Keresés

Részletes keresés

trizs77 Creative Commons License 2023.10.26 0 4 109483

Hááát.

 

Kb. 1958-59-től vannak ilyen emlékképeim.

Pedig akkor még sehol se volt az IKARUS-260-os.

 

Magyarországon hagyománya, ha nagyképűen írom akkor kultúrája volt a selejtezett autóbuszok vásárlásának lomtárnak, szerszámosnak, csősz kunyhónak, hétvégi háznak.

 

Az IKARUS nagykönyvek egyik írójával, közösen is meg egyénileg is jártuk az országot és írtuk össze a régi buszokat így.

 

Itt láttam egy Tr5-ös karosszériát.

Mire Ő : Az nem Tr 5 volt hanem................................és bemondta.

 

Sok-sok Ik-311 vagy 620 végezte így.

Farosból kevesebb mert azt rosszul lehet pakolni.

 

De az újabb Ikarus 211/260 viszont jó alany volt/lett bódénak, szerszámosnak, éjjeli őr pihenőnek, egyébnek.

 

Nem tudom, de gondolom, hogy ma is van olyan busz kiárúsítás a VOLÁNBUSZ-nál amikor úgy adják el a selejt buszt, hogy újból forgalomba nem helyezhető.

 

Akkor aki megveszik, az vagy eladja a MÉH-be kilóra, vagy raktárat, papír raktárat, gumi raktárat, akármit csinál belőle.

 

 

Előzmény: Káun (109482)
Káun Creative Commons License 2023.10.26 -1 0 109482

trizs77: A Volánbusz miért jelölt ki selejtezés után 260.32 eseket lomtárnak?Több telepes képet láttam ahol tele volt egy -egy kocsi papírokkal, gondolom szerszámokkal is.Más busznál nem tapasztaltam ilyet.

trizs77 Creative Commons License 2023.10.26 0 4 109481

Igaza volt.

Pláne még akkor.

 

Már írtam régebben, hogy az IKARUS-250 nullszériájának (1970) a bemutatkozása botrányosra sikeredett.

 

Akkoriban minden újság - sok éven át - arról írt, hogy a Monacói herceg nagydíját meg az európai autóbusz gyártók különdíját az IKARUS-250 nyerte Nizzában 196x-ban.

 

Ez igaz.

De arról nem írtak, hogy ha IKARUS-250 elment csak Zakopánéig is akkor az Andor utcai műszaki diszpécser már tövig rágta a körmeit és már délelőtt megnézték, hogy a vontató autó sofőrjeinek azonnali kilépési engedélye érvényes e még a szolgálati útlevélben ?

 

Tehát a sofőr bácsitoknak 1972-ben még nagyon igaza volt.

 

Annyi külföldről vontatást mint amennyit az IKARUS-250 null széria összehozott, se előtte, se utána nem tapasztaltak a VOLÁNBUSZ-nál, akkori nevén 20.számú VOLÁN-nál.

 

Később összesen kettő Ik-255-t kellett messziről:

 - egyiket Spanyolországból,

 - másikat Dél-Franciaországból

hazavontatni.

 

Bár a másiknál rezgett a léc, hogy inkább ott hagyják, mert nem biztos, hogy a busz ér annyit mint amennyibe akkor egy onnan hazáig történő vontatás költségei és bürokratikus utána járás megérdemel.

 

 

 

 

Előzmény: rezgaras (109479)
trizs77 Creative Commons License 2023.10.26 0 8 109480

1980-ban mutatták be a mozik a HÁZIBULI című francia vígjátékot.

Talán 1978-79 forgathatták.

Hatalmas siker volt.

Sok százezren nézték meg.

Ritka volt a hangneme, a téma választása.

 

mégis amiért nem OFF itt az, hogy még a film elején valahol beszélget két szereplő egy párizsi téren 

és a háttérben pedig hosszú másodpercekig (talán egy percig is ?) jól látszik egy IBUSZ-szos IKARUS-250-es.

 

Még a bordo az ezüst emblémával.

 

Minden magyar moziban felhorkant erre az epizódra a közönség.

Az Európaiak többségének nem mondott ez semmit, hisz egy utcai jelenet háttere.

 

de a magyar nézők mind felujjongtak, hogy :

 - magyar busz,

 - IKARUS,

 - IBUSZ.

