Keresés

Részletes keresés

lumeo Creative Commons License 2019.06.17 -1 2 5617

Sziasztok!
Április végén - május elején voltam 2 hetet Szardínián és Korzikán (8 nap - 6 nap), nagyon szuper volt és most van is végre időm írni kicsit az útról. Kettébontom, először a helyek és a képek, a másik posztban meg majd kicsit bővebben a praktikus/technikai szempontok. 3 szállásom is volt, mert hát a sziget jó nagy, és még így is sok idő telt autózással.
- a gépem 6kor szállt le Algheroban, így a gyors autóátvétel után előre úgy terveztem hogy még napnyugtáig lesz időm legalább egy picit belekóstolni a sziget hangulatába (a szállásom sem volt utána messze), szóval irány a közeli Capo Cacchia félszigetcsúcs (mindig szeretem ha az érkezés napja sem csak arról szól hogy egy fárasztó utazás meg szállásfoglalás) Tetszett, de azért ez már a naplemente vége volt, nyilván pár órával korábban lett volna jó. Illetve bár így is örültem hogy a nagy lépcsősoron máris tengerközelbe kerülhetek, de a Grotta di Nettuno már zárva volt, kívülről azért kicsit benézhettem, szépnek tűnt. Illetve az fontos infó lehet (mert ezt félrenéztem) hogy a Capo Cacchia csúcsa az katonai terület (valami radarállomás azt hiszem), így oda nem lehet kimenni. Van egyébként is is magaslati kilátópont a közelben, de igazából e miatt talán az öböl szemben lévő sziklafala lehet a jobb választás (Punta del Giglio)
- másnap reggel irány a Spiaggia della Pelosa. Hú, pont olyan szuper volt mint vártam! Az idő szép volt, jó nagy széllel, és bár természtesen a víz még ilyenkor jó hideg, de azért a parton (főleg az eeljén, a strand részen) így is voltak már emberek egész sokan (úgy is hogy fürdésről természetesen szó sem lehetett), szóval nem csoda hogy nyáron itt kb. egy törülközőt nem lehet letenni a képek alapján... :) Így hát valamit valamiért: tavasszal ugyan fürdeni nem lehet, de relatíve nyugi van (főleg az őrtoronyhoz közel, a sziklásabb részen) Na és ami még annál is szemm volt mint előzetesen gondoltam, rengeteg felé csodás tavaszi vadvirág-szőnyegek, háttérben a tengerrel! Egészen varázslatos! (3 éve már voltam ugyanígy májusban Korzikán, ezért is gondoltam nagyon jó időszaknak az április-májust, egy igazi mediterrán tavaszt)
- jó sokat bóklásztam, aztán indultam tovább Costa Paradiso felé, első megállónak Lu Bagnu tegerpart. Tetszett, mint ahogy utána az úton ahogy feltűnt Castelsardo, hát az iszonyat tetszett, viszont úgy gondoltam hogy majd inkább hazafelé állok meg egy esti városnézésre.
- Costa Paradiso. Elképesztően tetszett! És itt szembesültem azzal hogy ezeket a tengerpartokat még így tavasszal, hogy nincs is fürdés, így sem lehet fél-egy óra alatt megnézni, ugyanis a parkolóból indul az ösvény, onnan rövid kis túrával jön az ál-leejtősen lenyűgöző Spiaggia di Li Cossi (komolyan, szinte kár hogy a fotóm ezt "elspoilerezi", mert úgy különösen mellbevágó a látvány hogy az amúgy is varázslatos öbölbe mögötte a hegyek közül egy folyócska kanyarog elő!...) És már itt is sok időt el lehet tölteni a parton meg a sziklákon, de az út (ahol azért már kell kicsit bújkálni a bozótosban meg van némi szintkülönbség, szóval ez már egyértelműen túracipős hely!) megy még tovább, egy gránitsziklákkal megszórt elnyúló öbölhöz. Aztán ment volna még tovább is, de ekkor már sötétedni kezdett, így sajnos vissza kellett fordulnom, de nagyon szuper volt (bár így Castelsardo sem fért már bele, de nem bántam, szuper nap volt)

