Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

C20NE Creative Commons License 2011.02.11 0 0 10606

Értem, köszönöm! Marketing Bullshit-nek gondolom, fogyasztói társadalom....

Előzmény: _ZE (10605)
_ZE Creative Commons License 2011.02.11 0 0 10605

Na mindegy, ez sem sikerült tökéletesre - a lényeg, hogy a szíjakat egyszer felrakósra tervezték...

Előzmény: _ZE (10604)
_ZE Creative Commons License 2011.02.11 0 0 10604

Felküldés előtt olvasható volt :-/

 

"CAUTION:
The accessory drive belt must not be reused as it is designed to be stretched onto the pulleys only
once. Failure to follow this instruction may lead to premature failure of the belt.

 

1. Raise and support the vehicle. For additional information, refer to «Section 100-02».

 

3. Using a suitable knife, cut both accessory drive belts and remove.

 

3. Using a suitable knife, cut both accessory drive belts and remove."

 

Előzmény: _ZE (10603)
_ZE Creative Commons License 2011.02.11 0 0 10603

Sajnos a doksi szerint igen, sőt, ott a figyelmeztetés is, hogy hibás felrakás során séröóülhet a szíj, ami később gondot okozhat...:

Előzmény: C20NE (10602)
C20NE Creative Commons License 2011.02.11 0 0 10602

Érdekes! Szóval a 2 hetes szíjat, ha le kell venni, vágjam le? Még a tool nélkül is le lehet venni és vissza lehet rakni a szíj sérülése nélkül!

 

Kösz az infót!

 

 

Előzmény: _ZE (10601)
_ZE Creative Commons License 2011.02.11 0 0 10601

Régi TIS-ben (314130 Workshop manual) az eltávolításnál a 3. pont pedig ezt írja...  A beszerelésnél meg azt írja, hogy az szerelőszerszám az alkatrészkészletben (parts kit) található. A felrakás lényegesebb részei:

 

 

  • Wipe clean all of the pulleys to make sure that the accessory drive belt does not slip during installation
  • Using paint or typing correction fluid, mark the crankshaft pulley at the 6 o'clock position. (1)
  • Install the installation tool (supplied in the parts kit) to the crankshaft pulley at the 6 o'clock position (2).
  • Install the accessory drive belt (3).
    1 Install the belt around the generator pulley.
    2 Install the belt around the power steering pump pulley.
    3 Install the belt around the water pump pulley.
    4 Install the belt around the installation tool.
  • Make sure that the accessory drive belt is correctly positioned in the grooves of the pulleys.
  • Note:
    Only turn the engine in the normal direction of rotation.
    Note:
    Guide the accessory drive belt onto the pulleys as the engine is rotated.
    Turn the engine until the paint mark is at the 8 o'clock position (4)
  • Note:
    The curved end of the tool fits around the belt and the cranked end of the tool fits around the
    generator mounting bracket.
    Install the belt guide tool (supplied in the parts kit) to the accessory drive belt (5).
  • Install the belt guide tool to the generator mounting bracket (6).
  • Note:
    Only turn the engine in the normal direction of rotation.
    Note:
    Guide the accessory drive belt onto the pulleys as the engine is rotated.
    Turn the engine until the paint mark is at the 3 o'clock position (7)
    10. Remove the installation tool from the crankshaft pulley.
    11. Note:
    Only turn the engine in the normal direction of rotation.
    Turn the engine through 360 degrees.
    12. Check that the accessory drive belt is correctly positioned in the grooves of the pulleys.
    - Repeat the installation procedure if the accessory drive belt is misaligned.
    - Discard the installation tool.
    13. Remove the belt guide tool from the accessory drive belt.
    - Discard the belt guide tool.