 - magyarok Párizsban.

rezgaras Creative Commons License 2023.10.26 0 6 109479

"Az 1970-1976 közötti időben az IK-55 buszok úgy jártak Csehszlovákiába és az NDK-ba..."

 

Meg máshova. 1972-ben voltunk Erdélyben 55-össel. Első nekifutásra Nagyvárad helyett csak a Nagyvárad térig jutottunk el. Ott leálltunk, megvártuk a szervízkocsit. 3 órát csúszott a program, de még kaptunk ebédet Nagyváradon. Utána nem volt semmi probléma (Hargita, Békás szoros). Megkérdeztem ott a vezetőt, hogy miért nem kaptunk "új buszt". Azt mondta: "Öcsi, azzal nem jutottunk volna el idáig. De ha mégis, akkor nem jutnánk haza."

Előzmény: trizs77 (109477)
htibor Creative Commons License 2023.10.26 0 3 109478

FélOFF

Papp Gábor Zsigmond Retró filmjeiből a Magyar Retrót ajánlanám azoknak, akik nem látták még.

40:40-től indul a Magyar Turista rész kb. 15 percben, az Ibuszos és külföldi utazásos vonal 44:20-től :)

 

40:40-re időzítve:

https://www.youtube.com/watch?v=GPXSODWAkk8&t=2442s

 

FélON

Előzmény: trizs77 (109477)
trizs77 Creative Commons License 2023.10.26 0 4 109477

Ilyen volumenű túrára mehetett volna újságíró, vagy egyéb fotós...

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Mire én kitehettem a busz kerekét az országhatáron addigra az újságírók már megírták ezeket az utakat.

Még évekkel azelőtt.

 

Tudom mostanában divat írni/mondani, hogy 1990 előtt nem lehetett nyugatra utazni.

Valóban volt sok értelmetlen korlátozás.

 

De.

 

1975-től, amikor minden év februárjában megjelentek az utazási irodák kínálati magazinjai, a kb. két hetes nyugat európai buszos körutak egy hét alatt beteltek, elfogytak.

Általában 10-14 naposak voltak ezek az utak, a nagy spanyol körút volt 28 napos.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

A buszokról, Ikarusokról.

 

Ikarus-31/311 és Ik-55 már 1957 végétől ment nyugatra turistákkal.

Még ritkán de ment.

 

Az 1970-1976 közötti időben az IK-55 buszok úgy jártak Csehszlovákiába és az NDK-ba mint a mai buszok Kecskemétre.

 

A Budapest-Prága-Drezda-Weimar-Lipcse-Budapest körút annyira bevett volt, mint ma az iskolai kirándulásoknál a Budapest-Kékestető-Eger-Szilvásvárad.

 

Messzi nyugatra, mondjuk Párizsba ritkán jutottak el el a farosok.

De 1975 után az Ik-250 és Ik-255 buszok már nem számítottak rendkívülinek se Olaszországban, se a Benelux államokban, se Ausztria-Svájcban.

 

Ezekre az utakra küldtek fotóst és újságírót is ahogy javasoltad.

Ők általában semmit mondó, lényegtelen információkat írtak meg.

Például : És Koppenhágában megnéztük a Sellő kislány szobrát.

 

A csoportokkal történt eseményekről, pláne a buszokról egy szót sem írtak.

 

 

 

 

 

 

Előzmény: D 20 (109475)
hbe Creative Commons License 2023.10.26 0 2 109476

Én csak utasként tudok nyilatkozni, de meg tudom érteni simán. Szerintem a DUD-oknál nagy volt az áttétel ugrás, de azért nem voltak olyan rossz mászók. De a CJZ-k, meg némelyik jobb AFC, pl. AFC-181 is lényegesen jobban ment felfelé, mint egy DUD.
Kerecsendi parton meg az off VB-s automata Irizar.

Előzmény: Cpt.Dave (109470)
D 20 Creative Commons License 2023.10.26 0 1 109475

Azt hiszem érdemes lenne régi képeket bemutató oldalakon kotorászni egy kicsit...

Ilyen volumenű túrára mehetett volna újságíró, vagy egyéb fotós...

Remélem lesz rá kapacitálható színpatizáns, hátha...

Előzmény: trizs77 (109474)
trizs77 Creative Commons License 2023.10.26 0 5 109474

1980-81-82-es évek egyikében.

 

Az IKARUS-255 jól bírta.

Jó két hét volt.

 

Az utasok eleinte élvezték.

Nyugatra mehettek.

