Keresés

Részletes keresés

StillStar Creative Commons License 2006.11.04 0 0 267
Gyuri, itt postosan az a baj, hogy csak azt bizonyitottak be: az AF/BA paros keptelen volt eredmenyt elerni. Ebbol az egesz elmelet lehetetlenseget bizonyitani olyan logikai kovetkeztetes, amiert mar altalanos iskolaban is megbuktatjak az embert. Az AF/BA paros meg pofatlanul hangoztatja...
Előzmény: Vgyuri (266)
Vgyuri Creative Commons License 2006.11.04 0 0 266

Heisenberget nem közgazdasági példa kedvéért hoztam fel, hanem arra, hogy a tudomány és technika területén az is dicsérendő eredmény, ha valaki bebizonyítja valami fontosnak vélt dologról, hogy nem lehetséges. És ez nem vicc. Hirtelen jobb példa nem jutott eszembe :-)

 

Előzmény: Saab2000 (264)
StillStar Creative Commons License 2006.11.04 0 0 265
Gyuri, szerintem te szokas szerint rakattantal arra, hogy csak neked lehet igazad, azutan veded a vegsokig a vedhetetlent. Vegyuk sorba - fejlesztes. Latod ez _igen_, ideologiai volt. Ezert csinalta az allam. Ezert huztak elo a gazdasagi szamitasokat (bevallottan) a valagukbol es nem kutatasi eredmenyekbol. Ami _NEM_ jelenti azt, hogy ne lehetett volna gazdasagos a projekt. Ugyanis megintcsak bevallottan a kesz gepek _uzemeltetese_ gazdasagos volt. Eleinte nem -> de akkor az egesz _akkori_ _allami_ BA szorta a penzt kifele az ablakon, tehat ne varrjuk a Concorde nyakaba a menedzsment hozzanemerteset. Osszegzem: 1, adott egy horror aron kifejlesztett repulogep, amibol tobbet kellett volna uzemeltetni a nullszaldo es tovabbi fejlesztesek erdekeben. 2, adott egy hozzanemerto menedzsmet, amelyik eleinte vesztesegesen uzemelteti 3, utana vegul ladaszam hozza a penzt, de nem, leallitjak. Ez onmagaban nem tamadhato, a hulyeseghez joguk van. Az mar igen, hogy utana nem hajlandok odaadni a gepeket masnak. Vedd eszre, hogy _mara_ a BA _magantarsasag_ es _allami_ segitseggel tartott vissza eszkozoket azert, hogy ne deruljon ki a balfekseguk. 4, a balfekseguknek (uzleti eredmenyeiknek) koszonhetoen senki sem fejleszt SST-t. Joguk van hulyenek lenni, de nincs joguk allami segitseggel akadalyozni a versenyt (fejlodest). 5, kerdes: ha mas hirtelen nyereseggel uzemeltetne oket, mennyiben hatna pozitivan az SST fejlesztesekre? Ez a kiindulasi pont. Menjunk tovabb: monopolium. Adok par tampontot miert nincs igazad: egy tavol-keleti orszagban nyaraltam. Arrafele ropkod a http://www.airasia.com - na most ez a ceg egy utat abban a regioban fejenkent egy iranyba kihoz ~5-6000 Forintnak megfelelo helyi fizetoeszkozbol. Most kapaszkodj meg - ebben benne van a repteri illetek. Ha keson rendeled, akkor az ar folmegy ~7-8000-re. Ha ez lehetseges, szanalni kell az osszes nemzeti legitarsasagot egesz Europaban. Masik tampont. Menj be a http://www.helvatel.ch oldalra es nezd meg mennyiert tud egy svajci telefonalni Magyarorszagra. Utana nezd meg a magyar arakat es magyarazd meg miert jo a monopolium, vagy ahhoz kozeli helyzet. NEM JO. Minden egyes alkalommal amikor az allam beleugat a gazdasagba, te fizetsz (mi fizetunk). Ezert nem szabad tamogatni az allami monopoliumokat, ezert kell minel gyorsabban a versenyszferaba atnyomni az allami fejleszteseket is. En azert ervelek a Virgin mellett, mert az o tevekenyseguknek koszonhetoen kevesebbet fizetek ugyanazaert a szolgaltatasert. A sajat erdekemben ervelek, amelyek egybeesnek a Virgin erdekeivel. Te a sajat erdeked _ellen_ ervelsz. Szerinted kit lehet ilyen alapon ideologusnak nevezni? Szerintem teged.
Előzmény: Vgyuri (263)
Saab2000 Creative Commons License 2006.11.04 0 0 264
Ne keverjük ide Heisenberget, még viccből sem! Nem az a baj, hogy a Nobel-díjat nem a határozatlansági reláció megfogalmazásárt kapta, hanem az, hogy ő kizárólag a kvantummechanikáról beszélt, nem a közgazdaságtanról és a tétele óriási előrelépés volt, nem "neagtív eredmény".
Előzmény: Vgyuri (263)
Vgyuri Creative Commons License 2006.11.04 0 0 263

