Az E-1-hez lett optimalizálva, ha jól tudom a 14-54. Talán abból is volt egy második generációs változat, már nem tudom.
Nagyon sajnáltam, hogy amikor végre meg tudtam venni (felső oktatási hallgatók kedvezménye) már csak a 14-45-öt adták hozzá.
Biztos voltam benne, hogy soha nem fogok hozzá milliós profi objektíveket venni, de a 14-50 és az 50-200 már elérhető áron kapható minőségi áruk, szerintem.
Persze, felvetődik a kérdés, miért kellett nekem egy profi váz?
Több gépet is megnéztem akkor, hasonló árban, de valamiért ennél éreztem, hogy kapok is valami értéket a pénzemért :).
Komolyan kérdem, nekem volt mindkettő, a 14-54-et egyszerűen imádtam, a 12-60 valahogy sose tudott a szívemhez nőni. Lehet bennem a hiba, de nem éreztem azt az előnyét, ami az elég magas árkülönbözetet indokolná.
Az mondjuk igaz, hogy a 12mm nagylátó nekem annyira nem szükséges.
Köszönöm a tippet, utánanéztem az ajánlott összeállításnak, teszteket is olvasgattam, nagyon impozáns maga az váz is, elképzelhető, hogy a porté markolattal még jobb fogása van, de van egy pár indok, hogy miért nem cserélném le az E-1-t.
Az első az anyagiak. Nem vagyok profi fotós, csak műkedvelő hobbi vagy turista utakon, magamnak, családnak készítek képeket.
A második: Nekem elég, sőt még sok is az E-1 tudása, jól testre szabható, az 5 megapixellel sincs bajom. Műszakilag, esztétikailag még mindig nagyon szép állapotban van, megszoktam méretét, súlyát. FL-50-es vakuval használom beltérben, vagy ha szükség van rá kültérben is.
A harmadik: Mostanában kevés idő jutott utazásra, fotózásra, egy két családi eseményt kivéve.
Mindenesetre, köszönöm az ajánlást, tovább lépést illetően, de egy pár éve félbemaradt házfelújítás előnyt kell, hogy élvezzen ezzel a komoly szettel szemben :) .
Van egy E-1-esem, amit már sajnos csak a 14-45-ös objektívvel tudtam megvenni, még 2004-ben.
Kíváncsi voltam az expozíció számra, ma megnéztem: 4700 :) .
Azt hiszem, még sokáig szeretném használni, nem vonzott a m.4/3 sohasem, mert nem találtam jó fogást rajta, meg hiányzott a súlya is.
Apránként vásároltam hozzá egy két dolgot:40-150 Zuiko ( F3,5-4,5) 70-300-as Zuiko illetve 28-50-es Sigma objektívet is, de mindig szerettem volna egy 14-54-et is.
A portrémarkolat később jött össze, nagyon szeretem, de sajnos az aksi megadta magát. Egy darabig volt itthon kapható belőle, de már nincs. Valakinek ötlete?
Én sem értem a P-t, hiszen csak te tudod előre, milyen távolra lévő eseményt szeretnél fotózni, mire elég a vakud kulcsszáma (a kiválasztott rekeszen), így adja magát, h csakis A vagy M-módban használd a vázat ha vaku lesz a fő fényforrás.
Fix ISO amúgy miért nem jó? Úgyis bevilágít az bármit, egy szint felett meg azért nem éppen gépre rakott vakuval kellene csinálni. Aztán ha nagyon nem világít messze, akkor emelsz ISOn és kihúzod RAWból, de ilyen opciót el sem bírok képzelni, hogy vakushoz 3200 vagy még több kellene :-O Sokkal bonyolultabb az egész, nem tudod mi fog történni, a P betűről meg inkább ne beszéljünk, végképp gyalázat.