 

De a sok műemlék és város látogatás kikezdte a tűrőképességüket.

vagy nem készültek fel rá, vagy nem készítették fel rá őket.

 

Az északi sarkkörös útra például két férj - mindketten 50+ évesek - kerek perec kijelentette, hogy már pedig Ő(k) nem jönnek.

Ugyanis tudtak számolni.

 

Hatalmas botrány lett.

Az idegenvezető sírt, tehetetlenkedett.

A velünk utazó szegedi csoportvezető keménykedett.

Végül négyen vagy öten ott maradtak Stockholmba.

Akik eljöttek azon tanakodtak az úton, oda is vissza is, hogy ebből a 4-5 főből hány disszidál amig mi úton vagyunk.

 

Egy se.

Békésen söröztek egész nap.

 

Ezért hiányzik az a kép.

Egy VOLÁNBUSZ-os IKARUS-255 a sarkkörön.

Jó emlék lenne.

 

Többször gondolkodtam már, hogy melyik kocsival mentünk ?

Vagy a GC 73-81-es vagy a GC 73-88-as lehetett a busz rendszáma.

De ha mégis másik kocsi volt, elfogadom.

Előzmény: Wrecker-Wrecker (109471)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2023.10.26 0 5 109473

Elég küzdős, drága és sok energiát igénylő az ilyesmi, jól haladunk kézirat szinten az 50 éves az Ikarus 200 a fővárosban könyvel, reális egy jövő év eleji megjelenés. Csak a max ezer példány önköltsége 4-5 milliós ha kétnyelvű és nem vacak anyagra van nyomtatva, és akkor hol van a ki nem fizethető köszönet a szerzőknek, segítőknek...

(nem BKV kiadvány lesz)

Előzmény: torqmatic (109466)
BPO-537 BX-51-61 Creative Commons License 2023.10.26 0 1 109472

Ha a Balaton és Borsodnádasd közötti útrólvan szó, akkor ott biztosan járt már csuklós.

Előzmény: BHK-443 (109463)
Wrecker-Wrecker Creative Commons License 2023.10.25 0 0 109471

Ez a stockholmi túra mikor volt?

Előzmény: trizs77 (109447)
Cpt.Dave Creative Commons License 2023.10.25 0 2 109470

Kedvencem volt mikor Ostorosra szaladtam ki a csuklóssal. Forgalmista hát de az ott ki se megy jaj mi lesz. Állítom virgoncabb volt felfelé mint a DUD (256.44) osok többsége. 

Előzmény: trizs77 (109468)
LSU 106 Creative Commons License 2023.10.25 0 1 109469
Előzmény: trizs77 (109467)
trizs77 Creative Commons License 2023.10.25 0 4 109468

Vagy Kerecsend Fő utca 60. nevű megállóból - reggel kitömve - elindult a helyközi 280-as a 25-ös út, felfelé Eger felé évtizedeken át.

 

Ez is olyan szakasz ahol 255-tel néha másodikba vissza kellett váltani, hogy felmenjünk.

A 256 már felment harmadikban.

 

 

trizs77 Creative Commons License 2023.10.25 0 5 109467

Tudod hol van Mo.-n a ...Hétszergörbe....nevű útszakasz ?

 

https://www.zaol.hu/helyi-kozelet/2022/01/a-hetszergorbe-madartavlatbol

 

A kép nem adja vissza, hogy ez mekkora emelkedő is valójában.

 

Nos ott is járt már - nem is egyszer - Ik-280.

 

Azt szoktam mondani, hogy ahol a 255/256, vagy a 260 elmegy, ott a 280 is elmegy.

 

 

Előzmény: BHK-443 (109463)
torqmatic Creative Commons License 2023.10.25 0 1 109466

OFF: Ez már megint olyan, mint az Ikarusok megmentése: mindenki nagyon lelkes, mindenki nagyon támogatja (szóban), de azért a munka oroszlánrészét csinálja meg más... Arról nem is beszélve, hogy nagyon jó, hogy 20-30 vagy akár 100-150 ember odavan ezekért a sztorikért (én is szívesen olvasom), de egy könyv kiadásához azért ez elég kevés. Persze ha valaki hajlandó ebbe pénzt meg energiát ölni, akkor hajrá.

