Keresés

Részletes keresés

Roli_007 Creative Commons License 2024.10.14 0 0 35660

Mert ha tudnám az előző hsz-re a választ, akkor lehet ezt megvenném, elég jó áron van többihez képest.

C.D.I. CDI gyújtás trafó BABETA

https://smartmotor.hu/C-D-I-CDI-gyujtas-trafo-BABETA?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwgrO4BhC2ARIsAKQ7zUma7v0PRHeCnNdb3jEGt6WR9cdNDNvI1vYHW6XUEaaG4Db959rUEEwaAjxuEALw_wcB#

 

De nem akarok úgy járni, mint most, hogy vissza kell küldeni, mert kicsit sok a 3000 ft-os visszaküldési díj. :(

Előzmény: Roli_007 (35659)
Roli_007 Creative Commons License 2024.10.14 0 0 35659

Ezt látom én is, DE:

Ha amikor külön van a gyújtótrafó és a tirisztor akkor 4V-os trafó kell, akkor itt honnan látom/tudom hogy ebből hány V-os kell?

Azaz hogy amit linkelünk az jó lesz e nálam?

Előzmény: ali kis (35658)
ali kis Creative Commons License 2024.10.14 0 0 35658

Létezik egybe épített trafó és gyújtó egység.

https://www.mltautosbolt.hu/BABETTA-GYUJTASEGYSEG-TRAFO-210-d1327.htm?tab=description

Egyébként a Babetta gyújtótrafó 4 Voltos.

 

Előzmény: Roli_007 (35657)
Roli_007 Creative Commons License 2024.10.14 0 0 35657

Visszaküldtem.

 

De amúgy nem nagyon van már ilyen 4V-os...

Néztem ilyet az de nem tudom ez jó lenne e. 

Ez 2:1.

https://kertmotor.hu/product/robi-robix-55-gyujtas-tirisztor-trafos/509?utm_source=google&utm_campaign=17804056451&utm_medium=ad&utm_content=&utm_term=&gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwgrO4BhC2ARIsAKQ7zUkI2k7TlUVzAanvFhwTqWCASP-ZYn2rg10DrihXekolXgmzJjiqu-0aAqdFEALw_wcB

 

Ha amikor külön van a gyújtótrafó és a tirisztor akkor 4V-os trafó kell, v akkor itt honnan látom/tudom hogy ebből hány V-os kell?

Előzmény: Nobody1 (35655)
Roli_007 Creative Commons License 2024.10.14 0 0 35656

Köszi!

Előzmény: Nobody1 (35655)
Nobody1 Creative Commons License 2024.10.13 0 0 35655

Ha a primer 1,5, akkor az Simson trafó, nyugodtan mehet vissza...

Előzmény: Roli_007 (35654)
Roli_007 Creative Commons License 2024.10.13 0 0 35654

Szekunderre nem mutat semmit...

Na mindegy, holnap visszaküldöm.

Köszi mindenkinek!

Előzmény: triplaharom (35653)
triplaharom Creative Commons License 2024.10.13 0 0 35653

Abba belefér a 6-7, a kettőbe nem.

Előzmény: triplaharom (35652)
triplaharom Creative Commons License 2024.10.13 0 0 35652

A 20 kOhm-ra.

Előzmény: Roli_007 (35651)
Roli_007 Creative Commons License 2024.10.13 0 0 35651

A régi összebarkácsolt primer: 0,8, az új 1,5

A régi összebarkácsolt szekunder: nem tudom ezt mérni. 

Mire állítsam?

Előzmény: Nobody1 (35648)
triplaharom Creative Commons License 2024.10.13 0 0 35650

Ez kicsit félrevezető lehet így, mondjuk hogy azon mögy oda az áram.

Előzmény: triplaharom (35642)
triplaharom Creative Commons License 2024.10.13 0 0 35649

Legjobb azt a gyertyakábel helyén mérni.