Az, hogy egy vállalat fennmaradásának alapvető eleme a likvidhelyzet, azaz egy fejlesztés valamikori nyeresége miatt nem lehet a céget most negatív szaldóba taszítani. Ez a legfontosabb gazdasági érv, amit egy vállalat felelős vezetőjének figyelembe kell venni..

 

A Concorde celja a szuperszonikus szemelyszallitas, a repulogepgyartas/tervezes eloremozditasa es a fejlodes volt. A gepek leallitasa ezeket semmikeppen nem szolgalta.

 

Ez gazdasági érv? Ez az ideológia. Amit ezen a téren meg lehetett tenni, azt 30 évvel korábban megtették. Az, hogy a szuperszónikus utasrepülés 6000-7000 kilométeres tartományban jelenleg nem gazdaságos, az negativ eredmény. De egy kutatás/fejlesztésben, a tudományban a negativ eredmény is eredmény, Heisenberg Nobel díjat kapott(?) a bizonytalansági reláció kifejtéséért. Egy tudós, vagy egy mérnök ezt tudja, és elviseli. A kibicnek semmi sem drága.

 

Ha a tapasztalatok azt hozták volna, hogy a 8000-10000 km-es tartományban, 3M sebességgel már gazdaságos lenne a dolog, akkor lehetett volna újabb állami fejlesztési pénzt bebeölni, de egy államkasszának is van likvidhelyzete.

 

Masreszt a Virgin nem "kicsemegezo" legitarsasag, hanem egy olyan ceg, amely a monopolium megtoresevel a te erdekedet is szolgalja - megfelelo sajat profitert.

 

A monopoliumra joga van azon államok nemzeti társaságának, amelyek a fejlesztési költséget lepengették. Ez nekünk utasoknak kényelmetlen, de enélkül a fejlesztési költségek töredéke sem folyt volna vissza a brit és francia államkasszába. Ha te üzletember lennél, és lecserélnéd a hajdan sok pénzért vett, de töredék áron megvásárolva ma is gazdaságosan termelő gépedet a szomszéd utcában működő konkurrensednek? Ha nem tudod biztonságos távolságba eladni, te is inkább beládáznád, vagy elküldenéd a MÉH-be.

 

Ha ez akkora buli, akkor a Virgin miért nem száll bele a saját fejlesztésbe és csinálja meg a saját, ma már sokkal korszerűbb és gazdaságosabb SST-jét? Mert neki a kész Concorde egy darabig üzlet, még kisebb veszteség esetén is reklámhordozó ugyanógy, mint az ürrepülőgép meg a földkerülő ballon.

 

Ami propagandát illeti, én nem vagyok a BA/AF propagandistája, csak van valamennyi fogalmam arról, hogy működik a "szabadpiac". Te a Virginé vagy, hogy a számára kedvező ideológiát hirdeted?

 

 

Előzmény: StillStar (261)
Saab2000 Creative Commons License 2006.11.04 0 0 262
Vigyázz, akik utoljára így beszéltek Vgyurival (ugyanezt mondták neki), épp egy hónapos letiltásukat töltik.
Előzmény: StillStar (261)
StillStar Creative Commons License 2006.11.04 0 0 261
Rossz duma. Nagyon. Elmehetnel foideologusnak akarhova. A Concorde celja a szuperszonikus szemelyszallitas, a repulogepgyartas/tervezes eloremozditasa es a fejlodes volt. A gepek leallitasa ezeket semmikeppen nem szolgalta. Egyreszt. Masreszt a Virgin nem "kicsemegezo" legitarsasag, hanem egy olyan ceg, amely a monopolium megtoresevel a te erdekedet is szolgalja - megfelelo sajat profitert. Ez a profit lenyegesen alacsonyabb mint amivel eddig teged/engem/minket lenyultak az allami cegek, vagy az ugymond privatizalt volt allami rablok, akik meg mindig tul sok kedvezmenyt elveznek. Probalj meg gazdasagi ervek menten gondolkodni. Ha elfogytak, be kellene ismerni, nem pedig erzelmes baromsagokkal elojonni. Repulobalasetek voltak es lesznek. Reszvetem. Tanuljunk beloluk. Ugyanakkor en legkozelebb is repulovel mennek haza. Lehetoleg nem a nadragomat is a legitarsasagnal hagyva. Vannak gazdasagi erveid?
Előzmény: Vgyuri (260)
Vgyuri Creative Commons License 2006.11.03 0 0 260

