Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Triumphator Creative Commons License 2011.03.30 0 0 10612

ÁTBASZÁS!!!


NE UTALJ SEMMIT!!!

 

Sima nigériai csalás a gyanúsan olcsón kínált autó, vagy valami más?

Nem az első, hanem a második ilyen olvasói levelünk jött, csak az elsőt szégyenszemre elhánytam valahol: alig használt, 3 millió forint feletti árú kocsikat hirdetnek fele-harmada áron a nagyobb apróhirdetős szájtokon. Volt valaki, aki hosszabban levelezett ilyen eladóval?[...] Bővebben! Tovább »

forrás: Blog.hu

 

Előzmény: precizjanko (10611)
precizjanko Creative Commons License 2011.03.30 0 0 10611

Segitsete lsz. Bár nem tipikus Fusion story.

Találtam egy kimondottan jó árat és autót a neten. Felvettem vele a kapcsolatot, bár győri illetőséségű volt az autó, UK-ből jött válasz. A tulajdonos MO-n dolgozott, de miután visszament a biztosítás és a balkormány miatt szeretne megszabadulni a magyar paírokkal rendelkező autótól. Minden OK-nak tünik, ha megegyezünk 20% előleg után egy TRANS cég elszállítja MO-ra az autót és intézi a dolgokat. Van 10 napom hogy eldöntsem kérem-e és max 300km-em. Szállítási és bevizsgálási ktg-t állja az eladó. Felhívtam a nevezett TRANS céget, akik közölték , hogy az egy másik cég lehet, de nagyon sokan szeretnének(!) most UK-ból autót hozni. Hallottatok már ilyet vagy belemennétek ilyen üzletbe üzletbe? Az autó alomszép 3 éves és ki--ott jó áron van.

Triumphator Creative Commons License 2011.03.11 0 0 10610

'pot for all.

 

április elején el kívánom adni enyém fuziont. ha valakit érdekelne, privátban bővebben. a kocsi 2006/04, 1.4tdci, 134000 km.

_ZE Creative Commons License 2011.02.11 0 0 10609

Ok. így tiszta sor :) Anno minket is eléggé elhajtottak volna a pollenszűrő szerelhetőségéhez hasonlatos megoldásokért... De legalább a jobbkormányos változatban kényelmesen lehet cserélni :-P

Előzmény: C20NE (10608)
C20NE Creative Commons License 2011.02.11 0 0 10608

Félreértesz! A marketinges meg a sales manager kitalálta, a care manager-rel karöltve, hogyan lehet úgy spórolni a szíjon, hogy minden szervízműveletnél, amikor bármely okból le kell venni cserélni kelljen. Ez jó nekik meg az alkatrészbeszállítónak, de nem jó neked, és műszaki indoka sincs. Erre mondtam, hogy marketing bullshit. Mint a két végén eltérő átmérőjű vízcső, csak azért, hogy otthon egy slagdarabból nehogy ideiglenesen vagy véglegesen "összetákold". 

 

A szervízleírás korrekt a gyártó szempontjábol, ezekre a stretch fit szíjakra a gyártója, pl. a Gates is azt mondja egyszerhasználatosak, tehát kerek a világ... Én meg eldobom a diplomám, mert a tervezés műszaki indokai és alapjai között a kedves vevő megfejése még nem szerepelt.

Előzmény: _ZE (10607)
_ZE Creative Commons License 2011.02.11 0 0 10607

Nem marketing bullshit, hanem a 2004-es TIS... (Szervízdoksi)

Előzmény: C20NE (10606)
C20NE Creative Commons License 2011.02.11 0 0 10606

Értem, köszönöm! Marketing Bullshit-nek gondolom, fogyasztói társadalom....

Előzmény: _ZE (10605)
_ZE Creative Commons License 2011.02.11 0 0 10605

Na mindegy, ez sem sikerült tökéletesre - a lényeg, hogy a szíjakat egyszer felrakósra tervezték...

Előzmény: _ZE (10604)
_ZE Creative Commons License 2011.02.11 0 0 10604

Felküldés előtt olvasható volt :-/

 

"CAUTION:
The accessory drive belt must not be reused as it is designed to be stretched onto the pulleys only
once. Failure to follow this instruction may lead to premature failure of the belt.