Hű, ez így végtelenül hosszú lenne a végéig, inkább áttérek vázlatponszerű felsorolásra.
- Bosa felé a "látványúton". Tök jó volt, Bosa is nagyon hangulatos.
- Is Arutas, a hófehér rízsszem-méretű "mikro-kavicsokkal"
- végig lógott az eső lába, én is ingadoztam hogy qrva messze megyek, ráadásul ha még esni is fog... de csak mentem tovább Cala Domestica felé, mert az különösen nagyon tetszett előzetesen (és aggódtam hogy később sem lesz már ide időm lejönni) Ráadásul nem csak messze van de egy jó komoly és lassan autózható szerpentinen is át kell menni. Előtte nem sokkal ott az amúgy tök szuper Spiaggia di San Nicolò, aztán az út megint fel a hegyre (elég látványos), és aztán be egy völgybe, és a nagy homokdűnék után ott van a Cala Domestica. Borzasztóan tetszett, felmentem oldalt a hegytetőre az őrtoronyig, végig lenyűgöző kilátás. Utána oldlat még a Cala Lungához is besétáltam.
Itt már kezdett a nap végére járni, azt tudtam hogy sajnos a szerpentinek miatt nincs esélyem a Spiaggia di Piscinashoz visszamenni, viszont Masua innen már nem volt messze, szép hely, megintcsak magasparti túraúttal, nagy szikla-szigettel az öböl előtt. Itt viszont tényleg csak egy gyors körbenézésre volt már időm, nemcsakhogy esteledni kezdett, de esni is, szóval indultam hazafelé. Amúgy Nebida felé iszonyat látványos a magasparti autóút, na de ott viszont már komolyan esni kezdett, ami utána többször olyan zuhogásba csapott át mintha az autómosóban lennék, csak itt mondjuk épp autópályán kellett volna tempózni... Persze fele sebességgel haladt a sor, így az eredetelige is kb. 3 órás útból lett vagy 4, éjfélre értem vissza Alghero fölé. Fárasztó egy nap volt, ez a hátránya a messzire kalandozásnak, de Cala Domesticát semmiképp se szerettem volna kihagyni, és nagyon nagyon tetszett.- másnap átköltöztem a keleti partra, Olbiába (kora délutánig esett, de hát így amúgy is autóban ültem meg bevásárlást intéztem, stb) A szállásfoglalás után még volt egy kevés időm, az Isola Tavolara szigettel (olyan mint egy óriási őslény háta púposodna ki a tengerből) szemközti öblöknél bóklásztam napnyugtáig. Tetszett, de azért ez szezonban lehet az igazi, amikor csónakkal át is lehetne menni a szigetre.- következő nap fel az északi csücsökhöz, először a Spiaggia di Rena Majori, nagyon szép hosszasan elterülő part, ahol megintcsak egy "végtelenbe inuló" túraösvényen elmentem tovább ahol jött a következő homokkal borított öböl (és szokás szerint bár a mérethez képest a fő parton sem voltak soka, itt meg aztán végképp nem, két pár összesen. És megintcsak vadvirágos rétek a tengerparton!)- aztán irány a Capo Testa, itt is kb. végtelen időt el lehet tölteni a gránit-alakzatok között bolyongva, valamint visszafelé még aSpiaggia Zia Culumba tengerparton az öbölben.- így estefelé értem már csak Palau-ba, azért még komppal átmentem La Maddalena-ra, de mivel csak gyalog, azért az a sziget nagy ahhoz hogy az igazán szép természeti részeihez eljuthassak, de a kompozás így is szép volt (ide is feltétlenül vissza kell majd még jönni)- másnap irány az utolsó "bázis", Cala Gonone, eddig is mindent nagyon vártam de ezt a részt különösen, ahogy a túrázás és a látványos tengerpartok ennyire összekapcsolódnak. Iszonyat szuper volt!- de előtte még az odaúton a Grotta di Ispinigoli cseppkőbarlang. Nem vagyok óriási barlang-rajongó de ez valami egészen elképesztő volt!
- aztán elsőként a Cala Luna. Ide elég hosszú gyalogút vezet a tengerparttal párhuzamosan, de a hegyoldalban, ezért fel-le szintmászás is többször van benne, és maga a túraösvény is elég bokatörő, szóval bőven több mint egy óra oda, több mint egy óra vissza (asszem kb 6 km egy irányban, és ahogy írta, elég rossz terepen). Viszont mivel én szeretem az ilyesmit, nekem nagyon tetszett. (de amúgy ide lehet jönni kb "menetrendszerű" kishajóval is (pedig még nem volt szezon), szóval voltak bőven kisgyerekkel is) A végén egyébként a calába torkolló hegyi folyó völgyében lehet kijutni a partra.
- (amúgy közben van egy leágazás a Blue Marino barlanghoz, sajnos ki kellett hagynom, mert időre kellett visszaérnem átvenni a szállást)
- aztán ami már előzetesen beleégett a retinámba, az a Cala Goloritze sziklatornya. Ide kb.egy óra lejutni (először emelkedni fel a hegygerincre 100 m-t, onnan pedig 500 m ereszkedés, visszafelé értelemszerűen fordítva és ezért persze tovább is tart (az út hossza pedig egy irányban 3,5 km), de lefele is azért figyelni kell), van belépő (azt hiszem 8 eur), serébe viszont tényleg karban is van tartva az ösvény és annak ellenére hogy sziklás terep mesze nem annyira bokatörő mint a Cala Lunahoz. Valamint egyre nagyon kell figyelni és előtte utánanézni hogy (ez mondjuk áprlisi legvége volt)  d.u. 4 után nem engednek már le, merthogy d.u. 6 után meg el kell indulni fölfele a partról. Namost én ezt nem tudtam, aznap meg délutánig pont esett, szóval 16:15-re értem a parkolóba, hát elég hosszasan kellett győzködni/kérlelni a parkőrt hogy higgye el gyakorlott túrázó vagyok, nem lesz velem gond. Lentről amúgy már 6 előtt visszaindult a "baywatch" de nem piszkáltak, hagytak még ott fotózni (ezért sincs senki a képeimen), persze nyáron szezonbanm amikor sok a fürdőző, biztos komolyabban veszik, szóval erre érdemes számítani.
- (itt amúgy van még egy másik út, ami egy csúcson keresztül megy, onnan szuper kilátás van a sziklatoronyra, csak arra sajnos így délutáni indulással végképp nem fért volna bele)- szezonban abszolut érdemes lehet amúgy itt az öblöknél
- végül a harmadik nap a Su Gorroppu kanyontúra. Én a gyaloglós verziót csináltam, Passo Ghenna Silana (de ha valaki azt a részt inkább kihagyná, van egy máshonnan induló dzsippes opció), amit tudni kell hogy ez egy 700 méteres ereszkedés kb 4 km-en, a terep nem rossz de azért meredek és néha törmelékes, szóval lefelé is több volt mint egy óra (persze közben azért fotóztam, bámészkodtam is egy keveset) Itt is tudni kell hogy szezontól függő időpontban, de zárják lent a kanyont (itt is van 8 euro körüli belépő). Szerintem a túra is szép lefelé, és hát persze a kanyon többszáz méteres sziklafalai is (Mallorcán végimentem már a hasonlóan lenyűgöző Torrent de Pareis szurdokon) Tényleg elképesztő. Itt nem végigmenni lehet/érdemes hanem befelé menet az első fele a relatíve könnyű mert az főleg a vízmosás kavicsos medre (ilyenkor persze nincs benne sok víz), aztán jön a közepesen nehéz szakasz ahol már az óriási köveken kell mászni, ami időnként azért trükkös tud lenni, végül egy kanyar után jön a "horror" rész, na arra már a bejáratnál mondják hogy persze nem tudják megakadályozni hogy bárki továbbmenjen, de az már tényleg a profi mászók terepe. Másrészt nem is nagyon van miért (leszámítva ha valaki tényleg pont az ilyen extrém helyeken szeret mászni), mert ez a hegység közepén van, nem úgy mint a már említett Torrent de Pareis / Sa Calobra, ami egy varázslatos tengerpartra torkollik) Nekem nagyon tetszett ez a szurdok, persze utána azon a 700 méteren vissza kellett kapaszkodni úgy hogy már bennem volt a lejtmenet, a szurdokban a sziklákon kapaszkodás, meg az elmúlt napok túrái, szóval azért vissza már jól lefáradtan mentem, de nagyon szép volt.- általában is elmondható a környékről hogy még az általam felkeresetteken kívül (Cala Luna (valamint az odáig vezető tengerparok), Cala Goloritze) is van még több ilyen gyönyörű cala , amikhez hasonlóképpen túrázva lehet eljutni, szóval akik hozzám hasonlóan szeretik az ilyen aktív kikapcsolódást, ezt a környéket igazi paradicsomnak fogják találni!
Sajnos nekem ezzel véget ért a nyolc nap, indulnom kellett visszafelé (de szerencsére még nem haza, következett még hat nap Korzika - de erről majd a saját topicjában fogok írni)Nekem nagyon tetszett, mindenképpen vissza fogok még térni, egyébként is hatalmas ez a sziget, tele szebbnél szebb helyekkel, ahogy közben is írtam még ahol jártam is régiókban ott sem volt lehetőségem mindent bejárni, és akkor persze lent délen nem is jártam (ennyi idő alatt nem is lett volna természetesen értelme, akkor csak egy hatalmas rohanás lett volna az egész. Inkább majd egy másik út során),

