Keresés

Részletes keresés

Vaskerekű Creative Commons License 2024.01.20 0 12 110048

Tegyük rendbe a dolgokat, mert itt keveredik ez-az.


Az MKV nem festett át semmilyen kocsit pirosra azért, hogy azt gyorsjáratként közlekedtesse. Mivel eleinte kicsit döcögött a 200-asok sorozatgyártása, az Ikarus esetenként exportból visszamaradt kocsikkal szolgálta ki a megrendelői igényt. Miskolcra 260-as és 280-as is érkezett "tanácsi kék"-től eltérő színezésben. Ezek nem csak festésükben különböztek társaiktól, hanem altípusukban is, tehár nem a Miskolcon szokásos 260.03, vagy 280.15-ösök voltak:

 

  • 1975-ben érkezett négy 260.01-es, SZU városi kivitel, sárga színben (GC 69-37 - GC 69-40)
  • 1975-ben vettek állományba öt, 1974-es gyártású piros csehszlovák 280.08-ast (GC 69-32 - GC 69-36)
  • 1977-ben jött a két 280.07-es bordó csíkkal (GC 82-70 és 82-71)
  • Szintén 1977-ben jött négy mezei 280.06-os volánsárgában (GF 15-07 - GF 15-10)
  • Végül 1981-ban érkezett egy szem 1980-as évjáratú 280.08-as, kék-fehérben (GF 40-15)

 

Volt olyan kósza elképzelés a GC 69-esek érkezésekor, hogy azok (ha már úgyis pirosak) gyorsjáratban közlekednek majd, de természetesen ebből nem lett rendszer. Az összes eltérő színű járművet az első vázjavítás alkalmával kékre fényezték át.


A kezdeti időkben az ezek mellett beszerzett 260.00-ás és 280.00-ások természetesen mindenben, így színezésükben is megegyeztek a BKV-s járművekkel. Viszont az 1973-ban, 1976-ban és 1977-ben beszerzett 260.03-as és 280.15-ösök egy része elöl-hátul kék lökhárítóval érkezett szürke helyett.

Előzmény: trizs77 (110035)
D 20 Creative Commons License 2024.01.19 0 4 110047

Legyen valami havas is, ha már in trútájm is sznófólin' van...

D 20 Creative Commons License 2024.01.19 0 3 110046

Gondolván azokra, akik nem járnak exAlbásba...

1998-ban leadott, de annál valószínűsítem, három évvel korábbi képanyag a dújv-i tv-archívumból.

CCP-393, AOA-447, a két szélsőt nem tudom.

AOA-457

AOA-406, AOA-455

 

(Ilyen, amikor talál valamit a kutató közléskényszer és utána is unatkozik...)

 

😁

trizs77 Creative Commons License 2024.01.18 0 2 110045

Ha van ismerősöd a TV filmtárban előkeríthető róla a TV Híradós Miskolci riport.

 

Valamiért nem értem rá és főnököm csak egy hónap múlva küldött le, hogy nézzek rá az ügyre.

Egy hónap elég volt arra, hogy a piros 280-k már ne csak Diósgyőr felé, hanem a (ha jól emléxem ??) a 4-14-es Repülőtérről induló vonalra is elkerüljenek.

Sőt a Tapolcára járó 2-es vonalon is feltűntek.

 

Azzal jöttem vissza, hogy az ötlet jó, de ahhoz a magyar szervezettségi szint kevés.

 

 

Előzmény: HBweb hu (110036)
bi-02 Creative Commons License 2024.01.18 0 1 110044

Igen. Annyi a különbség a korabeli 280.15-höz képest, hogy körben feles ablakai vannak, nincs rajta teleablak, meg oldalsó relációdoboz, meg ködlámpa. Gyárilag volt benne kalauzülés hátul. Szerintem a képen egy 280.07 van. Egyenes műszerfalú, nincs ködlámpája, nagyablakos és nincs hátul teleablakos vészkijárat. 

