A tengely még balesetveszélyes is lehet ha hitvány anyagból készül. Sokszor emlegetem. Nagy különbség van a díszként funkcionáló és a használható veterán gép között. A csúcs ha szép és használható is. A motorblokk nem egyszerű feladat. Nem a bonyolultsága hanem a pontatlansága és egyes konstrukciós megoldásai okoznak gondot. Csodát nem lehet tenni de jobbá mindenképpen.
Ennél a példánynál az 1.7 helyett 2.5 körüli a lóerő. Ez sem valami sok de így már haladósabb a gép. Tömítést én gyártatom tömítéskészítővel. Jó anyagból, pontosat. Ha a síkfelületek jók akár szárazon is tömíthet. Én meg szoktam zsírozni de csak azért hogy ne csúszkáljon szerelésnél.A szilikonos paszták nem kimondottan benzinállók. Persze van benzinálló paszta is de elég drága. A kenegetést csak akkor ha bibi van a síkfelületekkel.
Hát igazából az összes után gyártott cucc egy kalap......
Vettem két új keréktengelyt is de az se az a kialakítás,úgyhogy marad a gyári.
Hosszabb folyamat lesz ez mint gondoltam.
Neki álltam szétszedni a blokkot, ma sikerült lendkerék lehúzót vennem. Tömítés szettből melyiket érdemes venni? Nem szeretnék pásztázni, vagy illik úgyis igyis?
Pedig a golyóscsapágyas nagyságrendekkel jobb én már másban nem is gondolkodom.. És nem is látszik. Gondolom névleges csapágyméretre lett szabályozva? A gyári csészék méretpontossága nagy szórást mutat. Akár 0.08 mm is alatta lehet a névleges csapágyméretnek. Utángyártott pedig fölötte is. Az utángyártott kónuszok minőségét inkább hagyjuk. Képet le kell kicsinyíteni 500kb alá.
A hátsó agy az teljesen stimt volt, viszont az elsőnek a furat átmérője ahová a csapágy csésze megy kisebb volt. Nem akartam bele golyós csapágyat, hanem maradni az eredeti felállásnál így a furat átmérők fel lettek hozva annyira, hogy a csészék bele menjenek. Illetve a Spirál kihajtó mechanika része az agyon úgy volt kialakítva hogy a két műanyag ami beakad az agyba nem tartotta el magát a mechanikát az agytól hanem összeértek , magyarul ha lehúzom a villa csavarjait megszorult volna. Onnan szedtünk még le. Raknék fel képet, de egyszerűen nem tudom hogy kell itt! :D
Illetve lenne rögtön még egy kérdésem, ami felmerült bennem ahogy a fórumot olvasom visszafelé.
Amikor szedtem szét az első teleszkópot nekem a teleszkóp szárakban csak a rugó volt, azon belül semmi. Tehát fent a kormány kifli két csavarja igazából nem fogta őket. Egyszerűen mint egy menetes csavart kicsavartam magából a villákból a rugót. Ez normális?
Itt fórumon láttam hogy valami hosszú rögzítő rudnak is kellene benne lennie?
1.35 coll a gyári szélesség. Ilyet mostanság csak 19 es méretben láttam. 16 osban csak szélesebbet. Kipufogót kiégetéssel lehet koksztalanítani. A benzin csak az olajat mossa ki. Az égetéssel csak óvatosan mert a benne levő lamellák és a kipufogótest hamar deformálódhat. Mint említettem csakis ép lamellájú kipufogóra érdemes költeni a húzós krómozás árát. Legutóbb krómozásra vettem inkább egy fekete de új kipufogót akkor 4000 Ft körül árulták. Lengyeleknél könyökkel együtt 169 Zlotyért van új és krómozott.
Igen elsőnek a felnivel is befürödtem mert 61mm eset adtak gyári címszóval aztán mikor itthon kicsomagoltam akkor tudatosult bennem , hogy nem jó. Most zajlik a csere éppen az egyiket már kicserélték 47mm re ami a jó méret ,ma jön még elvileg a másik is.
Hogy tudom a kipufogót kitakarítani? Én arra gondoltam , hogy ledugozom és feltöltöm benzinnel majd hagyom állni. Ez müködhet?
Talán itt. Érdemes a horganyozást is megcsináltatni. Az tényleg nem drága. Az új felni ugyanaz a szélesség mint a gyári? Kipufogót is lehet kapni újat. Ha a régi megy krómba belül is ki kell takarítani és a lamellák állapotát is ellenőrizni. Könyök szerencsére kapható új.