Lenne majd még pár praktikus jellegű információm (főleg autóbérlés, mert arról előzetesen amúgy se igazán volt sok infó a topikban), de azt majd inkább egy külön bejegyzésben, ez már így is hosszú lett, de pár napon belül megírom majd. Addig pedig néhány fénykép (abban a sorrendben ahogy itt is írtam róluk, egyedül annyi hogy a Cala Goloritze-t a Gorroppu után tettem hogy elválassza a Cala Lunától)

bye silk Creative Commons License 2019.05.19 0 0 5616

Tegnapi info , felnőtt retúr 8.60 €  , auto 18.  

Előzmény: csapa (5610)
Giorgio Volli Creative Commons License 2019.05.19 0 0 5615

Ez mondjuk engem/minket is érdekelne.

 

Július utolsó/augusztus első hetében töltjük ott az évi jól megérdemelt nyaralásunkat.

 

Már nagyon várjuk! :-)

Előzmény: Cica2010 (5614)
Cica2010 Creative Commons License 2019.05.17 -1 0 5614

Jött valaki már haza Cagliariból, a Ryanair új járatával? Tapasztalatok?  Mi 22-én megyünk, a szállásunk Cagliariban lesz? Szivesen vennék néhány új infót. Köszi

VFRBelo Creative Commons License 2019.04.30 0 0 5613

Köszönöm az infókat!

A 4 ágyas kabinokat már lefoglaltam az infók előtt egy gyalogosnak (retúr jegyet vettem) az Aferry oldalán. A két autónak (kisbusz és kisteherautó) pedig jó pár nappal később (amikor a rendszámok tisztázódtak) vettem meg a jegyeket, nyilván külön-külön (tudomásom szerint egy jegyen nem lehet két jármű). Ráadásul a kisbusznak a Directferries oldalán vettem a jegyet, mert az Aferryn nem lehetett kisbuszt, csak kisteherautót választani (és nem mertem kockáztatni, hátha kötözködnek a beszálláskor a kategória miatt, pedig az ár ugyanaz kisbuszra és kisteherautóra is). A kisteherautónak - miként a gyalogosnak - az Aferry oldalán foglaltam. A Directferries 3,5 Euró foglalási díjat számolt fel, míg az Aferry oldalán nem volt ilyen adott bankkártya esetén. Mintha a Directferriesnél szabadon lehetett volna hagyni a rendszámot a jegyvásárlásnál...

Ha tudtam volna, hogy van a kompon bármely utasnak igénybe vehető zuhanyzó, akkor talán nem foglaltam volna le a kabinokat, de éppen akciósak voltak, az oda-vissza útra 35+42=77Euró volt összesen, ami optimális esetben kb. 3.200Ft/fő/alkalom lenne, ha le lenne nyitva az összes ágy. (Az ár nem függ attól, hogy hány személyre foglalja az ember a kabint.) Ennyiért nem akartunk csövezni:).

Kíváncsi vagyok, hogy a maradék ágyakat hogyan tudjuk majd lenyittatni a személyzettel - az sem baj, ha nincs törölköző, bár nem hiszem, hogy ágynemű nélkül megengedik az ágyak használatát.

Ha nem sikerül lenyittatnunk az ágyakat, akkor egy matracon a földön lesz még valaki a kabinban és a másik két fő pedig "csövezni" fog a fedélzeten, erre azért készülünk.

 

A Neten rendkívül rossz véleményeket olvastam a Grimaldi Lines társaságról, kíváncsi leszek ezek után, hogy mennyire lesznek rugalmasak ágy lenyitás ügyében:)

Viszont a Grimaldi határozottan olcsóbb az érintett időszakban a Mobynál.

Előzmény: párizs (5612)
párizs Creative Commons License 2019.04.17 -1 1 5612

Szia! Mi is a Grimaldival mentünk Szardíniára, csak a kifizetett ágyak voltak nyitva, annyi ágyneművel.....hogy a személyzet hajlandó lenne-e + pénz mellett a kérésedet teljesíteni, nem tudom, de én mondjuk nem is kockáztatnék. Nem kötelező ott kabint venni, lehet bárhol aludni, a lépcsők alatt, a fedélzeten padokon, az éttermekben az asztaloknál, kanapékon, a repülős ülésekben, ahol éppen helyet találtok. Mondjuk akkor érdemes valakinek kicsit sietni, "tolakodni" és lefogni azt a részt, ahol majd maradni akartok. Lehet matracot, polifómot letenni, csak ne legyen útban az ember. A kabinok fürdőszobásak, de vannak közös zuhanyzók is, amit bárki bármikor használhat. Láttuk, hogy többen beszállás után a helyszinen béreltek kabint, akkor éppen volt sok üres (2016. szeptember közepe).