Előzmény: Nobody1 (35648)
Nobody1 Creative Commons License 2024.10.13 0 0 35648

Ha 12V-os a trafód, akkor hiába cserélgeted a bekötést, mert a lendkeréknél lévő tekercs az életben nem fog annyi áramot adni, hogy az a trafó szikrát produkáljon.

Ha 6 voltos, akkor lehet adna gyenge szikrát, de az sem egészséges...

 

Ne szakadásvizsgáló állásban teszteld, hanem a primert Ohmos, a szekundert meg 10 kOhmos állásban mérd meg. (Primer 0,7 Ohm, szekunder 6 kOhm. Pici eltérés lehet.) Ha nem ennyi, akkor vagy rossz, vagy nem belevaló a trafó.

A mérésnél a két "csavar" között méred a primert, a trafó burkolata és a gyertyakábel kivezetésnél a szekundert.

FIGYELEM! Ha rajta van a gyertyakábelen a pipa, akkor a pipában ne mérj mert van a pipában egy zavarszűrő és nem lesz jó a mért eredmény.

Előzmény: Roli_007 (35643)
triplaharom Creative Commons License 2024.10.13 0 0 35647

Ezöknek mindön eladó, nem vesznek el a részletökben.

Legtöbbször akik bonyolítják az eladásokat, minimális ismeretökkel sem röndölköznek.

Az talán aki fölvöszi a röndölést, kony8that hozzá valamit.

Előzmény: Roli_007 (35645)
triplaharom Creative Commons License 2024.10.13 0 0 35646

Semennyire, azért is vannak mögszámozva.

 

Előzmény: Roli_007 (35643)
Roli_007 Creative Commons License 2024.10.13 0 0 35645

Akkor a száma szerint miért ez? 

 

Ill. ha 4 V-os lenne, miért nem ad szikrát? 

Mert ha igazából 6, vagy 12V-os, akkor érthető, hogy a ráküldött 4V-ra meg se nyikkan. Nem?

Előzmény: Nobody1 (35644)
Nobody1 Creative Commons License 2024.10.13 0 0 35644

Igen, azok 6 és 12V-osak. De ez méretre ugyanakkora de csak 4V-os. Ez Babetta motorhoz való... :-)

Előzmény: triplaharom (35640)
Roli_007 Creative Commons License 2024.10.13 0 0 35643

Az oké, de mennyire ajánlatos felcserélni?

Előzmény: triplaharom (35642)
triplaharom Creative Commons License 2024.10.13 0 0 35642

Tudtommal a 15 a gyújtó áram, 1-es pedig a mögszakító felé mögy.

Előzmény: Roli_007 (35641)
Roli_007 Creative Commons License 2024.10.13 0 0 35641

Az mondja a boltos, hogy cseréljem fel a két kimenetet és nézzem meg, úgy ad e szikrát?

Ilyet lehet? Nem lesz zárlat?

Előzmény: triplaharom (35640)
triplaharom Creative Commons License 2024.10.13 0 0 35640

Lehet.

A régebbi NDK -s trafók 6 voltosak voltak mind.

Utána jöttek a 12 voltosak, Wartburg, aTrabi, az ETZ MZ -től már mind az volt.

Veterán börzékön bármilyet lehet találni álltalában.

Előzmény: Roli_007 (35638)
Roli_007 Creative Commons License 2024.10.13 0 0 35639

Ezt így önmagában értem, de összességében mégsem. :)

Ha a multiméterrel mérve szakadás vizsgálat módban bent a tekercsnék bárhová tettem az egyik mérőp8btot, kint pedig bárhová (bármilyen szín) mindig azt jelezte a gép, hogy oké, nincs megszakadva. Azaz össze van kötve. 

Na ha én összekötökb mindent, akkor az kb. zárlat. Ez meg így müködik jól. Na ezt nem értem. :)

Előzmény: Nobody1 (35636)
Roli_007 Creative Commons License 2024.10.13 0 0 35638

Így ráguglizva jól látom, hogy igazad van és ez 12 V-os Simson? 

