Alapításkori gondolatok!
Úgy gondoltam, és ez egyre többekben is megfogalmazódott, hogy Budafok - Téténynek szüksége lenne egy valódi, gyűjtő, befogadó, pozitív szemléletű törzsasztalra, ahol mindennapjaink apró-cseprő ügyei mellett megbeszélhetjük a közélet eseményeit éppúgy, mint megismerkedhetünk kerületünk értékeivel, helytörténetével, hagyományaival, kultúrájával, de beszélhetünk a város alakulásáról, fejlődéséről és neuralgikus témáinkról, így környezetünk állapotáról, teendőinkről. Mindez egy hosszú mondatba foglalva, persze nem fért bele a topic címbe, de elsősorban ezeket gondolom, javaslom itt napirendre venni és ezzel kapcsolatban álló embereket meghívni, és persze sok mindenki mást, kerületieket, vagy akik csak érdeklődnek utánunk, korábban itt laktak, emlékeik vannak.
Szeretném tehát, ha beindulna itt egy igazi fórum, nem feltétlenül napi hozzászólások százaival, vagy csevegéssel, de néhány aktuális, fajsúlyos vagy kevésbé, de sokakat foglalkoztató ügy áttekintésével és folyamatosan helyi kulturális, történeti értékeink bemutatásával. Utóbbi szempontból is nagy kincsestár kerületünk és messze nincs kihasználva, bemutatva a már feltárt sok érték, anyag.
Persze várom a javaslatokat, az észrevételeket, merre menjünk, és azok csatlakozását, akik eddig is nézegették a kerületi vonatkozású topicokat, de belépni, hozzászólni nem akartak.
Moderációval kapcsolatos kérdéseknek a helye:
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9186758 itt található!
Pénteken (nov. 2-án) leszerelték a budatétényi és a csepeli oldalon is a lezárást, így a bicikliút felhajtója járható. A betonterelők még sajnos ott vannak, de meg lehet kerülni. A felhajtó végén mobil kerítéssel lehatárolt összekötő út vezet át az ún. üzemi járdára. Keskeny az út, de a vártnál jobb megoldással (lsd. csatolt kép: mobil kerítéssel megmagasítva mindkét oldalon a korlátot, ill. szalagkorlátot) át lehet biciklizni Csepelre. A híd túlvégén szintén kerítéssel biztosítva vissza lehet menni a kerékpárút lehajtójára.
Ma NIF Zrt. honlapjára tévedtem - a vasút felújítással kapcsolatban kerestem valamilyen friss hírt- de helyette ez a hír fogadott a nyitólapon:
MEGNYÍLIK A GYALOGOS ÉS KERÉKPÁROS FORGALOM ELŐTT A DEÁK FERENC HÍD
2018. november 23-tól újra közlekedhetnek a gyalogosok és kerékpárosok is a Deák Ferenc hídon. A biztonságos átkelés érdekében egy ideiglenes sávot nyitnak meg számukra.
Minden, amiért ez a topic indult, ma is érvényes. Megváltoztunk, megváltozott a környezet is, és egy csomó egyéb találkozási hely is kialakult.
A fenti linken lévő, rendkívülinek és egyszerinek igérkező előadáson például többen is ott leszünk az egykori posztolók közül, csak már máshogy kommunikálunk egymással.
A hűlt helyébe én is belefutottam a múlt héten. Ahogy néztem nem egy karbantartásra vitték el. Talán nem volt elég nagy a forgalma? Mindenesetre hiányzik.
A BUDAFOK-TÉTÉNY BUDAPEST XXII. KERÜLET 4. KÖRNYEZETVÉDELMI PROGRAMJA c. dokumentumban olvastam az alábbi részt :
"A kerületben két területen a csapadékvíz-elvezetés fejlesztése rövid távon megoldandó, mert nagy az elöntési veszélyeztetettség; jelenleg a csapadékvizet lokálisan gyűjtik össze és szikkasztják el vagy a meglévő felszíni adottságoknak megfelelően felszínen vezetik el.
A megoldásra – további egyeztetést igénylő – Tanulmányterv (Koncepció) készítettek 2016-ban49 , ez alapján a fejlesztésekkel érintett utcák:
A 7. sz. fő közlekedési út feletti területen a következő utcákban lenne szükség fejlesztésre: Kelenvölgyi út, Kamaraerdei utca, Kenderike utca, Süvöltő utca, Karéj utca, Kőmáli utca, Erdőhegy utca, Elza utca, Meggyes utca, Márta utca, Barátcinege utca, Lídia utca, Meggyvágó utca, Rókales utca, Balatoni út.