 

Előzmény: C20NE (10590)
C20NE Creative Commons License 2011.02.11 0 0 10600

Nemnem! Azért szemerkél, hogy ne lássam enged-e valahol az új tömítésem :-))))

Előzmény: Arza (10598)
Arza Creative Commons License 2011.02.11 0 0 10599

A kisagyammal úgy képzeltem, hogy egy dobozba beletesznek három darabot a megfelelő méretben, és kész ...

 

Habár igaz, az is hülyeség lenne, mert nem biztos, hogy kell mind a 3 ...

Előzmény: C20NE (10597)
Arza Creative Commons License 2011.02.11 0 0 10598

Visszakerestem a hozzászólásokból:

 

56, 41, 28 cm

v.

22", 16", 11"

 

Na, este megnézem ...

 

egyébként azért szemerkél az eső, mert tegnap lemostam a kocsit ... mindig ez van :)

Előzmény: Arza (10596)
C20NE Creative Commons License 2011.02.11 0 0 10597

Stimmel, így pontosan két szetted lesz, amit igény szerint cserélhetsz :-)

Előzmény: Arza (10596)
Arza Creative Commons License 2011.02.11 0 0 10596

OK, megnézem, de 2 drb van elöl, egy kisebb és egy nagyobb :) 

 

létezik, hogy más autónál is épp az a két méretű kell?

 

 

Előzmény: _ZE (10594)
C20NE Creative Commons License 2011.02.11 0 0 10595

Ott a pont :-)

Előzmény: _ZE (10594)
_ZE Creative Commons License 2011.02.11 0 0 10594

A hosszát kell nézni, nem a feliratát :)

Előzmény: Arza (10593)
Arza Creative Commons License 2011.02.11 0 0 10593

Ablaktörlő: tegnap én is néztem a Lidl-ben, de csak Focus és Ranger feliratúakat találtam (igaz, elég gyorsan feladtam a keresgélést). Te találtál Fusion feliratút is?

Előzmény: C20NE (10562)
C20NE Creative Commons License 2011.02.11 0 0 10592

Két maszek barátom is ajánlott ilyet, csak nem tudtam elmenni érte. Lehajlították a gyári alapján lemezből....ügyesek :-)

Előzmény: byo (10591)
byo Creative Commons License 2011.02.11 0 0 10591

Ilyen célszserszáma szerintem senkinek sincs mert ritkán kell cserélni, nem éri meg megvenni :D.

Előzmény: C20NE (10590)
C20NE Creative Commons License 2011.02.11 0 0 10590

Nem, nem vágják! Aki vágja arról megvan a véleményem. Lazítani semmit nem lehet, ezt így találta ki a tervező. A szíjat, ha van, egy célszerszámmal lehet rávezetni a tárcsára.

Előzmény: byo (10589)
byo Creative Commons License 2011.02.11 0 0 10589

A szíjat szerintem vágni szokták, de hogy hogy kerül fel, nemtom, biztos valamit ki kell lazítani. A félbehajtott tömítéseken én is bosszankodni szoktam.

Előzmény: C20NE (10588)
C20NE Creative Commons License 2011.02.11 0 0 10588

Fénykép holnap lesz, tapasztalat már most is akad:

 

- Tiszteltetem a tervezőt, aki kifelejtette a hosszbordás szíj feszítőjét, amit így vagy célszerszámmal, vagy végtelen kitartással lehet csak felrakni/levenni

- Tiszteltetem a tervezőt, aki a vezérműszíj alá/mögé tervezte be a vízpumpát

- Tiszteltetem azt aki a vízpumpa tömítését félbehajtva tette be a dobozába

 

Amúgy készen van, kifogástalan lett. 5KHUF a vízcső, 10KHUF a pumpa, 3KHUF a fagyálló és megfizethetetlen a fájó kezem és térdem a többire ott a MasterCard. ( Az árak nettó árak )

 

Szép napot!

Előzmény: byo (10586)
byo Creative Commons License 2011.02.10 0 0 10587

Közben felrtaktam a Pexa-t, semmi panaszom rá, eddig. Jó ár értékűnek gondolom.