Direkt rákérdeztem, azt írta a bolt, 4V.

Lehet átb@sztak?

Előzmény: Roli_007 (35637)
Roli_007 Creative Commons License 2024.10.13 0 0 35637

Ennyi látszik rajta: 

Előzmény: Nobody1 (35635)
Nobody1 Creative Commons License 2024.10.13 0 0 35636

"kijön belőle 4 vezeték."

 

Annyi is kell. Ott van a kapcsolási rajzon. :-)

De elmagyarázom...

1- a gyújtótekercs kivezetése (piros) - valójában ez adja a lendkerék mágnesei által gerjesztett áramot a gyújtáshoz.

2- a vezérlőtekercs kivezetése (sárga) - ami a "dobozban" lévő tirisztort minden főtengely fordulatnál 1-1 impulzussal vezérli és a tirisztor ennek hatására megszaggatja a gyújtás áramát (ez a mechanikus megszakító nem kopó, elektronikus változata)

3- a testvezeték (fehér) - ezt gondolom nem kell külön elmagyarázni.

Ez a 3 vezeték megy  az elektronikus egységnek nevezett kis "dobozba", ezek tartoznak a gyújtáshoz.

(A doboz negyedik kivezetése megy a gyújtótrafóra ami aztán a sokszorosára "nagyítja" a gyújtófeszültséget, hogy a gyertya elektródái között át tudjon ugrani a szikra.)

 

4- A motorblokkból kijövő negyedik vezeték (emlékeim szerint zöld, de lehet kék vagy fekete?) pedig a világítás, ha netán este akarsz dolgozni, kocsizni a géppel. (Ezt le szokták szigetelni.)

 

Remélem érthetően sikerült leírnom?

Előzmény: Roli_007 (35633)
Nobody1 Creative Commons License 2024.10.13 0 0 35635

Lehet 12V-os Simson trafót kaptál. Mondjuk a feliratnak rajta kellene lenni a trafón.

Van multimétered így ki tudod mérni, hogy jó-e a trafó. Ott van a rajzon a táblázat második sorában a jó trafó a primer és szekunder ellenállás értéke...

Előzmény: Roli_007 (35633)
Nobody1 Creative Commons License 2024.10.13 0 0 35634

Nem ártana ezt letöltened és elolvasni, bár úgy láttam a gyújtás nincs benne részletezve, de annak a rajzát már itt külön megkaptad...

 

https://www.jawamoped.hu/dokumentaciok2/robi55gker.pdf

Előzmény: Roli_007 (35631)
Roli_007 Creative Commons License 2024.10.13 0 0 35633

Ismét szétszedtem a gyújtás részig, multiméterrel bemértem minden vezetéket. Jó volt minden, nincs megszakadva egyik sem.

A bekötésekhez őszintén nem értem miért van annyi vezeték, ha kb. minden össze van még bent is kötve, hisz a gyűrűre van minden kötve, a gyűrű meg nyilván fém, tehát minden mindennel össze van kötve, de azért kijön belőle 4 vezeték. 

Ezt valaki el tudja magyarázni miért? 

 

Amúgy szereztem egy másik régi gyújtótrafót és láss csodát, van szikra gyönyörűen.

Szóval nem tudom a webshop mit küldött nekem, de az új gyújtótrafó nem jó. 

Jól megsz***ott. :D

Előzmény: triplaharom (35632)
triplaharom Creative Commons License 2024.10.13 0 0 35632

Maga a trafó háza, műanyag házasnál ki van vezetve a fölfogató csavarhoz.

Előzmény: Roli_007 (35631)
Roli_007 Creative Commons License 2024.10.13 0 0 35631

A test az melyik a trafónál?

Előzmény: triplaharom (35628)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!