Én itt foglaltam, azóta is küldik az akciókat:  https://www.directferries.com

Előzmény: VFRBelo (5611)
VFRBelo Creative Commons License 2019.04.09 0 0 5611

Hi!

 

 

Alakulóban lévő 4 fős szardíniai motoros túrához szeretnék éjszakai retúr komp járatot foglalni szept. 20-ra és szept. 28-ra a Grimaldi Lines-nál 4 ágyas kabinokkal.

Mivel a tervezett visszaútra már csak egy 4 ágyas szabad kabin foglalható, ezért időszerűnek gondolom a foglalást.

 

Azonban a még homályos részletek miatt (pl.: kisteherautó rendszáma, amivel a motorokat visszük) csak rész foglalást tervezek/tudok csinálni. Az egyik utas nevére (célszerűen a sajátomra) foglalnék gyalogos retúr jegyet 4 ágyas kabinokkal, ezzel gyakorlatilag lefoglalnám a kabinokat.

 

Ellenőriztem, a 4 ágyas kabin ára nem függ attól, hogy 1, 2, 3 vagy 4 főre foglalja az ember, mindig a megadott összeget kell fizetni értük (pl.: jelenleg 42 Euró a belső, azaz ablaktalan 4 ágyas kabin és 49 Euró a külső, azaz ablakos 4 ágyas kabin).

 

A MAHART TOURS-nál azt mondták, hogy ennél a társaságnál csak annyi ágy lesz használható a kabinban, ahány főre szól a foglalás (a többi ágyat felhajtva lezárják ilyenkor). Azt is elmondták, hogy ha rendszámot kell változtatni a jegyen, akkor felszámolhatnak utanként 25 Eurót.

A Grimaldi Lines honlapját el sem érem, infót tőlük nem tudtam szerezni.

 

Kérdésem: tudja valaki a tutit ilyen kabin foglalás ügyben? Magyarul tényleg csak egy lehajtott ágy lesz az 1 fő részére foglalt 4 ágyas kabinban? A személyzet vajon ingyen lenyitja a többi ágyat, vagy díjat kérnek ilyenkor?

csapa Creative Commons License 2019.02.27 0 0 5610

Szia! Palauból mennyiért vitt át a komp La Maddalenára?

Előzmény: párizs (5608)
csapa Creative Commons License 2019.02.16 0 0 5609

Köszi az élménydús beszámolót. Ti aztán jó intenzíven nyaraltok. Nekünk ősszel 12 nap lesz, de egy fix szállással. Minden másnapra tervezünk csak kirándulást, ha az idő is engedi. Még van időm tervezgetni.....

Előzmény: párizs (5608)
párizs Creative Commons License 2019.02.16 0 2 5608

Szardínián 2016-ban 18 napot töltöttünk el, saját autóval, saját szervezésben. Először egy elég nagy kört leírva jártuk körbe a szigetet, majd pihentünk egy hosszabb időt a tengerparton.

Első nap, vasárnap: otthonról, Vácról kora hajnalban indultunk, Szlovénián át mentünk, és az esti komppal hajóztunk át Livornóból.

Szlovéniában megpihentünk Trojanaban, itt nagyon finom és óriási fánkokat (meg egyéb sütiket is) lehet kapni, valamint a városka parkolójából gyönyörű a kilátás a környező hegyekre.

A behajózás előtte Lucca városában töltöttük a délutánt. Nagyon kis kedves Toszkán hely, ott született Puccini. A belvárost egy 4 km hosszú várfal veszi körül, amin sétálni, kerékpározni is lehet. Van lehetőség kerékpár bérlésére. Fő látnivalója a Piazza Anfiteatro, itt az I. században amfiteátrum állt, most középkori épületekkel körülvett, hangulatos tér.

A Grimaldi Lines céggel kompoztunk, még februárban foglaltam le, kabinnal együtt, oda-vissza 209 eu volt 2 főre, 1 autóra (Opel Zafira).

Második nap: kora reggel kötöttünk ki Olbiában, sétáltunk a kikötőben, a szinte üres sétálóutcán és megnéztünk két templomot (Szt. Pál és Szt. Simplicius).

Elindultunk a híres Smaragd-part felé, közben megálltunk fürdeni egy gyönyörű, fehér homokos helyen a Spiaggia Biancan. Nincs kiépített parkolója, minden autós ott áll meg, ahol éppen helyet talál a bozótosban, vagy a fák között. Átöltözni is a kocsi mellett lehetett.

Porto Rotondon kisebb jachtok voltak a kikötőben és nagyon érdekesen oldották meg az egyik presszónak a hangulat-világítását, ugyanis a kövezetben lévő halak szeme világított.

Ezután Porto Cervon is megnéztük a kikötőt, ami kordonnal el volt választva a „pórnéptől” és óriási jachtok horgonyoztak ott. Sétáltunk egy kicsit a városban is.

Az első szállás Palauban volt, egy tengerre néző apartmanban, a Residence Excelsior Vanna nevűben (71 eu).

Palau előtt van a Medve-szilka (Capo d' Orso) oda is felmentünk. Nagyon nagy volt a szél, vigyázni kellett a sapkákra, kalapokra, mert bizony volt akinek lefújta a fejéről, de csodálatos a kilátás a városra és a környező szigetekre.

Harmadik nap: saját autóval át kirándultunk a La Maddalena és a Caprera szigetre.

A Caprerán élt és halt meg Garibaldi, a házába és birtokára csak csoportosan lehet bemenni, kicsit kellett várni csak, mert hamar összejöttünk egy csoportnyian. Nagyon tetszett az egész birtok. A hálószobájában éppen akkor állt meg (állítólag) az óra, amikor meghalt.

Fent a hegyen egy volt  amerikai támaszponton meg emlékhelyet alakítottak ki, azt is Garibaldiról (filmvetítés, figurás csatajelenetek).

Körbe autóztuk a La Maddalena szigetet is, nagyon szép öblöket láttunk.