Előzmény: byo (10569)
byo Creative Commons License 2011.02.10 0 0 10586

Majd 1 képet dobhatnál a vízcsőről.

Előzmény: C20NE (10584)
byo Creative Commons License 2011.02.10 0 0 10585

Ha aztmondtad volna hogy Fiattal jártál így ...

Előzmény: C20NE (10584)
C20NE Creative Commons License 2011.02.10 0 0 10584

No, Uraim!

 

Pici állapotjelentés:

 

- Fruzsi egyik vízcsövén akkora hasadás keletkezett, hogy a motort azon át össze is lehetne rakni. A vizet azonnal kinyomta, olyan gőzfejlődés keretében, hogy pár szamaritánus poroltót ajánlott a helyzet kezelésére.( Túlnyomás nem volt, minden rendesen működött, a cső viszont elöregedett. Ezen a barátom a 26 éves Hondájával könnyesre röhögte magát, hiszen neki még minden cső gyári eredeti. )

- Fruzsi vízpumpája a manőver következtében 3 percig kevés vízzel , esetleg szárazon futott.

- Gondoltam nem nagy ügy, tömegautó, alkatrész mindenhol. Solymártól kerepesig nem volt vízcső, ami ugye egy 5000 ft - os tételtől, meg a Ford-tól, méltatlan. Végül egy világvégi Ford kereskedésben sikerrel jártunk.

- Cső kicserél, bőrt kézről lever, vízzel feltölt, indít.....majd istentelen nyikorgás mellett a vízpumpa tengelye mellett olyan patakocska indult meg, mintha direkt ilyen szóróhűtésre lett volna tervezve.

- Vízpumpa szintén rendelős, rakáááááron? Ugyan!

- Ma este fűtött garázsba behúz, vízpumpa kicserél és remélem reggelre örül.

 

Holnap mesélek!

byo Creative Commons License 2011.02.08 0 0 10583

Könnyen lehet hogy Bruce Lee gyártja mindet.

Előzmény: C20NE (10582)
C20NE Creative Commons License 2011.02.08 0 0 10582

Olyan jó lenne tudni, hogy a matricák alatt vajon ugyanaz a gyártó van? Simán lehet, hogy ugyanarra a bélre fröccsöntik fel a műanyagházat mindenhol :-)))

Előzmény: byo (10580)
byo Creative Commons License 2011.02.08 0 0 10581

Hozzátartozik a lényeghez hogy most pár napig nem csak a trafok hanem alapjáva véve minden készleten lévő cuccra akcióznak. 30%. Persze nem fogok venni semmit mert nem kell.

Előzmény: C20NE (10579)
byo Creative Commons License 2011.02.08 0 0 10580

Csak hogy teljes legyen a kép és a káosz, itt nem akciós szimplán csak ocso

http://gyujtokabel.unas.hu/spd/unas_871523/IC18101_Ford_gyujtotrafo

Előzmény: C20NE (10579)
C20NE Creative Commons License 2011.02.08 0 0 10579

A Valeo -nak jó ára van a "MÁJLÍ" igazi kínai, nem próbálnám ki, a Visteon ( OEM ) a Cromax-ban 15K volt tavaly, az jobb sok itteni akciós ártól is.

Előzmény: byo (10578)
byo Creative Commons License 2011.02.08 0 0 10578

http://fridcar.hu/webaruhaz/ford/fusion/2006/16624/gyujtasizzitas/gyujtotrafo/
nem reklémozni akarok, de most pár napig 30% akció.

_ZE Creative Commons License 2011.02.01 0 0 10577

Ha a menetes rész is alumínium, akkor nem javaslom - nagyon szépen be tud rohadni - lásd alu szelepsapka. Nekem a gyárit is elég nehéz volt a multkorában a mosásnál letekerni - azóta rendszeresn kap egy kis wd40-et a menet.

Előzmény: byo (10576)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!