Egy kismértékű késésérzet a beillentyű lenyomásakor más, hagyományos szintikhez képest. Korábban már tűréshatáron volt ez a késés, vagyis belül. Most meg szinte észrevehetetlenül pici lett az újabb telefonnal. Vagy újabb androiddal? Nem érdekel, a lényeg a fontos, gyorsabb. De ehhez az USB3-as aljzatot kellett használnom, az USB2-vel a korábbi késést hozta. Nem gondoltam volna ilyen kis adatáramlat esetén.
Egy furcsa jelenséget produkál, 4-5 mp kihagyás után az első lenyomott hang lassan hangosodik föl. Folyamatos játéknál nincs ez. A HUB vagy a DAC konverter/adapter okozhatja? Másikkal talán nem? Erre még nincs tapasztalat.
.. a régi nagy "Ilyen bandák.." névsorába kinálkozik még -ha nem lenne meg nálad -ha igen, nyitot kaput döngetek - szóval a Lambert-Hendricks-Ross vocal trió anno! -és ahol a skót származásu (nemcsak nem fekete, de nem is amerikai!) Annie Ross -aki aztán kivált tőlük- (Jolan Bavan lépett a helyére ....) -egyéni "életműve" külö misét érdemel -(IMHO : nálam abszolut csúcs, Billy Holliday méltó utódja- -sajnos karrierje ezt nem tükrözte, egyikae a "méltatlanul elfelejtett" nagyoknak...
Más célból, de emiatt is ellátogattam a hanxeráruházba. Sajnos YC61 nem volt kint polcon. Kinn volt a Hammond M-Solo, XK-4, SKX-Pro. Minőségben szépek, jók, de a többi is. A Legend Live, a Soul is. Belül, bármi lehet. Ismerős pár hónapos dupla XK5-ösét meg kellett bontani. Voltak alaplapcserés Legendek is. A legtöbb panasz a Crumar felől jött. Mindegy. Kivitelre mindegyik szép, finom járású. Az XK-4 billentyűzete is kellemes. Drawbarjai már ugyanúgy tolópotik. Szóval jó minőségű hanxer extra orgonahangokkal, tripla kontakttal. Ára? Mivel nem én vagyok a célközönség, vállat vonok.
Az öröm még kb. 30 éve ért, mikor egy jazz műsorban a rádióban bemutatták egyik albumukat és a Hi-Lo’s-ét is mint elődjeik, Gene Purling alapításában. Hasonlóan parádés volt még a Four Freshman is. Ilyen bandák nincsenek ma!
Bár nincs még egy Singers Unlimited, van még pár nagyon jó vokálegyüttes. Hogy mást ne mondjak, most hétvégén lesz Szegeden az idei Fool Moon Acappella Fesztivál:
A magyar Fool Moon és a Jazzation mellett fellép a dán Fostyr és a svéd Real Group. Ha valaki a vokálegyütteseket kedveli, akkor ott a helye! Én már nagyon várom az új Real Group-ot (az eredeti nagy kedvencem volt)!
Az öröm még kb. 30 éve ért, mikor egy jazz műsorban a rádióban bemutatták egyik albumukat és a Hi-Lo’s-ét is mint elődjeik, Gene Purling alapításában. Hasonlóan parádés volt még a Four Freshman is. Ilyen bandák nincsenek ma! És valóban, a multi-track recording + chorus, reverb effektek (mint azidőtájt tech, újdonság) különleges volt, főleg szólamokat, harmóniákat, térérzetet dúsítani. Természetesen minden albumuk nagy becsben tartva sorakozik a cd-s polcomon jópár éve! A leggyakrabban hallgatott zenék nálam a Hammond muzsikák mellett! :)
Szerintem Rhoda Scottot erősen inspirálhatta Earl Grant. Nem másolja, másképp is játszik, de több darabot hasonlóképpen oldott meg, inkább a korai éveiben.