A Karéj utca és környékén a jelenleg jelentősen veszélyeztetett és a tervezett fejlesztéssel érintett utcák: Őszapó utca, Csér utca, Nádirigó utca, Nyírfajd utca, Dankasirály utca, Kékbegy utca, Cankó tér, Halászsas utca, Fenyőmadár utca Jégmadár utca, Nótafa utca, Királyka utca, Móricz Zs. utca, Budatétényi utca, Háros út, Karéj utca, Füzike utca."
A Karéj u. új házas része érdekel leginkábba, az Őszapó-Füzike által határolt szakaszon + az Őszapó u. Tényleg ennyire problémás ez a rész és egy jobb esőkor hömpölyög/áll a víz? A mélygarázsokba is befolyik, vagy csak az utcára menéshez kell gumicsizma? Van esetleg ilyenről képe valakinek, milyen ekkor az állapot a környéken?
A Hunyadi utca Nagytétényben van, rehabilitált terület, a telkek jelentős részén talajcsere volt bő tíz éve, most már felfelé megy a terület, A gond a zaj és a levegő szennyezéssel lehet az M0, M6 kapcsán, ezt kell egy kicsit körüljárni. Az ingatlan árak itt nyomottabbak lehetnek a budafokiaknál.
Békés környék attól eltekintve, hogy két autószerviz is található az utcában. Ez jelenthet előnyt, de megnövekedett forgalmat is. Vannak a közelben elérhető buszok, de nem várható nagy járművek forgalma az utcában (hacsak a szemétszállítás nem). A közelben vannak nagy pincék, amelyek valójában kőbányák voltak, előny, ha van ismeret az esetleges alápincézettségről.
Szeretnék érdeklődni, hogy mi a véleményetek a Hunyadi utcáról és környékéről? Mennyire biztonságos, érdemes-e ott házat venni? Ha igen, akkor maximum milyen m2 árat tartotok elfogadhatónak (ami eladás esetén nem jelentene veszteséget) egy családi házért vagy házrészért, amely közepes/jó (lakható, de a belsejére azért lehetne szépítgetés gyanánt költeni) állapotú?
Épp a múlt héten bicikliztem arrafelé du. 5-6 óra között. Az amúgy teljesen csendes, nyugalmas útvonalamon gyakorlatilag folyamatos kocsisor jött. :-( Promontor - Széchenyi- Húr u. - Művelődés - Rákóczi - IV. utca )
A biciklis infra teljes ellehetetlenítéséről már nem is síránkozom. Katasztrófa. :(
A Nagytétényi úti majdnem másfél sáv elkerítése (Növény u. - Campona között), kerékpárúttal együtt, teljesen érthetetlennek tűnik. Semmiféle munkavégzés nem zajlik ott, se napközben, se este. :-(
A 40es vasút és az M0 felújítás eléggé megnehezíti a közlekedést a kerületben.. Korábban csak a Kossuth L. utcai dugót kellett kikerülni, ezzel felesleges forgalmat generálva a felsővárosban. Most már a Nagytétényi úti forgalmat is kerülni kell, mégpedig Rózsakert felé. Gondolom, hogy örülnek ennek a helyiek. Aztán a nagyon szűk keresztmetszetű Kolozsvári utcai vasúti átkelőről már ne is beszéljünk, ahol ráadásul a lámpa program nem túl okos, ezzel sokszor 20.. 30 percre növelve a kijutást a 6-osra..
Bocs, most nincs előttem, de úgy emlékszem, a szöveg a félszigetre beljebb terjeszkedést említ, mint az általunk ismert laktanya. Mondjuk valószínűleg régen mélyebben hatolt a laktanya a szigetbe.
Nem. Valójában egy P-vel kezdődő és árizsra végződő városra gondoltam, mert ott töltöttem el legtöbb időt, de ha visszagondolok, sok más városban sem láttam ilyen helyzetet, mint nálunk. Különlegesek vagyunk.
A beépítés nyilván a volt laktanya területet érinti, erre a szöveg is utalt. Az élőhely kezelést a DINPI munkatársai végzik, nem a kedvenc fanyűvőid a lakótelepről. Tisztásokat alakítanak ki az embermagasságú aljnövényzetből és tölgy csemetéket ültetnek. Eltávolítják a több évtizedes honvédségi hulladékot is a területről. Emellett az özön növényeket, japán keserűfű, zöld juhar, és bálványfa, kezelik, kéreghántás, injektálás módszerével, egy magyar-szlovák dunai szigetek és árterek LIFE projekt keretében még 2021-ig.