A BA/AF nem kicsemegéző társaságok, mint a Virgin. Ők vagy full menetrendszerű járatokra használták a Concorde-ot, vagy semmire. Az pedig a párizsi baleset óta soha sem tudott újra magáratalálni. 

 

Az meg, hogy Bransson charterrel még keressen egy pár milliót a kiherélt Concorde flottán, mint a Virgin Airlines reklámhordozóján, az szerintem is "halottgyalázás" lett volna. Ez nem lehetett célja a Concorde "szüleinek".

Előzmény: StillStar (259)
StillStar Creative Commons License 2006.11.03 0 0 259
Neeeem. A Virgin fonoke azt mondja "ebben meg egy rahedli penz van". A rahedli penz most meg a "nemzeti" legitarsasagok aldasos tevekenysege soran muzeumokban amortizalodik. Az osszehordott technologiai tudassal eegyutt.
Előzmény: Vgyuri (258)
Vgyuri Creative Commons License 2006.11.03 0 0 258

A Virgin vezetője nem a partvonalról kiabál, mint mi, hanem saját kapujából a másik kapusnak, hogy "hagyd" :-)

 

Egészen más egy olyan légitársaság helyzete, amelyik csak azt csinállja, ami jó üzlet, és egy nemzeti légitársaságnak, amelyiknek van egy bizonyos ellátási kötelezettsége. De ezt már mondtam.

 

Én nem favorizálom a BA-t és az AF-et, csak megértem a helyzetüket, hogy óvatosak. Jelenleg egy szerény nyereséget termelnek (bár a MALÉV működne ilyen vacakul), ha ugrálnak, akkor vagy nyernek, vagy nem.

Előzmény: StillStar (257)
StillStar Creative Commons License 2006.11.03 0 0 257
Gyuri, a business osztaly bizonyos beosztasu embereknek bizonyos tavolsagok folott egyszeruen jar, mert maskeppen nem fog folulni a repulore. London meg van akkora uzleti kozpont mint egesz Svajc. A lakossaga is nagyobb. Emellett lenyegesen komolyabb hub akar Zurichnel, akar Genfnel ami plusz "szekteremto" szempont. Amit te "partvonalrol bekiabalasnak" nevezel -> egyreszt igaz, mert valoban nincs semmi jelentosege az en szavaimnak. Masreszt meg a Virgin fonoke is ilyesmit kiabal. Neki valahogyan jobban hiszek mint akar az AF/BA vezerkaranak, akar neked. Marcsak azert, mert maganvallalkozokent kepes volt a tokenel fogva elkapni az altalad fetisizalt allami BA-t...
Előzmény: Vgyuri (250)
Vgyuri Creative Commons License 2006.11.03 0 0 256
A Vénuszt elég gyakran lehet látni a reggeli napsütésben is, a Siriust még nem hallottam. De hát 1999. augusztusában fél Magyarország látta fekete égen az összes csillagot délben. Akkor 5 millióan voltunk a világűrben?
Előzmény: Galfi Gergo (255)
Galfi Gergo Creative Commons License 2006.11.03 0 0 255

Egyszer pont ezt a kérdést szegeztem egy MiG-29-en repülő jóembernek (neki 19 km volt a "privát" magassági rekordja), és valami olyasmit válaszolt, hogy "függőlegesen fölfele nagyon-nagyon sötétkék". De azt is mondta, hogy a csillagok nem látszottak. Másfelől, csillagász haverom azt állítja, hogy a nagyon fényes égi objektumok (Pl. Szíriusz, Jupiter, Nap :o) tiszta égbolt mellett nappal is látszanak akár tengerszintről is.

