Az elfogadott javaslat tranzitra vonatkozik. Úgyhogy bevételkiesés lenne. De nem eszik olyan forrón azt a kását.
Ha az 1 napos matrica bevételnövekedést hozna, akkor már rég bevezették volna. Nem véletlenül nincs sehol.
Továbbá azt sem szabad elfelejteni, hogy HA lesz egyszer ez az egy napos tranzit matrica, az csak olyan országokra fog vonatkozni, ahol matrica van. Tehát a kapus országokra (ahol a gatyád is rámegy az autópályára), nem.
Pontosabban fogalmazva, inkább sokan megvennék az egy naposat azok közül, akik messzebbre utaznak és inkább rászánnák azt a kevés összeget, mint hogy a fő- és mellékutakon, városokon, falvakon keresztül "egylábazzanak". Ezek az autósok a tíz naposat nem biztos, hogy megvették eddig.
De van egy sanda gyanúm, hogy ennek bevezetése előtt lenne még egy áremelés is...
Valószínűleg minden ország eszeveszettül rohanni fog bevezetni az 1 napos matricát, mikor az jelentős bevételkiesés.
Ennek két nézete van.
Ha csak tranzitra vezetik be, na az szívás. Akkor a rengeteg vendégmunkás, aki fogcsikorgatva megvette a tíznapost 3-4 ezerért a pár órás útjára, most majd mondjuk ezerért vesz egynapost. Ez bevételkiesés.
Ha nem csak tranzitra vezetik be, akkor viszont sok belföldi autós megvenné, aki nem akart egynapos útra 3-4 ezerért tíznapost. (persze a tranzit hatalmas kiesését (meg a belföldiek fogcsikorgatva mégis megvett tíznaposát) ez nem biztos, hogy kompenzálná, ad absurdum hogy még növekedést is hozna bevételben)
Jász-Nagykun-Szolnok megyében jelenleg nincs fizetős autópálya vagy autóút (az M44 ingyenes, mivel nem kapcsolódik semmihez), most épül a Szolnok elkerülő, ez lesz majd fizetős, ha egyszer elkészül. Erre árulták nagy lendülettel a matricát.
Még csak arra sem lehet használni, hogy megvedd az első Pest megyei lehajtóig, mert odáig tart az autóút (M4).