 

1. Raise and support the vehicle. For additional information, refer to «Section 100-02».

 

3. Using a suitable knife, cut both accessory drive belts and remove.

 

3. Using a suitable knife, cut both accessory drive belts and remove."

 

Előzmény: _ZE (10603)
_ZE Creative Commons License 2011.02.11 0 0 10603

Sajnos a doksi szerint igen, sőt, ott a figyelmeztetés is, hogy hibás felrakás során séröóülhet a szíj, ami később gondot okozhat...:

Előzmény: C20NE (10602)
C20NE Creative Commons License 2011.02.11 0 0 10602

Érdekes! Szóval a 2 hetes szíjat, ha le kell venni, vágjam le? Még a tool nélkül is le lehet venni és vissza lehet rakni a szíj sérülése nélkül!

 

Kösz az infót!

 

 

Előzmény: _ZE (10601)
_ZE Creative Commons License 2011.02.11 0 0 10601

Régi TIS-ben (314130 Workshop manual) az eltávolításnál a 3. pont pedig ezt írja...  A beszerelésnél meg azt írja, hogy az szerelőszerszám az alkatrészkészletben (parts kit) található. A felrakás lényegesebb részei:

 

 

  • Wipe clean all of the pulleys to make sure that the accessory drive belt does not slip during installation
  • Using paint or typing correction fluid, mark the crankshaft pulley at the 6 o'clock position. (1)
  • Install the installation tool (supplied in the parts kit) to the crankshaft pulley at the 6 o'clock position (2).
  • Install the accessory drive belt (3).
    1 Install the belt around the generator pulley.
    2 Install the belt around the power steering pump pulley.
    3 Install the belt around the water pump pulley.
    4 Install the belt around the installation tool.
  • Make sure that the accessory drive belt is correctly positioned in the grooves of the pulleys.
  • Note:
    Only turn the engine in the normal direction of rotation.
    Note:
    Guide the accessory drive belt onto the pulleys as the engine is rotated.
    Turn the engine until the paint mark is at the 8 o'clock position (4)
  • Note:
    The curved end of the tool fits around the belt and the cranked end of the tool fits around the
    generator mounting bracket.
    Install the belt guide tool (supplied in the parts kit) to the accessory drive belt (5).
  • Install the belt guide tool to the generator mounting bracket (6).
  • Note:
    Only turn the engine in the normal direction of rotation.
    Note:
    Guide the accessory drive belt onto the pulleys as the engine is rotated.
    Turn the engine until the paint mark is at the 3 o'clock position (7)
    10. Remove the installation tool from the crankshaft pulley.
    11. Note:
    Only turn the engine in the normal direction of rotation.
    Turn the engine through 360 degrees.
    12. Check that the accessory drive belt is correctly positioned in the grooves of the pulleys.
    - Repeat the installation procedure if the accessory drive belt is misaligned.
    - Discard the installation tool.
    13. Remove the belt guide tool from the accessory drive belt.
    - Discard the belt guide tool.

 

Előzmény: C20NE (10590)
C20NE Creative Commons License 2011.02.11 0 0 10600

Nemnem! Azért szemerkél, hogy ne lássam enged-e valahol az új tömítésem :-))))

Előzmény: Arza (10598)
Arza Creative Commons License 2011.02.11 0 0 10599

A kisagyammal úgy képzeltem, hogy egy dobozba beletesznek három darabot a megfelelő méretben, és kész ...

 

Habár igaz, az is hülyeség lenne, mert nem biztos, hogy kell mind a 3 ...

Előzmény: C20NE (10597)
Arza Creative Commons License 2011.02.11 0 0 10598

Visszakerestem a hozzászólásokból:

 

56, 41, 28 cm

v.

22", 16", 11"

 

Na, este megnézem ...

 

egyébként azért szemerkél az eső, mert tegnap lemostam a kocsit ... mindig ez van :)

Előzmény: Arza (10596)
C20NE Creative Commons License 2011.02.11 0 0 10597

Stimmel, így pontosan két szetted lesz, amit igény szerint cserélhetsz :-)

Előzmény: Arza (10596)
Arza Creative Commons License 2011.02.11 0 0 10596

OK, megnézem, de 2 drb van elöl, egy kisebb és egy nagyobb :) 

 

létezik, hogy más autónál is épp az a két méretű kell?

 

 

Előzmény: _ZE (10594)
C20NE Creative Commons License 2011.02.11 0 0 10595

Ott a pont :-)

Előzmény: _ZE (10594)
_ZE Creative Commons License 2011.02.11 0 0 10594

A hosszát kell nézni, nem a feliratát :)

Előzmény: Arza (10593)
Arza Creative Commons License 2011.02.11 0 0 10593

Ablaktörlő: tegnap én is néztem a Lidl-ben, de csak Focus és Ranger feliratúakat találtam (igaz, elég gyorsan feladtam a keresgélést). Te találtál Fusion feliratút is?