Előzmény: Alexander Pistoletov (110043)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2024.01.18 0 0 110043

Kösz!

Már csak egyvalamit mondj meg nekem: kinézetre is stimmel hozzá a lentebb belinkelt példány?

Előzmény: bi-02 (110042)
bi-02 Creative Commons License 2024.01.18 0 2 110042

A 280.07 tunéziai altípus :)

Előzmény: Alexander Pistoletov (110041)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2024.01.18 0 0 110041

Annyit hozzátennék még, hogy a 82-70 és a 82-71 nem 280.08-asok voltak tudomásom szerint, sem 280.15-ösök, hanem 280.07-esek (amik eredeti rendeltetési helyéről viszont halvány fogalmam sincs).

Előzmény: HBweb hu (110036)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2024.01.18 0 2 110040

A gyorsjárati festésről itt.

A csehszlovák festés pedig ugyebár így nézett ki.

Előzmény: torqmatic (110039)
torqmatic Creative Commons License 2024.01.18 0 0 110039

Ezekről vannak esetleg képek valahol?

Előzmény: HBweb hu (110036)
valya con dios Creative Commons License 2024.01.18 0 2 110038

Ez talán egy csehszlovák busz, piros a vezető feje feletti függöny, nem hiszem, hogy az átfestésüknél ezzel is bajlódtak volna.

Előzmény: Csak egy Volános (110034)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2024.01.18 0 2 110037

Nem ismeretlen.

Még színes képfelvétel is van valahol egy piros-fehér csuklós bal oldaláról - ami viszont a csehszlovák kivitellel ellentétben nem teljesen piros alul, hanem csak középen, a két díszléc között, alul és felül pedig fehér.

Előzmény: HBweb hu (110036)
HBweb hu Creative Commons License 2024.01.18 0 2 110036

Ez egy eddig ismeretlen legenda. 

 

Ezzel szemben: 

A GC 69-32...69-36, 82-70, 82-71-es rendszámú Ikarus 280-asok voltak pirosak és Ikarus 280.08-as altípusúak, tehát csehszlovák kivitelűek és exportból visszamaradt járművek. Később természetesen bekékültek.

Előzmény: trizs77 (110035)
trizs77 Creative Commons License 2024.01.18 -3 1 110035

Szerintem nem.

 

Ez egy hamvába volt kísérlet volt az MKV-nál.

Arról szólt hogy a gyorsjáratok kocsijait pirosra festették.

Az eredetileg kék csuklósokat egy részét pirosra festették és a különböző, a Tiszairól Diósgyőr felé járó gyorsjáratokra osztották be ezeket a kocsikat.

 

hamar összedőlt a rendszer, mert az utasoknak azt mondták ami piros az gyorsjárat.

Igen ám de már egy hónapon belül a piros csuklósok jártak nem gyorsjárati fordákat is.

Össze-vissza.

Így azután igen hamar 1-2 éven belül, valamennyit visszafényezték kékre.

 

 

Előzmény: Csak egy Volános (110034)
Csak egy Volános Creative Commons License 2024.01.18 0 2 110034

Voltak az MKV-nál is piros 280-asok, azok is valami exportból maradtak vissza.

(A háttérben látható)

D 20 Creative Commons License 2024.01.17 0 0 110033

Gondolom ez a keletebbre került néhai 280.00 is idehaza kezdhetett...

https://fotobus.msk.ru/vehicle/240202/#n253318

Eredete ismeretlen, utolsó helyén 2010-ben kezdett.

Alexander Pistoletov Creative Commons License 2024.01.17 0 0 110032

Az nem 260-as lesz, hanem 620-as, de pirosnak valóban piros.

Ugyanúgy lengyel exportból maradtak vissza, mint a FAÜ piros 60-asai.

Előzmény: trizs77 (110031)
trizs77 Creative Commons License 2024.01.16 0 0 110031

Piros Ik-60 közlekedett Budapesten. Exportból itthon maradt.

Piros Ik-260 közlekedett Debrecenben.

