy a gyárilag ajánlott viszkozitású (asszem 20W-40) motorolajjal 1-2 fokokban már nem emelt ki a kuplung (fűtetlen helyen vagyok kénytelen a motort tárolni), valami horror árú 5W-set kellett beletöltenem hogy működjön.
Viszont az ATF (automataváltóba való cucc) az jó híg, kb. mint a nagyon drága fullszint motorolajok és tök olcsó (1500 körül már márkásat lehet kapni), úgyhogy télire szerintem jó választás lehet (én a 250-esbe nyáron próbáltam, melegben szerintem már kicsit vékony volt).
Majd egyszer ráfekszünk. Az a lényeg, hogy a felhasználó így is nagyon meg lett vele elégedve, hogy sokkal jobb lett mint volt ( a légszűrő tisztítás után). Egyébként csak úgy hobbiból tisztítottam ki, alig volt benne por, kb az 1/4edén, a többi rész patyolat tiszta volt.
Váltóba van kifejezett 2T motorokba való váltó olaj, ha jól emlékszem 10w30as szokott lenni. De több gyártónál is láttam pld motul. Nekem volt repsol trans, ipone box2 synthesis, meg motorex, illetve volt putoline, de az meg SAE 80as viszkozitásúnak volt írva. Ha ilyet hirtelen nem kapsz, akkor a 4T motorkerékpárba való motorolaj jó bele, mert oda be van tervezve a váltó és a kuplung kenési igénye, tehát JASO MA vagy JASO MA2 legyen a dobozra írva, az jó neked. Szerintem 10W40 a jó legalábbis nekem ez vált be a CR250be. Mostanában castrol actevo 10w40 vagy valvoline motorcycle 10w40 volt benne.
okéjó felis vettem kedvencekbe, hét második felébe elég jokis időt mond, én mindenképp csapatok eggyet-kettőt, :D Hát neked meg jo szerelést majd akkor valamikor, csak sikerül belőnöd! nem egy nagy ördöngösség, bár ajánlom,hogy nézd meg szimeringeket, mert akkor is fulladt nekem amikor fötengelyszimeringes volt( válto felöl) bár akkor füstölt is....
vagy nézd meg nem e repedezett a szivotorok esetleg membrán. veszteni nem vesztesz.
de sztem tutko valami karburálási dolog lesz ott....
amugy váltóba milyen olaj javallot? én a tsr -be anno 20w30ast raktam.