Tudja valaki, hogy a BKK/BKV régebbi, faék egyszerűségú jegyautomatái (Protokon J-90, ami csak vonaljegyet ad) hol vannak még üzemben? Én egyet tudok, a Kistarcsai Kórház bejáratánál volt még 2 hete. Sajnos a BKK csak a legújabbakat tartja említésre méltónak a honlapján.
Egyszerű bérletfelmutatás esetén azonban a kaller csak az előlapot látja
Nem csak ránéz, hanem a bérleten található kódot is be kell majd olvasnia minden egyes alkalommal. Egyébként az igazolványszám is elektronikusan kerül majd feltüntetésre a bérleten az eddigi tollal történő rávezetés helyett.
Lehet, hogy neked egyszerű fehér papírnak tűnik, de hidd el, hogy több benne a biztonsági elem, mint a korábbi szérián.
UV-festék a hátulján van. Egyszerű bérletfelmutatás esetén azonban a kaller csak az előlapot látja, ami pont úgy néz ki, mintha én nyomtattam otthon egy sima fehér papírra.
A jegy első oldala teljesen fehér, és a tapintása olyan, mint egy sima papíré. A menetjegyek bárki által könnyen hamisíthatóvá váltak, gratulálok a mávnak. Gondolom, nem feltétlenül így képzelték el az "otthon nyomtatott jegy" fogalmát. :D
Felénk meglepő módon Diósjenőről kaptam nemrég újra kéregjegyet. Aki a jegyet hozta, azt mondta, hogy mindenféle hagyományos jegyet látott a pénztárban. Nem tudom, a TicketAgent masina is megvan-e még, valószínűleg igen. Lehet, hogy ugyanúgy járnak el, mint Ózdon, de itt komolyabban veszik a régi készletek kiárusítását. Mindenesetre kellemes látvány a szemnek a 2014-es bélyegzésű kéregjegy. ;)
Egy apró dolog elkerülte a figyelmemet. Ózdról elhozták a VMAEF gépet (ha igazak a pletykák, Füzesabonyban landolt második gépként - ismét 2 pénztár van). Helyette Miskolc Gömöri TA gépét kapta hagyományos jegykészleteivel együtt, főleg reformokkal és bárcákkal. Elvileg vegyesen kell adniuk a jegyeket (amit ki lehet adni készjegyen, azt ki kellene adni), de általában az egyszerűbb megoldást választják, vagyis csak géppel dolgoznak). Korábban két VMAEF gépük volt, a visszaeső forgalommal mára elbír az az egy TicketAgent is.
Miskolc környékén a TA-s pénztárak közül (Mezőkeresztes, Bodrogkeresztúr, Felsőzsolca, Maklár) év végéig kapott még haladékot, utána valószínűleg bezár. Edelény és Ózd valószínűleg marad.
Egyébként javában zajlik az év végén bezárt pénztárak készletének kiárusítása a megmaradt TA-s helyeken, az elmúlt hetekben három bezárt állomás jegyeiből sikerült betárazni, a reform tömbök első jegyét (lebélyegzetteket) rendszerint elteszik nekem. Most ezek gyűjtésére "álltam rá" szerintem ezeknek is van értékük, amolyan utolsó utáni jegyek.
A múltkor láttunk pár érdekes régi jegyet , és mivel van még pár a tarsolyomban, folytatnám a mutogatásukat. Zürichben hagytuk abba, hát folytassuk Svájcban...
....konkrétan Bernben . A Städtische Verkehrsbetriebe Bern '47 óta létezik, szóval ez egy szinte új jegy -[...] Bővebben!Tovább »
A kedvenc közlekedési jegyeim azok, amiken a vonalhálózat is látható. Már évtizedek óta nem jellemzőek az ilyenek, de a gyűjteményemben azért van pár belőlük. Ha egy olyan városból származót láttok, ahol már jártatok, ti is elkezditek fejben beutazni, hogy melyik részén utaztatok már?
A közlekedési jegyek elrakása gyerekkoromban még csak az utazás emlékének megőrzését jelentette, aztán elkezdtem olyan korok emlékeit is begyűjteni, amikben még nem éltem - és legalább ugyanannyira élveztem. Olyan ez, mind egy időutazás: az ember kezébe veszi a jegyet[...] Bővebben!Tovább »
Ne bízz a félévben sem ,március végén megkezdődnek a Jéprojektes oktatások vizsgáztatások és július 1 től bevezetik az új gépeket amik egyszerű fehér sima hőpapírra fognak nyomtatni és a rajta lévő kód lesz a lényeg.
Ez ideiglenes dolog, a megnevezésében is benne van: átmeneti.
Amúgy jegygyűjtők figyelem! Nemsokára búcsú a VMAEF-gépekben és egyéb automatákban is megtalálható jegyalaptekercstől. Aki szeretne ilyet emlékbe, az még beszerezheti egy darabig. De itt lesz különlegességnek a bz63 által is említett átmeneti jegyalapterkercs is!
A szándék alapvetően viszonylatra szólt (jelen esetben Sajóecseg - Tnádaska), de azok a fránya vonatok bemennek Miskolcig. Ezért végül vonatokhoz lett kötve, hogy ne szívassák a végigutazókat a tört számítással.
A regionális menetjegyekkel kapcsolatban most mi a szabályozás, azok felhasználhatók-e akkor, ha egy ezzel párhuzamos fővonalon utazunk?
Példa: Miskolc-Sajóecseg viszonylatra váltható-e regionális jegy?
Elvira szerint igen, a kazincbarcikai ingákra és a tornanádaskai személyre ugyanolyan árral számol.
Ugyanígy működik a Miskolc-Nyékládháza is, egységesen 15 km (regionális), pedig napi egy tiszaúji vonat érinti csupán. Sőt a gyorsvonatok esetében gyorspótjegyet is kínál a regionális menetjegy mellé. Elvben nem zárja ki, de eléggé röhejes (kedvezményt adnak arra a szakaszra, amelyet korábban felárral sújtottak).
A szőke nő nézte be, vagy valóban ennyire rugalmas a szabályozás? Nem úgy lenne logikus, hogy Miskolctól a Nyékládházán/Sajóecsegen túli célállomásokra lenne megengedett a regionális jegy, a párhuzamos viszonylaton belüli utazásokra pedig nem?