 

Lehet, hogy valahol közlekedett MÁVAUT flottában pár db piros Ik-30 is?

 

Civil (közületi) piros Ik-30 biztosan volt.

TorzónBorzAlom Creative Commons License 2024.01.16 0 2 110030

2006/2-es VAM, Krepsz Zoltán cikke, utolsó mondat, "Utánanéztem, tényleg létezett piros Ikarus 30-as, még ha nem is jelentős számban" 
Ettől még persze, a Vértest nyilván a saját színe vezette a fényezés során

Előzmény: Alexander Pistoletov (110028)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2024.01.16 0 0 110029

Ha vártak volna kicsit, megvan az AE HB-058 is :D

Előzmény: D 20 (110023)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2024.01.16 0 0 110028

Nekem inkább az az érzésem, hogy a volánt annak idején a saját alapszíne (piros-fehér) vezette a festés ügyében, beleértve a kétszer akkora GEX-274-nél is.

Lehet, hogy itthon volt piros, kék, zöld 30-as (amilyenre az aktuális téesz, vállalat, vagy bármi kitalálta, hogy festik), de hogy a MÁVAUT/AKÖV hosszú távon ilyet üzemeltetett volna, már nem gondolnám. Elég egy baleset, vagy csak egy tolatás közben kidöntött oszlop, és máris kereshetik azt a fajta festéket, ami nekik nincs.

Előzmény: TorzónBorzAlom (110025)
trizs77 Creative Commons License 2024.01.16 0 0 110027

Talán a Kókadt Kalász Mezőgazdasági Szövetkezetnek valóban volt piros Ikarus-30-as autóbusza.

 

Hisz amikor összevonták ezeket a buszokat Szekszárdra, akkor csak kb. egy harmad részük került a 11.számú AKÖV-höz, kb. egy harmaduk alkatrész lett, de kb, egyharmadukat eladták civil (közületi) felhasználóknak.

Előzmény: TorzónBorzAlom (110025)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2024.01.16 0 1 110026

Nosztalgia autóbusz-dekorációs pályázat

https://www.volanbusz.hu/kreativpalyazat

TorzónBorzAlom Creative Commons License 2024.01.16 0 0 110025

Volt hazai, piros Ikarus 30 - legalábbis anno, a Vérteses példány bemutatásakor a Veterán magazin ezt írta - minimális darabszámban.

Előzmény: trizs77 (110024)
trizs77 Creative Commons License 2024.01.16 0 0 110024

Ha jól látom akkor az IKARUS-30-t, csak 30 millió forintért kínálják.

Ha  hazai tulajdonost akarunk akkor nem lesz tolongás érte.

 

más

 

kb. 1957-től vannak emlékképeim IKARUS-30-ról.

Nem emlékszem egyetlen pirosra sem.

 

Ez is, meg a Vértes volános is piros-vaj színű.

Legalább valahová ( csehek, Kína, Bulgária, NDK, stb.) exportáltunk Ik30-t ilyen színben ?

D 20 Creative Commons License 2024.01.16 0 2 110023

AG HB-058 azért poén lett volna... :)

Előzmény: Alexander Pistoletov (110019)
TorzónBorzAlom Creative Commons License 2024.01.15 0 0 110022

A KMnek van már egy kétharmad váza (nagyon büszke is rá!) és megállapította, hogy öt Ikarus 30-as maradt fenn Mo.n. 

Előzmény: Ep128 (110020)
Laci-néni Creative Commons License 2024.01.15 0 1 110021

Igen, normális esetben. De sajnos a magasssan kébzett múzeulógosok eztet másként látják, mint az köz számára  is ismeretes.

Előzmény: Ep128 (110020)
Ep128 Creative Commons License 2024.01.15 -1 1 110020

"Normális esetben" a KM. -nek kellene lecsapni rá....

Előzmény: TorzónBorzAlom (110015)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2024.01.15 0 0 110019

AE GR-690? Hoppá.

Előzmény: Peraltada (110017)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!