Ja a balos az én verzióm, a belső anya menetrögzitővel van fixálva. Igy tudja húzni a tengelyt.
A jobb oldali képen az eredeti , ott egy pici gyűrű és sasszeg van úgy feszit. Csak az a bibi, hogy oda egy erős stift kellene mert állandóan elszakad.
Köszi.Ez volt az első tippem,de felülkerekedett az ostobaság.Az alátét+sasszeg(nálad 8-as anya)helyére pont beillik egy 10-es anya,és ez nem hagyott nyugodni.Kicsit döcögősen,de megy az összerakás.Köszönöm a segítséget.
Köszönöm a segítséget,és bocs hogy annyit,kérdezek,de így van ez ha az ember ismeretlen márkának ugrik.Újabb kérdés:Valaki le tudna fényképezni nekem egy láncfeszítőt.Amatőr dolog,de megmondom őszintén nem értem hogy működik.Szerintem valami hiányzik.
Ja és a csónakmotor lendkerekek nagyok ! De elektronika is van kinai csónakmotorhoz, amit itthon forgalmaznak.Nekem is kinaim van 5 lovas 4 ütemü Parsun. Trinexus .hu -n érdeklődj árakról nekem még nem romlott nem tudom mibe kerül.
Szerintem vegyél kinai robogóét. Egyszerüen ahova neked jó oda teszel még egy jeladó tekercset + 1 elektronika +1 trfó. Ez a legolcsóbb. A csónakmotor elektronikák arányaiban a létező legdrágábbak. Végülis ha 180Fokkalvan elékelve a gyujtás meg lehet oldani 2 párhuzamos jeladóval,ha az elektronika birja a dupla impulzusszámot ( Ha tekercses és nem hall szondás a jeladó)).
Nemcsak menni,suhanni fog...Más:Próbáltátok már a dinamó csapágyakat rendes zárt golyósra cserélni?Szerintem így hosszabb életű lehet,mert nem folyik ki belőle a zsír.vélemény?
Eszem megáll, szerencsétlen főtengelycsapágy vajon mikor látott olajat.a puklungról nem is beszélve. És mindezek ellenére indúl, veszi a fordulatot , és nem tüsszög.
A szerszám szinte tökéletes, és nem is kell rimánkodni az esztergályosnak.
A perselynek az ólombronz nagyon szuper , ha van.
A juciban én úgy tudom sima húzott bronzból készitik a perselyt. De ez nem 100%-os infó. Nekem még soha nem volt gondom vele, de még lehet.
a hajtókar nem sikló csapágyas , hanem görgőzött, kétsorosan, kosár nélkül.
Néhány elvetemült polák átalakitotta ford hajtókarral siklócsapágyasra a hajtókart, emelt szivattyú teljesitménnyel. Én nem sok értelmét látom.
A sürübb olajcsere bőven elég, és a hatókar alsó csapját is néha ki kellene pucolni, de ez már szinte fantasztikum. Hihetetlen mennyi kemény iszap gyülik ott össze.
Van egy tapasztalatom, gondoltam megosztom veletek.
A hajtókar bronzpersely kioperálását (Célszerszám hiányában) én a következő képpen csináltam:
Hozzávalók:
- 2db CroVa fej ( Esetemben 16-os és 27-es )
- 1db minimum 130mm hosszúságú M8-as menetes szár, vagy csavar
- 2db M8-as fakötésű alátét
- 2db M8-as anya
A hozzávalókat az 1. kép mutatja.
Az összeállítást a 2. kép.
A 3. kép pedig "rendeltetési helyén" árbrázolja a "szerkezetet".
Használata nem igényel különösebb szakértelmet, mindössze arra kell ügyelni, hogy a CroVa fejek pontosan illeszkedjenek a felső hajtókar "szem" külső-, illetve belső méretéhez.
Ha esetleg a menetes szár megforogna, egy "kontra" anya segítségével orvosolhatjuk a problémát
Figyelem! A hajtókart melegíteni, ütlegelni, szeszes itallal kínálni :-) TILOS!!!
Tudom, hogy nem túl szakszerű módszer (Szégyellem is magam miatta :-) ) , de nekem bevált!
A hejtókar bronzpersely pótlására (nem túl friss) tanulmányaim szerint csak az ún. ólombronz anyag a megfelelő! (Javítsatok ki, ha rosszul emlékszem!) Az anyagminőség itt nagyon fontos!!!
Egyébként egykori szakoktatóm szerint egy jó esztergán, jó anyagból, egy közepesen idomított csimpánz meg tudja csinálni:-)!!!
Komolyabbra fordítva a szót: Valamelyikönknek esetleg van tapasztalatai a Juci sikló hajtókarcsapágyának tűgörgőssé alakítása terén???