Előzmény: BJani (253)
Vgyuri Creative Commons License 2006.11.03 0 0 254

Hát igen, mert a MIG-29 szolgálati csúcsmagassága is 18K, elméleti meg 20K. Tehát elvileg a magyar vadászpilóták is járhattak a világűrben :-)

 

Előzmény: BJani (253)
BJani Creative Commons License 2006.11.03 0 0 253

Nem voltam ott még soha.

De valószínűnek tartom, hogy olyan mélykékes lehet. Nem hinném, hogy teljesen fekete, és sztem csillagok sem látszódnak még.

Meg kéne kérdezni egy vadászpilótát.

Előzmény: Vgyuri (252)
Vgyuri Creative Commons License 2006.11.03 0 0 252

És 18 ezren milyen színű az ég nappal?

 

Előzmény: BJani (251)
BJani Creative Commons License 2006.11.03 0 0 251
Amennyire én tudom, 15-ön kezdte, majd a végefele 18-ról gyütt lefele.
Előzmény: Vgyuri (250)
Vgyuri Creative Commons License 2006.11.03 0 0 250

Bank mindenütt van, de Svájcban aránytalanul sok. + a nemzetközi szervezetek. Ez csak arra magyarázat, hogy a lélekszámához viszonyítva Svájcban miért több az olyan sznob, aki eltartja a fullbizniszt. Németország viszont lélekszámra is nagyobb, mint akár Anglia, akár Franciaország, és van egy csomó vállalati központ. Tehát ott is van sznob is bőven. Miközben a svájci magánember minden ßart megeszik, a hivatalos jetsetnek muszáj rázni a rongyot imázs okokból.

 

De hagyjuk abba a vitát, mert hetek óta azon vitatkozunk, hogy az AF/BA vezérkar miért olyan bátortalan és nem lépi meg azokat a lépéseket, amiket ti itt a partvonalról egyszerűnek találtok. A pálya közepe azért más. Az egész világ légiforgalma szerintem egy előremeneküléssel kibekkelni kivánt kinálati helyzetben van, a fejlődést inkább az viszi előre, hogy a régi gépek szétesnek, nem elegánsak stb. Akkor a BA/AF, akinek a likvidhelyzete jelenleg még pozitív, miközben olyan márkás cégeknek, mint a Sabena és a Swissair lépést tévesztett, miért kockáztatna?

 

Inkább azt mondjátok meg, mert lusta vagyok megkeresni, milyen magasan járt a Concorde? Mert ugye Anettka szerint 20-30-40-50 km magasban már ugyanazt a fekete csillagos eget lehet látni, tehát az már a világűr. Ha a Concorde is nappali fekete csillagos ég alatt repült, akkor nem Anettka lesz az második magyar, aki kijut a világűrbe, mert gondolom, a Concorde-on azért volt néhány magyar utas.

 

Előzmény: StillStar (249)
StillStar Creative Commons License 2006.11.03 0 0 249
Azert ne lepodj meg, ha a vilag vezeto banki kozpontjai kozott megtalalod Londont es New Yorkot. Igen elokelo helyen. Akkor sem kell csodalkozni, ha rajossz hogy nagyon sok cegnek van Londonban az europai kozpontja (meida/reklam/kereskedelem). Csak ugy mellekesen. Masfelol ugy meg mindig nem akarod bebizonyitani, hogy a kozel 10x-es nepessegkulonbseget (orszagonkent) kepes a "svajci luxus" ellensulyozni? Arisztokraciaja (regi es meg meglevo) sem az alpesi orszagnak van.
Előzmény: Vgyuri (248)
Vgyuri Creative Commons License 2006.11.03 0 0 248

Saab, StilStar:

 

Ha az ország népessége számítana, akkor Kinában és Indiában repülne minden fajta repcsiből a legtöbb. Az ilyen úri huncutságokban, mint a Concorde, meg a fullbiznisz repcsi egy kis réteg (azt hiszem ezt hívják jetset-nek) vesz részt, a második vonal pedig szeretne részt venni. Ez pedig Svájcban erősebb, mint Franciaországban és Angliában, ahol a sokmilliós lakosság nagyrésze sokkal kódisabb és igénytelenebb, mint a svájci vagy a német nagyrész. Ez a különbség a magyaroktól, a svájci széles tömeg hajlandó a kakit is megenni, hogy feljebb kerüljön, a magyarnál meg - "fenn az ernyő, nincsen kas..."