Az angol szekrényes kései C3 hátlapja erősen eltér az Erkel színházi és a tévés felvételen. Feltételezem a színházi előadás volt előbb. Akkor még csak alul egy ablakot vágtak a teli hátlapba a szélei meghagyásával. Majd rájöttek felesleges, jobb a polc alatt teljesen levágni, a két oldalsó csavar rendesen megtartja. Ámbár ahogy kinéz ferdén a stúdióban az nem (volt) megnyugtató. Nem hiszem hogy két ilyen orgona is lett volna Magyarországon.
Az meg egy csoda volt, hogy ugyanebben az évben Jimmy Smith is játszott magyarországon több helyen, pl. az Erkelben. (Mégha newyorkinak is tüntetik fel. Nem számít a magyar felirat)
...öröm lehet hogy rájuk találtá! -minden lemezük élmány, több hires emberrel is csináltak albumot, (O. Petersonnal indítottak -sajnos aszzem hammondista nincs köztük)- de hamár: érdrmes tudni: -nem "normális" vokál! amely élőben is fellép így hangzóan, (elődjük a híres Hi-Lo's még ilyen volt)) -tudatosan és pionírként a sokcsatornás studiótechnikára épül, ezzel tetszés szerint megsokszorozva az énekszólamok számát, (erre utal a név "unlimited" jelzője!) -merthogy amúgy csak négyen vannak!!- ja és mégegy dolog: a példád nem "acappella" -ami olyan vokálprodukciót jelent, ahol nincsenek kisőhangszerek! (nehezebb, nívósabb kihíhás!) -de van külön több ilyen lemezük is!!
-amugy: ha hallgatjuk, kiderül, honnan "ihlette" Jacob Collier a félelmetes gépvokál-arrangement-trükkjeit!!
--PS. akartam igazi acappella példát adni EZEKTŐL, nekik is volt, de nem találtam a YT-on -igy csak általános offolás részemről, ifjú éveim- " the polish contact"-személyes nosztalgiájából, jó szivvvel...
Earl Grant ausztrál showja egyben, eltűnt a youtube-ról, de itt egy azóta feltűnt egy mexikói? Kissé fáradtabbnak tűnik, de pazar ahogy és amit csinál.
..."a "kéne" effektus." valós dolog, egyetértek, (nem csak orgonáknál!!! -lehet épp egy sportautó is akár!)- teljesen átérzem - ez egy rejtettebb pszihés fenomén, egyedi, szubjektiv, eseti, etc. -hálistennek emberi vonás (a mai gépkorszakban) és ha néha furcsa dolgokat eredményes, teljes megértéssel fogadom, ha mégoly logikátlannak künik a másik szemében...és persze egy videonál is lecsaphat -akár jó ténylegesen , akár esetleg nem, de épp megfoghat -persze félre is vezethet -
-Na most vannak eredeti, sokszor primitv és rövid, nem élvezetes gyári tesztanyagok, no performace, de érdemes kritikusan meghallgatni, mert "-as it is" -nem jön képbe magát is propagáló játékos esetleges facsarásai , extra trükkjei, stb ..-
-"Az ára továbbra is nehezen védhető..." -igazad van, de ezt nem érdemes ragozni - egy Rolls-Royce sem tudott mindent, amit olcsóbb autók is hoztak - mégis a világ tudomásul vette hogy náluk minden jóval drágább, még is vették..(csakugy mint audióban az RME vagy UAD, McIntosh, I-phone..és a Nord árai sem piskóták!!).-a S.Hammond- nak sikerült olyan pozicióba navigálni magát, ahol ezt a közvélemény akceptálni látszik, és asszem a saját vevőik gyanusnak találnák ha hirtelen Viscount árban kinálnák magukat...
- és kérdés LEHET -(nincs sajnos személyes tapasztalatom)- hogy gyártási minőségben nem nyujtanak-e jobbat a leolcsósitott konkurrenciánál?? - ami szempont lehet !... sajnos nem ritkaság, kortünet, hogy profik duplán vásárolnak be, hogy legyen tartalék hangszer a szinpadon, ha az első bedöglik ... -V.