Előzmény: Alien Angel (109465)
Alien Angel Creative Commons License 2023.10.25 0 5 109465

Nem értek egyet az 1-4. pontokkal. Azt hiszem, az lenne a megoldás, hogy a hozzászólásaidat össze kellene vadászni innen, meg rokon topikokból (ezt tulajdonképpen bárki megteheti), és minimális helyesírási korrekcióval - valószínűleg minden kiadványnál van ilyen -, de meghagyva az egyéni, spontán és informális műfaját (még a sok x-et is) valamilyen rendszer szerint csoportosítani, esetleg kis magyarázattal ellátni, s ha van, képpel is illusztrálni. Olyasmiképp, mint amikor valakinek kiadják a naplóját, amit nem szépirodalmi műnek vagy tudományos munkának szánt, de mégis értékes, érdekes, és sokat meg lehet tudni belőle a félmúltunk hétköznapjairól. Még az sem fontos, hogy minden dátum, meg rendszám stimmeljen, a korrajz lényegesebb.

Csak az a fontos, hogy addig véletlenül se küldj el itt senkit "a sarkkörön túlra", mert akkor esetleg a moderátorok törlik minden hozzászólásodat :)

Előzmény: trizs77 (109457)
Káun Creative Commons License 2023.10.25 -1 0 109464

Ez mekkora kocsi! 

Előzmény: boz-021 (39116)
BHK-443 Creative Commons License 2023.10.25 0 1 109463

Ha a 211-es felküszködte ott magát a csuklós is felmegy. Csak több hely kell neki. Ózdi legendárium alapján a balatoni szerpentinen is ment már csuklós, mások marhaságnak tartják. 

Előzmény: HBweb hu (109435)
Káun Creative Commons License 2023.10.25 -1 0 109462

Ilyen amit mondtam is, igen

 

Előzmény: torqmatic (109461)
torqmatic Creative Commons License 2023.10.25 0 1 109461
Előzmény: Jobbramagyar (109459)
Káun Creative Commons License 2023.10.25 -1 0 109460

Nem, az 260-as volt meglepő módon.

Találsz képeket  a topicban is ,  2015.03.26 nál.

Egyébként fotoshop is lehet.

Előzmény: Jobbramagyar (109459)
Jobbramagyar Creative Commons License 2023.10.25 0 0 109459

elől- hátul rancajtós

 

szovjet Hidas

 

 

Nem 263 volt az? 

 

 

Előzmény: Káun (109444)
Káun Creative Commons License 2023.10.25 -1 0 109458

Hát..legalább tudjuk, mért.

Végülis, aki buszfan, az olvassa, mást meg nem biztos hogy érdekel már.

 

Előzmény: trizs77 (109457)
trizs77 Creative Commons License 2023.10.25 0 2 109457

Nem írok.

 

Kb. 2000 óta, azaz kb. 23 éve írok topicokba.

Már 2002-2003 körül, tehát jó 20 éve azt javasolták többen, hogy írjam meg.

Inkább nem.

 

1./ Nagyon rosszul csúnyán fogalmazok magyarul.

 

2./ Borzalmas a nyelvtan tudásom.

 

3./ Nincsenek új történeteim. Már majdnem mindent le és megírtam ide és más topikokba.

Új olvasóim vannak.

Akik ugyanazt olvassák el, s nekik új, amit a régiek elolvastak már tőlem 10-15 vagy 20 éve.

 

4./ Csapongó, túl részletező, burjánzó, terjengős a mesélés technikám.

 

5./ 2011 óta nem vezettem távolsági buszt.

Akkor volt még egy Budapest - Cognac (Franciaország) - Budapest utam egy kis (talán 20 fős ?) Mercedes busszal.

 

Káun Creative Commons License 2023.10.25 -1 0 109456

Keverhetné is, igen

De tekintve, hogy 71 éves, azért ha akart volna, már írt volna.

Persze várjuk.

Előzmény: torqmatic (109455)
torqmatic Creative Commons License 2023.10.25 0 1 109455

Én csak annyit kérek, hogy ugyanaz legyen az előszó, mint Zrinyi: Szigeti veszedelem című művében:

 

"Fabulákkal kevertem az históriát..." :D

Előzmény: Káun (109454)
Káun Creative Commons License 2023.10.25 -1 1 109454

Valóban, ez jó ötlet lenne.

Ennyi mindent tud a buszokról, közlekedésről, ennyi személyes tapasztalattal a háta mögött.Jó könyv készülne belőle.

Ritka az ilyen sofőr, manapság .

Előzmény: AKF996 (109453)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!