A szállásunk a Capo Testa szigeten a Hotel Mirage-ben volt (59 eu). Ez egy olyan hotel, ahol több épületből álló apartmanokban vannak a szobák. Befizettünk vacsorára, ami elméletileg helyi ételekből állt, de sajnos nem ízlett.

Még előtte a Capo Testa gránit sziklákat néztük meg, majd fürödtünk a Spiaggia Rena di Ponente strandon, ez is fehér homokos és klassz volt.

Negyedik nap: Santa Teresa Galluria városban kezdtük a napot, ez egy sakktábla szerűen kialakított város. Kicsit sétáltunk az egymásra merőleges utcákban, néztük a helyieket.

Ezután a következő megállónk Castelsardo volt, itt vár áll a magaslaton, már messziről látszik. Közelebb érve aztán még inkább elvarázsolt a hely, a szűk kis, macskaköves utcákkal, nagyon hangulatos, szép város. A vár alatt találtunk parkolót, hát elég volt onnan a nagy melegben fölmenni, de megérte a csodálatos kilátásért.

A közelében található az Elefánt-szikla az út mellett. Tényleg úgy néz ki, mintha egy elefánt állna az út szélén. Elég sokan álltunk ott meg fényképezni, kis várakozással lehetett elkapni a pillanatot, hogy senki ne legyen a képen, csak az elefánt.

Szállásunk Porto Torresben az Agriturismo Margherita nevűben volt (50eu), de előtte elmentünk fürdeni az egyik legszebb szardíniai strandra, a La Pelosa nevűre, ahol a spanyol torony van. Valóban gyönyörű a víz, de iszonyat sokan voltak, parkolót is alig találtunk, pedig már jócskán benne jártunk a délutánban, és a dátum is aug. 31. volt.

Ötödik nap: Sassari felé indultunk, útközben megnéztük a Monte d' Accodit, ami 4-6 ezer évesnek taksált fa és kő piramisszerű építmény. Nem is értem miért voltunk ott annyira kevesen, pedig érdemes megnézni.

Sassarin van egy gyönyörű pálmafás tér, nagyon tetszett egy csempés ház, a bíróság vöröstéglás épülete, a Városháza belső udvara és a híd alatti kút.

Alghero felé indulva megálltunk az Anghelu Ruju nevű földalatti temetkezési helynél. Sokban hasonlítanak ezek a sírok az írországi Newgrange-hoz. Itt is alig voltunk turisták. Nekünk tetszett, több helyen is jól bekukucskáltunk a föld alá.

Algheroban sétálgattunk egy kicsit, amíg vártuk a hajó indulását, ugyan is befizettünk (15 eu/fő) a cseppkőbarlangi (Grotte di Nettuno) hajóútra, ami, mint minden más Szardínián, nagyon tetszett. Maga az út és a barlang is.

Onnan visszafelé jövet, a tenger felől olyan gyönyörű a város, hogy igazán egy képeslapra való a látvány. Azt nagyon sajnáltam, hogy ott már csak egy kis vonatozásra volt időnk, körbe vitt a városkában, a nevezetességeknél megállva, meghallgathattuk német vagy angol nyelven az infókat.

Aki a kisvonatot vezette, amikor megtudta, hogy magyarok vagyunk, azonnal „Puskász”-t említette, meg „Újpeszt” és „Ferencvaros”-t, szóval képben volt a régi magyar fociban.

Majd a panoráma úton mentünk Bosa nevű városba, ott foglaltunk szállást a Bed Breakfast I Gerani apartmanban (50eu). Maga az út is gyönyörű volt, nem győztem megállítani a férjemet, hogy fotózhassak, de Bosa városa is lenyűgöző, mind este kivilágítva, mind világosban, a napsütésben. Ezen a napon nem strandoltunk, de így is az egyik legjobb nap volt a szigeten.

Hatodik nap: Bosától nehezen tudtunk elszakadni, még sétáltunk a reggeli napsütésben egy kicsit, nagyon tetszett a város (a híd, a vár, a színes házak), de vártak más helyek is, "menni kellett".

A Sinis-félszigeten lévő Is Aruttas strandra mentünk, ahol ilyen fehér és rózsaszínű kvarckristály golyócskákból áll a talaj, és olyan leírhatatlanul kék a tenger is, hogy csak ámultunk és bámultunk. Itt strandoltunk egy pár órát. Tilos a „homok”-ból elhozni, de egy picit azért csak tettem a fürdőcipőmbe, mintha belekerült volna.

Megnéztük még San Salvatore western falut, ahol kis alacsony házak voltak, régebben filmeket forgattak itt, most nyaranta vallási okokból zarándokok keresik fel és különböző fesztiválok helyszíne.

San Giovanni VI. századi, ókeresztény Szt. János templomában hűsöltünk egy kicsit, és már eléggé fáradtan, ezért kis vonattal jártuk körbe Tharros ókori romjait. Igaz, csak a kerítésen keresztül tudtuk megnézni a romokat, de a vonat lassan ment és meg is állt a legfontosabbnál, így fotók készítésére is volt lehetőségünk.

A szállás Tuili nevű helységben volt a BB il Giardino da Pina apartmanban (54 eu). Pici falu, 20 perc alatt körbe lehetett sétálni, egy pizzériája volt, ettünk ott pizzát, finom volt, meg a bor is, összesen 22 euróba került. Itt, amikor németül rendelni akartunk, a pincér hölgy kézzel-lábbal elmagyarázta, hogy várjunk egy picit, jön majd hamarosan valaki, aki minden este benéz ide, ő jól beszél németül, segít nekünk és neki, hogy minden rendben legyen. Úgy is történt, hamarosan az asztalunkhoz leült egy velünk egykorú férfi, aki korábban Németországban dolgozott, vele jól eldiskuráltunk egy darabig.

Az egész szigeten ilyen jó tapasztalatokat szereztünk az ott élőkkel, nagyon kedvesek, segítőkészek voltak mindenhol.