Tony Monaco érdeme a jó bemutató. Ezen tényleg jobban kijön a hangzás jellege, mint sok rocker széttorzított, effektezett felvételén. Én kifejezetten szeretem a tiszta, álló rotoros B3 felvételeket. Gyakran így is játszom. Zenekarban általában nem, mert ilyen esetben ferde szemmel néznek rám :-)
Az ára továbbra is nehezen védhető a nyújtott szolgáltatása ismeretében, azonban a tripla kontakt hatalmas előny más márkájú kompakt gépekkel szemben. Érdemes megnézni a videók kommentjeit. Volt aki pár óra elteltével visszaküldte a billentyűzet számára elfogadhatatlan érzete miatt.
Az orgonák megítélésénél van egy nehezebben megfogható érzés, a "kéne" effektus. Amikor hirtelen kitisztul az ember feje, elkezd egy hangszerre összpontosítani, mert megfogja valamivel. Ilyen volt a Legend, a Soul, esetleg most a Yamaha. Érdekes módon a Hammond esetében soha nem mozdult meg bennem semmi. Ilyen volt ez az igaziak esetében. Igaz ott cimboráknál. amikor meghallotta, hogy szól az én A100-asom az övéhez képest, egyből felvillanyozódott.
Volt egy régebbi esetem is, A102/351. Oda került akinek volt előtte már vagy 3 ilyesmi A,B,C/csöves lezli összeállítása, de mind eladta. Mikor megérkezett a hangszer, ujjongva írt vissza, hogy egész életében ezt a hangzást kereste! Szóval ha nincs a kéne érzés, az azért jelent valamit :-)
Még nem jutottam el a hangszerboltba, de ezen a héten mindenképpen szándékozom. Remélem hasznos információkat találok ott.
..."Nemrég volt, hogy milyen is az XK-4 hangja?....
"Nos, ha egyezik a Hammond M-Soloval, akkor szerintem igen jó...".talán mégis van "létjogosultsága"...azzal együtt hogy drága, és a fedélzete alulmarad a Legen Solónak, ami ilyen szempntból egyedülállóan jó, ezt egyik konkurrens sem hozza...)...mindenesetre, mikor az M-Solót vitattátok (szintén negatiavan) -és sajnos szokás szerint!- csak első és hiányos futó információkra alapozva, senkinek nem tünt fel -pedig ott irva vagyon, és lényeges, hogy továbbfejlesztett , ill. újszerü (a zászlóshajó-model XK-höz képest) gépezete van (teljesen modellező-elvre alapozva)- az XK 4 ezt az utat viszi tovább...ha ez kiforr nekik -bár én nem szeretek előre jósolgatni! -vszleg."folt. köv"-és megjelenik egyszer ennek alapján az XK5 fullos utódja..
--szóval Neked it tetszett a hangja- ami talán a lényeg? -én sajnos a füleim miatt általában a (kiforrott!) közvéleményre vagyok utalva -(Delegalább az olvasható technikai inforfmációknak megpróbálok a végére járni (sok időráforditássel jár) és adott esetben csekkelni is! ("a papir türelmes") -nos a viszhang az XK-4 nél most igen pozitivnak tünik -azért is javasoltam minap hogy talán ráférne a Forum off-listájára?...(ott persze kiderült hogy "nincs létjogosultsága"..de talán rehabilitálva van-lesz?) -V.
Orgonában az ingyenesek sokkal gyengébbek. Addig érdemes ebbe "beruházni", amíg kapható. Nem nagy összeg.
Mint írtam neked, ha a megrendelt USB-C hubbal megoldom a szétválasztott adat és audió forgalmat, akkor kissé bonyolultabban, de továbbra is használható marad még a jack aljzat nélküli telefonnal is a hangszer. 2e Ft-ot megkockáztattam. Hátha nem generál késést? A mostani telón jobban szól mint bármikor korábban.
Nemrég volt, hogy milyen is az XK-4 hangja?