Igen sajnos ez a másik nagy problémám ... A krómozás...
Felnit sikerült beszereznem újat, azt nem kell. Viszont a sárvédőket,kormányt, kipufogót....krómozni kellene. Találtam egy céget, de horror áron csinálnák. Esetleg nem tudsz valami alternatívát vagy valami maszekot aki csinál ilyet? :(
Még 25 évvel ezelőtt, dédipapám halálát követően megörököltem Romet Kadett-jét, csak azóta a motor garázsban pihent. Most szeretném restaurálni az egészet , az utóbbi napokban teljesen le is csupaszítottam, kezdetét veszi a homokszorás/fényezés munkálatok. Viszont a motorblokk felújításában kérném segítségeteket. Nem vagyok benne laikus, de nem is profi. Foglalkozik esetleg valaki itt motorblokk felújítással? Fejér megyében lakom. Valaki esetleg itt a környéken ?
Szerintem is kár pénzt pocsékolni a bontottra az említett gyenge anyagminőség miatt. Az utángyártott főtengely pontosságára akkor derül fény ha kézhez kapod. A felső tűgörgős kosár az általam látott főtengelyekben mind cserére szorult mert túl keskeny volt a dugattyú befogadó méretéhez képest. Persze a centrir sem volt jó nagy részüknél, 0.05- 0.08 mm a max 0.03 helyett. A kuplungot szettben érdemes cserélni. A tárcsa (a fotódon) eleve nem belevaló mert az a 017 es blokké vagy a még régebbieké. A váltótengely azon a felületen mindegyiknél elkopik. (ha nívó alatt van az olajszint akkor nagyon hamar.) Lehet kapni. Érdemes az oda való nyeles fogaskereket is cserélni mert a perselye megkopik. Sajnos azokban is van többféle minőség, szintén kézhez vétel után derül ki. Mielőtt persely csere jutna az eszedbe jelzem. A fogaskerék csapágyhelye és a persely befogadó furata nem fut együtt. Emiatt kinullázott csapágyhely megfogással lehet készre munkálni a beszerelt új perselyt. Gondolom hengerfúrás is esedékes. Szerintem a Berta és az S&B dugó használható.
Főtengelyt keresek bontottan. Csapágy és kuplung lamella szerintem elérhető. A sebesség váltó tengely az viszont problémás lesz. Egyébként a csapágyhelyek jónak tűnnek. Nem egy össze kalapált szétbaszott lelet.
Szétszedtem a motort, mert kíváncsi voltam miért lóg ennyire a főtengely. Kevés lesz a csapágy csere van más probléma is. Az eladó szerint karbi takarítás kell és utána használható a motor. Nem régen még ezzel járt, de vett egy robogót és azóta áll a Romet. Karburátort rendbe hozva, meg gyújtás állítás után motoroztam vele pár kilómétert ebben az állapotában :)
Azóta már be is üzemeltem, mentem vele egy 10 km-es kört. Főtengelycsapágy lóg rendesen és a kompresszió is gyenge. Szikra rendben volt, csak állítani kellett. Karburátor takarítás közben derült ki, hogy a főfúvókát túl húzták és szét repedt a kis cső amibe a menete van. Volt itthon üres karburátorom, átpakoltam abba a cuccokat aztán túlfolyatás után három pumpálás a szívatón és első indult. Öröm van :)
2.5 illetve 2.8 LE. A 019 az Romet 50 T1 be került ami 63 kilós A 027 a Chart 210 be ami 76 kg. (mindkettő kétszemélyes) A Kadet 1.7 Le és 46 kg. Az adatokból kiderül, hogy nagy száguldozás és aszfaltszaggatás elmaradt.
A kuplung fedelet kell alakítani mert beleér a golyós nyomólap. Azonkívül kicserélni a kiemelő kart a Rometéra különben nem fog jól kiemelni. A Rometé rövidebb. Az eredeti kuplungba bakelit tárcsa nem kapható újonnan. A parafás tárcsához túl erős az eredeti rugója így a tárcsa viszonylag hamar megadja magát.
Talán hosszú az utángyártott bowden. Ilyenkor a belsőt le kell rövidíteni. Átforrasztod a diót a végén a megfelelő pozícióba, vagy egyszerűen levágod méretre és teszel rá csavaros bowdenvéget.
A bowden ház feszítő kb 2menetet van benne a blokkban, és még így is laza a bowden, és még így is kint fog, csak ha lamellákat cserélek az nem javítana a helyzeten?Romet kuplungon mit kéne átalakítani hogy jó legyen?