Hetedik nap: reggelről a Barumini melletti Miniatűr Szardíniát néztük meg. A Szardínia formájú területen szinte az összes szigeten lévő híres épület, érdekesség megtalálható. Jó volt kicsiben látni az ismert házakat, templomokat, várakat, strandokat és kíváncsivá is tett bennünket a még ránk várók látványa.

Onnan pár km a Su Nuraxi, Szardínia leghíresebb Nuraghe-je, világörökség része, ami csak csoportosan látogatható. Rendkívül érdekes volt és nagyon tetszett. Angolul vagy olaszul lehetett kérni az idegenvezetést, mi egy német párral mentünk, angolról ők fordítottak nekünk németre (később még a nap folyamán 2x összetalálkoztunk velük Cagliariban, a katedrálisban és a kikötőben is).

Cagliari következett. Sétáltunk először a kikötőben, majd a városban, felmentünk a várba. Megnéztük a bástyát, a Szt. Mária katedrálist, a tér többi épületét, a Szt, Pankráció tornyot. Amikor a vár felé mentünk, fölfelé az úton, már eléggé elfáradva, említem a férjemnek, milyen jó lenne, ha egy lift itt „teremne” és nem kellene már gyalogolni (60 évesek vagyunk), persze „kinevetett”, csak álmodozzak, azt mondta….és láss csodát, pár lépés után tényleg egy lift előtt találtuk magunkat, természetesen azzal folytattuk az utunkat. A várban meg már nagyon szomjasak voltunk és minden vizünk elfogyva, ott utcai csapról „álmodoztam” és egyszer csak egy kis tér és mi van a közepén, hát egy kút….jó hideg vízzel. Lejőve ücsörögtünk, fagyiztunk, söröztünk a kikötőben. Tetszett a város, pedig nagyon nagy forróság volt.

A szállás Geremias nevű helyen a II Moro nevű apartmanban volt (36.45 eu), fent a domboldalban, egy zárt lakóparkban, vagy 50m2 terasszal, olyan kilátással a tengerre, hogy a lélegzetünk is elállt.

Nyolcadik nap: alig akartuk ott hagyni az apartmant, annyira tetszett a hely, a kilátás. Strandoltunk egy Geremiashoz közeli helyen, aztán a tengerparton Villasimiust, Costa Rei-t csak kocsiból nézve fölmentünk Tortolli mellé, Lotzorai nevű falu kempingjébe az Iscrixedda-ba. Itt 10 éjszakára lakókocsit béreltünk előre, még szintén februárban.

Egy mobil-homot kaptunk, ugyan azért az árért, mert szeptember lévén csak alig negyed ház volt. (320 eu).

Innen voltunk kirándulni kocsival Bauneiben, ami fent van a hegyoldalban, rettentő kanyargós út vezetett oda, de jó messzire el lehetett látni, nagyon tetszett a hely és a kilátás is! A motorosok egyik kedvenc útvonala ez.

Egy délután átmentünk a szomszédos faluba, ami Santa Maria Navarrese nevű, ahol egy csodálatos spanyol torony és igen finom fagyi van a tengerparton.

Hajóval mentünk az Orosei-öböl Nemzeti Parkjába Arbataxból. Magas sziklafalak mellett, gyönyörű, fehér homokos partokon kikötöttünk és lehetett fürdeni a Mariolu és Cala Luna strandokon. Felejthetetlen élmény volt!

Azbataxnál szépek a vörös sziklák.

Esténként több alkalommal is átkocsikáztunk Tortolliba, csak sétálni, vagy vásárolni, fagyizni.

Utolsó előtti nap, szerda: menni kellett Olbiába, mert a szállásunk ott volt, mivel másnap elég korán indult a hajónk, vissza a szárazföldre.

Orgosolo felé vettük az irányt. A város egy meredek hegyoldalba épült és ez volt a hegyi banditák búvóhelye. Ott megnéztük a színes falfestményeket a házak falain. Nem hittük volna, hogy ilyen sok turista kíváncsi erre, nagyon sok autóbuszos és autós látogatóval együtt jártuk be a várost.

Nuoroban csak kocsiból volt a városnézés.

Kijöttünk a tengerpartra és megnéztük egy-egy séta alatt azokat a kedves kis városokat, mint San Teodoro, Budoni.

A Lu Impostu nevű strandon még fürödtünk egyet, lapos, fehér homokos a partja. A szárdok szerint is az egyik legszebb strand a szigeten, valóban csodálatos a víz színe és az egész környezete. Nagyon szép képpel búcsúzhattunk el a strandoktól, és Szardíniától!

Olbiában szállodában aludtunk, a tengerparton lévő Hotel De Plam-ban (67 eu). Sétáltunk még a városban, vacsoráztunk, fagyiztunk, nagyon hangulatos kis hely, különösen a sétáló utca.

Utolsó nap, csütörtök: 10 órakor indult a hajó, 8-kor ott kellett lenni a kikötőben. Becuccoltunk a kabinba, majd körbejártuk a hajót. Aludtunk, ettünk és este 19.30-kor tudtunk lejönni róla Livornóban.

Folyamatos utazással, éjjel egy óra körüli időben történő evéssel és pihenéssel (parkolóban), reggel 5-re értünk haza Vácra.

Az összes szállást, a kempinget kivéve (azt a saját oldalán), a Booking.com-on keresztül intéztem, csak térképpel mentünk, de mindent könnyen megtaláltunk. Itthon minden napra kinyomtattam az útvonaltervet a benzinkutakkal, látnivalókkal, az éjszakai szállások foglalásával együtt, ott pedig elolvastuk, amit az útikönyv írt arról a helyről.

Szintén minden napra egy-egy reklámszatyorba készítettem be a másnapi tiszta ruhát, némi étel (konzerv, tartós kenyér, savanyúság), társaságában, hogy ne kelljen állandóan az egész csomagot átrámolni, meg kicsit tartva attól, hogy esetleg nem tudunk vásárolni, legyen ennivalónk, ha későn is érkezünk egy szállásra. Ezen kívül egy táskában vittük be magunkkal a tisztaságszereket és hálóruhákat, nem kellett esténként a férjem legnagyobb örömére az egész kocsit ki és reggelente visszarámolni. Ezekre sajnáltam volna Szardínián az időt, ezért készültem így, még itthon. Nagyon bevált, körutazásnál mindig így csinálom.