Nos, ha egyezik a Hammond M-Soloval, akkor szerintem igen jó. Tony Monaco jól mutatja be és pár játszási tanács is levehető a videóról.
A trend hívószava itt sztem, hogy ma már csak egy laptopot akar mindenki a billentyűjéhez használni, mint komplett stúdiót mobilizálni, meg rack szekrényeket. Így legegyszerűbb a hangszerbe azt a plusz 10 dolláros cél chipet beledobni, ami midit vagy audiot is megold usb-n egyszerre. Az ingyenes szoftverek meg butított kezdő Cubase stb. is jól megéri csalogatónak ezzel a fiataloknak, hogy “megváltsák” a világot. Akkor biztosabb eladni egy keyboardot.
Egy dolog gondolkoztat ebben! Vhogy VB3-at vagy más Hammond plugint nem nagyon akarnak ingyen adni semelyik billentyűhöz. Nem érdekes? :)
Az ilyen problémák miatt (is) üdvözlendő, hogy egyre több hangszerbe tesznek beépített audiointerfészt, ha külső eszközről akarsz valamit meghajtani, nem kell külön hangkártya. Emlékszem, mennyire be voltam zsongva, amikor megcsináltam a laptop+hangkártya+midi kontroller setupomat, hogy bármit meg tudok majd vele csinálni. A harmadik zenekari próbán már utáltam az egészet az állandó kábelezés, késés stb. miatt és még normális hangot sem tudtam csinálni, ami megszólalt volna tisztességesen a mixben. Igaz utóbbi valszeg az én hibám, de ezek a beépített interfészek megkönnyítik már az ember dolgát.
Sajnos audio kimenet hiányában ezzel az átalakítóval nem működik. Ha csak simán bedugom az OTG kábelt a telóba, azon keresztül még a hangot is viosszaküldi a Soul-ba! Csak hát nem azon működtetném. Ha meg bedugom az egyébként jól működő hivatkozott adapteremet, a mid adat nem megy át a telefonba. A hang kijönne belőle, pl. ha a képernyőn játszom, csak a midi kapcsolat megszűnik. Szóval a Microstation továbbra is szépen vezérli de csak a teló saját hangszóróján hallgathatom, mert bedugva az adaptert, mint fentiekben.
Mivel Balayerrel nem vagyok kapcsolatban, emiatt nem is azért osztottam meg a videót hogy ő örüljön, ennélfogva ezt nem tudom a megjegyzést értelmezni. Ha te vagy vele kapcsolatban, akkor több információt viszont szívesen várunk általad.
Jól játszik, markánsabban mint Rhoda Scott, de ez természetes is Károlytól, mert nem Karolina.
A hetvenes években volt elterjedt a klasszikusok ilyen könnyed, jazzes átforgatása, mely recept Rhoda Scott egyik védjegye. Sok filmben lehet hasonló megfejtésekkel találkozni, jellemzően francia filmekkel.
Igen, ez a koncertje vagy 5-6 számra van felszabdalva, mindegyik élvezetes. A hangminőségért viszont kár.
A GSI a napokban írta a facebook csoportban, hogy a kompatibilitási problémák miatt elengedi az android rendszert, szóval ne töröljétek a vb3m-et androidos eszközről, mert lehet, hogy nem lehet később beszerezni.
..."A Rhoda Scott féle iskola továbbfejlesztése. A lábmunka nem semmi! Charles Balayer"....ámen!...bizos örül hogy most már méltó lett hogy reagálj rá... és persze R. Scottot is lehet egycsapásra ismét ragozni -(nagyon szertjük amúgy..)- de abban a sorozatban ahová a link is tartozik, C.B. olyan zenei, innovativ, egyéni teljseitményt nyújt, amire a "sztenderd autentikus" repertoárú hammondosoknál még nemigen találtam hasonlót -bizos az én hiányos tájékozottságom mián - de hamár, nálam megér egy kis reakciót...: (anno..) --25011, 25017- -V.