Előzmény: C20NE (10562)
C20NE Creative Commons License 2011.02.11 0 0 10592

Két maszek barátom is ajánlott ilyet, csak nem tudtam elmenni érte. Lehajlították a gyári alapján lemezből....ügyesek :-)

Előzmény: byo (10591)
byo Creative Commons License 2011.02.11 0 0 10591

Ilyen célszserszáma szerintem senkinek sincs mert ritkán kell cserélni, nem éri meg megvenni :D.

Előzmény: C20NE (10590)
C20NE Creative Commons License 2011.02.11 0 0 10590

Nem, nem vágják! Aki vágja arról megvan a véleményem. Lazítani semmit nem lehet, ezt így találta ki a tervező. A szíjat, ha van, egy célszerszámmal lehet rávezetni a tárcsára.

Előzmény: byo (10589)
byo Creative Commons License 2011.02.11 0 0 10589

A szíjat szerintem vágni szokták, de hogy hogy kerül fel, nemtom, biztos valamit ki kell lazítani. A félbehajtott tömítéseken én is bosszankodni szoktam.

Előzmény: C20NE (10588)
C20NE Creative Commons License 2011.02.11 0 0 10588

Fénykép holnap lesz, tapasztalat már most is akad:

 

- Tiszteltetem a tervezőt, aki kifelejtette a hosszbordás szíj feszítőjét, amit így vagy célszerszámmal, vagy végtelen kitartással lehet csak felrakni/levenni

- Tiszteltetem a tervezőt, aki a vezérműszíj alá/mögé tervezte be a vízpumpát

- Tiszteltetem azt aki a vízpumpa tömítését félbehajtva tette be a dobozába

 

Amúgy készen van, kifogástalan lett. 5KHUF a vízcső, 10KHUF a pumpa, 3KHUF a fagyálló és megfizethetetlen a fájó kezem és térdem a többire ott a MasterCard. ( Az árak nettó árak )

 

Szép napot!

Előzmény: byo (10586)
byo Creative Commons License 2011.02.10 0 0 10587

Közben felrtaktam a Pexa-t, semmi panaszom rá, eddig. Jó ár értékűnek gondolom.

Előzmény: byo (10569)
byo Creative Commons License 2011.02.10 0 0 10586

Majd 1 képet dobhatnál a vízcsőről.

Előzmény: C20NE (10584)
byo Creative Commons License 2011.02.10 0 0 10585

Ha aztmondtad volna hogy Fiattal jártál így ...

Előzmény: C20NE (10584)
C20NE Creative Commons License 2011.02.10 0 0 10584

No, Uraim!

 

Pici állapotjelentés:

 

- Fruzsi egyik vízcsövén akkora hasadás keletkezett, hogy a motort azon át össze is lehetne rakni. A vizet azonnal kinyomta, olyan gőzfejlődés keretében, hogy pár szamaritánus poroltót ajánlott a helyzet kezelésére.( Túlnyomás nem volt, minden rendesen működött, a cső viszont elöregedett. Ezen a barátom a 26 éves Hondájával könnyesre röhögte magát, hiszen neki még minden cső gyári eredeti. )

- Fruzsi vízpumpája a manőver következtében 3 percig kevés vízzel , esetleg szárazon futott.

- Gondoltam nem nagy ügy, tömegautó, alkatrész mindenhol. Solymártól kerepesig nem volt vízcső, ami ugye egy 5000 ft - os tételtől, meg a Ford-tól, méltatlan. Végül egy világvégi Ford kereskedésben sikerrel jártunk.

- Cső kicserél, bőrt kézről lever, vízzel feltölt, indít.....majd istentelen nyikorgás mellett a vízpumpa tengelye mellett olyan patakocska indult meg, mintha direkt ilyen szóróhűtésre lett volna tervezve.

- Vízpumpa szintén rendelős, rakáááááron? Ugyan!

- Ma este fűtött garázsba behúz, vízpumpa kicserél és remélem reggelre örül.

 

Holnap mesélek!

byo Creative Commons License 2011.02.08 0 0 10583

Könnyen lehet hogy Bruce Lee gyártja mindet.

Előzmény: C20NE (10582)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!