Nincsenek nagy távolságok a szigeten, 30-70-110-135-150 km-et mentünk naponta, a leghosszabb 214 volt az utolsó előtti napon. Az utak minősége jó, az alsóbbrendűek is, minden ki van jól táblázva, a strandok barna táblákon, meg a nevezetességek is. Nincs sehol útdíj. Benzinkutak sűrűn vannak, ha a kutas tankol, picivel drágább. Bankkártyával mindenhol lehetett fizetni.

Fontos infó, Szardínián a kékkel felfestett parkolóhelyek a fizetősek, a fehérek az ingyenesek, a sárgán pedig tilos megállni!

Minden szállásadó kedves volt, és az emberek is, bárhol is jártunk.

Volt idő fagyizni, kávézni, egy pohár borral vagy sörrel ücsörögni a kikötőkben és átélni ezt a csodát.

Az idő végig nagyon jó volt, aug. végén 28-án indultunk és szept. 16-án jöttünk vissza. Csak az első pár napig, amíg nem kezdődött meg az iskola, volt nagyobb tömeg, de a La Pelosa-n kívül, sehol nem volt zavaró.

A kempingben 3 napot nagyon fújt a szél, fürdeni lehetett, de a kirándulóhajók nem mentek.

Nagyon tetszettek a fügebokrok, kisebbek-nagyobbak, telis-teli gyümölccsel. Többféle színű a termés és iszonyatosan szúrós a növény. Persze az első napon, nem tudva, hogy nem csak a növény, hanem a gyümölcs is tele van apró tüskével, megpróbáltunk levenni egyet, aztán jó pár napig huzigálhattuk ki az apró tüskéket. Többet nem próbálkoztunk a szedéssel, vettünk a boltban (6 eu/kg) és több reggelihez is kaptunk a szállásokon. A férjemnek nem, de nekem mindegyik színű nagyon ízlett, a belőle készült lekvár is. Egy nagyon érdekes szerszámmal szüretelik. Hosszú bot tetején van egy 3 ágú kis fém villaszerű, azt a gyümölcs alá teszik, fordítanak rajta egyet és már benne is a füge.

Mi három kirándulást tettünk hajóval Szardínián. Először komppal mentünk át a saját autónkkal Palauból a La Maddalena és Caprera szigetekre, ez egy egész napos túra volt, minden jól ki van táblázva, megtaláltuk könnyen a látnivalókat, a strandokat.

Ezt követte az Algheroból induló cseppkőbarlangi (Grotte di Nettuno) hajóút, ami nagyon-nagyon tetszett. A cseppkőbarlangi túrára csak csoportosan lehetett menni. Több hajó is kiköt egy időben, figyelni kell a hajót, az időpontot, amikor a visszaindulás van.

Aztán Arbataxból kirándultunk az Orosei-öböl Nemzeti parkjába. Itt nagyon sok fürdésre alkalmas öböl van, de "könnyen" csak hajóval lehet azokat megközelíteni, vagy komoly, sok órás gyalogtúrával a hegy felől. A szervezett utaknál több útvonalból lehet választani, van, ami elvisz a Bue Marino-cseppkőbarlanghoz, van ami rövidebb, csak 1 helyen lehet fürdeni, van ami hosszabb, egész napos és 2 helyen van lehetőség fürdőzni. Mi ilyenen voltunk, 90 euro 2 főre, reggel 9-kor indultunk és este 18.30-kor értünk vissza. A Cala Mariolu és Cala Luna strandokon volt fürdés, az elsőn 1.5, a másodikon 4 óra, a többi a hajóút. Csodálatos sziklafalak mellett haladtunk, ezek lakatlan helyek, a strandok vakító fehér homokosak, enni-inni mindkettő kikötésnél lehetett, volt büfé, és étterem is. A második megállónál túrázni is lehetett volna a hegyen abban a 4 órában.

Ennél a szervezett kirándulásnál előtte este kell megvenni a jegyet, ha nagy az igény, indul több hajó, meg ha rossz az idő, nem indulnak, mint amikor mi voltunk a nagy szél miatt 3 napig nem mentek a hajók. Parkolók vannak a kocsiknak. Van olyan kirándulás is, ahol enni is adnak.

Mi nem mertük bevállalni, de lehetett volna motorcsónakot is bérelni erre a kirándulásra. Aki bérel motorcsónakot, ott köt ki, ahol akar, időre kell visszavinni a motorcsónakot és ott kell az üzemanyagot is megvenni, amennyit fogyasztottak. Úgy láttuk, nem könnyű vele kikötni a nagyobb kirándulóhajók között.

Nekünk ennyi fért bele a 18 napba, maradtak ki részek tudom, de nem akartunk csak végigrohanni a szigeten.

Óriási élmény volt!

Szardínia csodálatos sziget! Minden nagyon tetszett, bármikor újra elmennénk!!! Egy tíz éves álom valósult meg ezzel az úttal.

Az összes költség (a megvásárolt ajándékokkal együtt) 2500 eu volt.

1870 képet készítettünk.

 

Előzmény: csapa (5604)
szofi762 Creative Commons License 2019.02.14 0 0 5607

Ez azért van így mert akink problémája volt az rögtön szalad szétkürtölni akinek meg nem volt semmi gondja az általában nem veszi a fáradtságot hogy ezt leírja...  Nekünk Hertz, Avis mindig mindenütt korrekt volt. De teljesen rendben volt a Sicily by car is -  Algheroban, pedig arról is sok rosszat írnak. 

Előzmény: Matt7 (5606)
Matt7 Creative Commons License 2019.02.12 0 1 5606

Sziasztok!

 

Autóbérléssel kapcsolatban mik a tapasztalatok? Melyik céget tudnátok ajánlani? A cégek többségéről elég sok negatív kritikát lehet olvasni külföldi portálokon.