A Chinon vaku tudott fényerő szabályozós módon működni, úgy hogy fix volt a rekesz a Zeniten. A vázba épített vörös segédfény pedig elég gyenge, már 2.. 3..4 méterre nem világít el, míg a vaku vígan. Ugyanez Olympus vakun jól működik, csak vicces vakut csereberélni egy rendezvényen. Akkor azt mondod , rekesz prioritással, és fix ISO-val fotózzak. Köszönöm, akkor neked ez vált be.. A fotón a segédfényessé átalakított Godox látható egy R1-el
Kicsit sokfelé megy és káosz az írás, de én a P betűs tárcsát nem is értem. Sötétben volt Godox 350esem és 685öm, semmi bajom nem akadt vele, rekeszprioritással és fix ISOval fotózva, több Oly vázon sem. Amúgy inkább alexpós legyen, mint kiégett ugye, mert azt helyre lehet tenni. TTL teljesen jól működött és inkább Panán szívatott meg a Metz, ami mindig félrement. Segédfény meg a vázon volt, nem kellett a vakura. Zenitet kár ide mérni, Olyt nem próbáltam, de pld. a Sony A7xek simán mértek fényt M42 vagy bármi más manuális obival is és a 350/6875 akkorát villant, amekkorát kellett.
Zenitnél benyomtad az ISO/rekesz/távolságot, ha itt is benyomod manuálisan akkor ugyanott vagy, kár ide kavarni az egészet.
Az egyvakus, TTL-es üzemmódban használó fotós vagyok. Viszonylag sokat fotózok vakuval. Egy nem túl magas kvalitású OMD M10, III –as géppel, és egy Oly 600R vakuval. Rendre alulexponáltak lettek a képeim. Általában P állásban használom. No vettem egy Godox 860 O tipusú vakut, mert semmi nem mondta meg nekem, hogy a vakunak fogy el szuflája, vagy más gond van. Az ISO autó, max 6400 –on van beállítva. Hosszas kisérletezéssel, és többetek segítségével jutottam el arra a felfedezésre, hogy az Olympus OMD család ( M5 III , és a sajátom is ) úgy viselkedik, hogy az ISO-t nem állítja magasabbra, inkább hagyja a képen alul exponálni. Ez alól egy kivétel van: ha a FullAuto állásban van a gép. Ez ugye korlátozza a szabadságot, és nem szokás használni.
Az a vonal, hogy egy TTL-es vakut használjak manuál állásban, meg a gépet is, okafogyottá tenné a drága TTL vaku használatát. Meg ha visszagondolok a Zenit Helios + Chinon 990 vaku párost, ahol TTL nélkül tudtam ELSŐRE tökéletesen exponált képet csinálni, hát bizony visszalépés az életemben.
A Mikrosat szakemberével is konzultálva ez nem így van bizony a Sony gépeknél ( neki az van )
Nem tudom, hogy valami szoftver frissítés esetleg megoldja –e valaha ezt a gondot.
Egy másik érdekes megfigyelés, hogy a Godox 860-as vakuból, az Olympus tipusból hiányzik a segédfény. Míg az Oly vakukon, meg a nem Olympus kompatibilis Godox 860-as vakukon van segédfény ( az vörös bennük ) , addig a O tipusból hiányzik a LED fényvető chip. Igaz egy ismerősöm Éles Tamás életre bírta kelteni a sajátját, de a Mikrosat mérnöke szerint, neki valószínű nem O tipusú a vakuja. Aki rendszeresen kell fotózzon, kvázi tök sötétben vakuval, és szeretne éles képet kapni, vagy vegyen eredeti Olympus vakut, vagy – mint én is , kénytelen voltam beruházni egy Godox R1 fényvetőt.
Hello,használ már valaki olympus 100-400 as telét?Csak érdekelne a véleményetek különösen annak fényében,hogy a "rivális"pana 100-400 régebbi,és mégis 130000 al drágább?
A többi is. Egy stift érzékeli, h van-e rajta obi, és ha igen, akkor annak a végállásig betekerve kell lennie (ezt valszeg a foglalaton belül látható érintkező figyeli), máskülönben letilt.
Nyilván azért ez a védelem, h egy nem teljesen a helyére tekert obi egyéb érintkezőire véletlenül se kerüljön tápfeszültség