 

Ehhez még jönnek olyan spéci, de masszív fogyasztó réteg, mint Svájcban a bankok és a nemzetközi szervezetek, a németeknél meg a tengerentúli központú nagyvállalatok ingázó csúcsvezetői.

 

 

Előzmény: StillStar (246)
Saab2000 Creative Commons License 2006.11.03 0 0 247
A svájciak luxusigénye? Ne röhögtess! Kevés faszaribb, mindenen spóroló nép van, mint ők. A tipikus "jó nekünk a ßar is, ha ingyen adják" népség. Talán a hollandok ilyenek még.
Előzmény: Vgyuri (243)
StillStar Creative Commons License 2006.11.03 0 0 246
Gyuri, te most meg akarsz gyozni, hogy egy ~7 millios orszag nagyobb forgalmat general mint ketto osszesen ~120 (fr, en) millio lakossal es tradicionalis kereskedelmi kapcsolatokkal? Szerintem komolytalan amit irsz.
Előzmény: Vgyuri (245)
Vgyuri Creative Commons License 2006.11.03 0 0 245
De nagyon vegyes, sok kódis is utazik. A svájciak meg olyan előkelők, a németeknek meg mindig is nagy volt a mellényük :-)
Előzmény: StillStar (244)
StillStar Creative Commons License 2006.11.02 0 0 244
Haaaat nem. Rongyrazasban az angolokat/franciakat a svajciak szerintem nem verik. A nemeteket sem. Emellett gondolj bele mennyivel nagyobb az o teljes forgalmuk mint a svajci/nemet USA.
Előzmény: Vgyuri (243)
Vgyuri Creative Commons License 2006.11.02 0 0 243

A franciák és az angolok beszarisága is nyom a latba, de ettől függetlenül a potenciális utazóközönség átlagos luxusigénye minden képpen figyelembe veendő. Ez a svájciaknál egyértelmű, a németeknél lehet még valami, talán az erőteljesebb interkontinentális üzleti forgalom.

 

Elnézést, hogy a saját agyamat is járatom és nem mindent a cikkből olvasok ki :-)

 

 

 

 

Előzmény: StillStar (242)
StillStar Creative Commons License 2006.11.02 0 0 242
Visszaeso cikkelnemolvaso vagy. A Lufi is csinalja. Ha kiszamolod mennyien fernek fel egy ilyen jaratra, akkor rajossz, hogy nem egy Jumbo teljes business-osztalyarol beszelunk. Bar meg Svajcbol is megeri 56 szemelyes full-business repulot uzemeltetni. Ez nem mond neked valamit a franciak es az angolok potencialis lehetosegeirol?
Előzmény: Vgyuri (241)
Vgyuri Creative Commons License 2006.11.01 0 0 241

Talán azért, mert a helyből vegyes francia bizniszutast hidegen hagyja, hogy vannak-e a függöny mögött alcsonyabb kaszthoz tartozó utasok is, ő úgy el van szigetelve. A transzatlanti túlkinálatban jut mindenkinek elég hely a dzsambók púpjában, nagyobb rizikó a "különgép".

 

A gazdagabb és maguknakvaló svájciak meg ezt is nézik. Minden légitársoság, legalábbis első körben a saját országában honos utasokból indul ki, ezt Svájcban még kiegészíti a sok bankbajáró milliárdos és a nemzetközi szervezetek főtisztviselői.

 

Röviden, Svájcban az utasok nagyobb hányada potenciális biznices.

 

 

Előzmény: StillStar (240)
StillStar Creative Commons License 2006.11.01 0 0 240
Ott a pont. Ugyan a cikk regi, de... http://edition.cnn.com/2004/TRAVEL/07/11/bt.swiss.biz.jet/index.html Az AF valamiert repuli Afrikat, de US-t nem. A franc tudja miert.
Előzmény: Vgyuri (238)
Utas2 Creative Commons License 2006.10.28 0 0 239

 

Egyik sem.... Tu-134.

:-)))))

Vgyuri Creative Commons License 2006.10.28 0 0 238

Stillsrae eddigi megszólalásaiból úgy tünik, hogy ennél azért többet tud Concorde témában :-)

 

De akkor mi a fenére gondolt? Megfejtésem - minimum egy hangszóróért - hogy a csak biznisz székezésű gépek járatására gondolt. Ilyen ötletes dolog lehet, hogy nem telik ki az AF/BA szintű nagy öregektől.

 

 

Előzmény: Miocsó (237)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!