 

Köszi!

csapa Creative Commons License 2019.02.09 0 0 5605

Mi is először megyünk. Itt foglaltam szállást : https://kirirgu.com/, mások ajánlása alapján. Bár beszámoló csak ősszel lesz róla, mivel szeptemberben megyünk

Előzmény: nickd1977 (5600)
csapa Creative Commons License 2019.02.09 0 0 5604

Engem is érdekelne. Elküldenéd?

 

Előzmény: párizs (5603)
párizs Creative Commons License 2019.02.07 0 0 5603

Mi 2016-ban 18 napot töltöttünk Szardínián, először 1 hétig tettünk egy nagyobb kört, majd 10 napot egy tengerparti kempingben nyaraltunk. Voltunk hajókirándulásokon, városokat, strandokat kerestünk fel. Írtam róla egy beszámolót, szállásokkal, látnivalókkal, ha érdekel, szívesen elküldöm, kérek egy email-címet.

Előzmény: nickd1977 (5602)
nickd1977 Creative Commons License 2019.02.04 0 0 5602

Az útleírások közt böngészve, inkább az északi rész. Egyenlőre még tervezési fázisban van, olyannyira, hogy az elmúlt héten fogalmazódott meg bennem a gondolat. Amit eddig olvastam a szigetről, az alapján az északi részre mennék (állítólag nem annyira koszos), illetve Korzikára is szeretnék átmenni. Autóval tervezem, számomra - bár sokaknak hihetetlen - kényelmesebb, mint a repülő. A Booking-on nézegettem, a normálisabb helyek iszonyat drágák.. még az Airbnb-t akarom megnézni, mert nem kizárt hogy 12-en mennénk. A tengerparti fürdés a fő cél, de délutánonként a kirándulás és a városnézés.

Előzmény: csehkati (5601)
csehkati Creative Commons License 2019.02.03 0 1 5601

Mire gondolsz? Hogy Szardínián hol - északon, keleten- délen- vagy Bookingon és társain? Merre mennétek? Mit szeretnétek csinálni inkább a szigeten? Strandolni többet vagy várost nézni? Repülővel mebtek vagy autóval? Mindentől függ a válasz a kérdésedre. 

Előzmény: nickd1977 (5600)
nickd1977 Creative Commons License 2019.02.03 -1 0 5600

Sziasztok!

A nyáron szeretnénk Szardiniára menni nyaralni. Tudtok esetleg segíteni abban, hol éri meg szállást nézni?

Giorgio Volli Creative Commons License 2019.01.29 0 0 5599

Haliho! Van valakinek esetleg tapasztalata a CarBusTec jarmükölcsönzö ceggel? A nyaron utazunk Cagliariba, es szeretnenk olcso es megbizhato helyen autot kölcsönözni.

csapa Creative Commons License 2019.01.20 -1 0 5598

Ajánlom a következő blogot: https://utazasbolond.blogspot.com/search/label/Szard%C3%ADnia?max-results=20. Én már gyűjtöm az infókat (bár ha lefoglaltam volna novemberben 70 ezerért a repjegyet, akkor most nem dilemmáznék a majd dupla annyi áron :-( 

Előzmény: Bence Pintér (5595)
Morti08 Creative Commons License 2019.01.20 0 0 5597

Akgheroba érkezik a Wizz gép, mi ott laktunk, szuper volt!

Előzmény: JOSBOMO (5596)
JOSBOMO Creative Commons License 2019.01.16 0 1 5596

Szerintem az dönti el hová érkezik a repülő?

Vagy auto+komppal érkezzél?

Bence Pintér Creative Commons License 2019.01.16 0 0 5595

Sziasztok

 

Tippet szeretnék kérni, hogy hol foglaljak szállást Szardínián. Északon, vagy Délen? Melyik rész szebb, élhetőbb, stb. Köszönöm előre is. 

Flower2000 Creative Commons License 2019.01.07 0 0 5594

Van vonat is. 

Előzmény: JOSBOMO (5593)
JOSBOMO Creative Commons License 2019.01.07 0 0 5593

Tömegközlekedés mint olyan tulajdonképpen csak a buszokra korlátozódik, amelyek a strandok közt járnak, illetve a közeli városokban.

Alghero Lido strandja nem túl szép, így ajánlott a Cattagno nevű busztásrsaság által üzemeltetett Beachbusz, ami 20 strandon áll meg egymás után, ez elmegy teljesen Capo Cacciaig.

 

pitosforo Creative Commons License 2019.01.04 0 0 5592

Attól függ, mit akartok csinálni. Ha csak a strandokat akarjátok bejárni, az megoldható (korábban belinkeltem több buszmenetrendet, keress rá), bár nem lehet minden strandra busszal eljutni (pl. Porto Ferrora nem megy busz Algheróból).

 

 

 

 

 

Előzmény: Gasztro_mankó (5591)
Gasztro_mankó Creative Commons License 2019.01.04 0 0 5591

Sziasztok!

 

Tömegközlekedésről van tapasztalat? ALgheroban lesz a szállásunk, de kocsit nem akarunk bérelni. Egyelőre buszmenetrendet és információt angolul sehol nem találtam :(

 

 

Morti08 Creative Commons License 2018.12.04 0 0 5590

Szeptemberben voltunk, bérelt autóval sokat csavarogtunk, a sziget belsejében is. Nem tapasztaltunk semmi olyan jelenséget, amitől tartasz. Utunk végig teljes biztonságban zajlott.

Előzmény: vlui (5589)
vlui Creative Commons License 2018.12.03 -2 0 5589

Sziasztok!Érdeklődni szeretnék, hogy Szardínia mennyire biztonságos (kisgyerekkel, bérelt autóval, szállás: Oristano, elsősorban a sziget északi részét tervezzük bejárni). Az utóbbi időszakban változott-e a helyzet a menekültek megjelenésével.

Előre is köszönöm a válaszokat.

Flower2000 Creative Commons License 2018.10.24 0 0 5588

Tényleg. A reptéri buszt most összekevertem Ibizával. Ott nem megy a reptérről Santa Eulaliába. Csak a fővárosba. A szardíniai busz gyakran jár.

Előzmény: pitosforo (5586)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!